Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
theosophia

coffeeshop in Nederland versus België

Recommended Posts

high,

 

ik ben dus ook voor eerste maal in coffeeshop geweest :( tijdje geleden. (Yellow Moon, Roosendaal) Alles viel behoorlijk goed mee, wel lange treinrit. Dan nog wat problemen met Marokkanen die ons blaasjes wijsmaakten en ons bedreigden, maar voor de rest alles ok.

 

Wat me wel opviel, en dat had ik eigenlijk over het hoofd gezien... die coffeeshop mag zo gezellig zijn als het maar kan, met vriendelijke mensen enzo... maar als Belg blijf je altijd een Belg tussen de Nederlanders. Met alle respect voor de Nederlanders. En een Nederlandse coffeeshop blijft altijd een Nederlandse coffeeshop, waarmee ik bedoel dat door de kleine cultuurverschillen en gewoonten, een Belg zich nooit 100% zal thuisvoelen in Nederland. Indien het ooit zal bestaan, denk ik dat een Belgische shop er anders zal uitzien dan een Nederlandse.

 

Nu ik dat ervaren heb vindt ik het extra jammer dat er in België geen shops zijn.

 

Dit is wat me opviel.

vriendelijke groet

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je je meer Nederlandse vrienden zoeken en voel je je zo thuis in Nederland :)

 

Had in het begin ook zo'n beetje het gevoel, jah als je als mij in het midden van België woont kom je nu eenmaal niet echt in contact met Nederlanders dus in het begin had ik dat ook wel. Maar nu is dat toch echt wel volledig over na paar keer in Nederland met wat Nederlanders te vertoeven. Vorige week heb ik weekend gelogeerd in Nederland en we waren met 10 personen waarvan 8 Nederlanders en we waren met 2 Belgen en was echt wel supergezellig en je voelt je gewoon 100% zoals in België zenne. Kreeg wel de opmerking van iemand dat ze nog nooit een Nederlander zo had zien zuipen en zeker in combinatie met wat we allemaal hadden zitten smoren als wij 2 Belgen. :(

 

Maar Nederland is dus gewoon gezellig land, gewoon wat vaker naartoe gaan zou ik zeggen :wink:

Ik zit er iig binnen maandje weer in het midden van Nederland als Belg tussen de Nederlanders :multi:

Nouja en overmorgen in Terneuzen 8)

 

...maar tegen shops in België zeg ik nu ook weer geen nee, maar dan niet om de reden als de jouwe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Ik ben twee jaar geleden in Antwerpen naar coffeeshop meegnomen door een of andere Afrikaan. Ik weet er niet veel meer van maar het was de 2e etage van een Cafe ergens net buiten het centrum (weet egt niet waar, ik liep half in Antwerpen en half heel ergens anders op dat moment) en kwam in een ruimte met 4 bankstellen grote lage tafel in het midden en oets van 12 mensen die dikke joints joints aan het roken en draaien waren.

 

De weed werd verkocht door een gozer met een grote tas naast zich, waar alle dope inzat.

 

Is dit iets wat met het topic te maken heeft? Zo nee, sorry, maar het was de enige Belgische coffeeshop die ik ooit gezien heb of van gehoord had :( :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er al coffeshops zijn in belgie zijn deze volledig illegaal, dus geen enkele vom van controle, maw je koopt van een doodordinaire dealer. Hier waar ik woon zijn er ook al enkele geweest, maar nooit geen lang leven beschoren. In antwerpen heb je wel verschillende marocaanse cafes waar je het een en ander kunt versieren, maar ook deze zijn ilegaal....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben twee jaar geleden in Antwerpen naar coffeeshop meegnomen door een of andere Afrikaan. Ik weet er niet veel meer van maar het was de 2e etage van een Cafe ergens net buiten het centrum (weet egt niet waar, ik liep half in Antwerpen en half heel ergens anders op dat moment) en kwam in een ruimte met 4 bankstellen grote lage tafel in het midden en oets van 12 mensen die dikke joints joints aan het roken en draaien waren.

 

De weed werd verkocht door een gozer met een grote tas naast zich, waar alle dope inzat.

 

Is dit iets wat met het topic te maken heeft? Zo nee, sorry, maar het was de enige Belgische coffeeshop die ik ooit gezien heb of van gehoord had <_< :specool

 

 

ben al lang opzoek naar een 'coffeeshop' in antwerpen

mischien nog enig idee waar die plek was?

ik ben minderjarig (16) en zie zoiets wel zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...