Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thaman

Guerilla & buitenweek 2010....de selectie...

Recommended Posts

Heren,

 

zoals iedereen nu wellicht al weer aan het bekijken is.... welke plantjes gaan we volgend jaar toch weer buiten zetten en uiteraard waar verstoppen we de boel.

 

Goed, ik ben eens goed rond aan het kijken geweest en heb wel enkele spots op het oog. Echter zijn ze allemaal tussen de 50 en de 150mtr van het meest nabije wandelpad gelegen (sommige wel aan erg rustige paden), anderen zelfs in door opzichters beschermd gebied zelfs met opservatiehutjes (maar de spots zijn niet te zien !!.. boy o boy wat spannend om onder de neus te kunnen kweken)..

 

Goed, maar welke plantjes zouden interesant zijn. Natuurlijk heb ik mijn ogen laten vallen op de deense soortjes. Maar voor sommige spots zullen deze te groot worden. Andere spots zijn heel goed beschut maar zou geur een probleem kunnen worden.

Daarbij klets ik natuurlijk uit mijn nek als ik niet ook een deel naar de shop ga brengen dus zou het fijn zijn als het ook nog een gewild of gebruikelijk soortje is.

 

Nu kwam een vriend van me met een plantje wat hij in zijn jaren (lees jaren 80 als ik me niet vergis :P ) redelijk goede ervaring mee had en herinnerde als een erg goed wietje... Top44. (eerlijk.... hij houd maar niet op over de goede ouwe tijd)... effin nu heb ik hierover gelezen en het is een plantje wat me wel aanstaat. slank plantje, weinig ruimte nodig, niet te hoog, niet te klein. leuke opbrengst maar hij komt zover ik weer bij geen een shop op het menu voor. Ik ga dus echt niet alles zelf opmaken :rofl ... ik ben meer vd gelegenheden... :lol:

 

Natuurlijk haze is ook leuk maar dat zie ik nog niet zo snel goed gaan buiten, vooral zonder veel zorg (dus guerilla).

 

Natuurlijk zijn alle tips welkom ... ik zoek wel een beetje de wat snellere bloeiers want het laatste waar ik zin in heb is toprot op het einde van het seizoen.

 

 

 

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"iemand" die ik ken heeft dit jaar gewoon sneeuw witje neer gezet,

hetzelfde als whito whidow etc. geloof ik, per plantje ongeveer 100 gram vanaf getrokken.

ongeveer 100 plantjes ofzo dus reken het maar uit, hij heeft al tig aar ervaring met sneeuw.

nog nooit top rot gehad, gewoon zo vroeg mogelijk zaaien en zo vroeg mogelijk oogsten.

tis niet zo hele lange bloeier en een redelijk sterke plant.

 

ik zou trouwes ook wel willen zien dan herijuana van sannie neerzet buiten,

op de site staat dat het een erg sterke plant is en veel thc,

dus zou je als je de plant buiten neerzet ongeveer de kwaliteit van een redelijk binnenwietje moeten hebben.

 

Greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede buitenwiet is echt stukken beter dan zo'n beetje elke binnenwiet, van de kortbloeiers dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja en als ik zo eea vd oude rotten mag geloven was ..."back in the old days" TOP44 een erg goed buitenplantje, maar hoe staat deze in verhouding met de huidige buitenplanten en niet onbelangrijk... is het een plantje waar ook nog enigzins vraag naar is.

 

Ik sta eigenlijk open voor elk plantje...

 

PS: 100gr per plantje....droog ?? :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga weer voor klein. Een grammetje of 20-30 per plantje is al heel fijn. Voor ons klimaat denk ik weer aan auto-flowertjes. De Royal automatic komt volgend jaar bij mij zeker terug. (zie mijn tuin kweekverslagje). Daarbij wil ik wat LR2 neer gaan zetten. Als helemaal nieuw experiment (voor mij dan) wil ik de Long John Silver gaan proberen, die zou heel speciale eigenschappen moeten hebben. En dan wordt ik nieuwsgierig natuiurlijk....................

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er zin in, dat is veel leuker dan binnen kweken, want dit is gewoon natural..

 

maar ik sta ook voor alles open,maar waarom geen columbian skunk? ik associeer dat weer met colombia.

De zomere periodes zijn te vergelijken met dat in colombia, koude nachten, zwoele warmtes..

 

maar hoe doen jullie dat met de zaad, want ik ga voor een veld van 120

 

verdeeld over 4 verschillende locaties..

 

dat word een flinke investering als je zaad moet kopen.

ongveer 140

 

kan iemand mij advies geven..

 

mvg juan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mja en als ik zo eea vd oude rotten mag geloven was ..."back in the old days" TOP44 een erg goed buitenplantje, maar hoe staat deze in verhouding met de huidige buitenplanten en niet onbelangrijk... is het een plantje waar ook nog enigzins vraag naar is.

 

Ik sta eigenlijk open voor elk plantje...

 

PS: 100gr per plantje....droog ?? :S

 

ja, 100 gram per plant..

waren niet zomaal plantjes ofzo hoor, waren wel groot... ongeveer 180 cm ofzo, en mooie topjes.

dat wil zat hoor,

 

greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan iemand mijn vragen beantwoorden??

tja....ik neem aan dat je guerilla wil doen......ik zou gewoon alle guerilla verslagen lezen van 2009 en 2008 en dan een keuze maken uit de bewezen buiten soortjes....en dan 4-5 soortjes nemen

En die zijn bijna allemaal te koop bij zaadbanken...of je doet een zaden kweek...en gaat ruilen hier op wf

 

dat soortje wat jij noemt ken ik niet maar als je perse wil, dan doe je daar toch een stuk of 10 van...( ben bang dat het een binnen soortje is...)

er zijn ook een paar topics waarin anderen hun soortjes noemen die ze gaan doen komend jaar buiten, voor inspiratie...

 

hou rekening mee dat sommige tuingrowers verduisteren, dus een beetje "smokkelen" met de genetika om vroeger en dus waarschijnlijk rot vrij te kunnen oogsten....in iedergeval werkt het kans verhogend...

 

je kan ook uit zaad een paar moeders gaan maken en daarvan stekken op guerilla zetten.....

PH Donner heeft zelfs verduisterd op guerilla lokatie met 100 PP stekken.....de mogelijkheden zijn dus legio....

 

ik hoop dat ik een beetje duidelijk was...

heb je al leuke spot(s)? en hou je die al een tijdje in de peiling?

ik hou wel van grotere Guerilla kweken, ga je verslag bijhouden hier?

gr en succes!

Carpie

 

edit: je heb 4 spots, erg verstandig ;) dan is verlies van een spot niet meteen einde verhaal...

aanrader om te lezen:

http://www.wietforum.nl/Deense-buitensoorten-t52760.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb danish gold besteld.

 

via de bekend frobanken, de bestelling word verzonden,maar ik heb niks betaald.

hoe gaat dit met de betaling dan??

 

wie weet hier meer van

 

voor 96.00DKK ik heb vernomen dat het omgerekend 12 euro is.

klopt dit?

 

wie kan mij even helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

het wordt volgens mij pas verzonden als de betaling binnen is

bij het overboeken moet je gewoon het bedrag in euro's invullen(eerst omrekenen hoeveel euro het is dus), en omdat het binnen 1 of ander europees verdrag valt zijn er dan geen overboekinskosten(de kosten staan standaarde op shared, maar dat houd in dit geval in dat er geen kosten zijn)

weet btw niet of dit bij alle banken zo is

 

omreken kan door gewoon even op google 'valuta omrekenen' of 'valuta calculator' in te vullen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook gewoon autoflowers gebruiken,en ze pas uitzetten als het geslacht bekend is :blink:

Altijd onopvallend,en als je serieus guerilla wil moet je toch echt eerst een eigen zadenkweek doen.

Als ik dit jaar goede planten heb stek ik ze allemaal op en zet ik ze guerilla :verrygood

Ik wil me niet zorgen hoeven maken over mijn rookvoorraad volgend jaar ;).

Gewoon goede grond kiezen(brandnetels) en dan met kleikorrels de grond in gooien,gaas erom en slakkenkorrels op de grond,niemand die het ruikt of ziet :smoke.

Cheers,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik volgend jaar denk ik is een gedeelte zaadoogst doen heb dit jaar de church gehad heerlijk plantje

alleen in de laatste 2 weken kwam er tog wat rot in ook al stonden ze overdekt dus wil volgend jaar is kijken

welke soortjes er snel klaar zijn en schimmelbestendig zijn krijg waarscheinlijk ook nog danish gold die ik seker wil gaan kruisen met de church

hier een foto van de beetje paarse pheno

gallery_24270_9169_364148.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top44 outdoor word een dikke boom in volle grond, bloeit ook erg laat! Zie foto album van me kweek 2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen aan de Deense soorten!

of aan de autoflowers natuurlijk...

 

Groei gewoon een paar deense dames voor en stek die helemaal op.

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken van deense soorten gaat niet altijd even goed, ze willen nogal snel de bloei inschieten na het naar buiten plaatsen.

zo heb je wel het voordeel dat het meeste rot vrij is, maar je planten zullen niet al te groot worden.

 

 

ik ga dit jaar voor de deense soorten heb nu een redelijk aantal verschillende soortjes die ik buiten ga planten. gewoon vanuit zaad, alleen stekken om te kijken wat man/vrouw/herma is.

 

peace m

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ M & J: welke deense soortjes heb je geprobeerd te stekken en wanneer heb je ze buitengezet?

ik wil het gaan proberen met Danish gold en 15 juni wil ik ze pas buiten zetten...en binnen dus 2-6 weken voorgroeien onder 20/4.

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

carpe diem,

 

ik heb zelf geen stekken geprobeerd te halen van deense soorten.

Ik las dit op een forum, ik heb nog geprobeerd te zoeken maar kon het niet terug vinden.

 

ik ga gewoon vanaf zaad kweken, april ontkiemen, dan een maand voorgroei onder T-neon 2X36W en af en toe wennen aan het uv licht van buiten. en dan onder het ritme van 18/6.

 

1/14 mei alles naar buiten.

netjes guerilia en bij maaten in de tuin.

 

Soortjes welke ik ga proberen:

 

Deens:

 

Hazed Erdpurt (zen-seeds)

Guerilia Gold x Danish Passion F3 (zen-seeds)

 

Royal Dane 08 (DCF)

Oldfarmer Nepal 06 (DCF)

Henkes Lolland 06 (DCF)

B3/N7 Erdpurt mix (DCF)

 

Nederlands:

Eirdbei (sannies seeds)

Double Fun (sannies seeds)

Lowrider (sannies seeds)

 

en welke ik niet van weet hoe ze het buiten gaan doen

misschien dat iemand mij er wat over kan vertellen?

 

DCF'S Potmix (DCF) .........

Jahwis Joy#2 (DCF) ..........

Dragon Haze F1 (DCF) echte binnensoort, verwacht er niet veel van

 

ik ga dit jaar onder andere testen of het me lukt om stekken te maken, en deze zonder spontaan te gaan bloeien, guerilia te zetten.

 

:spliff:peace :wacko: M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi plan en mooie soortjes !

ik denk dat je het hier op wf gelezen hebt...

http://www.wietforum.nl/Deense-buitensoorten-t52760.html

die dragon haze herken ik als free bee van froebanken, die kan je het beste gaan verduisteren in de tuin denk ik...zou zonde zijn als hij verrot in okt/nov...dcfpotmix kan van alles zijn...een soort buitenverrassingspakket dus...altijd leuk :wacko:

succes met stekken,ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.. :whistling

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

zeer interessant die deense soorten,

ik zoek een soort:Henkes Lolland

maar bij DCF hebben ze alleen:Purple Peace x Potchronic x Henkes Lolland

is m dat ?

 

Grtn

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zoek een soort:Henkes Lolland

maar bij DCF hebben ze alleen:Purple Peace x Potchronic x Henkes Lolland

is m dat ?

ehhh...nee, het is :Henkes Lolland

en sinds Indoflow er 1 gekweekt heeft van 886 gram is tie uitverkocht.... :D

en ik weet hem nergens te koop....ben zelf ook op zoek....

dus maar hopen dat iemand er een zaden kweek mee doet en dan ruilen op wf...als je er 1000 hebt ben je ze in een week kwijt denk ik... :D

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe diem:

haha, ja ik had het verslagje ook gelezen

en wou deze soort eens testen..

 

 

en nu alles op... snif.. :D

 

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit jaar weer een paar Ice-ryders neer zetten voor de hash

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga me eens wagen aan de niet typische buiten soortjes, iemand moet het eens proberen :D

Er komt sowieso al K.O. Kush te staan, de andere soortjes ben ik nog niet zeker...

(doe maar een voorstel, iets met hoge potentie en een niet te lange bloei (max 8-9 weken))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
ik wil het gaan proberen met Danish gold en 15 juni wil ik ze pas buiten zetten...en binnen dus 2-6 weken voorgroeien onder 20/4.

 

Dan hoop ik niet voor je dat ze in die tussentijd in de bloei schieten. :D

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...