Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RealDope

Potgrond blijft nat?!

Recommended Posts

De grond in me potjes blijft wel extreem lang vochtig.

Me plantjes doen het goed maar als ik naar de grond kijk lijkt het net alsof ze geen vocht opnemen.

Iemand hier ervaring mee en enige tips?

Het is trouwens gewone potgrond.

Volgende kweek die grond zoiezo maar vermengen met zand?

:lol:

Edited by RealDope

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is lang??

 

Volgende kweek die grond zoiezo maar vermengen met zand?

 

Waarom nou niet gewoon een zakje kweekaarde van 5 euries???

 

 

zou beginnen met ze eerst maar eens lekker droog te trekken voor je weer water geeft

Straks verrotten je wortels en dan heb je niks meer.

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is gewoon goede aarde hoor. Ik dacht nog voor de eerste 6/8 weken voeding.

Gewoon potgrond maar geen water dus meer geven? Het is dus vreemd dat de grond niet meer helemaal op droogt?

Nouja even wachten met water geven dan maar. Bedankt voor je (snelle) antwoord en ik zal het wel zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe warm is het met licht, en zonder?

 

doen het goed, maar hoe groot/oud zijn ze. foto?

 

gewone potgrond is geen aanrader, je moest eens weten.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zo'n 20 graden.

 

Zonder zo'n 13 graden.

 

Ik denk dat ik heel fout zit met die potgrond hé?

 

(Met het klimaat denk ik ook? Maar bij gebrek aan beter moet ik het echt eventjes hiermee doen.)

 

Ik zal morgen een paar foto's online gooien want ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

 

Ik leer in iedergeval een hoop voor me volgende kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 moet naar 28

 

13 moet naar 22

 

6/8 weken voeding in gewone potgrond??? vergeet het maar.

 

 

Het zou beter geweest zijn als je EERST gelezen had op dit prachtige forum toch??

 

Scheelt een hoop ellende.

 

Maargoed, nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen.

 

suc6

 

Gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes ze staan dus nu al in de bloei en ben dus niet in de gelegenheid om een hokje te maken om de temp. wat stabieler te houden (tot mijn spijt!!)

Heb ook nog geen afzuiger & filter dus dat laat nog even op zich wachten.

Hoop het volgende draai wat netter te kunnen doen.

 

Ja 6/8 weken, althans dat stond op de verpakking. Er staat nog twee pallets met die potgrond hier dus hoop het miss dan ergens anders maar mee te mengen oid voor me volgende kweek.

 

Nu weet ik nog niet waarom mijn grond zo nat blijft? Heeft het met de kou te maken? Beeld ik het me in dat het te nat is? Ik heb namelijk wel gewoon gaten in de potten.

 

Luchtvochtigheid zit rond de 80%.

 

Ik zal morgen wat foto's schieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

door de kou zullen je planten wel minder verdampen, dus kan het zijn dat de grond daardoor vochtiger lijkt dan normaal.

Maar ik zie dit eerder als een fout van de kweker.. ik geef namelijk pas water als de grond volledig is opgedroogd bovenin en dus als de planten het pas echt nodig hebben.

Evt. kun je ze water geven op temp, dat scheelt weer voor de plantjes.

en daarnaast natuurlijk potgrond, dat is gewoon zonde.

 

Mvg, KiLLs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes ze staan dus nu al in de bloei en ben dus niet in de gelegenheid om een hokje te maken om de temp. wat stabieler te houden (tot mijn spijt!!)

 

in het forum is een topic over een goedkope en effectieve bodemverwarming dmv een electrische deken wat om te bouwen.

 

80% is veel te hoog, plus dat als er amper ventilering is er ook weinig verse co2 is. als je er niets aan doet slaat de schimmel er zo in. als je gaat ventileren zal de bovenkant van de grond sneller droger worden.

 

als het in donker zo koud was, onder de 17 graden, plus de tijd dat die weer ietwat opgewarmd was, ik schat de laatste 2 a 3 uur, drinkt de plant pas wat echter niet met die hoge lv omdat de plant amper verdampt.

 

eigenlijk smoor je ze levend, iets wat voor de plant over komt als waterboarding lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook geen filter? :lol:

ach je buren bellen vanzelf..... B)

als ze jou pakken ,dan krijgt oom agent gewoon medelijden met je set-up :j of hij moet hard lachen...

gooi weg die zooi en begin weer als je je setup een beetje voor elkaar hebt....

 

( kheb eigenlijk het gevoel in de maling genomen te worden...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het hier ook al eens geprobeerd met een paar dames op potgrond.

 

Verloren tijd hoor, komt niks fatsoendelijks af. Het enige wat je genoeg krijgt zijn problemen met je plant.

 

Zet een klein kacheltje erbij of haal een electrische onderdeken, zodat je zorgt dat de aarde minimaal op een 22 graden blijft hangen.

 

Die dames staan stil bij die kou en het totaalpakketje met je temp en je aarde is eigenlijk helemaal niks.

 

Zorg dat je een mooie ruimte krijgt voor die dames, dat je temp op orde is en haal een zakje grond bij de GS, dat scheelt je een hoop elend.

Desnoods als je wilt besparen op voeding e.d. koop je zo'n buffertablet van sannie, dan zal het je al een stuk beter af gaan.

 

Succes JustFun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand enig idee hoe ik op een simpele manier een groot deel van de vocht uit mijn bakken kan halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal morgen een paar foto's online gooien want ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

was toch nog wel benieuwd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond,

 

wilde gister al een reply geven maar luister maar naar wat de mensen hier zeggen. Grond is van een enorm belang, gebruikte eerst ook gewone aarde :lol: , nu niet meer en ik zie gewoon het verschil. Als ik jou was zou ik nu eerst een hokkie maken, goede afzuiging nemen en zorgen voor wat warmte en zeker de dames in goede grond plaatsen, dus eigenlijk gewoon opnieuw starten zonder jezelf af te hoeven vragen waarom de buren nu je zo raar aankijken B) .

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: B)

 

Als je al een filter hebt (wat ik toch wel mag hopen) dan kun je bij deze wel een nieuwe gaan aanschaffen omdat je de lv tot boven de toegestane waarde hebt laten oplopen. Maximaal 70% en dat is nog steeds 10-20% te hoog.

 

Niet goed voorbereiden kost velen de kop en geeft de branche een slechte naam. Daar lijden ook degenen onder die er wél hun best voor doen. Uithuilen, studeren, voorbereiden en opnieuw beginnen.

 

Je kunt niet veilig voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en ook nog resultaat verwachten.

 

Bovendien ook nog geen voorstel topic gezien in de wie is wie hoek, zoals aan je is verzocht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...