Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P H donner

Slakken

Recommended Posts

Lavameel onder een afdakje rondom je plant? Als de slak eroverheen kruipt zit die helemaal onder het meel, lijkt me niet fijn als slak zijnde.. We gaan het testen in de test na het seizoen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat spul blijft iig een stuk langer op de grond liggen dan soda.

en het kan nooit slecht zijn voor je plant :icecream:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het misschien iets door magneetjes te bevestigen op het kopertape of draad? Zodat er een soort van stroompje op staat, een magnetisch veld wat de slakken een optater geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een magnetisch veld heeft echt niet genoeg elektrische lading om een slak te weren.

Informatie over elektrisch geladen velden:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een spoel maken met koperdraad, dus geen kopertape. een spoel maken met een magneet in de spoel waardoor er stroom word opgewekt. Deze vervolgens in verbinding bevestigen op een stuk koperdraad die je om een stuk buis of bakje heb gemonteerd die je om je stam hebt. Zoals kopertape maar dan met draad die onder spanning staat door de spoel+magneet. Kan me niet voorstellen dat een slak daar nog overheen stapt.

 

Hoelang zoiets blijft werken heb ik geen flauw benul van, ben geen wonder als het gaat om elektriciteit. Een hokje kan ik nog wel aanleggen maar als het om de formules en waardes gaat is dat compleet latijn voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je constructie niet helemaal. Want een magneet in een spoel levert je niet gelijk stroom op. Dan moet er toch wrijving plaats vinden? Hoe wil je dit doen? En vanaf hoe- grote spoel levert het genoeg spanning, en voor hoe lang.. en wat zijn dan de kosten en hoeveel tijd zit er in.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kopertape, koperen pijpjes en misschien toch weer koffie, meer niet.

(de natuur zou het me dan toch wel gunnen hoop ik,

..daar ik de korrels achter wegen laat)

 

Maarrrrrr,

HackThemofoSystem / Wietj61 / K3 / Lufthemofogreenstuff you guys,

 

Wat hebben jullie besloten voor 2016?

:dribble: kBen nu best benieuwd eigenlijk!

 

Love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...