Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Luomo

Kweektent 400 Watt HPS: Anesthesia's, Unknown Haze's & Basic beer

Recommended Posts

Na het redelijk mooie succesverhaal van mijn eerste binnenkweek vorig jaar, nu een vervolg :rofl

Vorig jaar nog een 40x40 kastje, nu een growtent gekocht samen met een vriend.

 

De gegevens:

 

Tent: 75x75x160 merk Budbox

Lamp: 250 watt HPS philips son-t

Medium: aarde. Plagron Lightmix

Voeding, ph, wortelstimulator en PK van HESI

Soortjes: Anesthesia, Basic Beer, een Unknown hazeje (Haze x Shiva x ? ), evt nog cheesberry hazeje in aantocht

 

Na vorige keer zonder problemen te hebben gekweekt zonder koolstoffilter, wil ik het nog eens proberen. Ik heb niemand waarmee ik rekening mee moet houden ivm geur, en de temperatuur in de tent komt niet boven de 27°C..

Ik weet dat het geen ideale situatie is, maar ons budget is redelijk beperkt.

 

Voorlopig staat er : 6 Anesthesia, 4 unknown Haze en 4 basic beer, en daarbij komen er waarschijnlijk nog 4 Cheesberry Haze

De kansrekening leert ons dat er dus 3 Anesthesia's, 2 unknown haze en 2 basic beer vrouwelijk zouden zijn.

 

In totaal zouden er dus 6-10 vrouwelijke planten komen te staan.

 

 

 

De tent:

 

gallery_21196_9091_276048.jpg

 

gallery_21196_9091_1852966.jpg

 

 

Net boven gekomen anesthesia

 

gallery_21196_9091_336756.jpg

 

Unknown haze:

 

gallery_21196_9091_991476.jpg

 

Het ensemble:

 

gallery_21196_9091_759961.jpg

 

 

gallery_21196_9091_19753.jpg

 

 

Voorlopig krijgen ze alleen afgezuurd water. Nu staan ze op 24h licht, morgen schakel ik over op 18/6. Na 3 weken gaan ze onverbiddelijk op 12/12.

 

 

Binnekort uodate, foto's , stand van zaken :lol:

 

Suggesties of opmerkingen altijd welkom!

 

Cheers

L & P

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind je dat niet lang eerst 24 en daarna 18/6 en dan 12/12 als ik jou was zou ik ze gelijk op 12/12 zetten vanuit zaad

spreek uit ervaring. ik heb me zaailingen ook keer op 24 gezet en daarna 12/12 deze vrouwtjes werden reuzen, zeker 2 m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ royal dutch: ze staan nog een week op 18/6, heb vorige kweek ook 3 weken voorgroei gedaan en de planten waren precies zo groot als ik ze wilde hebben dus vandaar doe ik het weer zo.

 

Update:

 

Een week verder, de planten zijn morgen 2 weken oud.

Wat valt er te zeggen? Alles loopt gesmeerd, de planten schieten te lucht in als raketten Ook de 2 basic beertjes die we een weekje later plantten..

Over een dikke week gaan ze op 12/12, voorlopig nog op 18/6 en das er aan te zien, de fotos spreken!

Verder weinig te zeggen want amnesia :spliff: ;)

 

 

gallery_21196_9091_105381.jpg

 

 

gallery_21196_9091_920394.jpg

 

 

gallery_21196_9091_1017980.jpg

 

 

gallery_21196_9091_805642.jpg

 

 

gallery_21196_9091_998131.jpg

 

 

 

Comments welkom !

 

 

L & P

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen en stel je eerst voor.

 

Waar is het vervolg van dit rondje ..?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar is het vervolg van dit rondje ..?

 

Het is nog niet klaar hoor :spliff: Het vervolg zal met de tijd gepost worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, de planten zijn nu bijna 3 weken oud.. Vanaf zondag ( over 3 dagen dus) zetten we ze op 12/12.

Ze blijven echt ongelooflijk hard groeien, vooral de haze'jes.. De anesthesia's vallen op doordat hun zijtakjes heel snel ontwikkelen.

Alle planten ( op de twee jongste basic beers na ) zijn getopt.

Vanaf zondag gaat dus de bloeitijd van start, vanaf dan krijgen de planten dus ook bloeivoeding mee. De bedoeling is om de mannetjes te elimineren en de overgebleven vrouwtjes samen in 1 of 2 grote aardebakken te zetten. Ook aan een scrog wordt gedacht..

Wat denken jullie?

 

 

 

De foto's :

 

gallery_21196_9091_1046672.jpg

 

 

een getopte anesthesia

gallery_21196_9091_491757.jpg

 

 

gallery_21196_9091_1244456.jpg

 

 

gallery_21196_9091_1830645.jpg

 

 

gallery_21196_9091_554516.jpg

 

 

gallery_21196_9091_2062859.jpg

 

 

gallery_21196_9091_2526825.jpg

 

 

 

 

Cheers y'all

 

L & P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een aantal interessante beslissingen genomen. Haze en Anesthesia. Kort groeien en toch toppen. Het probleem met de aardebak is dat ze er nog niet in staan. Je wilt niet dat alle wortels nog moeten ontwikkelen als je de bloei in gaat, dus ik zou ze voor de bloei op een groter medium zetten, als dat al nodig is want je groei niet zo lang voor. Een scrog wordt ook moeilijk want je moet dan eerst het net laten volgroeien en je gaat nu al in de bloei. Daarbij heb je ze getopt wat voor die haze wellicht wel aardig is maar je Anesthesia zal erg klein blijven en geen main bud hebben, en daar moet je het in 12/12 toch wel een beetje van hebben.

 

Ik weet ook niet of het handig is om indica en haze naast elkaar in één tentje te zetten. Kortom, ik zou het anders aangepakt hebben.

 

Plantjes zien er wel netjes uit :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het idd eens met whazzup heb dit ook zow geprobeerd om dat ik ook meerdere soortjes wou. uiteindelijk toen ze in de bloei gingen stopte de indica al snel met groeien en de sativa soorten bleven nog doorgroeien waardoor de indica's bijna geen licht meer kregen en ik er nauwlijks iets van af haalde. Maar dat was gelukkig dan wel weer terug gewonnen bij de sativa's

maar idd ze staan er nu kerngezond bij succes jonge :smoke

ga je volgen

 

peace jah bless

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt een aantal interessante beslissingen genomen. Haze en Anesthesia. Kort groeien en toch toppen. Het probleem met de aardebak is dat ze er nog niet in staan. Je wilt niet dat alle wortels nog moeten ontwikkelen als je de bloei in gaat, dus ik zou ze voor de bloei op een groter medium zetten, als dat al nodig is want je groei niet zo lang voor. Een scrog wordt ook moeilijk want je moet dan eerst het net laten volgroeien en je gaat nu al in de bloei. Daarbij heb je ze getopt wat voor die haze wellicht wel aardig is maar je Anesthesia zal erg klein blijven en geen main bud hebben, en daar moet je het in 12/12 toch wel een beetje van hebben.

 

Het sluimerde al een beetje in mijn achterhoofd en jij bevestigt het, waarvoor dank whazzup ! :smoke

Vorig jaar heb ik de hazejes er pas later bij gezet, toen de rest al aan de bloei begon. Daardoor is het veldje toen ongeveer egaal geworden en was de scrog ook ok. Nu liggen de kaarten inderdaad anders.

Daarom een paar aanpassingen in het plan, alleen een idioot kan zijn mening niet veranderen natuurlijk:

De planten gaan voorlopig nog even door op 18/6. De anesthesia's komen zo snel mogelijk in een aardebak, om hun zoveel mogelijk ruimte en wortelruimte te geven. De hazejes gaan wel nog grotere potten, eventueel 8 liter, maar ik ga ze proberen een klein beetje in te tomen..

Wat denk jij ervan?

De scrog zou eventueel nog wel kunnen komen, maar een ouderwets gezellig oerwoudje zie ik ook wel zitten..

 

ben het idd eens met whazzup heb dit ook zow geprobeerd om dat ik ook meerdere soortjes wou. uiteindelijk toen ze in de bloei gingen stopte de indica al snel met groeien en de sativa soorten bleven nog doorgroeien waardoor de indica's bijna geen licht meer kregen en ik er nauwlijks iets van af haalde. Maar dat was gelukkig dan wel weer terug gewonnen bij de sativa's

maar idd ze staan er nu kerngezond bij succes jonge

 

Ja, indica's en sativa's door elkaar kweken is inderdaad geen voor de hand liggende combinatie, en het lijkt me ook niet gemakkelijker. Maar als kleine hobbykwekertjes wilden we wat diversiteit, en ik heb er toch wel een gerust hart in dat er een mooie kweek in de stijgers staat.

De plantjes zien er inderdaad gezond uit, en als we er voor kunnen zorgen dat dat zo blijft, weet ik zeker dat we toch ettelijke buds uit de budbox zullen halen ;)

Bedankt ook voor het delen van jou advies dus, josso.

En welkom op het forum ! Ikzelf heb hier ook pas mijn 2e kweekje staan, maar je kunt je niet voorstellen hoeveel je hier leest en leert.

 

Aanvullingen altijd welkom

 

 

Peace

 

L&P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo , Je plantjes staan er mooi bij hoor en scrog is niet nodig denk ik :smoke kijk eerst maar hoe hard het groeit per soort ;)

Grtz E

 

PS, ben nieuw hier en zal me zsm ``even voorstellen``

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het een beetje bij elkaar te houden zou je een haze zo goed als het gaat kunnen scroggen (in ieder geval zo lang mogelijk plat houden) en de Anesthesia niet, dan heb je kans dat de Anesthesia het een beetje kan bijbenen, en inderdaad nog effe voorgroeien. Maar een haze wordt een beest als je hem niet temt. Geslacht bepalen is je grootste uitdaging nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer wat dagen voorbij, weer wat grotere plantjes en weer een iets vollere tent.

Vandaag in de growshop een zak all-mix en vier 12literpotten gehaald, en de planten wat meer wortelruimte geschonken.

 

De 4 hazejes zijn samen met 2 basic beers in een curver-doos gegaan.. Hierdoor krijgen ze toch wat meer wortelruimte, maar niet zoveel als de 6 anesthesia's, die per 2 in een 12literpot staan. De bedoeling is een beetje een haze-hoekje te maken, met daar rond heen anesthesia's en basic beers.

 

Eind deze week gaat de klok onherroepelijk om. Uiteraard zullen ze tijdens de bloei bloeivoeding, en uiteindelijk ook pk-booster krijgen. Nu krijgen ze afgezuurd water met wortelstimulator.

 

Nog nieuws: als alles meezit, zal er een 400Watt hps komen te hangen voor de bloei. De eigenaars van de growshop waar ik alles ga halen zijn zo vriendelijk om mijn 250watt hps lampje terug te kopen, zodat we voor een kleine meerprijs een 400watter kunnen aanschaffen. Dolletjes!

 

 

de fotos spreken voor zich:

 

 

Anesthesia's:

 

gallery_21196_9091_1007903.jpg

 

 

gallery_21196_9091_1051060.jpg

 

 

 

Hazejes in de curverdoos:

 

gallery_21196_9091_372819.jpg

 

 

 

All together:

 

 

gallery_21196_9091_670854.jpg

 

 

Showtime.

 

 

gallery_21196_9091_1443610.jpg

 

 

 

 

Commentaar, tips, bewondering welkom ;)

 

 

 

CHeers, L&P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey L&P

Mooie plantjes hoor, niks op aan te merken....

Cool dat die gasten die set terug nemen, goeie service

Misschien is een cooltube nog wel een goed idee, kan je lamp lekker dicht op je gewas hangen ;)

Blijf zo door gaan, succes.

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja smokeyB, die gasten zijn echt super chille kerels.. Maar dat valt wel te verwachten van dudes die alles verkopen om wiet te verbouwen ;)

Nog een paar dagen en het is bloeitijd ! De planten hebben nog even de tijd dus om die grotere bakken wat te verkennen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ;)

Ik blijf je volgen

Ps: het plantje rechts achter/bovenaan de onderste foto hangt slap ,of zie ik dat verkeerd?

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er goed uit ;)

Ik blijf je volgen

Ps: het plantje rechts achter/bovenaan de onderste foto hangt slap ,of zie ik dat verkeerd?

laters

 

thanks :verrygood je ziet t goed, das een van de hazejes die een beetje hangt.. Maar verder gezonde kleur en ontzettend, zelfs overdreven, stevig en compact.

Ik hou m een beetje in de gaten, maar verwacht dat ie een beetje stressed out is door het overpotten ofzo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

no thankz ;)

succ6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Dag 30 , 4e dag 12/12

 

 

Sinds 4 dagen staat de klok op 12/12 en nu al verschijnen de eerste minuscule vrouwelijke bloemetjes hier en daar ;) Ze zijn echt te klein om goed te kunnen fotograferen maar bij volgende update zie je ze vast en zeker op de foto's.

De planten gaan nog steeds heel erg lekker.

Eind deze week beginnen we met bloeivoeding te geven, natuurlijk opbouwend en beginnend met een kleine dosis. Als alles meezit zou begin volgende week ook de 400Watter er aan moeten komen.

Wat valt er nog meer te zeggen dat niet met beelden duidelijk gemaakt kan worden?

 

 

 

gallery_21196_9091_534132.jpg

 

Anesthesia:

 

 

gallery_21196_9091_1675957.jpg

 

 

gallery_21196_9091_365775.jpg

 

 

gallery_21196_9091_547977.jpg

 

 

 

 

Wat me wel opviel is dat er een paar ( stuk of 4 ) verbrande bladpuntjes te spotten vielen, ik denk dat de combinatie van ALL-mix + misschien net iets te veel wortelstimulator hier aan de oorzaak van ligt. Daarom doe ik het voorlopig even rustig aan met supplementen.

 

 

@ Elmo2007 : het onbekend hazeje dat zich een beetje liet hangen staat nu weer trots rechtop dus wat dat betreft is het een zorg minder :verrygood Blijkbaar voelt ie zich kiplekker in de curverdoos.

 

 

Op naar de toppen !

 

 

Greetz,

 

L&P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 40 Dag 13 op 12/12

 

Zo , er is weer een heleboel gebeurd in de tent.

Ten eerste heeft de 250Watt plaats gemaakt voor deze jaap, die er sinds vandaag boven is komen te hangen:

 

gallery_21196_9091_194883.jpg

 

Jawel ! Een 400 watt hps :verrygood Lamp van grolux..

 

 

De planten doen het uistekend, ze krijgen nu bij elke voedingsbeurt bloeivoeding mee, in opbouwende dosis, laatste keer was 1.5 ml op 1L water.

Van de 14 zaadjes die uitkwamen, zijn er tot nu toe 11 vrouwelijk, 2 mannelijk en 1 nog onbekend. Dat zijn mooie getallen, jawel :lol:

Overal komen haartjes tevoorschijn, en de planten hebben momenteel nog een groeispurt, voor ze stil zullen vallen en massaal wiet aanmaken.

Over een 2tal weken krijgen ze ook nog PK boost..

 

Fotos :

 

gallery_21196_9091_679143.jpg

 

 

gallery_21196_9091_1770336.jpg

 

 

gallery_21196_9091_143492.jpg

 

 

gallery_21196_9091_483935.jpg

 

 

gallery_21196_9091_881451.jpg

 

 

gallery_21196_9091_1816524.jpg

 

 

 

Opmerkingen, comments, alles welkom :lol:

Cheers

 

L&P

Share this post


Link to post
Share on other sites

update: dag 45 dag 19 op 12/12

 

Alles gaat nog steeds heel goed in de budbox. De planten, 12 vrouwtjes uiteindelijk, vinden het heerlijk onder de 400watt en produceren volop bud. Ben 3 dagen niet in de tent geweest en het verschil valt echt goed te zien. Ze krijgen met elke waterbeurt groeivoeding mee, met wortelstimulator ben ik gestopt. De laatste echte spurt van groei komt stilaan ook een beetje tot stilstand denk ik.

Net na het uitgaan van de lamp komt er een heerlijke walm van wiet de tent uit gedreven.

 

gallery_21196_9091_1931899.jpg

 

 

gallery_21196_9091_79117.jpg

 

 

gallery_21196_9091_234836.jpg

 

 

gallery_21196_9091_1030934.jpg

 

 

Cheers y'all

 

L&P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker groen uit :verrygood. Wat heb je nou uiteindelijk overgehouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Santaluz: Thanks, de temperatuur blijft nog steeds onder de 28, ook omdat de tent in een grote kamer staat waar het niet zo ontzettend warm is. In de zomer zou het wel moeilijker zijn, maar voorlopig gaat t perfect.

 

Whazzup: bedankt :verrygood We houden over: 4 onbekende hazejes, 3 basic beers en 5 anesthesia's !

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE DAG 61 DAG 35 OP 12/12 DAG 30 BLOEI

 

 

Ze gaan ongelooflijk lekker :D De groei is nu echt wel volledig gestopt, maar de toppen beginnen overal te nestelen, te zwellen en zich te vermenigvuldigen.

Heb wel wat last van fruitvliegjes :D maar echt veel zitten er niet, ik denk dat het ook te maken heeft met de staat waarin mijn keuken zich bevind.. Ik hou het in het oog, als het er meer worden moeten er grove middelen worden ingezet.

De planten krijgen nu 3.5 ml bloeivoeding en 0.25 ml PK booster per liter water mee, en de dosis is een beetje opgeschroefd na dat er bladeren geel werden.

Ze hebben dus nog wel even te gaan, toch een maand denk ik.

 

Anesthesia's: zijn de witste van de 3 soortjes, met toppen die zich als bollen ontwikkelen. Enorm goed ontwikkelde zijtakken!

 

Basic Beers : Onwaarschijnlijk lekker bubblegum-achtig geurtje, voorlopig minder bezaaid met kristallen maar wel lekker volumineuze toppen!

 

Unknown Hazejes: Dat typische geurtje, blijkbaar heb ik ook verschillende feno's .. Het zijn wel geen pure sativa's, aan de vorm van de plant en de bladeren te zien..

 

 

 

Heb een nieuwe fotocamera, geniet van de pics !

 

 

gallery_21196_9091_2047370.jpg

 

 

Basicbeer top:

 

gallery_21196_9091_2305127.jpg

gallery_21196_9091_531753.jpg

 

 

gallery_21196_9091_70648.jpg

 

gallery_21196_9091_1071820.jpg

 

 

anesthesia topje:

 

gallery_21196_9091_188202.jpg

 

 

gallery_21196_9091_2478736.jpg

 

 

 

Opmerkingen, tips, woorden van bewondering... allemaal welkom ;)

 

L&P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...