Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Adriaantje

380 Volt aansluiten op slimme meter

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraagje.... iets wat ik graag zeker wil weten.

Om te beginnen heir een situatie schets,

 

Ik zit in een appartemensencomplexje van pak m beet 20 a 25 woningen.

Ik heb in een woning 4 lampjes van 600 watt opgehangen en een afzuigertje.

 

Nu hebben deze woningen allemaal een eigen meterkast. De kabel komt van de benedenburen mijn 380 doos binnen en verlaat mijn doos ook weer richting mijn bovenburen. Nu hebben we een zogenoemde digitale (slimme) meter. Geen probleem. Heb een gewoon de kabel op een vrijge fase gezet. De middelste is alleen in gebruik door het huis waar ik inzit. en daar is natuurlijk ook die meter op aangesloten.

 

Normaal zou ik die 4 lampen gewoon over de meter draaien en ook betalen. Maar gezien de meter die ik hier heb ben ik bang dat ze t snel door gaan krijgen.

 

Ik vraag me af of er ergens in de techniesche ruimtes ook nog meters zitten die alle stroom verbruik van alle meters in t complex opnemen en pijlen zeg maar.. dan zou t dus alsnog opvallen en er een klein verschilletje zijn in de totale watts...

 

 

Wie weet hoe deze nieuwbouwcomplexen precies gebouwd zijn kwa stroom indeling enzo??

 

bedankt jongens!!

groetjes ikkeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit klinkt wel heel erg als het vragen naar medewerking/tips voor stroomdiefstal. :spliff:

Daar werken we hier liever niet aan mee,zoals je hopelijk kunt begrijpen.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...