Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Holy Buddy

Bloeiende stekken Huh?

Recommended Posts

Ik heb na mijn laatste stekken-maak-ronde gezien dat mijn moeder is gaan bloeien, ondanks het 24/0 TL licht regime.

 

Balen, want nu moest ik weer een stek upgraden naar moeder.

Maar ondanks die plannen, zie ik dat mijn stekken van die moeder, die nu beginnen te wortelen, ook meteen bloeiverschijnselen vertonen! :spliff:

Is dit nu de definitie van een autoflower? :D

Heb ik mijn moeder ergens tot bloeistress gedwongen en nemen de stekken dat dan mee in hun genen? ;)

 

Het zijn Big Bud stekken en het viel me bij de kweek vanuit zaad al op dat mijn mannelijke planten ook al vroeg waren gaan bloeien terwijl ze nog in groei zouden moeten staan met 18/6.

 

Hoe zit dat nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe oud is de moeder plant want je kan er niet euwig in groei houden ?

Stekken zijn even oud als de moeder

 

AF soorten horen binnen 5 tot 7 weken te gaan bloeien op 18/6

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb na mijn laatste stekken-maak-ronde gezien dat mijn moeder is gaan bloeien, ondanks het 24/0 TL licht regime.

 

Balen, want nu moest ik weer een stek upgraden naar moeder.

Maar ondanks die plannen, zie ik dat mijn stekken van die moeder, die nu beginnen te wortelen, ook meteen bloeiverschijnselen vertonen! :spliff:

Is dit nu de definitie van een autoflower? :D

Heb ik mijn moeder ergens tot bloeistress gedwongen en nemen de stekken dat dan mee in hun genen? ;)

 

Het zijn Big Bud stekken en het viel me bij de kweek vanuit zaad al op dat mijn mannelijke planten ook al vroeg waren gaan bloeien terwijl ze nog in groei zouden moeten staan met 18/6.

 

Hoe zit dat nou?

 

Zijn dit niet de voorbloei verschijnselen, heb jij een foto van de moeder ?

 

Te weinig licht ? Hoeveel licht hangt er boven de moederplant ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De moeder was gekweekt uit een stek die ik uit mijn eerste kweek heb gehaald.

Die kweek is van een half jaar geleden.

 

Er hangt een armatuurtje met 4 buizen (van die 60cm lange) boven.

Kijk, als men zegt dat een streepje licht de bloei al kan voorkomen, zal deze lichtbak dat zeker doen, lijkt me.

De moeder strekte wel als de ziekte, maar dat is aannemelijk bij dit relatief zwakke licht.

 

De 6 stekken uit mijn laatste knipsessie, laten bloeiverschijnselen zien, of bloeien daadwerkelijk.

Ze staan nu dus maar 12/12 onder de 600Watt HPS om toch die bloei maar zo goed mogelijk te laten verlopen.

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Holy Buddy

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...0&start=220

elmanito en blowmonkey en gunnar verhaalden hier ook over...lees maar de laatste 3 paginas van de link....

leuk om te lezen deze info van jou :spliff:

het vermoeden dat die deense moeders onder veel licht/hps gehouden moeten worden is bevestig voor big bud dus..

De Deense moeder zouden onder tenminste 20/4 hps gehouden moeten worden en met veel N voeding en in ruime potten..,allemaal om stress te voorkomen, aldus de "geleerden" met ervarings know how.

hoeveel watt zijn die buizen van je?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er hangt een armatuurtje met 4 buizen (van die 60cm lange) boven.

Kijk, als men zegt dat een streepje licht de bloei al kan voorkomen, zal deze lichtbak dat zeker doen, lijkt me.

De moeder strekte wel als de ziekte, maar dat is aannemelijk bij dit relatief zwakke licht.

 

Door stress en te weinig licht kunnen ze ook gaan bloeien, de overleving drang gaat in werking.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De moeder strekte wel als de ziekte, maar dat is aannemelijk bij dit relatief zwakke licht.

 

HB

Op hoeveel cm boven de moeder hingen je tl buizen?

 

Door stress en te weinig licht kunnen ze ook gaan bloeien, de overleving drang gaat in werking.

kwas benieuwd met welke (Deense) soorten je deze praktijk ervaring hebt...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Combinatie van genetica + stress.

Waarschijnlijk een zeer snel bloeiend indica soortje, dat door het stekken nemen in stress is gegaan.

 

Heb eens in een boek van DJ Short gelezen dan autoflowers niet enkel afkomstig zijn van de ruderalis soortjes, maar dat je ook een autoflower kan verkrijgen door selectief snel/vroeg bloeiende indica soortjes te kruisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou dan semi-auto flower zijn. Zal niet meteen als ruderalis beginnen met bloeien,

maar pas na enkele weken/maanden.

Of betekent semi autoflower dat ze beginnen met bloeien met 16-18 uur licht? :spliff:

Zoals buble al zei, stekken zijn even oud als de moeder, en zouden ook meteen moeten

gaan bloeien dus.

 

Wanneer je met alle moeite toch een moeder weet te houden, blijft het volgens

mij moeilijk mooie stekken ervan groot te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je wat beter uitleggen wat je bedoelt Blowmonkey...ik ben niet zo bijdehand ;)

zeg maar een beetje B.L.O met bijles nivo.. :spliff:

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger, heeel lang geleden, was er eens.. :spliff:

 

Iemand met een Afghaan in stekvorm die na het buitenzetten meteen in bloei schoot. Werd de "auto-affy" genoemd en was (of is nog steeds) helemaal doodgehyped door de mensen van ICmag, iedereen wou er een.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is nu ook een beetje met die ruderalis. Alleen is daar tegenwoordig

alle soortjes in te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowmonkey: ...hihi.... rara wie van ons 2en is het?....ikke was het niet... :spliff:

 

@Holy Buddy: je hebt dus bijzonder zaad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Holy Buddy: je hebt dus bijzonder zaad :D

 

ach :spliff:

 

Ik ben vandaag niet meer "down under" geweest, dus het vermogen van de lampen heb ik niet bekeken.

Volgt later.

 

Even het relaas voor zover men daar lering uit wil trekken:

11 Big Bud Zaden van Fröbanken Denemarken.

10 daarvan komen op en komen in 4 liter potjes onder 2x 20 watt spaarlampen te staan, tot ze ca 30cm(!) hoog zijn. Leek hè, niet vergeten :D

Ik zet ze vervolgens onder een 600 Watt HPS, 18/6.

Ik maak daar in eerste instantie nog een fout met mijn timer door ze een week lang 24/0 onder licht zetten.

Dit had ik na een week hersteld.

Na verloop van tijd viel het me op dat de bladeren snel vergeelden.

Ik gokte op overvoeding want de afwatering was goed genoeg. I had eens een rekenfout gemaakt met de mengverhouding met water waardoor deze veel te sterk was. Door vaker door te spoelen met schoon afgezuurd water van PH 6,10 was dat snel verholpen.

Grond was overigens standaard potgrond. Wederom de leek in de kinderschoenen.

 

Van de 10 planten sterft er een (ik weet niet meer wanneer in mijn tijdsschema)

Van de 9 overblijvers zijn er 6 mannen die al heel snel, ondanks het 18/6 regime in bloei komen.

Omdat ik de verschijnselen wel zag maar ik te lang wachtte (eigewijs en in de ontkenningsfase) waren er een paar bloemen in bloei gekomen, wat mijn eerste kweek flink verklootte. ;)

De beste zaden hieruit zijn in de ruil gegaan voor diegenen die ze inmiddels hebben ontvangen. :wacko:

 

Van de vrouwen uit deze eerste kweek heb ik redelijk succesvol een 10 tal stekken gesneden.

Die zijn (ik meende) allemaal goed terecht gekomen. Want daaruit is mijn tweede kweek ontstaan.

Een van die 10 is de moeder geworden die onder TL is komen te staan. 24/0

De andere 9 (misschien met een uitvaller) zijn met enkele dage / ca 20cm op 12/12 gezet en opgegroeit tot volwassen planten.

Door enkele herma's ertussen, is een groot deel van deze kweek ook weer verknalt.

Hier overigens géén zaden voor de ruil uit gehaald.

 

Intussen had ik al een enkele weken eerder van de moeder een 10 tal stekken geknipt waarvan er slechts 6 overgebleven zijn, na een moeizame start van deze stekken.

Het viel me toen al op dat ze bloeiverschijnselen vertoonden, net als de moeder, die tóch onder 24/0 TL stond, bij de stekken overigens.

Door de strekkende groei van de moeder onder TL, hing deze erg hoog. Misschien ook de reden dat het niet wilde opschieten met de stekken.

De stekken met de bloeiverschijnselen zijn nu ca 15 cm hoog en ze staan ergens laag tussen de laatste planten uit de voorgaande (2e)kweek.

 

Als dit iets "lage landen" achtigs is, ga ik niet verder met Big Buds, maar moet ik ergens stekken PP of Snowwhite zien te regelen.

Adviezen hieromtrent zijn welkom. :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...