Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr.LivingStoned

TEST: Gavita reflector

Recommended Posts

Even een vraagje over de lumatek reflector

Deze lijkt op de foto's in je kweekverslag veel minder licht op de wanden uit te braken

Klopt dit een beetje met jou live beeld?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahoor, er is geen of zo goed als geen verlies langs de wanden. En ik heb het gevoel wat niet langs de randen drupt gaat omlaag, dus lijkt me best goed B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten dls!

Als de stralen gereflecteerd worden tegen de wand zal dit wel verliezen met zich meebrengen

Rechtstreeks erop ( of via de mica plaatjes) lijkt mij ook beter

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof me,ik lees alles maar het kwartje valt niet altijd gelijk op de goeie kant :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een heerlijk dampje erbij, jaa ik durf ook al wel eens klein blowtje te doen en dan soms idd :D valt dat kwartje gewoon zelfs niet dan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hoe staan ze dr voor? Of staan dr nog geen planten in?

Fotooooooooooooooos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb sinds kort de reflector ook hangen en kan beamen dat hij meer warmte uitbraakt dan de Adjust kap die ik ook heb hangen.

 

Wel prachtige verdeling van het licht, alles naar beneden met de Lumatek kap en verstellen van de plaatjes, maar ook de kap zelf mbv easy rollers is perfect.

 

Waar ik ook erg blij mee ben is dat er eindelijk eens een fabrikant gedacht heeft aan een GOEDE plek waar de aansluitdraad zit.

Bij deze kap bovenop dus geen gesodemieter met een aansluitdraad naar de VSA die je kap mogelijk scheef trekt zoals bij een Adjust al snel gebeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 5 Gavita-Lumatek reflectors en 5 Lumatek EVSA's hangen en was tevreden over deze reflectors. Maar na 2 ronden gedraaid te hebben vallen de bovenste reflectorplaatjes er steeds uit en liggen dan op de bulb! :P En dat bij alle 5 de kappen, dat dit niet gezien is tijdens de testen lijkt mij heel raar.

Ik raad dus iedereen af om deze kappen te kopen! Voor zo'n prijs verwacht je dat het materiaal ordentelijk getest en van goede kwaliteit is, en dat is het duidelijk niet!

Het vervelende is dat ik opnieuw kan gaan zoeken naar goede reflectors die kleiner zijn dan de Adjust a Wing

en dat ik 600€ armer ben en nog geen kappen heb is ook op zijn zachtst gezegd heel vervelend. :)

Straks eens met A-5 een boompje over opzetten mss weet hij wel een oplossing.

 

Het is ook niet voor het eerst dat er problemen zijn met de combinatie Gavita - Lumatek. Ik heb nog Gavita bulbs gehad met interne reflector (600W) en deze sprongen na een paar weken stuk en soms al na een paar dagen. Die waren totaal onbetrouwbaar.

 

Nu zullen ze al hun best mogen doen om mijn vertrouwen terug te winnen.

Want dat zal moeilijk worden, het is altijd een jong of een ei bij Lumatek - Gavita! :)

 

Grtz,

Zamarat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al contact opgenomen met Gavita of Lumatek?

Inderdaad erg vervelend dat je er problemen mee hebt, maar het is beter om contact op te nemen met de fabrikant of de shop waar je het hebt gekocht dan meteen op een forum bepaalde fabrikanten gaan afraden...

Er zijn voor jou tientallen andere die wel heel erg tevreden zijn over hun Gavita- of Lumatek-producten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Ja idd, ik ga contact opnemen met de shop waar ik ze gekocht heb en zal dan wel zien wat er te regelen valt.

Ik deel hier enkel de ervaring die ik ondertussen (2.5 jaar) heb met Gavita - Lumatek en die is niet zo goed.

Daarvoor is dit toch een forum, zij die goede ervaringen hebben mogen dit ook zeggen.

 

Grtz,

Zamarat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij 1 van mijn kappen zat de reflector (heb er 2) ook los constateerde ik bij lampen schoonmaken.

 

stond er ook van te kijken toen ik het had maar ik weet dat de relectors los vervangbaar zijn en dat het iets anders als een kaduke/niet betrouwbare kap moest wezen, mogelijk niet helemaal lekker in die sleuf zitten van die reflector?

 

Nadat ik de reflector opnieuw goed erin had gezet heb ik het probleem niet meer terug gezien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je altijd eerst zou moeten doen in plaats van maar hard te gaan roepen dat er niks van deugt is even contact opnemen met de leverancier. We hebben het probleem ook wel eens geconstateerd bij vervuilde reflectoreren die te heet werden en we hebben en ik heb wel eens een plaat gezien die net buiten de specs viel (iets te kort was gemaakt). In voorkomende gevallen (en gelukkig zijn ze erg beperkt) geven we gewoon nieuwe reflectieplaten. Over het algemeen is het probleem daarmee opgelost. Wel is het zo dt je de platen niet moet buigen als je ze terugsstopt, ze moeten er vanaf de zijkant ingeschoven worden. Doe je dat niet dan heb je kans dat er onvoldoende panning op het materiaal staat en ze er uitvallen.

 

De nieuwe TripleStar (De Gavita opvolger van de Lumatek kap) kan dit probleem niet meer hebben, daar zit de bovenplaat achter de zijplaten en dus kan deze er nooit uitvallen. Bovendien is de knop om te verstellen vernieuwd en eenvoudiger bedienbaar.

 

Uiteraard werden de kappen getest, sterker nog, ze worden nog steeds continu getest op bedrijfzekerheid op lange termijn. Omdat het probleem niet reproduceerbaar is in een testomgeving (zelfs niet na het equivalent van 5 rondjes) krijgen we die kappen c.q. reflector platen graag terug om te bekijken wat er mis is gegaan, maar mijn vermoeden is nog steeds een iets te grote tolerantie zat in de achterplaat. Als je nou gelijk met de leverancier contact had opgenomen in plaats van het bumpen van een oud topic dan was je probleem allang opgelost.

 

De Gavita IR lampen waar je het over hebt zijn NIET geschikt voor EVSA's, de 600W althans. De 400W hebben veel minder problemen hiermee. Daarom heeft Gavita al meer dan een jaar gewerkt aan een nieuwe IR lamp met een nieuwe burner en een nieuw wire frame. Die IR is wél geschikt voor EVSA's en die zijn we nu volop aan het testen. Vrijwel geen enkele HPS lamp is ontwikkeld voor elektronische VSA's, ook de normale Philips GreenPower niet.

 

Kortom, doe een beetje normaal als consument en ga eerst eens vragen wat er aan de hand is bij de leverancier en als je daar slecht behandeld wordt en met een kluitje in het riet gestuurd wordt dan heb je reden tot klagen.

 

Topic bump, gesloten. Voor meer informatie neem je (zoals het hoort) contact op met je leverancier of met Gavita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...