Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kramer997

Weer een nieuwe ronde

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Hier dan weer een nieuw verslag van de nieuwe ronde in het grote hok. De voorgroei kan je hier vinden.

 

De opstelling is nog steeds hetzelfde 3x 600w, 1000 kuub afzuig en 800 kuub inblaas. De dames staan in 65l speciekuipen.

 

Ik had de potten een paar dagen geleden al ingewaterd met rhizotonic en daar heb ik gisteren de planten in gezet.

Sommigen hadden een klein beetje last van de temp. Het is in het grote hok een paar graden warmer dan in het voorgroeikastje. De temp nu is 23/28, nacht/dag. Maar ik denk dat ze daar vlot overheen zijn.

 

Ze krijgen nu verder alleen kraanwater niet afgezuurd en als ik over een week of twee de eerste voeding ga geven dan zal ik de ph controleren en zonodig afstellen op ph 7.0.

Ze krijgen in de groei en de eerste week bloei, MAM van biogreen met af en toe wat calgel. In de bloei krijgen ze bloeivoeding van biogreen en later in de bloei aangevuld met pk 13/14 ook van biogreen.

Althans dat is de planning, maar je weet nooit hoe het gaat. Heb ik het idee dat ze ergens tekorten hebben dan vul ik dat aan. Maar in principe zou dat niet nodig moeten zijn.

 

Meer info kan ik op dit moment niet bedenken.Maar mochten er vragen of opmerkingen zijn, ik hoor ze graag.

 

Verder wens ik jullie veel plezier met het lezen van mijn kweekverslag en dan is het nu tijd voor fotos.

 

med_gallery_18180_8813_1779045.jpg

 

med_gallery_18180_8813_1779045.jpg

 

med_gallery_18180_8813_3348624.jpg

 

Aan de hoeveelheid wortels zal het iig niet liggen :rofl .

 

med_gallery_18180_8813_386939.jpg

 

med_gallery_18180_8813_1922194.jpg

 

med_gallery_18180_8813_1918690.jpg

 

med_gallery_18180_8813_2450112.jpg

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl ziet er heel goed uit! goed gewortelt ook netjes hoor succes met deze ronde

 

Grtz Mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi,dat worden bomen :lol:

Ga ik volgen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond,

 

succes, ik zit er weer klaar voor :rofl

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga jou zeker ook weer volgen, veel succes en grote toppen toegewenst.

het begin is in ieder geval top :rofl

 

grtz PP-er

 

 

@Art heb je nog wat popcorn over? :lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor de leuke reacties :rofl . Dat geeft de burger moet.

Hopen dat het weer mooie bomen worden :lol: .

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Het gaat nog niet zo lekker als dat ik wil. De dames hangen een beetje en de bladsteeltjes worden een beetje rood. Net alsof ze te weinig water hebben. Maar dat kan niet, want ze staan eerder te nat. 60/70 geeft de tensio aan. En ook bovenin zijn ze goed vochtig (bij de kluit zeg maar).

Dat is dus eigenlijk uitgesloten naar mijn idee. Ik laat ze zowiezo even wat droger worden, tot de juiste waarde op de tensio zeg maar.

 

Wat ik nu nog kan bedenken stress van het overpotten. Of wennen aan de hps, ze zijn tenslotte opgegroeid onder tl.

En wat ook nog kan is de temp. In het kastje waar ze uit komen was het 20/23 en waar ze nu staan is het 23/27. Maar dit denk ik zelf van niet, 4 gr temp verschil, daar moeten ze toch tegen kunnen. de lv zit nu op 40 % ongeveer, niet ideaal. Maar volgens mij moet dat geen probleem zijn voor een zaailing.

 

Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken. Ik denk trouwens zelf dat ze er wel overheenkomen en dat ik het gewoon even aan moet kijken. Voordat ik nu van alles ga veranderen.

 

De fotos heb ik gemaakt met de lichten uit ze hangen dus nog wat erger dan met lamp aan maar dat lijkt me logisch.

Er staan nu trouwens 2 van de 3 lampen aan. en ik denk dat ik er strax 1 aanzet kijken of ze dat wat beter trekken.

 

med_gallery_18180_8813_3225199.jpg

 

med_gallery_18180_8813_3909975.jpg

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou zou niet kunnen zeggen wat het is maar ik denk dat het toch aan een te veel water is

gewoon verzuipen doen ze denkik zou die even geen water meet geven

een vriend van me had het zelvde die geevde ze 3 a4 dagen geen water meer en die kwamen terug mooi

rechtop staan

 

suc6 nog

mr green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Middag,

 

denk dat we samen maar een kraslot moeten gaan kopen :P , kijk eens naar mijn post net voor de jouwe van vandaag :rofl .

Hebben dus exact hetzelfde vandaag geconstateerd bij onze dames. Denk inderdaad dat even 1 lampje voldoende is, mijn LV ligt ook vrij laag maar dat mag geen probleem zijn. Nu ik 1 lampje uit deed vandaag ging het al stukken beter. Probeer het eens zou ik zeggen voordat je andere, moeilijker wegen insla. Het stomme hiero is dat er twee letterlijk droog stonden in de plug en die gingen met gebogen hoofd naar hun potje en die staan wel weer fier :lol:

 

We zien wel weer

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

wetstyle. ik had het al gezien bij jou. Toen dacht ik het ook al :rofl . Maar ik zet vanavond maar 1 lamp aan.

En mr weed ik was ook van plan om ze een paar dagen geen water te geven.

 

Bedankt voo het meedenken

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook wat te nat in combinatie met de schrik van het verpotten.Laat de tensio maar oplopen tot 120 en dan pas wat water geven.

Komt wel goed :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

He art

 

ik denk ook dat het wel goed komt. Maar je weet hoe dat is. dan heb je ze mooi opgekweekt en dan zet je ze in een ander hok. En dan gaan ze je zo hangen. Dan baal ik wel. En dan is het best lastig om het geduld op te brengen om er met je poten af te blijven en het gewoon de tijd te geven :rofl . Maar ik kan me nog wel beheersen en anders steek ik er een op. Dat helpt me de rust te bewaren :lol: .

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet precies wat je bedoeld,misschien is het een idee om bv een stukje zwart/wit folie op de aarde te leggen zodat de bovenkant van de kluit niet uitdroogt :P

 

Als ze morgen weer lekker staan ben je het zo weer vergeten :D

 

Steek een grote :lol: op :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles komt wel weer goed.Ik kijk zoals altijd op de achtergrond mee.

 

Succes!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal

 

Ze beginnen alweer een beetje bij te trekken. Dat gaat wel weer goed komen. Art het uitdrogen van de bovenkant van de kluit valt erg mee. Ik wacht dus nog ff met folie erop leggen en daar komt nog bij dat ik het ook niet in huis heb :lol: en ook niet iets anders wat erop lijkt. En die :D is al weer op. kan er geen genoeg van krijgen. Ik heb gisteren maar de milkyway geprobeerd en hij is verassend zacht zeker na pas 7 dagen drogen. :rofl

 

En danny bedankt voor het meekijken :P .

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedenavond

 

Ik dacht, het is weer eens tijd voor een update.

 

Ze zijn al aardig bijgetrokken en ze groeien goed. Alleen aan de onderkant heb ik wat gele bladeren en de stelen worden ook al wat minder rood. Ze gaan het wel redden.

Het enigste waar ik nu een beetje bang voor ben. Is in hoeverre de stress die ze gehad hebben, voor hermas gaan zorgen. Ik denk trouwens zelf dat ze het meeste last hebben gehad van de omschakeling naar ander licht. Maar het teveel aan water zal ook niet megeholpen hebben :lol: .

 

De tensios staan nu tussen de 70 en 100. Ik denk dat ik morgen de eerst plant wat water kan geven.

De lv schommelt zo rond de 40% en de temp is 22/27.

 

Vanavond ga ik ze denk ik voor de tweede keer toppen en ik denk dat ik volgende week zaterdag, ongeveer, de klok om ga zetten

 

En Art, de bovenlaag van de potten is idd nu droog. Van de week toch maar ff folie halen. Ik heb nix meer. Dus voor nu is het ff niet anders.

 

Genoeg geluld tijd voor plaatje B) .

 

Oh ja de fotos zijn genomen met licht uit, vandaar dat ze wat hangen.

 

med_gallery_18180_8813_250147.jpg

 

med_gallery_18180_8813_1856332.jpg

 

med_gallery_18180_8813_1207750.jpg

 

med_gallery_18180_8813_3693297.jpg

 

med_gallery_18180_8813_2168340.jpg

 

med_gallery_18180_8813_947213.jpg

 

Heb je vragen of opmerkingen ik hoor ze graag.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er al beter uit,mooi B)

Elke dag de bovenlaag even besproeien met de plantenspuit helpt ook wat.Ikzelf vergeet steeds zwart/wit folie te halen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kerel,

 

ik zou ze nog geen water geven hoor :lol: want tussen de 70 en 100 bar is nat genoeg hoor.

ik zelf geef ze niet eerder water als dat de tensio's boven de 150 bar komen, ze staan liever iets te droog als te nat en zekers in het begin.

 

ik denk dat het echt een teveel aan water is geweest en niet die 4 graden verschil in temp.

bij mij is het verschil zelfs nog wel meer als 4 graden en heb daar geen hinder van.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Art

ik spuit het ook wel nat maar het gaat best hard wat verdampen betreft op die grote potten. Folie is dan wat minder werk. Ik ben best een luie kweker :j

 

@ KFK

Ik was ook nog niet van plan om water te geven. Ik heb er alleen een bij zitten die op 100 staat en die wou ik water geven bij 140. Maar dat stond er ook niet bij dus ik begrijp wat je dacht. Sorry voor de onduidelijkheid.

 

En ik denk echt dat het overpotten en van tl naar hps de grootste veroorzakers zijn geweest. Ik heb dit namelijk nog nooit gehad en hiervoor heb ik ze ook wel eens natter gehad ( deed het toen nog zonder tensio B) ).

Maar toch bedankt :lol: .

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vorige week precies hetzelfde.

 

Goed voorgegroeid onder TL naar de grote aardebak onder een 400W (wel voldoende LV ebruik een bevochtiger).

Had bakken iets te nat ingewaterd voordien, tensio stond op 40 B) (1e keer voor mij met grote bak kweken dus ff uitvogelen :lol: ).

Ik heb z/w folie op de bakken liggen en Special mix id bakken (deels hergebruik) met onderin drainageslang voor bewatering.

 

De planten lieten direct de bladeren hangen en ik had de lamp hoog hangen (80cm) en temp was gelijk aan die onder TL.

Na 1 dag heb ik de lamp op normale hoogte gehangen om te kijken hoe ze hierop zouden reageren.

Na nog een dag begon de boel bij te trekken en steeg de tensio zelfs naar 50 en nu 5dgn later komt de vaart erin maar heb ik nog wel wat hangende bladeren.

 

Bij mij was het de stress van het overpotten in combi met de wat vochtige grond waardoor ze wat langer moeten wennen en het veel energie steken in het aanmaken van veel wortels zodat ze bovengronds de spurt in kunnen zetten speelt ook wel mee denk ik?

 

Voor mij in ieder geval ook een nieuw iets, normaal als ik overpotte in die zwarte potten (2-6.5-11ltr) had ik hier nooit last van en ik kweekte voordat ik tensio's gebruikte sowieso altijd veel te nat :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

@ Lostchild

Je zei het, al precies hetzelfde hier en ik moet ook wennen aan de tensio en ik blijk ook te nat gekweekt te hebben. Al doende leert men zullen we maar zeggen.

 

Met de planten gaat het nu een stuk beter. Ik kan weer lachen :lol: . Nog wel wat kleine dingetjes, maar dat is niet zon ramp.

 

Ik heb gisteren voor het eerst voeding gegeven. Ze hebben 3/4 van de aanbevolen hoeveelheid mam en calgel gehad. Hier hebben ze p/p 2 ltr van gehad. De tensios stonden voor de waterbeurt op 130/140 en vanmorgen stonden ze op 80/90. Ik moet nog een beetje uitvogelen hoeveel ik moet geven om op de 90 uit te komen, maar dit lijkt erop, al zeg ik het zelf B) .

 

De temp is ook nog prima 22/30, omdat de derde lamp nu ook aan staat klimt die dus wel iets overdag. Maar nix om me druk over te maken.

 

Veder niet zoveel bijzonders.

 

 

med_gallery_18180_8813_1955374.jpg

Jack 47 nr1

 

med_gallery_18180_8813_1166708.jpg

Jack 47 nr2

 

med_gallery_18180_8813_233366.jpg

Jack 47 nr3

 

med_gallery_18180_8813_1409928.jpg

Flashback#2 nr1

 

med_gallery_18180_8813_4034630.jpg

Flashback#2 nr2

 

Hier en daar wat paarse steeltjes. Ik denk omdat sommige een beetje op de tocht staan.

 

med_gallery_18180_8813_709201.jpg

 

med_gallery_18180_8813_3516141.jpg

 

med_gallery_18180_8813_641027.jpg

 

med_gallery_18180_8813_2438408.jpg

 

med_gallery_18180_8813_854104.jpg

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat worden bomen,let maar op :lol:

Je hebt genoeg hoogte,als ze eenmaal op 12/12 staan komt de groeispurt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond,

 

mooi hoor Kramer, zou me inderdaad niet al te druk maken over wat paarse steeltjes :lol: , hoort er ook gewoon bij, beetje spanning in het hok is niet erg. Maareh, je bent nu al een beetje bij aan het voeden? Niet te vroeg?

 

Afijn, dat het maar staken mogen worden als in die tekenfilm, dwars door de wolken heen, het dak eraf B)

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...