Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Humboldt Nutrients

Recommended Posts

Mocht het organische pakket nog beschikbaar zijn,zou ik daar de volgende ronde best graag mee willen experimenteren.

Dat zal echter pas over 8 a 9 weekjes zijn,mocht dat geen bezwaar zijn,meld ik me hierbij aan.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het eigenlijk niet helemaal eens met de manier van testen.

Nu gaan begrijp ik de testen naar gevorderde kwekers.Ik denk denk als je iets goed wil uittesten ook minder gevorderde kwekers nodig heb.

 

Je zult met deze huidige test niet te weten te komen of deze voeding makkelijk is voor beginnende kwekers.

Ik denk dat een verdeling van gevorderde en beginnende beter is als je alle info wilt.

 

Het risico is dat de verslagen misschien wat minder aansprekend zijn en minder goede verkoopcijfers opleveren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Art

 

in het verleden mocht iedereen testen en wat

is er gebeurt:

 

ze kregen de spullen, deden niks test en sommigen verkochten

het test materiaal zelfs verder :verrygood :blink:

 

en dit is niet zo lang geleden ;)

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blackbut,

 

Wel lekker dan dat hun de boel verziekt hebben.

Misschien een kleine borg voor de beginnende kwekers of zo.

 

Ik ben betrouwbaar en zou dat graag willen bewijzen,en zo zijn er wel meer ;)

Het gaat mij er niet om dat ik die test krijg,maar krijg de indruk dat de testen nu altijd naar dezelfden gaan.

 

Denk ook aan de beginnende kwekers want hun zijn de toekomst van dit geweldige forum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Art,

 

Ik kijk alleen maar naar de reputatie van de forumleden.

Dit om de reden die Blackbut zegt.

Ik heb al meerdere keren spullen weggegeven die niet worden getest en gewoon zijn verdwenen. ;)

1. Een goed afgerond kweekverslag op Wietforum
2. Enige ervaring met wat complexere voedingslijnen
3. Een bewezen hok

Dit zijn de enige regels die we hebben.

Dat is toch niet zo heftig???

Ik ben zeker niet partijdig maar wel enigszins voorzichtig.

Ik heb ook geen zin om met borg te werken het gaat allemaal in goed vertrouwen.

Als ik borg moet gaan vragen stop ik gelijk met de hele testsectie.

Ik doe dit voor mijn lol en heb geen zin om politieagentje te gaan spelen op de testsectie.

Iedereen is welkom om een test aan te vragen.

Ik hoop dat je mij begrijpt.

 

Cheers

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

Ik begrijp je heel goed,doe ook me best om vertrouwen te kweken.

Maar het komt niet altijd prettig over,ik hoop dat je dat ook begrijpt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammergenoeg begrijp ik dat maar al te best ;)

Het is ook niet altijd leuk als je heel veel werk in een test hebt zitten dat mensen het gevoel opwekken dat ik iemand iets misgun.

Het regelen van de test houdt in:

 

Het spreken van de leverancier.

Het versturen van het product.

Het onderhouden van de testsectie.

Het zoeken van juiste testers.

Het ondersteunen van de testers en test's.

Het er voor zorgen dat iedereen blij is.(zowel testers als het forum als de fabrikant)

 

Het is achter de schermen meer werk om 1 test voor elkaar te krijgen als iedereen denkt.

Een gemiddelde test ben je ongeveer 20 weken bezig en er gaan veel uren werk inzitten.

Als zo'n test dan misloopt dan is het werk allemaal voor niks gedaan.

Dat proberen we te voorkomen.

Dat scheelt namelijk tijd, geld en teleurstellingen.

 

greetz

 

Doc

 

ps.Maak je maar geen zorgen ik geef mezelf wel een schouderklopje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je de volgende keer als ik je zie een schouderklop geven en je een veer geven(je stopt hem er zelf maar in ;) )

Het is ook niet persoonlijk maar algemeen bedoeld :verrygood

 

Misschien is het ook eens leuk om te kijken wat voor de minder gevorderde kweker met een tentje geschikt is,maar goed,dat wordt een beetje off topic.

 

Edit;Kleine kweker veranderd in minder gevorderde kweker :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Art

 

ben ik dan geen kleine kweker??? ;)

sorry hoor dan weet ik het niet meer :verrygood

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is maar een gok hoor maar gezien de "complexiteit" van de humboldt voeding denk ik niet dat de beginnende kweker hun doelgroep is maar eerder de ervaren kweker/roker die opzoek is naar een voeding die het beste in de plant naar boven brengt

 

daarom zijn de ervaren kwekers wel een must voor een test als deze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Art

 

ben ik dan geen kleine kweker??? ;)

sorry hoor dan weet ik het niet meer :verrygood

 

groene groeten

Blackbut

 

Zo bedoelde ik het niet,heb mijn post al aangepast.

 

@panjaabie,

 

Ik bedoel een mix van gevorderde en beginnende kwekers bij testen.

Maar eigenlijk heeft dit niets meer met Humboldt te maken.

 

Ontopic,

 

Ik ben net zo als iedereen heel benieuwd naar deze voedingslijn :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen experiment maar een test. Dus we eisen van de kweker een stabiele bewezen ruimte, ERVARING MET COMPLEXE VOEDINGSLIJNEN en een afgerond verslag. We zijn inderdaad op zoek naar ervaren kwekers met een goede bewezen ruimte voor de test, dat mag duidelijk zijn.

 

We hebben er geen belang bij om het uit te proberen met een beginnende kweker. Daar heeft een lid dat het straks wellicht wil gaan gebruiken ook geen belang bij. Dus in het kader van "op zeker spelen" bij een test hebben we een zeer grote voorkeur voor een ervaren kweker. Failure is not an option ;)

 

No offense, echt niet, maar we moeten hier gewoon streng selecteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens kijken.. BB voor de minerale lijn en Aad voor de organische? Dat lijkt me eigenlijk wel een goed idee! Zo zijn onze zuiderburen ook goed vertegenwoordigd. Neem even contact op met Sannie om het rond te maken. :verrygood

 

Zodra je aan je verslag begint geef me effe een seintje, dan verplaatsen we het betreffende topic naar de test sectie.

 

Succes mannen, en iedereen uiteraard bedankt voor het reageren! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En Art voor de sannie's choice?

Lijkt me wel een leuke en hebben we alle setjes uitgezet

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat betekent in ieder geval dat NorthernSmoker zijn pakketje Humboldt Sannies Choice tegemoet kan zien en dat we toch nog wel twee kandidaten zoeken: voor de organische en de minerale lijn. Wie gaat het avontuur aan?

wel effe lezen san ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_12078_2848_7178.jpg

Ik zal alvast gaan verzinnen over het soortje en wat inlezen over Humboldt.

Thanks dudes! ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen de 3 weken 3 testers gevonden ;)

 

Heb de lijnen bij doc zien staan, lekker veel flesjes :D , niets voor mij :smoke

 

Succes aan de testers, en hopelijk overtuigen jullie me om ook eens een complexere voedingslijn te gaan gebruiken :blink:

 

El Fish :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze voedingslijn is toch niet enkel gericht aan de "ervaren" kweker?maar toch ook aan de "gewone" hobbykweker die ook eens met een nieuwe voedingslijn wil werken.

dus vind ik ook dat deze voedingslijn door een breeder publiek moet worden getest.

nu lijkt het dat steeds dezelfde doelgroep met zulke tests aan de gang mogen. vind ik een beetje spijtig...

 

ben er zeker van dat de niet geselecteerde mensen (die zich voor deze test hebben aangemeld) er ook een leuke test van kunnen maken.

 

ma bon,veel succes aan de mensen die deze test gaan doen.ik volg stilletjes mee..

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nog maar een keertje maar dan niet mis te verstaan en bot: We hebben er niks aan als een beginnende kweker de mist in gaat met een complexe voedingslijn. We zitten bij een test niet te wachten op gebruikersfouten, slecht klimaat, experimenten etc. Bovendien is voeden ook altijd nog "kijken naar je planten" wat ervaring vereist. We hebben er ook niet zoveel aan als er onder TL gekweekt wordt, dat is een afwijkende vorm van kweken die door slechts zeer weinig kwekers wordt gebruikt.

 

Voor een goede test heb je dus ook echt een ervaren kweker nodig.

 

Ik adviseer iedere beginnende kweker om GEEN COMPLEXE VOEDING te grbruiken. Ook dan kun je echter Humboldt gebruiken, maar je gebruikt dan alleen minder producten. Dat is prima te doen, naarmate je meer ervaring krijgt ga je wat meer toevoegen. Wij testen hier echter in een keer DE GEHELE LIJN.

 

Concentreer je als beginnende kweker op de basis: klimaat, licht, medium en een eenvoudige basisvoeding / bloeivoeding. Als je dat onder de knie hebt kun je gaan experimenteren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOPPIE :verrygood

 

@Sannie

 

dank je wel :smoke

 

@El Fish

 

yep 3 weken stond het er op

normaal duurd het 2 dagen :blink:

 

@Whazzup

 

we zullen dat varkentje eens wassen ;)

met bewezen soortjes zoals- PPP, BIG BANG, HIMALAYA GOLD

en Special mix LIGHT natuurlijk

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites
en Special mix LIGHT natuurlijk

:verrygood

 

 

@official Humboldt tester's

SUCCES ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup,

ik ben niet zo tevreden met de dingen zoals deze hier afgehandeld worden:

op 7 november hebben Art en ik ons opgegeven om deze voedingslijn te testen.

Pas op 28 november krijgen wij te horen dat wij niet meedoen, waarom niet eerder?

Jij houdt deze topic iedere dag in de gaten en als jij ons als tester niet geschikt acht, had je dat wel eerder kunnen uiten.

De manier waarop wij van deze test uitgesloten zijn, was ook niet leuk. Alsof wij niet bestonden, gewoon genegeerd.

Ik wist tot vandaag niet, waarom ik niet mag testen.

Je hebt pas vandaag de regels van deze test aangepast of openbaart, en ineens mogen de fluo-kwekers bij testen niet meer meedoen. Jij sluit hiermee en redelijk grote groep van medekwekers uit.

Dat is jammer, want ook onder de micro / fluo-kwekers heb je het potentiaal, wat in staat is om deze en andere tests fatsoenlijk tot een goed einde te brengen.

 

Ik heb nu het gevoel, dat ik de noodoplossing was om de cocos-bricks te testen.

Geen andere kweker was bereid om deze test te doen, dus gebruikten jullie een fluo-kweker.

Ik denk, het is een hele teleurstelling voor alle micro en fluo-kwekers, dat wij niet meer mee mogen doen.

 

@Doc,

natuurlijk maak ik de cocos-bricks-test nog helemaal af.

 

@Testers,

Heel veel succes!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb nu het gevoel, dat ik de noodoplossing was om de cocos-bricks te testen.

 

 

nee hoor :verrygood

 

Daarvoor moet je me beter kennen.

 

@Whazzup.

Een beetje diplomatisch mag je wel zijn ;)

Ik vindt torsten een hele serieuze kweker met goede resultaten en mooie topics.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had Art al in een pm toelichting gegeven. De eisen om mee te doen zijn duidelijk beschreven. Daarna wordt er een keuze gemaakt uit degenen die zich hebben aangemeld. We kijken hierbij uiteraard naar in het verleden behaalde resultaten, ervaring, kweekruimte etc. alsmede naar of het lid kortgeleden niet al eens een test heeft mogen doen. Als we dat laatste niet doen dan hoor je al direct weer "het zijn altijd dezelfden"- en terecht! Aan de andere kant gebeurt het (helaas) ook vaak dat er vrijwel niemand met een goed voorstel komt (kijk eens naar dat Wilma systeem van Atami!), of dat we omwille van de tijd toch kiezen voor iemand die direct kan beginnen.

 

Voor ieder product zijn er andere eisen en ideale omstandigheden. Belangrijk hierbij is dat zoveel mogelijk leden zich kunnen spiegelen aan die testresultaten. Bij een substraat gaat het daarbij met name om het bieden van een stabiel medium dat gezonde planten oplevert, dat is niet zozeer licht, genetica of voedingsafhankelijk. Bij voeding gaat het uiteraard veel directer om de resultaten die ermee behaald kunnen worden.

 

Aanmelden, of als eerste aanmelden, geeft nog geen garantie op het verkrijgen van de test. Ik had jullie ook niet per definitie gediskwalificeerd. Een TL kweek is in dit geval echter tweede keus na een HID kweker. Als zich niemand meer had aangemeld echter hadden we de producten toch uitgedeeld.

 

Panjaabie begreep het kennelijk wel:

het is maar een gok hoor maar gezien de "complexiteit" van de humboldt voeding denk ik niet dat de beginnende kweker hun doelgroep is maar eerder de ervaren kweker/roker die opzoek is naar een voeding die het beste in de plant naar boven brengt

 

daarom zijn de ervaren kwekers wel een must voor een test als deze ;)

 

En zo was het.

 

Komt nog bij dat jij kortgeleden al een test hebt gedraaid met de cocopots, dat we ook graag Belgische testers zien en dat we zoals ik al eerder heb uitgelegd hiervoor liever een hps kweker zien.

 

 

Waar ik me wel aan stoor eigenlijk in dit topic is de discussie over wie wat doet, krijgt, zou moeten testen, en hoe dat dan zou moeten. Dan krijg ik plots een gepikeerde opmerking naar aanleiding van iets dat helemaal niets met deze test te maken heeft (en trek je je zelfs terug) en dan krijgen we de discussie over het verdelen van voeding over meerdere kwekers. Daar zijn we niet voor. Zelfs al wordt er maar met 5 plantjes gekweekt en zou je veel overhouden dan is dat een bonus voor de tester. Net als iemand die een stuk hardware test dat ding meestal ook mag houden, of overnemen voor een schappelijk prijsje. Het moet tenslotte ook wel leuk blijven om te testen.

 

De test die werd voorgesteld (met verschillende media, potten/bakken, licht etc) heeft ook alleen maar zin als je duidelijke referenties en vergelijkbare omstandigheden hebt. En bovendien gaat het dan om een test t.o.v. een andere test die je eigenlijk niet kan vergelijken. Dat is veels te complex helaas, want interessant is het best wel.

 

Ik denk dat als in de toekomst meer kwekers met Humboldt gaan kweken we die resultaten vanzelf ook zien verschijnen op de fora. In ieder geval hebben we dan drie solide kweekjes staan waar men zich op kan richten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Whazzup,

met deze woorden is het voor mij heel duidelijk:

...etc. alsmede naar of het lid kortgeleden niet al eens een test heeft mogen doen. Als we dat laatste niet doen dan hoor je al direct weer "het zijn altijd dezelfden"- en terecht!

 

Ik ben nog bezig met een test, deze is, hoop ik, voor de kerst klaar.

Als ik dan direct met de volgende test zou beginnen, is het voor andere kwekers, welke ook een keer een test willen doen, natuurlijk niet leuk. Heel duidelijk verhaal! (En hierin kan ik mij ook vinden!)

Stond deze zin op 7 november onder mijn reply was de hele ophef en gedoe achteraf niet ontstaan.

Miscommunicatie! B)

 

Maar hierdoor is ook een ding naar voeren gekomen:

Belangstellende kwekers moeten zich niet laten afschrikken om zich op te geven voor een test,

anders blijven het op het einde toch altijd dezelfden.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...