Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

VLOEI

 

Smoking KS:

- Red : standaard vloei 110 x 53 mm

- Blue : (volgens mij) de dunnere versie van Red, wel gewoon 110 x 53 mm

- Slim : even dik als Red, maar 110 x 44 mm, smaller dus

- Deluxe: 110 x 44 mm, maar dunner dan Slim.

- Green : 110 x 53 mm, maar van pure hennep gemaakt

- Eco : 110 x 44 mm, zelfde als Green maar dus smaller.

 

Ik rook zelf alleen maar met Smoking, dus van de andere merken weet ik weinig, als mensen nog wat aan willen vullen, graag : :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smoking:

 

Red..............................................118.......53..........gewicht pakje :wink: circa 6,2 gram

Blue..............................................118.......53..........gewicht pakje :wink: circa 5,8 gram

Slim (goud)....................................118.......44..........gewicht pakje :wink: circa 5,5 gram

Deluxe (zwart)...............................118.......44..........gewicht pakje :wink: circa 6,0 gram

Deluxe (zwart).................................76.......44..........gewicht pakje :wink: circa 4,3 gram

Green............................................118.......53..........gewicht pakje :wink: circa 6,2 gram

Eco (geel/bruin)............................118.......44..........gewicht pakje :wink: circa 5,2 gram

 

Mascotte:

 

King Size (geel/groen)...................118.......53..........gewicht pakje :wink: circa 5,9 gram

Slim Size (lichtblauw).....................118.......44..........gewicht pakje :wink: circa 5,0 gram

 

(uit eigen voorraad :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, vreemd genoeg zijn geen 2 soorten Smoking vloei van hetzelfde formaat, maar ze wegen wel allemaal evenveel, 13,5 gr. nl.

rara hoe kan dat ? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm, vreemd genoeg zijn geen 2 soorten Smoking vloei van hetzelfde formaat

:?: :?:

 

zijn diverse soorten en slechts 3 verschillende formaten,

 

of ben ik nu te stoned ?

 

(vat m helemaal niet :( :oops: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooooooooooow..........

 

 

dan vat ik m nog niet :) :( :)

 

(maar dat ligt vast aan mij, gewoon doorgaan met de topic mensen :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm, vreemd genoeg zijn geen 2 soorten Smoking vloei van hetzelfde formaat, maar ze wegen wel allemaal evenveel, 13,5 gr. nl.

rara hoe kan dat ? :(

 

Dat vind ik wel erg veel. Dat weegt bij mij een heel pakje nog niet eens.

 

Mascotte : 4 verschillende soorten pakjes echter allemaal dezelfde vloei.....108 x 53...6,0 gr/pakje

 

Rizla Blauw : iets dunner als de rode, ook in slim-versie te krijgen..................97 x 55...5,2 gr/pakje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rol maar met twee soorten

rizla zilver

smoking zwart

en de laatste krijgt nog altyd de voorkeur

Share this post


Link to post
Share on other sites
[Dat vind ik wel erg veel. Dat weegt bij mij een heel pakje nog niet eens.
hmmz, ja idd, is wat veel, maar stond op de smoking site. Zal wel milligram geweest zijn. maar k blijf t raar vinden dat ze allemaal evenveel wegen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind met name het verschil tussen gold en deluxe van smoking maar vaag... Ik heb ze al enkele keren (zowel stoned/dronken als nuchter) naast elkaar gehouden, goed gevoeld, en gerookt, maar ik merk echt geen verschil. Hooguit dat de zwarte iets gladder aanvoelt... maar waar dat goed voor zou zijn? Wellicht een verschil in de structuur van het papier, maar tijdens het roken merk je daar niks van. Ik niet, in ieder geval.

 

Weet iemand of er trouwens nog smallere vloei dan Slim/Deluxe te krijgen is? Want ook de Slim moet ik altijd nog afscheuren voor ik ga draaien...

 

En absoluut het smerigst: een joint draaien met een complete rizla rood eromheen... Maar goed, misschien vind een ander dat juist wel lekker, dan moet hij/zij dat vooral doen.

 

Ik denk dat die gewichten gewoon per pakje zijn... denk dat je toch het beste op ervaring/gevoel een vloei-soort kan kiezen die je lekker vind, dan op basis van gegevens. In mijn geval dus de slim of deluxe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu gewoon binneste buiten draait buikmans, dan rook je nooit te veel vloei.

 

Wat je trouwens helemaal goor zult vinden, maar waar je wel stoned van wordt is een hardrockjointje :?

Neem je gewoone mascotte vloei, die groene, plak je er enkele aan elkaar en rook je die.

Door de hoeveelheid chloor die in het papier zit slaat je wiet harder aan. Smaakt echter een stuk minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

das wel behoorlijk smerig, ik rol enkel nog met rizla zilver!

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenstebuiten draaien doe ik ook vaak, maar het gebeurt ook wel vaak dat ik daar geen zin in heb omdat ik te stoned ben, dronken of gewoon lui... In dat soort buien weet ik dat hij binnenstebuiten te slap gaat worden d.w.z. dat hij bij de tip gaat kromhangen... Nou weet ik ook wel, als je gewoon consequent binnenstebuiten draait heb je daar geen last van maar ja....

 

Moet nu zelfs eigenlijk helemaal niet blowen... poehe. Ga nu steeds een periode niet blowen... ben nu bezig met een week niet blowen (al heb ik zaterdagnacht wel 6/7/ hijsjes genomen...). Maar het ging hier over vloei natuurlijk...

 

Blowen met korte vloei heb ik wel vaak gedaan, maar dan uit noodzaak, niet uit vrije wil.. Heb nog niet gemerkt dat alles harder aankwam door de extra hoeveelheid chloor. Wel dat ik het niet lekker vindt omdat je een halve blocnote op zit te roken. Draaien met twee korte blauwe rizla is wel weer prima te doen.

 

Wil je met die hardrockjoint echt ver gaan, plak dan twee vloeitjes aan elkaar (in de lengte, dus een boven, en ene onder) en daar dan een derde dwars aan vast, zodat je een heel groot vloeitje hebt... Draai daar dan een dikke joint mee... 't is smerig maar ja, voor wie wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat vind ik wel erg veel. Dat weegt bij mij een heel pakje nog niet eens.

reden 1 waarom ik m al kwijt was :wink:

 

omdat je een halve blocnote op zit te roken.

:) :( :)

 

Heb me digiweegschaal maar gepakt en de pakjes gewogen, zie aanvulling hierboven bij de soorten

(zijn of kunnen paar vloetjes uit zijn hoor, maar zijn de gewichten per pakje, heb meest volle gewogen)

 

Zal ook nog eens op die site kijken :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm, vreemd genoeg zijn geen 2 soorten Smoking vloei van hetzelfde formaat, maar ze wegen wel allemaal evenveel, 13,5 gr. nl.

rara hoe kan dat ? :(

......... foutje op die site ? :?

(dan maar.... :roll: )

 

Of is het een grap en moet ik raden ??? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of is het een grap en moet ik raden ???
nee, ik vraag het me echt af :(

 

beide pakjes pure hemp vloei wegen trouwens 15,5 gr. volgens smokingpaper.com :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy shit! Exqueeeeeze me! :oops: :oops: :oops: :)

lettertjes op Smokingpaper.com zijn nogal klein. keek net ff of t nou wel echt gram was wat er stond. Na inzoomen bleek het GSM :? :?: te zijn.

 

dan nu de nieuwe vraag:

wat is gsm voor gewichts maat :?:

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

gsm is mobieltje :(

bij mij staan er wel grammen op die site, misschien kan je een mobieltje winnen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de verschillen van de smoking vloetjes

 

 

Smoking King Size blue

Smoking KS blue was het eerste lange vloeitje dat op de markt verscheen en is lange tijd de standaard voor lange vloei geweest. Smoking blauw, zoals het in NL wordt genoemd, wordt gemaakt van dun rijstpapier en is het op een na best verkochte king size vloeitje in Nederland.

 

Smoking King Size red

Smoking KS red is gemaakt van hetzelfde papier als Smoking blauw. Het enige verschil is de porositeit van het papier. Zoals alle soorten sigarettenpapier is ook lange vloei geperforeerd. Het aantal gaatjes in het papier bepalen de porositeit. Bij Smoking rood is het aantal gaatjes hoger dan bij Smoking blauw (en dus is Smoking rood poreuzer). Dit betekent dat er meer ‘valse’ lucht naar binnen wordt gezogen bij het inhaleren. Het resultaat is dat er meer lucht met rook wordt vermengd waardoor de smaak van de rookwaar lichter is. Bovendien geldt dat een poreuzer vloeitje sneller brandt.

 

Smoking King Size Slim

Smoking King Size Slim is het meest populaire king size vloeitje op de markt en een uitvinding van Smoking. Slim staat voor een lang vloeitje dat iets smaller is dan de ‘gewone’ lange vloeitjes. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat de roker van een joint vaak niet de volle breedte van het vloeitje nodig heeft om de inhoud op te rollen. Hij houdt dus papier ‘over’. En omdat een roker van een joint geen papier wil roken sneed hij het overtollige papier vaak weg. Met de Slim versie is dit probleem opgelost. Bovendien is dit rijstpapier ook nog eens dunner dan de gewone lange vloei. Smoking KS slim komt in een goud pakje (ook wel boekje genoemd) en wordt daarom vaak Smoking goud genoemd.

 

Smoking King Size de Luxe

Deze variant is verleden jaar geïntroduceerd en is dus de jongste telg uit de Smoking familie. Voortbordurend op het succes van Smoking goud is ook dit vloeitje van een slim formaat. Het rijstpapier is echter nog dunner dan Smoking goud. In korte tijd is dit vloeitje populair geworden en is nu de nr 3 van Smoking.

 

Smoking King Size Green

Een lang vloeitje dat gemaakt is van hennep papier. Hennep papier wordt gemaakt van de fijnste hennep vezels en heeft duidelijk een andere smaak dan rijstpapier. Elk vloeitje is voorzien van het ‘pure hemp’ watermerk.

 

Smoking King Size Eco

Dit vloeitje is identiek aan Smoking King Size Green. Er zijn echter twee verschillen met Smoking groen: de Eco is gemaakt in het ‘slim’ formaat en de boekjes worden gemaakt van gerecycled papier.

 

is iedereen weer iets wijzer geworden :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
gsm is mobieltje :(
daar zat ik al op te wachten :)
bij mij staan er wel grammen op die site, misschien kan je een mobieltje winnen :wink:
nederlandse versie staat idd 'gram', engels versie 'gsm'

t blijft vaag :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Heel interessant die maten en gewichten vloei maar weet iemand ook waar je goedkoop vloei kunt kopen/bestellen?, ik betaal nu €25 per doos van 50 pakjes smoking slim/gold.

 

Groeten harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, ik koop nooit groot in. Ik krijg in me shop gewoon een gratis boekje, doe ik weer ff mee :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
Hoi hoi

 

Heel interessant die maten en gewichten vloei maar weet iemand ook waar je goedkoop vloei kunt kopen/bestellen?, ik betaal nu €25 per doos van 50 pakjes smoking slim/gold.

 

Groeten harry

 

 

Is bijna niet te krijgen onder de 21 euro......... ik neem aan dat je btw betaalt dus 21 + btw komt wel ongeveer op 25 euro, wat geen slechte prijs is.

 

Zelfs groothandels verkopen ze voor 20-22 euro per overdoos........ moet haast wel bodemprijs zijn.....!

 

Maar ik hou me ook aanbevolen als iemand toch wat goedkopers weet 8) 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Groothandels moeten het volgens mij goedkoper verkopen aangezien ik in de growshop €25 incl. btw betaal, en die growshops zullen het toch ook niet voor niets doorleveren.

Iemand enig idee waar een growshop zijn vloei in koopt?

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij dat die het toch halen bij de groothandel.

En veel zullen ze er echt niet op verdienen. Ze verdienen het door pakjes los te verkopen voor woekerprijzen :(

 

Ik betaal zelf altijd de inkoopprijs voor mijn vloei, tip en blunt´s.

Voor een doos vloei € 20

Voor een doos tips ( 100 x 50 st) € 20

Voor een doosje blunt´s ( 25 st) € 11,50

 

Dus goedkoper lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Hun moeten tenslotte ook wel iets verdienen.

 

dgmdwdvh

 

Oni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...