Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Zelf medicinale wiet olie maken

Recommended Posts

Tja klopt wel wat je zegt, maar we weten dat Bedrocan best wel wil produceren, probleem is dat de politiek te bang is om daarvoor het groene licht te geven. Punt is natuurlijk ook dat wiet olie als medicijn volkomen nieuw is voor Den Haag. Ze kennen het niet, lusten het niet en vinden patiënten maar dubieuze en lastige zeur pieten, "laat die lui nou gewoon een pil nemen, zoals iedereen en zoals het hoort, al dat gezeur over mediwiet ,dat is een verkapte poging om lekker gratis te blowen", je kent die redeneringen wel.

Logisch dat de dames en heren in Den Haag dus eerst wachten zolang ze kunnen met het nemen van een beslissing. Kijk een repressieve beslissing is zo genomen, maar een positieve stimulerende dat is een andere zaak.

Misschien geven ze D66 nog een kluifje (en ook en vooral om hen de wind uit de zeilen te nemen) in de vorm van wat meer soorten mediwiet in de toekomst te produceren door Bedrocan, maar dan moet het gezeur wel afgelopen zijn hé? En verder weer lekker kei- en keihard optreden! Daar krijgen sommigen in Den Haag blijkbaar een keiharde van!

 

Gezien het feit dat we dit nu wel weten na een aantal jaren drama met Bureau medische cannabis ben ik van mening dat mensen zelf de hand aan de ploeg moeten slaan. Patienten kun je niet met goed fatsoen laten wachten! Daarbij komt: Cannabis is bij uitstek een volksmedicijn, daar heb je geen arts bij nodig, die weten er toch niets van.

 

Gewoon zelf doen, pionieren en bewijzen verzamelen wat werkt, dat is wat ik aan het doen ben en waartoe ik iedereen oproep! Lees maar eens mijn artikeltjes over patiënten die nu in iedere uitgave van de High Life staan. Dan kun je zien dat wachten geen optie is voor patiënten en dat het voor iemand als ik die een oplossing weet het immoreel zou zijn als ik ze niet zou helpen, ook al is dat in wezen verboden!

 

Groene groet,

 

Wernard Bruining

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Effe een ander nieuwtje.Rick Simpson zijn huis is weer overvallen door de plaatselijke politie en dit is zijn 3e keer dat die dan moet voorkomen, vandaar dat die besloten heeft om in Europa te blijven om gevangenisstraf te voorkomen.Waarschijnlijk zit Health Canada om een s en voor altijd zijn mond te snoeren, want in Canada gaat de situatie ook hard achteruit.

 

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Rick verschillende keren mogen ontmoeten bij de afgelopen HT Cup en wat olie met hem mogen delen.

Aardige man!

Heel erg sociaal bewust en erg strijdbaar.

 

Heel vervelend voor hem en zijn patiënten is dat hij niet meer terug kan naar Cannada.

Nu Rick weg is ligt het hele olie gebeuren daar behoorlijk op zijn achterste.

Zijn productie methode vergde behoorlijk wat kennis en was niet zonder gevaar, dat bemoeilijkte navolging.

 

Ik probeer met een eenvoudiger methode zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen te bereiken.

Op dit forum b.v. zijn een heleboel mensen die toegang hebben tot wiet en bladafval.

Als een deel van hen nu eens olie gaat maken voor mensen in hun directe omgeving dan is het fenomeen niet meer uit te roeien door simpelweg een man uit te schakelen is mijn gedachte.

 

Dus beste mensen, ga olie maken (andermans leven kan er vanaf hangen) en deel het medicijn uit aan mensen die daar behoefte aan hebben.

Je doet dan niet alleen iets goeds voor hen maar ook voor de uiteindelijke acceptatie van cannabis en dus uiteindelijk ook een beetje voor jezelf.

 

In de Thora staat: wie één mens redt, redt de wereld.

Zet hem op, jullie hebben de groene sleutels daartoe in handen!

 

Groene groet,

 

Wernard Bruining

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch niet te geloven. ;)

 

De olie kan vele mensen genezen en dan gaan ze een heksenjacht op hem doen B)

 

Ik ga ook zeker proberen nog wat olie te maken van mijn afval.

 

Mijn dochter is haar eczeem kwijt.

 

En voor mij werkt t ook al weken goed als medicatie.

 

Dankzij Bazzfucker, waarvoor nogmaals mijn dank.

 

Fijne avond nog.

 

Blowsterke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi tekstje, heel interessant,

maar:

Ik heb nu enkele kanker patiënten onder behandeling en wacht in spanning af!

 

Dat je dit middel gebruikt om bepaalde symptonen van ziektes te minderen kan ik mee leven, dat je het doet om mensen te laten relaxen en te genieten kan ik ook verstaan, maar hier ga je toch wel te ver..

Via medicinale wiet kanker bestrijden? Dan ruikt dit al eerder naar kwakzalverij om mooi geld te verdienen. Ik hoop voor jou dat je niet in je eigen dingen begint te geloven, dat dit effectief een kanker kan bestrijden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bananas, jij mag niet oordelen.

 

Ik ben genezen van baarmoederhalskanker en een groot gezwel in mijn lever, door het gebruik van cannabis en geen andere medicatie te kiezen.

 

Als het andere mensen kan helpen te genezen, mag jij dat absoluut niet in de weg staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Via medicinale wiet kanker bestrijden?

 

Er zijn wat kleinschalige studies gedaan waaruit blijkt dat bepaalde bestanddelen van Cannabis anti-carcinogene eigenschappen hebben, dus dit komt niet helemaal uit de lucht vallen.Blowsterke is daar nu ook het levend bewijs van.De olie van Rick Simpson of Wernard zijn sterke extracten, dus niet alleen de wiet zelf.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeer mooi tekstje, heel interessant,

maar:

 

 

Dat je dit middel gebruikt om bepaalde symptonen van ziektes te minderen kan ik mee leven, dat je het doet om mensen te laten relaxen en te genieten kan ik ook verstaan, maar hier ga je toch wel te ver..

Via medicinale wiet kanker bestrijden? Dan ruikt dit al eerder naar kwakzalverij om mooi geld te verdienen. Ik hoop voor jou dat je niet in je eigen dingen begint te geloven, dat dit effectief een kanker kan bestrijden..

 

 

Ik ben geen arts dus noem het geen behandeling

wel kan ik getuigen van een zeer bijzondere werking van olie bij ondermeer kanker patienten.

Uit eigen getuigenis kan het geweldig werken bij morfine gebruikers, zij gebruiken minder morfine

en zijn helderder en hebben weer praatjes.

 

Mijn gevoel is duidelijk: het anti carciogene effect is er zeker, en daar hebben we het ook over.

Ik vind het jammer dat er in de film van Rick soms erg over-done gedaan wordt, en ik kan je gevoel dan ook plaatsen.

Het haalt juist de kracht een beetje van de plant, majah.

 

Je kunt moeilijk iets kwakzalverij noemen, als de intentie juist is dat mensen het product zelf kunnen maken....

En dat is wel wat Wernard propagandeert,

en ik ben het er helemaal mee eens.

Maak het en kijk wie je er mee kunt helpen,

maar met de juiste feedback!!!

 

Het topic Holy Olie geeft ook een stukje achtergrond in dit verhaal.

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeer mooi tekstje, heel interessant,

maar:

 

 

Dat je dit middel gebruikt om bepaalde symptonen van ziektes te minderen kan ik mee leven, dat je het doet om mensen te laten relaxen en te genieten kan ik ook verstaan, maar hier ga je toch wel te ver..

Via medicinale wiet kanker bestrijden? Dan ruikt dit al eerder naar kwakzalverij om mooi geld te verdienen. Ik hoop voor jou dat je niet in je eigen dingen begint te geloven, dat dit effectief een kanker kan bestrijden..

 

 

Hallo Bannanas, voorzichtigheid en een krititsche houding is een goede zaak, maar ik kan je geruststellen hoor:

Ik ben er juist op uit om te vookomen dat ik een soort wonderdocter wordt met een groep van mij afhankelijke mensen om mij heen.

 

Ik verdien géén geld aan het verstrekken van olie, ik maak het en geef het weg aan patienten die mij opzoeken en daarom vragen.

Dat kost mij dus alleen maar tijd én geld!

Ik vind dat iedereen een deel van zijn tijd op aarde moet besteden aan iets doen voor het goede en postitieve, of in dit geval voor zieke medemensen.

Ik weet dat ik ze kan helpen en dan is het mijn plicht om dat te doen, tenminste zo voel ik dat.

 

Ik zeg niet dat olie kanker geneest maar wel dat er in Canada mensen rondlopen die zeggen genezen te zijn van kanker door het gebruik van wietolie, hun verstrekt door Rick Simpson, die het hun ook heeft weg gegeven trouwens. Ik neem niet aan dat jij denkt dat die mensen staan te liegen in "Run from the Cure?"

Heb je die film trouwens gezien, alle 7 delen?

 

Vreemd genoeg doe ik in Nederland nauwelijks iets voor kankerpatienten, kan daarom ook (nog) niet zeggen dat er onder mijn ogen mensen genezen zijn van kankers, maar ik krijg juist mensen op me af met allerlei andere kwalen waar ik nog nooit van gehoord heb. De meesten zeggen uiteindelijk baat te hebben bij de olie. Als ze dat eenmaal ontdekt en vastgesteld hebben adviseer ik ze hoe ze voortaan hun eigen olie kunnen regelen via het ziekenfonds, door te halen bij de coffeeshop, of door het zelf te telen.

 

Ik blijf ze dus niet voorzien van olie hé?

Ik geef ze één keer wat olie, wiet thee of zaad en daarna is het de bedoeling dat ze verder op eigen kracht gaan.

Soms moet ik dan nog een of twee keer helpen, maar bijna iedereen is daarna zelfstandig weer op weg.

 

Als je wilt weten hoe die Nederlandse mensen dat ervaren en of het hun helpt kijk dan even op ervaringsdeskundigen op mijn site of lees de patiënten intervieuws die ik in iedere High Life schrijf.

 

Zo simpel is het.

 

Ik hoop dat ik je kritische opmerkingen afdoende heb kunnen beantwoorden en je wantrouwen heb kunnen wegnemen?

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 't leuk dat dit weer is in 't spotje is gekomen Heb er vaak over gelezen, en hoop echt dat het uiteindelijk bewezen wordt dat het wietolie een kanker dempende werkingen heeft oid.

 

Nu vraag ik me af waarom we geen bewijs kunnen leveren hiervoor, waarom kunnen we niet systematisch wietolie toedienen aan mensen die het nodig hebben. En dit in de gaten houden mbv een maandelijkse cat-scan oid (wat ook niet zonder echt gezond is als je wiki leest hierover)?

 

We hebben een cannabis institute die geld kan geven om dit te onderzoeken ? ... Waarom wordt er geen echt werk van gemaakt...?

 

Tot dat dit gebeurd moet ik toch als nietswetende studentje kritisch blijven.. Maar dat zijn er velen hier niet waar, behalve blowsterkte (als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen)?

 

Blowsterkte, mag ik vragen wat jou dokter heeft gezegd na jou geweldige herstel? Vind 't mooi om te horen dat zo'n prachtige plant jou veel heeft geholpen

 

Groetend

Justforfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, just4fun,

denk niet dat de farma's stil zitten....

maar ze willen ontleden en een molecuul patenteren, en da's nog niet zo makkelijk.

Bij mijn weten wordt er in UK op grote schaal olie gemaalt

en geexporteerd naar canada.

 

Het verstrekken van olie is een enge zaak,

enerzijds ben je hard drugs aan het verstrekken,

als je dit gratis doet..... dan blijft het verstrekken

als je dit je structuur geeft

is het een organisatie

handelend in hard drugs.....

 

Mocht hier ooit een depot voor komen,

dan hoor ik het graag.

En in de tussentijd moet je je para voelen

om een medemens te kunnen helpen.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik versta dat je hier de beste intenties mee hebt. Maar ik zou niet kunnen verdragen dat mensen die baat hebben met een chemo-therapie, zich in plaats daarvan naar jou wenden om wat olie te verkrijgen.

 

Uit eigen ervaring weet ik ook wat kanker is, nooit zou ik er aan denken om dit als enige middel te gebruiken.

 

Misschien uit complete radeloosheid.. maar eerlijk gezegd: wanneer niets meer helpt, dan kan een mens héél ver gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel geen hash olie maar wiet tinctuur, hash olie staat op de lijst bij de hard drugs.

Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze het hebben gerookt ng gezien.

Wat ik ervan weet is dat je over de trichomen van een bloeiende plant moet vrijven met alc. waar de metanol uit is ANDERS KAN JE ERVAN BLIND WORDEN, na dat te weten wist dat dit geen easy job is en zou moeten door profs in een labo gedaan worden voor ik die shit vertrouw!

 

Er zullen mensen zijn die denken dat ik overdrijf maar over hasholie is er volgens mij wijnig geweten, ik vraag mij af of er wel iemand is die er ooit in geslaagd is een degelijke hoeveelheid hasholie te maken!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga jij maar lekker lezen hier op het forum Wietkamer , wel zoekfunctie gebruiken voor je nog meer rare dingen zegt

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Het is wel geen hash olie maar wiet tinctuur

 

Het is wel hasholie, want hij dampt het in op die babyflesverwarmer en dat doe je met een tinctuur niet.Je moet wel goed lezen!!!! :likken:

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

en toch zit ik nog met wat vragen. je zal toch ook wel qualiteits verschill hebben in wietolie ? als je bv zware vorm kanker hebt. dan heb je niet veel tijd. en het lijkt mij dan dat je de allerbeste qualiteit wietolie wilt gebruiken. maar hoe krijg je dan de beste qualiteit ?

daarbij denk ik aan. binnen of buiten wiet. biologisch gekweekt. de sterkte van de wiet. de samenstelling van de wiet. dus de soort wiet. zal het nog uitmaken of de plant helemaal afgebloeid is. lijkt mij dat dat ook nog uit kan maken.

 

daarbij vraag ik me ook af of het wijs is om als je de olie gaat gebruiken, ook nog gebruik te maken van andere chemische medicijnen. want mij lijkt dat al die chemische medicijnen ook tegen kunnen werken.

 

dan was ik ook nog benieuwd wernard, waarom jij het 5 maalverdund door er hennepzaad bij te doen want dat doet Rick Simpson ook niet. en die laat de wiet maar 3 minuten in de alcohol trekken. waarom doe jij dat 2 dagen ?

 

hopelijk zijn er wat mensen die hierop ook het antwoord weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja welke soort cannabis de beste olie oplevert weet ik niet.

Het gaat ook uit van de gedachte dat er zoiets bestaat als de beste soort cannabis en dat is de manier van denken die weer erg "westers" is en dus op cannabis niet toepasbaar.

 

Ik denk dat het er vooral afhangt van wáárvoor je de olie wilt gebruiken en voor wie?

Wil je cannabis gebruiken om te kunnen slapen, als pijnbestrijder, om rustig te worden of wat dan ook.

Voor ieder medisch probleem zal een bepaalde soort ongetwijfeld het beste werken voor een bepaalde mens, maar nou komt de clou;

Ik kan me ook voorstellen (ben eigenlijk wel van mening!) dat de ideale wiet voor ieder mens anders ligt!

Er zijn immers mensen die lekker kunnen slapen van een soort wiet waar een ander uren van blijft rondlopen.

Meestal is het zo dat de "beste soort" diegene is die je zelf hebt uitgezocht.

De beste soort is dus een relatief begrip als je dat op wiet wilt toepassen.

 

Uiteraard is biologisch geteelde wiet het beste, daar zit het meeste leven en spiritualiteit in, dat is mijn persoonlijke voorkeur en mening.

Een medicus of wetenschapper zal gelijk dingen gaan zeggen over steriel kweken, maar dat vind ik er niet zo veel toe doen, immers de wiet wordt gedrenkt in pure alcohol die voldoende stereliserend werkt.

Daarbij komt, ik noem cannabis een volks medicijn, dat moet je dus niet gaan afmeten aan standaarden die gelden voor chemische medicijnen.

Dat is net zo iets als patiënten alleen maar gesteriliseerde sinaasappels willen aanbieden.

 

Chemische medicijnen hebben door hun hoge concentraties en zuiverheid van een enkele werkzame stof meestal bijverschijnselen en ook nog onverwachte onderlinge interacties.

De phytotherapie ( de leer der planten geneeskunde) stelt juist dat planten behalve de medisch werkzame stof ook allerlei hulpstoffen bevat die de werkzaamheid en effectiviteit vergroten of negatieve effecten verminderen.

Wat de chemische industrie altijd deed was een enkele werkzame stof uit geneeskrachtige planten isoleren en die chemisch, dus heel zuiver namaken en vervolgens patenteren.

Vandaar ook de bijwerkingen.

 

Bij cannabis b.v. gebruik je de hele plant, isoleer je b.v. de THC en stopt die in een pil dan krijg je primitieve medicijnen als Marinol waar als THC vervanger de stof dronabinol in zit.

Ik heb klachten gehoord van patiënten over paranoia en angsten als bijwerkingen van die pillen, waarschijnlijk dus omdat er geen andere hulpstoffen inzitten zoals CBD, die uiteraard wel in "gewone" wiet zitten.

 

Ik heb nog nooit gehoord van interacties van cannabis met chemische medicijnen.

Wel bekend is de interactie met alcohol.

 

Ik laat wiet twee dagen trekken omdat ik gemeten heb dat na een dag trekken er nog olie achterbleef, daarom herhaal ik de behandeling zelfs nog een keer.

Ons bent zünig hé?

Het kan ook zijn dat dit komt omdat ik er dan niet genoeg alcohol in doe, want die is bloedje duur in Nederland hé?

Daarbij komt dat het verdampen van grote hoeveelheden brandbare vloeistof (Nafta of aanstekerbrandstof) zoals in "Run from the Cure"niet echt veilig is hé?

Dat kan dus nog nader onderzocht worden, maar ik voorzie al de grenzen waar je tegenaan loopt.

 

Ik verdun de wietolie 5-10 keer om de wetgever niet de gelegenheid te geven te roepen dan deze olie een hard drug is.

Immers als die olie zeg 90% cannabinoïden en THC zou bevatten dan is dit na 5 keer aanlengen nog maar 18% ,minder als de gemiddelde wiet in een coffeeshop.

 

Belangrijkste is echter dat door het te verdunnen de olie gedruppeld kan worden en dus veel nauwkeuriger gedoseerd.

Rick Simpson adviseerd kleine dosis van een enkele druppel (0,1- 0,2 gram)

Als je dat met een injectiespuit spuit probeerd te doseren, zoals je kunt zien in "Run from the Cure", heb je voor je het weet het dubbele of driedubbele aan dikke olie eruit geperst en als je dat inneemt kun je je plannen voor de rest van je dag wel vergeten, dan doe je niet veel meer.

 

Verdunde olie is met een druppelaar héél nauwkeurig af te meten en dan ook nog in twee verschillenden sterktes

Als je er vanuit gaat dat je 1-10 druppels per dag kunt gebruiken in twee verschillende sterktes kom je uit op een doseringskeuze van 20 stappen.

Dit zorgt ervoor dat cannabis als medicijn ineens voor een heleboel mensen en ziektebeelden toepasbaar wordt.

Patiënten, oudere mensen en zij die niet gewend zijn high te worden, of dat gewoon niet willen, worden dat dan ook zeker niet.

(ik raad patiënten altijd aan om in een weekend eens uit te vinden bij welke dosis ze wél high worden, dan kennen ze hun grenzen en weten ook dat ze er niet bang voor hoeven te zijn.)

 

Wil je kanker bestrijden, of wat dan ook met hoge doseringen cannabis, dan gebruik je de kleinste verdunning (5X) en neemt daar gewoon wat meer druppels van, simpel toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vriend van mij heeft altijd last van zijn nek en rug en krijgt daar dan weer hoofdpijn van hoe kan hij dit gebruiken een druppel in zijn nek of onder zijn tong ? Dan nog een andere vriend van mij die slaap problemen heeft hoe moet die het gebruiken en hoeveel ? Groeten skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Super Skunk,

 

wat jij omschrijft bij je 1ste vriend is spier spanningshoofdpijn. Omdat je vriend een zekere last heeft van zijn rug en nek gaan de omringende spieren zich aanspannen om die voortdurende ongemakkelijke pijn te voorkomen. Van dat aanspannen krijgt hij spierpijn en uiteindelijk de hoofdpijn die je noemt. Nou wil het geluk dat cannabis een uitstekende spierontspanner is.

 

Je vriend kan daarvoor elke dag een kopje wiet thee nemen; 1 gram wiet , 1uur, in 1 liter water koken. Laten afkoelen goed roeren en door een theezeefje in een fles over gieten. De werkzame stoffen van cannabis lossen niet op in water maar zinken naar de bodem, dus wat je er ook mee doet altijd even goed roeren en ja je kunt er ook melk bij doen om de THC aan te binden, maar dat smaakt vervelend en je kunt de thee minder goed voor langere tijd bewaren. Elke dag 1 kopje nemen (eerst de fles goed schudden) enkele uren voor het slapengaan.

 

Je vriend kan ook 1 druppel wietolie onder de tong nemen, ook weer enkele uren voor het slapen gaan. Niet vlak voor het slapen gaan omdat hij anders kans loopt juist wakker te blijven.

Het zelfde recept geld voor je vriend met slaap problemen, al denk ik wel dat olie uiteindelijk voor hem beter werkt, gewoon proberen hé?

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt wernard, voor de duidelijke en uitgebreide uitleg. daar kunnen we wat mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allemaal!

Wernard bedankt voor deze duidelijke methode om wietolie te maken.

 

Heb alle benodigheden verzamelt behalve de ethyl-alcohol.

Bij de apotheek hier in de buurt mochten ze het niet verkopen zeiden ze.

Na wat zoeken kwam ik op deze site:

http://www.efarma.nl/pages/ItemInfo.asp?ItemID=15294803

Ik kon het bijna niet geloven 5 liter voor die prijs, toen heb ik voor de zekerheid gemailt of het geschikt was voor consumptie en dat hebben ze bevestigd.

Je kan het zo bestellen.

 

Wat vinden jullie ervan?

Of zie ik iets belachelijks over het hoofd?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Alchemist,

 

Het zal wel drinkbare etylalcohol zijn wat ze verkopen... als ze DAT hebben bevestigd.

Wel moeilijk te geloven idd dat Het voor een kleine 18 euro per 5 liter te koop is :lol:!

 

Zelf heb ik laatst ook olie gemaakt met de alcohol van "brouwland.nl" maar dat was ongeveer 24 euro per 0,5 liter (je krijgt dan wel 96,3 % dacht ik)

 

Het is zo kostbaar vanwege de accijns die je hier in nederland moet betalen.

 

Als iemand meer info heeft over deze 2 prijsverschillen en of het precies hetzelfde is, dan zou ik dat graag willen weten.

 

gr peridan

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel je je bovendien even voor zoals aan je is verzocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...