Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

Dat was bijna 5 jaar geleden, maar tijden veranderen of misschien beter gezegd blijft stilstaan.De opmerking waarom willen mensen altijd bij een ander in de keuken kijken, deed mijn wenkbrauwen aardig fronzen.Persoonljk heb ik meer baat bij de terpenen, iemand anders de combinatie van cannabinoidenzuren met terpenen + nog wat andere bestanddelen die ook in de plant voorkomen, dus om weer on-topic te blijven luidt de vraag hoe maak je de best werkende olie is een kwestie imo van verschillende fracties om die uiteindelijk bij elkaar te voegen.Intussen moet er wel getest worden uiteraard.

 

Aardig aanbod van de appeltaart :yummy:, maar heb me zelf beloofd om een tijdje van de granen af te blijven, beter voor de gezondheid ook. :)

 

 

Je vergeet de cannabinoiden in neutrale vorm, beetje slordig van je

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat was bijna 5 jaar geleden, maar tijden veranderen of misschien beter gezegd blijft stilstaan.De opmerking waarom willen mensen altijd bij een ander in de keuken kijken, deed mijn wenkbrauwen aardig fronzen.Persoonljk heb ik meer baat bij de terpenen, iemand anders de combinatie van cannabinoidenzuren met terpenen + nog wat andere bestanddelen die ook in de plant voorkomen, dus om weer on-topic te blijven luidt de vraag hoe maak je de best werkende olie is een kwestie imo van verschillende fracties om die uiteindelijk bij elkaar te voegen.Intussen moet er wel getest worden uiteraard.

 

Aardig aanbod van de appeltaart :yummy:, maar heb me zelf beloofd om een tijdje van de granen af te blijven, beter voor de gezondheid ook. :)

 

 

Je vergeet de cannabinoiden in neutrale vorm, beetje slordig van je

 

Tsja ben ook maar een mens :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de discussie ondertussen te veel over de manier van discussieren gaan.

@ Beate: Ik mis nog steeds de onderbouwing van je stelling dat olie van buitenwiet beter is dan olie van binnenwiet. Over welke aandoeningen hebben we het? Hoe zijn de resultaten en met name de verschillen gemeten tussen toepassing van buitenwiet-olie en binnenwiet-olie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje : als je een olie maakt van een tinctuur die bijvoorbeeld drie weken getrokken heeft (op natuurlijke manier de alcohol laten verdampen) en deze vergelijkt met een olie die bijvoorbeeld een dag getrokken heeft, wat is het verschil in de werking tussen beide (indien deze er is).

 

Zijn de concentraties van de inhoudsstoffen verschillend ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe korter getrokken hoe higher de werking

omdat je alleen schoon de kristallen afspoelt.

hoe langer getrokken des temeer chlorofyl en andere plantaardige stoffen erin zitten,

ook weer afhankelijk van de temperatuur waarop gewerkt wordt.,

45 minuten trekken op 65 graden geeft ook een zeer donkere alcohol.

ditzelfde op -20 geeft een heldere olie.

 

de werking van donkere olie vind ik meer stoned/geaard

ten op zichte van de cleane high van een transparante olie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, dat is een scherpe vraag.....

uhm. ik zou zeggen van wel.

de cbd is een onderdeel van de hars

en die spoel je in zijn geheel af

 

de onderlinge ratio zal denk ik dus hetzelfde zijn,

met de warme spoel je er wel meer/alles van af.

 

met een korte run dus niet alles afgespoeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langgetrokken

 

gallery_6979_201_283888.jpg

 

gallery_6979_201_83850.jpg

 

gallery_6979_201_65923.jpg

 

Kortgetrokken

 

gallery_6979_201_59567.jpg

 

gallery_6979_201_63842.jpg

 

De lang getrokken gebruik ik in voeding

 

gallery_6979_201_90686.jpg

 

De kortgetrokken verdamp ik.

 

Bij mij werkt de langgetrokken het beste, volledige ontspanning van de spieren. rust in hoofd. relaxt. lachkicks. vreetkicks. niet meer misselijk. slaap op een koekje 8 uur. Als ik wakker wordt voel ik me top en sta meteen weer op.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou mooi zijn indien we beide eens konden analyseren naar inhoudsstoffen.

 

Persoonlijk zou ik denken dat de ratio THC-CBD dezelfde is maar dat een lang getrokken olie procentueel meer THC en CBD zal bevatten. Wat zou anders de reden zijn dat ze aanraden een tinctuur gedurende drie weken te laten trekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze post is niet bedoeld om ellenlange tirades uit te wisselen, doch wil ik mijn persoonlijke visie geven op wat ik hier lees.

Om enigzins tegenwicht te bieden aan de karaktermoord die in dit topic wordt gepleegd naar Wernhard Bruining :

Mijn kennis betreffende het onderwerp wietolie is minimaal, dus daar gaat dit niet over.

 

Voor de eerste keer deze conversatie lezend is de indruk die komt bovendrijven : kinnesinne ,jaloezie , broodnijd

Wat mij steekt is de arrogante wijze waarop enkele schrijvers Wernhard de maat nemen ,;aantijgingen uitend die ongefundeerd en kwetsend zijn:

 

urbanjutter

de commerciele trucjes van een, welliswaar briljant maar rucksichtlose, zakenman

en:

een ethisch zakenman neemt de verantwoordelijkheid zijn doelgroep zorgvuldig te informeren, vooral als deze doelgroep bijzonder kwetsbaar is. Wat mij betreft ben je niet anders dan bijvoorbeeld een zeiksnor,

 

"doelgroep zorgvuldig te informeren" , hier kan ik wel iets over zeggen, ik was erbij toen Wernhard 1 uur de tijd nam een patient uitgebreid te informeren over de vele aspecten van het gebruiken van olie, hij deed dit integer, nuchter, to the point. geen zeiksnor of goeroe.

 

minilab

Hoe kan het nu dat er op facebook en ook in dit topic mensen te vinden zijn waar de (duur) betaalde olie niet voor werkte

terwijl dit niet besproken wordt op de site?

Of moet je daarvoor bij een medimeeting zijn?

 

Deze aantijging is onwaar:Quote van de site:

bij 50% van een populatie helpt het direct en goed, bij 25% kan vaak verbetering worden bereikt door verandering van dosis en tijdstip van inname en bij 25% werkt wietolie gewoon niet.

 

 

 

beate

en ik weet veel meer over hoe werrnard z,n olie maakt en waarvan dan jij momenteel beseft. en dan kan je toch wel spreken over grof geld verdienen, of niet ?

 

Als jij hier impliceert dat Wernhard dit alles doet om "grof geld te verdienen" ,bewijs dat dan meteen als je een aantijging als deze maakt.

Ik was erbij dat Wernhard benadrukte: "ik lever nu de olie , als je er baat bij hebt is het de bedoeling dat de patient zelf olie gaat maken " , ( zie ook de handleiding op de site).

Leg maar eens uit welk een subliem verdienmodel dit is van die "rucksichtlose, zakenman"

 

Ik ben in ieder geval dankbaar dat ik en mijn naasten door Mediwiet/Wernhard Bruining op het spoor zijn gezet van de medicinale kracht van Cannabis en er door "zijn" wietolie soms spectaculaire verbeteringen zijn teweeg gebracht.

 

beate ,urbanjutter ,minilab etc. wat hebben jullie allemaal gedaan om de effectiviteit van wietolie onder de aandacht van het gewone owetende publiek te brengen ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar sluit ik me graag bij aan.

 

W. heeft zich jaren lang onvoorwaardelijk ingezet voor onze vrijheid als cannabisgebruiker.

 

Mag ook wel eens gezegd worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is jammer dat je niet quote:

het is niet de bedoeling om opgebouwde credits te ondermijnen.

Want ik begrijp jou heel goed,maar ik vind ook dat er ontwikkelingen worden gebagataliseerd

terwijl zij juist van essentieel belang kunnen zijn voor diverse toepassingen.

 

Tja en mijn activietit aangaande olie?

Dan moet ik dus bewijzen dat ik (ook) het beste voorheb met mijn medemens?

Dan gaan we wederom afwegen, en dat heeft geen zin.

Ik maak 1,5 jaar langer olie dan Wernard, en geef het weg.

Net zoals zoveel anderen.

 

Hoe anders bedoel ik dan: opgebouwde credits?

Ik kocht mijn eerste stekken van Wernard, uit zijn huiskamer

dus mijn verleden gaat ver met hem.

wandelen in Barcellona en andere tussentijdse uitjes.

 

Dat ontlast hem toch niet van antwoorden op vragen?

En dat mag dan toch ook gezegd worden zonder dat het meteen geinterpreteerd wordt als totale weerlegging of verachting?

Ik heb nog nooit antwoord gekregen op enkele vragen, hoe laat dit me nu voelen?

Niet als volwaardig gesprekspartner in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist niet dat jullie al zoń historie hebben; en ik begrijp je reactie op mijn schrijven,excuses als ik confronterend overkom.

Maar, ik ga niet in een inhoudelijke discussie , ik heb een statement willen maken tegenover al de ( in mijn optiek) aanmatigende schrijfsels.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag het niet te persoonlijk hoor,

zo wilde ik ook niet opnieuw een discussie beginnen

want die is nu vaak genoeg gevoert.

enige context vond ik wel nodig idd.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo wordt het over het geheel genomen wel wat evenwichtiger. Als ik de samenvatting van Bulto zo lees dan is het daar wel de tijd voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.avaaz.org/en/petition/Make_cannabis_oil_available_to_all_cancer_patients_as_a_treatment_option/?cofvQbb

 

Om olie meer toegankelijk te maken voor het publiek kan je bovenstaande petitite tekenen

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=mgvQ-q_gZLU

 

zou het zo simpel zijn lijk Rick zegt

 

gouden olie is goed olie

groene olie is slechte olie

 

ik denk dat die van mij toch meer groen uitslaat :-p :-)

maar ik heb alleen blad afval gebruikt en wat knipafval ( heel kleine knopjes)

 

wat denken jullie erover ?

 

mvg david

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou die olie aangelengd zijn met hennepzaadolie ivm. marketing? (associatie cannabis / groen)

De organic hennepzaadolie van Mattison 500 ml is ook groen.

 

Verder in het filmpje is het gewoon donkere olie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zou hij niet gewoon BHO bedoelen opgelost in plantaardige olie. Rick weerspreekt zich zelf wel met de rijstkokermethode, die hij eerst liet zien met zwarte olie als resultaat & nu moet de olie goudkleurig zijn.Iemand toevallig een analyse van die goudkleurige olie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

goudkleurige olie is niets meer dan puur de kristallen,

dus geen plantaardige componenten.

In dat spectrum sou dus getest moeten worden, denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien het gewenst is een apart topic over het mixen van wietolie met andere olie/was, dan ga ik het uitsplitsen.

 

Kortgetrokken AHO vorige week gemaakt van Arjans Haze Outdoor 2013 en Pure Egyptian Sinai

 

gallery_6979_201_266592.jpg

 

gallery_6979_201_186466.jpg

 

In de Cloud V getest

 

gallery_6979_201_145487.jpg

 

:dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang geleden dat ik hier iets te melden had maar bij deze dan weer een opmerking..

 

Ik vraag me af in hoeverre het verhitten van een aho mengsel om olie over te houden verantwoordelijk is voor de medicinale eigenschappen.

 

Ik heb een diagnose prostaat kanker gehad in 2011 en experimenteer bijna een jaar met olie en tinctuur.

Iedere 3 maanden krijg ik een controle van mijn bloedwaardes en de uitslagen zijn vaak verrassend maar nooit zo verrassend als nu.

Ik ben begonnen met een BHO olie die ik gemaakt had van Northern Light van de shop, die me na 3 maanden een lichte daling van 0,5 opleverde.

vervolgens ging ik hobbyen met aho tincturen en dat leverde me een stijging op van 0,5...????!!!

De laatste testen die ik deed zijn met olie van zelfde gekweekte Hollands Hope uit eigen tuin waarvan ik olie heb gemaakt door via verhitting de alc. te verdampen en de olie aan te lengen met hennepzaad olie.

Tevens gebruikte ik dikke olie van The health Cure en deze gebruik ik het meeste.

 

Mijn dosering gaat van dikke rijstkorrel grote van de THC olie tot 30 druppels van mijn eigen kweek met als gevolg dat ik soms in stoned land terecht kom en na een goede nachtrust in de ochtend niet helemaal fris op mijn werk kom.

Dat laatste is vervelend maar tis nie anders...

 

gevolg : mijn bloed waarde is 1,5 gedaald???!!!

 

Das fors en stemt mij zeer tevree.....lol.

 

U allen zult begrijpen dat ik nu geneigd ben om de dosering flink op te gaan voeren maar dat heeft als bijkomstigheid dat ik de gehele dag stoned rondloop en das toch en lastig gegeven ....

 

Maar goed, tis nie anders.....

 

uiteraard vertel ik mijn behandeld arts over mijn plan de campagne en hij wil pas met mij meegaan als ik over 3 maanden een verder daling laat zien van 1,5 punt...

 

Ben benieuwd.

Het is wel zo dat ik naast de olie ook flink met voedingen supplementen aan de bak ben en dat maakt het lastig om aan te geven wat nu precies het " wondermiddels" is.

 

Maar goed, tis nie anders....

 

Gegroet van een zeer contente mens.

 

Stratman...

 

ps. Ik vind dat het gezever en geleuter hier in NL maar eens afgelopen moet zijn tav Cannabis legalisatie, ik zeg....gewoon doen!!!! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's goed ieuws stratman, great!!!

 

Heb je wel eens wat cbd door je olie gemengd?

Bijvoorbeeld gewonnen uit maroc?

dat dempt de high werking duidelijk wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...