Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

knutsel

Stek snijden

Recommended Posts

eey mooi filmpje,

maar ik heb een vraag :ik heb 2 laatste twee santa maria stekjes gekocht en zijn nu 3 weken oud en bijna nog niet gegroeid, mag ik ze nu al planten voeding geven ?

en waarom knip je die puntjes van die bladeren af als je gaat stekken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
en waarom knip je die puntjes van die bladeren af als je gaat stekken ?

 

welkom op dit maffe forum :verrygood

dat is om het verdampings oppervlak kleiner te maken :D

 

open voor je andere vraag even een topic en een foto aub en wat je gedaan hebt met die plantjes tot nu toe...dit is nl een sticky.. :)

 

gr

Carpie

 

ps: schrijf hier aub nog even wat...anything....forum regels.. ;)

http://www.wietforum.nl/Wie-is-wie-en-wie-is-hoe-f21.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan iemand mij vertellen wat voor een wortel"gel" dat is? ik heb de topicmaker een pm gestuurd een tijd geleden maar geen reactie en ik kan uit de naam ook niks halen het enige wat ik kan maken van de productnaam is "Cutting" Het woordje ernaast begint volgens mij met een "E"

 

Lijkt me erg fijn spul wat daar gebruikt word, geen poeder en net niet de dikte van gel.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je clonex bedoelt..google het maar....

ik ben dr tevreden over... :verrygood

prijs 10 euro per 50 ml

 

stekgel.jpg

gr

Carpie

 

ps: cutting is stekje in het Engels...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp dat cutting, stekje betekend in het engels ik spreek de taal best redelijk :verrygood

 

Ik bedoel het potje wat in het filmpje gebruikt word je ziet een bruinachtig spul waar het stekje in word gedoopt.

Ik moet weten welke dat is!! ;)

 

Alleen het spul wat daar gebruikt word lijkt mij verrekte fijn vanwege de hoge vloeibaarheid wat je met gel niet zo hebt en met poeder al helemaal niet. Omdat het hoog vloeibaar is word het denk ik beter en sneller opgenomen dan door gel, daar gel wel langer blijft zitten.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola ;)

 

duidelijk filmpje, goed werk.

 

 

salu2

Pierre Paf

:verrygood

 

edit: vraag verkeerde topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo meteen eens proberen als de dames wakker zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed filmpje!

 

En dan , liefst veel licht weinig warmte ,en hoge luchtvochtigheid . Koelen met zeer vochtige lucht dus.

 

Het materiaal voor de wortels moet van de fotosynthese komen, dus hoe meer licht des te sneller ze wortelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waw ATMO...je ben terug :wacko: ...welcome back :head_hurts_kr: .... jou topics zijn stuk voor stuk toppertjes <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
waw ATMO...je ben terug

 

Heya Atmo :head_hurts_kr:

Dat is lang geleden,al was dat op een ander forum :wacko:

 

Welkom Back!!

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks , altijd tof om welkom te zijn.

 

Heb altijd veel met zaden gedaan , maar dat doet niets af aan mijn interesse voor het stekken maken .

Het lijkt mij duidelijk dat het zo snel mogelijk wortelen van stekken altijd het streven moet zijn, het scheelt tijd , ongedierte, en geeft vitalere planten.

 

Zijn er hier al mensen die geprobeerd hebben met veel licht te wortelen ? Vast wel ( heb het lang niet gevolgd hierzow dus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die atmo, ben je verdwaald? :head_hurts_kr:

 

Veel licht is mij niet goed bekomen voor het wortelen. Onder een 15 watt spaarlampje en voldoende warme voetjes gaat het bij mij beter dan onder 75W pl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die Atmo. goed je weer eens te zien :head_hurts_kr:

 

Zo snel mogelijk wortelen is erg belangrijk, 4-8 dagen is ideaal

Mij bevalt het beste om de stekken te wortelen onder dezelfde lamp als waar de moeder onder staat, tevens op de zelfde lichturen cyclus.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ha die atmo, ben je verdwaald? :head_hurts_kr:

 

Veel licht is mij niet goed bekomen voor het wortelen. Onder een 15 watt spaarlampje en voldoende warme voetjes gaat het bij mij beter dan onder 75W pl.

 

Haha , niet verdwaald , I've been here before , you know!

 

 

Wat waren precies de problemen bij het wortelen met veel licht?

En, hoe ver van je spaarlamp zet je de stekken?

 

@Sannie :(thanks) Die 4 tot 8 dagen zijn zeker zeer goed , maar ik denk dat 3 dagen mogelijk moet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je terug bent Atmo, ik hoop niet dat het van korte duur is. Het forum kan nog wel een expert

gebruiken. :head_hurts_kr:

 

Ik dacht altijd dat weinig licht het beste was. Wat versta je onder veel licht en weinig warmte? En hoe

doe je dat? Veel licht geeft veel warmte en door koeling zakt meestal je lv. Propagator met koelmat

en 400w hpit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Knutsell mooie video hoor ga ik ook eens proberen het zo te doen...

Maar ik heb nog een vraagje hieromtrent...

 

Bij gewone planten kan je een scheut afknippen deze een week in water zetten en begint dan zijn eigen wortels aan te maken en kan je daar na gewoon planten is dit ook van toepassing op onze mooie plant of toch het beste stekgel en dergelijke gebruiken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb dat wel eens gedaan en kreeg gewoon wortels. maar moet je wel je water afzuren. het duurde 2 weken voordat ik wortels zag. schiet niet op dus.

 

heb ook eens een afgeknakte tak van een bloeiende plant tussen de mapito gefrot en die ging ook wortelen, op 12/12 zelfs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken is idd lang en als ik ze nu gewoon wat wortelvoeding mee geef zou dat het proces niet kunnen versnellen ? Ga het eens proberen bij men volgende ronde want ben blijkbaar net te laat om nog stekken te knippen staan ondertussen al een week op 12/12...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou na een week op 12/12 kan je toch nog makkelijk stekken

 

je moet dan alleen niet veel langer wachten hoor

 

maar je kan het makkelijk nog op 18/6 zetten

 

Gr DonButtie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alles al gelezen maar kan dit niet vinden

als je nou stekjes maakt van een moederplant hoelang duurt het dan voordat je er weer stekjes van kan maken

en hoeveel stekjes kun je ongeveer van een moederplant van een meter maken?

wil dit graag weten alvast bedankt

 

tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een moederplant van een meter hebt kan je daar aardig wat stekken vanaf halen. Ligt eraan hoever je je moeder wilt verminken. Als je een moederplant een beetje goed laat groeien in de breedte kan je er zo 50 per week vanaf halen. Doe dit mer 5 planten ofzo en je kan gewoon 250 stekken per week maken, ligt er maar net aan wat je doeleind is.

 

Er is trouwens een growguide waar dit volgens mij wel in beschreven wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@palla ligt er ook heel erg aan wat voor lamp er boven hangt, 110 watt tneon geeft heel wat minder stekken dan 600 watt hps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...