Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr.LivingStoned

TEST: Humboldt Organic Nutrients

Recommended Posts

@iep

Dat zijn 2 veschillende producten.

Ik denk dat de Bac PK meer verglijkbaar is met de Deuce Deuce (correct me if i am wrong).

 

@DLS

Ik ben benieuwd naar de smaaktest omdat ik weet dat je niet aan gewichten doet. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grinnik DOC, 'k vrees dat je die smaaktest maar even zelf moet doen. Deze samples MOET je dus oproken :rolleyes: Nou voor geur moeten ze niet voor elkaar onderdoen. Want een berg stank in een flesje voor lekkers kan zorgen in een plantje, niet normaal :D maar het ruikt allemaal heerlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi iep, nee nog niet geproefd want ze staan nog steeds. De honey ES is geen vervanger voor B.A.C. PK booster hoor. Je zou de honey kunnen gebruiken als aanvulling bv. en ernaast maar het is geen ipv.

 

Er komt nog een foto van voor dat ze omgaan, vandaag of morgen dus want langer dan het weekend blijven ze niet overeind.

Ik was toch overtuigd dat ze al om waren, maar dat heb ik blijkbaar uit mn duim gezogen :rolleyes:

 

@iep

Dat zijn 2 veschillende producten.

Ik denk dat de Bac PK meer verglijkbaar is met de Deuce Deuce (correct me if i am wrong).

ik heb nog even naar de humboldt lijn gekeken, en denk dat ginormous het meest overeenkomt met bac pk; NPK 0-18-16.

dat wordt dus kiezen tussen bac PK en Ginormous, en mogelijk Honey ES als extraatje.

 

Hoe dan ook blijf ik zeer benieuwd naar je resultaat DLS!

 

grtz,

iep

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Girnormous is een mooie vervanger voor PK 13-14, maar de B.A.C. PKbooster is geen pk 13-14. Nu staat het gebruik van PK 13-14 in een organische bak als de mijne eigenlijk gelijk met een kamikaze actie voor je bodemleven, dus dat gebruik ik NIET.

 

Dit is een product dat helemaal tot zijn recht komt in een potje, waar je de inhoud na gebruik ook gewoon vervangt. Ik probeer net om een evenwichtig bodemleven op te bouwen en daar ben ik behoorlijk zuinig op, het heel erg opfokken van bepaalde meststoffen en boosters zijn dus niet geschikt in mijn setup.

 

Als je een Humboldt kweekje wil starten op potten bv. denk ik dat je heel erg mooi basic kan beginnen met een A+B en daar je girnormous achteraan. De honey kan je heel de run door gebruiken. Het gebruik van de myco madness granulaat in je aarde zorgt ervoor dat de wortels die groeien gelijk een mooie partner vinden, het is een goeie start.

 

Succes dude :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iep

Dit is het minerale programma Mineraal

Dit is het organische programma organisch

 

Wel is het zo dat de minerale lijn van Humboldt is opgebouwd uit Natuurlijke chelaten en daardoor biologisch afbreekbaar.

Deze voedt dus ook het bodemleven en laat geen zoutophopingen achter in je substraat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DLS en Doc; bedankt voor de opheldering, ik had idd geen onderscheid gemaakt tussen organisch en mineraal.

Mijn situatie is als volgt: 30L atami bio aarde per pot, met Bac schimmels en buffertabletten en regelmatige bacto-gift. ik ga bac bloei gebruiken. er is dus wel een bodemleven, maar die hoef ik NA deze kweek niet te behouden. als ik dus mijn bodem zou vergiftigen in de laatste weken, om een lekkerder/beter resultaat te halen vind ik dat geen punt. het leek me wijs om in de periode dat de toppen het hardst bouwen nog iets extra's mee te geven. ik was eigelijk al lang uitgegaan van bac pk, maar toen kwamen de humboldt tests, en voelde ik me wel verleid tot het gebruiken van humboldt. (mezelf dan wel slecht ingelezen maar goed.) Wat zouden jullie me dan aanraden?

 

grtz,

iep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen zal hier een andere visie op hebben.

Voor de pure smaak zou ik zeggen dat je organisch moet gaan.

Voor de opbrengst zou ik meer richting het minerale gedeelte gaan.

Ook is het mogelijk om organisch en mineraal te kombineren.

De schema's van Humboldt Nutrients is een soort handvast om je een richting te geven.

Roy Gomez de eigenaar daagt je uit om zelf de beste combi voor jou strain en klimaat te vinden.

Je hebt allemaal producten die je op verschillende manieren kan inzetten.

Iedereen heeft zijn eigen visie op wat ideaal is en daar pas je je voedingslijn op aan.

Hier geven ze schema's die je zelf kan invullen.

8 week

9 week

10 week

11 week

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan alles moois komt een einde, deze run is dat ook. Heb nog een paar foto's in het album gegooid, er komen nadien nog een paar budjes na het drogen ook.

 

Het is een koude run geweest, dit was terug te zien in de kleurtjes van de planten, zal vast ook in opbrengst terug te zien zijn. Maar het is mooi geworden en wit, de geurtjes zijn super. Ja ik kan haast niet wachten en zit de planten droog te kijken, vooralsnog met bitter weinig succes.

 

De Humboldt kant werd ietsje valer en net beetje geler tegen het einde aan, de vorm, geur en dikte van toppen heeft er zeker niet onder geleden. Ik hou ze netjes apart met drogen want aan de planten is het niet te zien en de geur is maar fractie anders.

 

De reflector heeft ook netjes zijn woorden waargemaakt en dit keer hield ook de filter alle narigheden tegen, dus het gaat een duur test worden voor beide producten. De mensen die grote verschillen hadden verwacht of gehoopt moet ik even benadrukken dat in deze setup ook met B.A.C. en adjust-A-wing hier heel erg goede resultaten behaald zijn, deze PLOFKIP is daar het bewijs van geweest.

 

Even wat pica's eerst.

 

gallery_10252_9138_135999.jpg

gallery_10252_9138_123267.jpg

gallery_10252_9138_918.jpg

gallery_10252_9138_344402.jpg

gallery_10252_9138_184147.jpg

gallery_10252_9138_2785.jpg

gallery_10252_9138_162656.jpg

 

Ik kijk met veel spanning uit naar het droge spul, de verwachtingen zijn behoorlijk hoog gespannen.

 

Voorlopig blijf ik nog even een :wacko: met oude Ssh x Diesel/Cheese en hoop dat volgende week ik toch een eerste rokertje van het nieuwe spul kan proberen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

het is 2 weken geleden, is het al droog? ik ben zeer benieuwd!

 

grtz,

iep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou droog wel hoor, en heb 1 plantje uitgekozen om zo op te roken. De rest is nog aan het curen, en dan komt het smaak momentje pas :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke smaaktest. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

zijn de toppen bijna gecured,

 

ik ben zeer benieuwd naar het verschil in smaak

 

 

greetz EW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aan alles moois komt een einde, deze run is dat ook.

 

De Humboldt kant werd ietsje valer en net beetje geler tegen het einde aan, de vorm, geur en dikte van toppen heeft er zeker niet onder geleden. Ik hou ze netjes apart met drogen want aan de planten is het niet te zien en de geur is maar fractie anders.

En? Hoe is jouw test nu afgelopen?

Er is duidelijk verschil te zien in de verschillende testen of er een grote aardebak of potjes gebruikt worden.

 

What's your verdict about Humboldt?

Wij gaan igg nog een keer in de herkansing met 5 Indicaatjes.

 

;) Poldergrower

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, dat er verdomd weinig verschil was tussen Humboldt en B.A.C. kant, de Hunmboldt kant balt meer geur en smaak in je plantje, mensen die hier thuis kwamen proeven waren het er niet onverdeeld mee eens of het nu wel beter was.

 

Ik zelf vind het bij veel planten een pluspunt, de KK Strawberry Cough bv. vond ik B.A.C. kant absoluut lekkerder, de Ssh x Diesel / Cheese zat aan de Humbolt kant beter met zijn smaak.

 

Algemeen was het net wat meer geur en smaak, over die smaak viel wel te twisten. Ik zou er zo gelijk terug op kweken, vond het prima te doseren, op de Honey ES na, die is veel te stroperig.

 

Het gemak waar ik bij B.A.C. mee kweek, ben ik met Humboldt wel niet tegengekomen. Het luisterd nauwer en je hebt meer te sturen, dit is thx 2 Humboldt met zijn vele producten dan ook perfect mogelijk.

 

Kortom, in mijn aardebakje blijf ik bij B.A.C. en zal zeker hier en daar aanvullingen doen met Humboldt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beddankt voor de nette uitleg :)

 

 

super test

 

 

 

 

groetjes EW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie uitleg en mooie test :)

Grappig dat je nu gaat werken met Bac basisvoeding met Humboldt additieven, zo had ik het nog niet bekeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor je heldere uitleg! :)

 

Hoe zijn je gekweekte soorten getest op geur en smaak? Roken of verdampen?

 

Honey ES is inderdaad net hele dikke stroop...

Da's tot nu toe het enige mindere qua doseren.

Misschien handig om dit spul in een stroop knijpfles te stoppen? :)

 

;) Poldergrower

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we hebben gisteren nog een stukje KK Strawberry Cough over de verdamper gerookt en dan worden smaken toch nog een stukje versterkt natuurlijk. Ik had ze heel graag over een damper allemaal geproefd gehad en dit gaat in de toekomst ook zo gebeuren want heb gisteren een dampertje besteld :)

 

@Doc: Daar ben ik deze run al mee begonnen. Van schimmels tot baldvoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey dokter leeft stoned.......

Ziet er allemaal lekker uit en de smaak zal wel overheerlijk zijn.

Een lekker wietje om lang van te pruimen is het niet????

:)

Heerlijk die soortjes die je allemaal kweekt.

 

Veel smoke plezier ervan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dr. livingstoned sorry dat ik even aan het bumpen ben maar wil even zeggen dat ik dit een mooi en leerzaam topic over het gebruik van Humboldt en dat het ook goed kan gaan.

Je ziet ook dat de producten van Humboldt een vrij zware grond nodig hebben, zie 't ook bij mezelf.... Ik heb de groind verzwaard met een x-tal buffertabs, mica-maximum en bacto en gaat tot nu toe prima, nog weinig gele bladeren.

Ik las wel dat jij de aanbevolen hoeveelheden gebruik die Humboldt adviseerd, ik gebuik iets meer dan de helft maar dat zal ook wel aan de grond liggen omdat jij een veel zwaardere grond hebt gebruikt.

Algemeen was het net wat meer geur en smaak, over die smaak viel wel te twisten. Ik zou er zo gelijk terug op kweken, vond het prima te doseren, op de Honey ES na, die is veel te stroperig.

Als je een injectie spuit gebruikt kan je het prima doseren, tot 0,1ml als je wilt :verrygood

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...