Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

he topperssssss

 

buigen knaken spanne kropen ,,

 

,,,, alles kan en mag welke week dan ook , ,

 

,en onthou er gaat niks vanaf getopt worden en dus blijft je plant meer takken (toppen) hebben

 

probeer maar 3 naast elkaar 1 toppen ,, 1 knakken , 1 buigen ,, (heb het over de hoofd top,, tak,)

Share this post


Link to post
Share on other sites
als een plant smal is met weinig vertakkingen

dan zou ik de plant toppen/fimmen

dit doe je in de groei periode normaal gesproken

doe je dit na de 4e of 5e internode zo krijg

je een mooie brede plant met meerdere grote toppen

de plant in de bloei zetten doe je normaal een dag

of 3 na het toppen.

 

grtzz dh

vanaf de 4e? ik doe de 4e internode meestal weg en top 2 weken later nog een keer. heb het gevoel dat de stam dan steviger word en mindersnel zal splijten onder eigen gewicht

 

Is het na 3 weken 12/12 en een dag of 3 zichtbare bloei nog mogelijk om te toppen? Of is het beter om te knakken/buigen?

 

Een paar Amnezen groeien de pan uit en de lamp kan vrijwel niet meer hoger in een 200cm tent!

hi,

 

Het is zelfs mogelijk om tot op het einde van de bloei er volledige takken met toppen vantussen te knippen(om te drogen hé) zodat de lagere bloemen nog een paar extra dagen (weken) van wat feller licht kunnen genieten.

Hou er wel rekening mee dat wanneer je een plant verwond die kans maakt op stressontwikkeling (dit kan vertalen in hemafrodiet-gedrag).

Weet je of jou soort gevoelig is voor het 2-geslacht? In dat geval zou ik ze buigen maar anders zou ik toch selectief knippen hoor, zeker omdat amnee nog tot in de 4de week kan doorgroeien.

 

Succes en hou het(van) green - kill4butzzz

 

dit is oogsten waar jij het over heb als je er toppen uit knipt omdat ze klaar zijn hoef je je geen zorgen meer te maken over de herma stres die ze kunnen krijgen meestal oogst je een +/- week of 2 later de rest

 

en in dit geval had ik al veel eerder een groei remmend midel gehaald bij de growshop lijken wel buiten planten dat ze zo hoog komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook een vraagje over toppen.

Ik zit op steenwol slabs, soortje PP. (Ze staan in een ruit, 5-4-5-4-5-4-enz.)

Zit een beetje met me hoogte te klote, dus wil me gewas laag houden.

 

Heb ze 4 dagen op 18/6 gehad.

Kan ik toppen, ná 7 á 8 dagen bloei...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

simpel. niet doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah,

 

Ik heb 4 kush vorige maand van binnen naar buiten gebracht door het slechte weer, zit nu nog maar enkele weken in bloei en kan nog maar een halve meter meer omhoog met mijn lamp.

Heb nog nooit geknakt dus heb wel wat schrik. Die kush kan wel enorm dicht bij een lamp hangen precies, ze hangen normaal rond de 30cm onder een 400 watter. En nu ik een week op reis was waren ze sterker doorgegroeid dan ik dacht, waardoor er bij thuiskomt eentje op -10 cm van de lamp, tegen de spiegelkap aan het drukken was. Slechts 2 vingers van één blad waren lichtjes verbrand.

 

sterk plantje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje;

 

bij een ongelijk veldje, waarbij het ene plantje iets groter is dan de ander.

Is het dan raadzaam om alleen de wat grotere te toppen, om zo na een tijd weer een egaal veldje te creeëren.

Of gewoon alles toppen om er een opbrengst verhogend resultaat mee te behalen?

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb telers al meer dan 1x zien toppen. Zij eindigen dan outdoor met een massief brede plant. Ik heb die breedte nooit kunnen bereiken met 1x toppen, op gelijk welke internode ik topte.

Hoe doen zij dat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft niet alle 4,5 jaar oude topics te bumpen hoor... daar zit niemand op te wachten.

Vrijwel alle users zijn toch al long gone.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de forum etiquette, is het dan beter telkens een nieuw verslag aan te maken of het gewoon te vragen in de reeds bestaande topics?

Het was een sticky dus het stond al vanboven, is toch geen bump dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt al meerdere topics lopen, stel daar gewoon je vragen in ipv allerlei lang vergeten topics terug te halen voor 1 klein dingetje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wanneer toppen?

Heb in een 1m20x2m40x2m00, 32 planten staan maar de ene helft loopt 9 dagen voor (helft stekjes sloeg niet aan dus moest nieuwe stekjes halen), nu is mijn vraag hoe ik ervoor zorg dat mijn planten gelijktijdig de bloei in kunnen.

Mij is verteld dat ik de planten die voorlopen gewoon kan toppen, klopt dit en zo ja wanneer zou dit dan moeten gebeuren

 

BVD 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...