Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HarryBarry

CannaBoost

Recommended Posts

Beste Canna kwekers,

 

Ik heb 2 jaar geleden voor het laatst een kweekje gedaan en net weer begonnen.

Stekken staan net 4 dagen in de groei en hou me even aan de Canna omdat ik daar altijd goede resultaten mee heb behaald. Nu krijg ik weer het advies om ook de CannaBoost mee te geven. Is er iemand die verschil heeft gemerkt qua opbrengst met of zonder de CannaBoost? Of is dit weer de zoveelste verkoopstunt van onze voedingsleveranciers? PK13/14 moet toch genoeg zijn voor een mooie harde top?

 

THX voor de reactie(s)

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo of canna boost echt meer opbrengst geeft durf ik niet te zeggen maar het verbetert zeker de smaak van de wiet

naar mijn mening

 

 

 

grzz rr33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf zeker benieuwd of dat er hier mensen zijn met harde bewijzen :spliff:

gezien ik zelf ook van start ga met de canna-lijn......

 

 

volgens de gs blijkt het een leuke booster te geven ( vandaar canna-boost ;) )

en een super toevoeging op de pk 13/14.......

 

dus ff afwachten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nu zonder cannabooster 0.8gr pw haald is het gebruik van deze booster aan te bevelen.

als je dit niet haald zou ik eerst het klimaat optimaliseren.

is alles perfect onder cotrole dan ga je met cannabooster zeker 1gr pw halen.

en dat is zeker geen verkooppraatje van je growshop.

ik heb het dan over een soortje als jackherrer en anesthesia

grts pietje puck

Share this post


Link to post
Share on other sites

THX pietje puck, heb je ervaring met de Canna lijn?

 

Ik heb in het verleden gemiddeld rond de 0,75 g/pw gehaald en dat vind ik zelf toch een knappe opbrengst.

Ben best wel precies met de temperatuur, PH en EC.

Als die Boost werkelijk 0,2 gr/pw extra opbrengt is het natuurlijk de moeite waard maar ik heb m'n twijfels.

Overigens adviseerde de medewerker van deze GS het niet te kopen, maar ja dat verschilt ook weer per GS.

Heb nu PP (volgens de stekkenboer).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf gebruik ik hem ook, en trouwens de andere canna producten ook.

 

De booster gebruikt ik nu voor de 2 de keer, eerste keer niet echt betere resultaten mee gehad, maar dit was ook in de zomer en had toch wel wat temp problemen.

met booster dus ook een 0.8 Gr/w gehaald... (niet meer, niet minder dus)

 

Nu 2 de kweekje is temp wel vele beter, geef ik ook de booster mee, toppen lijken niet groter als anders maar zijn wel super hard, en moeten nog 2 weken !!

Maar weer opnieuw, kan dit zijn door de temp, ik heb gemerkt dat je tijdens de laatste weken van de kweek de termostaat een beetje lager zet bv op 25 ipv 28

dit altijd wel hardere toppen opleverd.

 

Bij mij nog 2 weken wachten, dan weet ik of ook de g/w beter zal zijn....

 

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hum …Waarde HarryBarry.

ik gebruik nu de canaboost vanaf de 5de dag dat er bloemvorming was.

Ik heb nu mijn PK13/14 week achter de rug samen met de canaboost + een additief op cellulair niveau.

Basisvoeding cana aqwa. PH 5.5 EC 2.9! (all in)

Ik moet nu nog een kleine 4 weken gaan, (steenwolslabs)

Moet je kijken !!! (soort AK48 nirvana)

 

gallery_23369_9005_577588.jpg

gallery_23369_9005_998835.jpg

 

O ja een ding. ;) :D

Als je deze aditieven gebruikt op tere plantjes dan ga je voor de bijl. :D :wacko:

Doe dit enkel met gezonde stevige sterke planten, anders ben je je centen en je planten kwijt.

Jij bent de baas. En je hebt al wat ervaring.

Ga je op aarde? Of ……

Als je niet teveel ervaring hebt en of je zit op aarde raad ik je aan om het als bladvoeding toe te dienen.

Je weet wel met zo’n drukspuitje en zo….

Ik ga je een geheim verklappen. :spliff:

In goed afgezuurde bladvoeding (pH6.0) moet er ook nog blad uitvloeier toegevoegd worden.

Deze zorgt ervoor dat het nevelwater effectief tot in het blad kan dringen. En niet gewoon verdampt.

6 maal per 12u licht. Thy love it!!!

Dus ik zou het doen, als mijn plantjes mooi groen en stek zijn.

devlaming :vape:

 

 

 

 

ik moet dringend iets soen aan mijn taal vouten !!! :o ;) ;)

devlaming :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek al 15 jaar met de lijn van canna,dus ervaring heb ik wel genoeg dacht ik zo. :spliff:

pp is een prima producktie soortje om canna booster op uit te proberen.

ik heb in de jaren dat ik kweek allerlei boosters en aanvullingen op voeding geprobeerd.

zonder exstra resultaat .

het enige wat wel resultaat geeft is CANNABOOST,ik kweek trouwens op canna cogr.

grts pietje puck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken het produkt waar je het over heb niet. Maar mijn ervaring is: Dat soort producten zijn overbodig. PK13/14 voldoet.

 

Ik gebruik een andere voedingslijn maar gebruik wel alle produkten.

Is CannaBoost een produkt van dezelfde lijn als jouw overige voeding dan

is het wel aan te raden dat produkt te gebruiken.

 

 

Suc6...

Tas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrolijke jan,

 

stel jij je eerst eens voor zoals je in je welkomstbericht is gevraagd.

Graag in de hiervoor bestemde sectie HIER

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Focus je niet alleen op de voeding.

Door een perfect plant de creeren heb je balans nodig.

Alle factoren van groeien spelen hierbij een rol. Om zo succesvol mogelijk te kunnen kweken moet je voldoen aan alle eisen en voeding is daar een van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen maak een mooi topic en doe de ene helft wel en de andere helft niet.zie je zelf het verschil.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek zelf ook met canna

mijn vraag is nu waneer kan je t beste die boost toepassen?????

gr HS

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn vraag is nu waneer kan je t beste die boost toepassen?????

 

www.canna.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

CANNABOOST Gebruiksaanwijzing

● Voor gebruik de fles goed schudden

● Toedienen in de verhouding 1:500 (200 ml per 100 liter water). Voor extra bloeikracht, maximale concentratie 1:250 (400 ml per 100 liter water)

● Niet gelijktijdig meegeven met waterstofperoxide producten

● Verdunde oplossing binnen 7 dagen doseren

● CANNABOOST kan handmatig, via druppelirrigatie en/of via bladbesproeiing worden toegediend

 

Overige aanwijzingen

 

● CANNABOOST toedienen in combinatie met reguliere plantvoeding

● Vorstvrij, gesloten en donker bewaren

● Buiten bereik van kinderen houden

 

Waarborgen / Garanties

 

De doseerflacon is vervaardigd van 100% Polyethyleen (PVC- en cadmiumvrij), een makkelijk afbreekbare kunststof die tevens recyclebaar is.Gecertificeerd voor gebruik in de biologische landbouw.

 

 

 

hier kom je ook niet ver mee, ik haal vandaag zoizo maar even een flesje op bij de growshop ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je niet goed op hun site gekeken

 

kijk maar naar hun voedingsschema...

 

de hele bloeifase dus.

 

 

hier een stukje info van de canna site!!,

 

Vanaf begin jaren ’90 onderzoekt Canna Research naar plantstimulerende middelen voor de cannabisplant. Ook reeds bestaande plantstimulerende middelen uit de tuinbouwbranche werden onder de loep genomen, echter leverden deze producten geen meerwaarde op voor de cannabisplant.

 

Eind jaren ‘90 en begin 2000 introduceerden diverse merken hun boosterproduct in Nederland. Werkzaam of niet, er ontstond een positief gevoel onder de kwekers ten aanzien van het product. De booster werd gezien als een onmisbare schakel in de kweekcyclus. Toch leverden niet alle boosters positieve resultaten op!

 

De onderzoeken van Canna Research richtten zich op de verhoging van de verbrandingsprocessen in de cellen van de cannabisplant (metabolisme), welke effect had op de smaak, een hoger THC-gehalte en de suikerproductie, met als neveneffect een meeropbrengst. Verder onderzoek werd geïnspireerd en ondersteund door de wens van de Canna kwekers, die graag een kwalitatief hoogwaardige booster wilden en tot op heden uitsluitend gebruik maakten van de bloeimineralen PK 13/14.

 

Jarenlang onderzoek naar een doeltreffend product om de planten een Boost te geven, wierp uiteindelijk zijn vruchten af. Het onderzoek van Canna Research heeft geleid tot de ontwikkeling van Canna Boost Accelerator en werd begin 2006 in Nederland geïntroduceerd. Een product dat zich in alle opzichten onderscheidt van de bestaande boosterproducten.

 

De combinatie van Canna Boost Accelerator met PK 13-14 zorgt voor nog hogere resultaten.

PK 13/14 voorziet de plant van extra bloei-mineralen, terwijl Boost Accelerator ervoor zorg draagt dat deze elementen gebruikt worden voor omzetting van meer organisch materiaal waardoor de toppen mooier en voller worden.

 

De keuze om een boosterproduct te gebruiken dient weloverwogen genomen te worden. Waarom?

Doordat boosterproducten hogere kosten met zich mee brengen wordt er direct een verwachtingspatroon gecreëerd. Omdat Canna graag deze verwachtingen nastreeft maar wel op een integere manier, adviseert Canna haar kwekers de volgende tips in acht te nemen om teleurstelling te voorkomen.

 

Als je opbrengst minder is dan ¾ gram per watt, investeer dan eerst in een optimale kweekruimte. Gedurende de kweekcyclus kunnen vele factoren een opbrengstbeperkende rol spelen. Denk hierbij aan:

 

• een onjuiste water-geef-strategie;

• een verkeerde voedingsdosering (onjuiste EC/pH);

• problemen met klimaat en belichting;

• plantmateriaal;

• ziekten.

 

Onderzoek eerst wat de beperkende factoren kunnen zijn en probeer deze op te lossen. Gegarandeerd zul je dan al meer opbrengst genereren. Pas als het geheel optimaal functioneert kun je een booster overwegen.

 

 

 

mijn mening?

als je hun verhaal leest hebben ze het ontwikkeld omdat de kwekers het vroegen!

het zit gewoon in je hoofd dat de boosters iets extra doen

cocoA&B+pk13/14 is meer dan genoeg

 

ik vind het weggegooid geld,7 weken lang die dure troep meegeven!

het was er vroeger ook niet en ik mis het niet,

PK13/14 is de enige echte booster

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan het met zekerheid zeggen dat die cannaboost WEL werkt.

ik kweek al heel wat jaartjes met canna ,voordat ik het ging gebruiken zat ik op gemiddeld 0.8/0.9gr p.w[zonder booster]

nu met booster zit ik op 1tot1.2gr p.w verder is er niets veranderd in mijn hok.

zelfs in de zomerperiode.

ik gebruik het ook geen 7 weken aaneengesloten maar vanaf week 3 van de bloei 12/12.

 

en dan om de week,pk13/14 vanaf de 5de week bloei.

hoe kun je dit dan verklaren.

grts pietje puck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien es een kweekverslagje plaatsen om te bewijzen :verrygood want 1 tot 1.2 gr/W vind ik wel sterk

 

Zelf zie ik geen meerwaarde aan de oogst en smaakverschil is ook maar minimum

 

Maar het is wat je er zelf van ondervind dat telt, dus testen die handel als je twijfelt ;)

 

Greetz,

Smoking Fifi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pietjepuck

 

vroeger had je ook geen mobiele telefoons

we moeten tog met de tijd mee gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het grappig dat pk13/14 als bloeimineralen worden aangekaart.volgens mij zijn het gewoon 2 stoffen en 2 verhoudingen.niks met de bloei te maken.ook in groei gebruiken ze deze stoffen namelijk,alleen in mindere mate.

 

en pietje zou het niet kunnen dat je gewoon meer ervaring heb gekregen en wat beter naar je planten ben gaan kijken.dat maakt denk ik eerder zon verschil dan 1 boostertje erbij.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou natuurlijk kunnen, maar ik vind het wel vreemd dat ik vanaf de eerste keer toen ik cannaboost ging gebruiken mijn opbrengst

in sterke mate zag toenemen.

ook het afbloeien gaat veel gelijkmatiger.

ik ben in iedergeval niet van plan om het weg te laten,dat is mijn idee hierover.

wat een ander doet moet ze natuurlijk zelf weten.

grts pietje puck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer gewoon eerst eens zonder, check dan de volgende keer met canna en zie of je wel degelijk een verschil ziet. Ik durf wedden van wel. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...