Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr.LivingStoned

TEST: Humboldt Organic Nutrients

Recommended Posts

Nou rustig afwachten kost me toch veel moeite hoor DOC :blink: het ziet er in elk geval weer heel erg belovend uit moet ik bekennen en het geurtje dat me ondertussen tegemoet komt laat het al helemaal tot zijn recht komen.

 

@green-lady: Op dit moment doet de Can filter precies wat ie moet doen, helemaal geruisloos alle luchtjes tegenhouden :wacko: Ik ruik uit het hok helemaal niets als ik de zwaveldamper aanzet bv., dus ik denk voorlopig alles A okay.

 

Zo nog even wat foto's deze zijn van bloeidag 46, alles word frosty wit, de nacht temperatuur is aan de lage kant, het word 15C in het hokje en dat houd ik ook aan. De bodemtemperatuur blijft 21C en de dames voelen zich nog steeds prettig in het aardebakje.

 

De verschillen tussen beide kanten zijn verdacht laag, ik zie ze alleen als ik heel erg veel moeite doe, een jointje erbij rook en men hoofd een beetje op het ritme van de planten laat meedeinen, dus heel misschien is het ingebeeld. :wacko:

 

Zo even bunch foto's van de groende bende weer.

 

gallery_10252_9138_114714.jpg

gallery_10252_9138_256302.jpg

gallery_10252_9138_150.jpg

gallery_10252_9138_212461.jpg

gallery_10252_9138_29749.jpg

gallery_10252_9138_33372.jpg

gallery_10252_9138_114820.jpg

gallery_10252_9138_195151.jpg

gallery_10252_9138_263293.jpg

gallery_10252_9138_1302.jpg

gallery_10252_9138_18306.jpg

gallery_10252_9138_225712.jpg

gallery_10252_9138_241045.jpg

gallery_10252_9138_238811.jpg

 

Ik vind het heerlijk al die soortjes door elkaar, de Skubba ziet er met zijn hele donkere blad en giga hoeveelheid kristallen erop, uit of ie in de vrieskist heeft gestaan. De KK Strawberry Cough begint een heel erg subtiel geurtje te verspreiden, ze is prachtig mooi gevormd, flink veel buds te dragen in haar eentje, als de geur en het uiterlijk een beetje het eind resultaat voorspelt heb ik hier een heel lekkertje aan. De Ssh x Diesel/Cheese is alom vertegenwoordigd in het geuren pallet dat je smoelwerk raakt op het moment dat je de deur opentrekt. Ze is vel en heel erg haar best aan het doen om in elk hoekje van men hokje wel een bud te toveren.

 

De OGKush is verhaal apart, zijn geeft kleine budjes wel rockhard en zo wit. Tot diep onderin de plant vind je van deze kleine budjes die en hard zijn en spierwit.

gallery_10252_9138_194095.jpg

 

Dus voorlopig blijf ik met heel grote smile het hokje betreden, elke keer ziet het er nog beter uit. :blink:

 

Zo als Weetje het niet erg vind ga ik weer even aan een grote :whistling Ssh x Diesel/Cheese :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou mooi zijn als je de test volgende ronde op nieuw substraat zou kunnen doen :wacko:

Dat geeft waarschijnlijker een iets duidelijker resultaat.

Wat denk jij DLS???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ik een jaar moeite in organisch bodemleven opbouwen niet even overboord gooi. En dat Humboldt fantastisch werk levert in het bijhouden van B.A.C. voorlopig, het is iets waar ik op hoopte maar niet echt verwachte.

 

Dit geeft me de mogelijkheid om bepaalde zaken nadien op niveau te houden, het individueel op soort bijsturen en het sneller afbouwen van of vastzetten van bepaalde voedingsstoffen. Dus yes, voorlopig zie ik het helemaal zitten en volgende run zal zeker nog met humboldt verder gezet worden, alhoewel ik wel meer ga kiezen in toevoegingen ipv zoals nu het schema strak te volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owwwww jam jam krijg nu al weer zin in het proef avondje bij dls :wacko:-

 

Heb me vloei en tip al klaar liggen hihi

 

Groet Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal mooi uit DLS

Het sturen met afzonderlijke organische komponenten is de sterkste kant van humboldt nutrients.

 

Ik gebruik momenteel de honey en mayan om mee te spelen en moet zeggen dat het bevalt (het spelen he)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook Bl0wer, ik ook, das enige nadeel aan kweken als hobby hebben, dat eeuwige geduld dat erbij komt kijken.

 

Thx Sannie, ja het is ook spelen :wacko: zo leuk is het wel hahaha. En ben ondertussen echt benieuwd naar wat het met de smaakjes doet, het ruikt en ziet er in elke geval heel erg lekker uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat ik een jaar moeite in organisch bodemleven opbouwen niet even overboord gooi. En dat Humboldt fantastisch werk levert in het bijhouden van B.A.C. voorlopig, het is iets waar ik op hoopte maar niet echt verwachte.

 

Dit geeft me de mogelijkheid om bepaalde zaken nadien op niveau te houden, het individueel op soort bijsturen en het sneller afbouwen van of vastzetten van bepaalde voedingsstoffen. Dus yes, voorlopig zie ik het helemaal zitten en volgende run zal zeker nog met humboldt verder gezet worden, alhoewel ik wel meer ga kiezen in toevoegingen ipv zoals nu het schema strak te volgen.

 

Heb net even zitten staren, dit klinkt toch wel heel interessant...

 

Kees. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roy het vuil onder zijn nagels onderuit vragen op de meeting :D Spoedcursus organic the Humboldt way en dan kijken hoe ik dat kan inpassen naar mijn gevoel en in mijn klein speelbakje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites


a pocket universe, da's wel wat wij doen....
prachtig om de verschillen te zien,
een micro kosmos...

I wana see MORE
enne..
is dit nou die test die mij gaat verleiden
tot een andere voedingslijn????
Alhoewel de graphics me de hik bezorgen,,..... :D


Wat je moet doen?
Hou ze zo groen.
Behalve met de cure
anders wordt je zuur...


Greetz Weetje

ow ja, over die test avond he,
ik heb alleen7 februari en 10 april iets,
maar als het moet kan dat verschoven worden. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm the operator with my pocket calculator. Geen idee Weetje of het je overhaalt, er zit in elk geval zeker potentie in. Of het ook van die aard gaat zijn om jouw over te halen, hmmm :D Er zijn veel organische wegen richting Rome en andere plaatsen van verderf natuurlijk. Deze lijkt me wel een hele leuk, met veel ruimte om over na te denken. ;)

 

We gaan inmiddels de laatste week in, de dames worden gespoeld met regenwater nog een weekje geduld, net iets langer misschien en dan krijg ik eindelijk weer volle weckpotten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan duiken we er morgen is ff diep in,

volgens mij heb ik nog wel ergens een toppie liggen

dus helemaal clean blijft het morgen niet dls.

 

Maar wel heel keurig,

geen enkele verleiding

om een ondertoppie weg te knippen?

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DLS

 

Heerlijke topic om dooreen te lezen ;)

Echt veel verschil zie je niet tot nu toe , maar misschien komt dat nog ?? ;)

Die hot box van je die ga ik ook maar even bestellen want ik heb alweer meeldauw hier in 1 hokje :D

Bij jou werkt het uitstekend zo te zien :D

Het ziet er uitstekend uit dls en daar gaat heel wat heerlijks vanaf komen

 

Zo steek ik me jackberry joint nog even aan :D

Tot morgen dude

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roy het vuil onder zijn nagels onderuit vragen op de meeting :D Spoedcursus organic the Humboldt way en dan kijken hoe ik dat kan inpassen naar mijn gevoel en in mijn klein speelbakje ;)

 

Das een goed idee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doen we Weetje :cry

 

Thx Knutsel, ja ik kan niet anders dan heel tevreden zijn met hotbox, het doet precies wat het moet doen, namelijk de meeldauw ver weghouden :D

 

We houden ons niet in DOC, ik hoop wel dat het weer een beetje wil meespelen, want het is heel eind schuiven van mijn naar jouw ;)

 

Zo eerst maar even nog een paar foto's, er is bij de strawberry ondertussen een klein verschil te zien in kleur, aan de Humboldt kant net een iets valer, net iets geler. De koude winternacht heeft wel stevig kleur gegeven aan de skubba die er staat. 14C bleef de lucht temperatuur, worteltemperatuur is 21C gebleven. Toch gaf het onder de inlaat luchtstroom duidelijk sporen waar het koud werd. Dat is weer volgende project, volgende ronde.

 

gallery_10252_9138_290144.jpg

KK StrawBerry Cough B.A.C. kant

 

gallery_10252_9138_344666.jpg

KK StrawBerry Cough Humboldt kant.

 

Niet dat het veel uitmaakt of veel zegt, de dikte van de toppen zijn gelijk. De invloed van temperatuur is op die ene vinger Skubba die in beeld duikt wel heel erg duidelijk :D

 

gallery_10252_9138_66727.jpg

gallery_10252_9138_299710.jpg

gallery_10252_9138_194610.jpg

gallery_10252_9138_154749.jpg

gallery_10252_9138_76956.jpg

gallery_10252_9138_53773.jpg

gallery_10252_9138_150034.jpg

gallery_10252_9138_237725.jpg

gallery_10252_9138_80399.jpg

gallery_10252_9138_376499.jpg

 

Zo, weekje spoelen met regenwater en ik denk dat ik met heel fijn gevoel kan terug kijken op deze run. De Humboldt kant heeft B.A.C. helemaal weten bij te houden hier. Op een klein beetje kleurverschil na, de smaaktest zal alles bepalend zijn nadien :D Morgen even gaan aanhoren het nu eigenlijk wel zou moeten, zodat we volgende run toch weer een stukje geadviseerde spelen kunnen doen ;)

 

Eerst maar kleine :D van die ohhh bijna op zijnde Ssh x Diesel/Cheese, maar wat was ze lekker, ik mag hopen dat ze deze run dezelfde kant opgaat, maar ik denk dat 2010 heel lekker gaat beginnen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat jij al net zo veel reactie krijgt als ik op je topic :D

 

 

Terwijl ze er toch heerlijk uit zien hoor makker ken niet wachten op de proef sessie :D

 

 

Groet Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajoh, soms zijn we geloof ik zo druk met ons "eigen ding"bezig

dat de tijd en energie voor een ander er ff bij inschiet....

En wat ik al zat te denken voor het lezen van jouw post:

DLS kan te goed kweken....?

En dan valt er zo weinig te mekkeren, :D

 

Maar ook:

 

Door de kennis van de plant en haar behoeftes wordt voeding en klimaat juist gehanteerd,

Hierdoor komt het effect van "sturen"met voeding steed marginaler.

Zeker als de twee productlijnen erg aan elkaar gewaagt zijn.

 

Conclusie?

 

:D

 

1) Zet er een minder goeie kweker op.

2) Maak meer "fouten"in het hanteren van het product.

3)Zorg dat het klimaat gedurende de gehele kweek NIET optimaal is.

 

 

Maar wie weet gaat de smaaktest nog significante verschillen opleveren.

 

Wat misschien ook nog een leuke controlle is:

het soortelijk gewicht van de bladeren.

Wie weet heeft de ene voeding meer "vlees" gebracht aan de plant.

en de ontwikkeling van de wortels mss ook nog verschillen in?

 

Als de Humbold iets lichter in blad oogde,

zou zij meer op zoek zijn geweest naar voeding in de grond?

 

Najah, "t rokertje is in zicht,

de main thing, ;)

 

 

Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha Weetje, fouten zat hier hoor. :D maar die grote buffer maakt ook heel erg veel goed. En we houden van simpel ;)

 

Dus veel ingekapselde meststoffen in je grond en een broeierig bodemleven maken het makkelijk. Uit het flesje voeren we voornamelijk het bodemleven en promoten we de strains die we op dat moment nodig hebben, om die specifieke voedingsstoffen en mineralen te kunnen opnemen die voldoen aan de plant zijn behoefte van dat moment en dit gestuurd door de plant zelf, met een beetje hulp van ons, vooral om de dominantie te bepalen en te stimuleren. Als er iemand nog aan mijn zin aan uit kan, blowt ie niet genoeg asking.gif

 

Nee, maar in het kort komt het wel op die wartaal hierboven neer. Ik probeer zoveel mogelijk de plant de kans te geven om zijn eigen bodembiotoopje te kiezen, dus zelf het aanbieden van en het stimuleren van bodemleven. De symbiose kan alleen aangedragen worden, de mogelijkheid geschapen. De plant moet het zelf doen, maar daar moet wel de ruimte voor zijn. Ik vind schepper spelen heel moeilijk, dus ik leen zo vaak mogelijk van het origineel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Dr. LS

 

Het ziet er goed uit zeg..

Hoe is het nou met de geur, of wordt het meer een langdurigheids test?

 

Veel succes nog de laatste weken

 

Groeten BoboJonko :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi begin van het nieuwe jaar DrL. Ik heb mijn QuickGrinder al gereviseerd (badje spiritus doet wonderen) :rolleyes:

 

Wat je zou kunnen testen met verschillende voedingen is ondermeer het droge stof gehalte van de bladeren (ik denk dat je dat bedoelde weetje) maar dat zijn allemaal zaken die je gedurende de gele grow moet doen on de ontwikkeling bij te houden.

 

Zie je nog verschil in de kappen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar de smaak van deze dames

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi BoboJonko, ja gaat erg goed voorlopig. De Can MAX filter doet ook super zijn werk, dus het lijkt erop dat het inderdaad een duur test gaat worden :rolleyes:

 

@Whazzup, Thx en verschil in kappen zag ik NIET en dat beschouw ik als super goed eigenlijk. Knap dat er nu een alternatief is voor de goeie reflectie van de adjust-A-wing met een mooiere footprint in de diepte stand. Volgende run zullen de planten allicht weer een stuk groter worden, en ik had gedacht er een rondje Gavita IR bulb van te maken en de Lumatek kap aan de andere kan, hopelijk is tegen dan de Gavita4Lumatek bulb ook beschikbaar. Hou ook stukje vloei maar klaar en een paar filtertipjes want zo heel erg lang zal het zeker niet meer duren :D

 

@super#skunk beginner: Thx, ja ik ook echt. Als het zo smaakt als dat het eruit ziet moet ik me weinig zorgen maken. Het ziet ranzig plakkerig wit in elk geval. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En, heb je al getest? Ik ben zeer benieuwd naar de smaak! Of beter gezegd, het smaakverschil. Ik ben nog aan het twijfelen tussen bac pk en Humboldt honey ES. Jouw rookverslag kon nog weleens de doorslag gaan geven, omdat er verder nergens smaakvergelijkingen te vinden zijn :rolleyes:

 

grtz,

iep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi iep, nee nog niet geproefd want ze staan nog steeds. De honey ES is geen vervanger voor B.A.C. PK booster hoor. Je zou de honey kunnen gebruiken als aanvulling bv. en ernaast maar het is geen ipv.

 

Er komt nog een foto van voor dat ze omgaan, vandaag of morgen dus want langer dan het weekend blijven ze niet overeind.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...