Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xqlusiveboz

Toch maar zelf gaan bouwen

Recommended Posts

Na lang overwogen te hebben een kweektent aan te schaffen heb ik toch besloten om zelf een hok te gaan bouwen. De afmetingen van het hok zullen 0.90x1.20x1.80 worden.

 

Hieronder zal ik een lijstje zetten met wat ik denk nodig te hebben:

 

Fancontroller: dig_fan.jpg (Degro-trading)

Lamp + VSA 400W: TRM PB400, spiegel reflector & Sylvania 400 bloeilamp (leafman)

Afzuiger 450 kuub: RUCK buis-ventilatoren kunststof 450m3/h (Degro-trading)

Filter: PHAT RHINO FILTERS 125mm 300mm 425 m3/h 500 m3/h Degro-trading)

LV + Tempmeter: Digitale thermo- & hygrometer met losse voeler (leafman)

Luchtbevochtiger: Boneco 7146

relais: welke kan ik hier het beste voor nemen??

Tijdschakelaar

 

Hierbij komen uiteraard nog de materialen voor de bouw van het hok zelf en bevestigingsmateriaal. Het gaat me er vooral om of het lijstje wat ik net opsomde compleet is.

Dus als er dingen anders kunnen/moeten of als er nog iets ontbreekt hoor ik het graag van jullie.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan je bericht te lezen heb je niet veel verstand van electronika

Koop dan een kant en klare schakelkast

 

b_2999.jpg

 

Kost 95 euro bij de sjop.nl

 

 

Al je toch zelf wilt knutselen:

 

Relais

 

b_2102.jpg

 

3 x maak 1 x breek 32 amp

 

kost 30 euro bij de sjop

 

Lees dan eerst in de bouwdoos alle topics over een relais aansluiten

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de maat van je hok is wat vreemd ....

 

een 400 belicht precies een m2.... dat houd dus in dat de afmeting van 0,9 kan en hier meer licht overlicht overvalt ... maar dat de maat van 1,20 niet op gaat iig niet ideaal is ... je krijgt een strook van 20 cm x 1,20 dat niet effectief word belicht en/of zelfs schaduw ontstaat !!!!! op die oppervlakte zal je plant ook veel minder gaan presteren de kwaliteit van die wiet is veel slechter ( minder compact etc etc ).

 

je lamp zet uiteindelijk tot 40 a 50 cm van de top zodat je licht genoeg het gewas instraalt en je mooi dikke toppen krijgt ... zou je willen dat het hele oppervlak word belicht zou je je lamp hoger moeten hangen maar dat betekent ook meteen dat de diep straling verloren gaat in het gewas !!!! en dat je over je TOTALE oppervlak minder kwaliteit krijgt !!! ik zou zeggen ga gewoon voor voor 1 m2 is dit mogelijk hou het dan op

 

0,90 x 1,00.

 

je afzuiging is zo'n rcuk ding ... deze maken nogal wat lawaai een sotfbox hoor je veel minder !!!! ik kan niet in je financien kijken maar 450 kuub is nog wat krap voor in de zomer maanden en zal constant volle toeren moeten draaien wat veel lawaai zal opleveren + slijtage ... beter is om een 500 of 600 kuub softbox te halen. je gebruikt sowieso een fan controller ( zeer verstandig ) die toer dimt en deze afzuiging zal die ook minder hard slijten!!!

 

je lampie is oke er zijn betere en er zijn mindere als je iig maar een hps lamp heb voor je bloei :lol:

 

lucht bevochtiger is ook oke maar zeg op mijn beurd dat je dat geld beter kan steken in een groter afzuiging of een lucth ontvochtiger !!!! werk je namelijk met stekken ken je der bijv een doorzichtig bak overdoen de lucht vochtigheid stijg zo ook wel door de warnmte van de lamp en voila weer een euri of 80 bespaard :rofl werk je met zaden doet de lucht vochtigheid en eigenlijk weinig tot niks toe... meer een luxe product die alles wat gemakkelijker maakt ( zeker stekken ruimtes en voor moederhokken ).

 

tijdschakelaar: KOOP DER GEEN VAN DE BOUWMARKT VOOR EEN KNAAK !!!! haal een goede schakelaar onder 15 euro is VAAK niks voor ons doeleinde !!! en haal ze bij een vertrouwde growshop zit je eigenlijk wel goed

 

brandblusser??? er zijn er een hoop die ze niet hebben maar zeker als hobbiest die veilig wilt slapen en NATUURLIJK niemand anders met jouw hobbie in gevaar brengen SAFETY FIRST!! bij leafman hebben ze ze ook wel

 

welk relais je moet nemen ??? geen flauw idee electra is mijn ding niet dus dat word uitbesteed zorg als je er ook geen verstand van hebt dat je een schakelbordje haalt kant en klaar pulg n play bij een VERTROUWDE ZAAK !!!! hierop kan en mag je zeker niet besparen !!!

 

suc6

 

greetzzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ guesswho: ik heb idd echt helemaal geen verstand van elektra. Dus zal mijn volgende vraag misschien wat dom over komen :rofl Als ik zo'n kant en klare schakelkast neem heb ik dan dus geen relais meer nodig of zie ik dit helemaal verkeerd?

 

@ masteryero: je hebt idd gelijk over de maten van t hok. Ik wil er 5 planten in kwijt; zou 1 m2 hiet voldoende voor zijn? Zo ja, dan hou ik die maat aan. wat betreft de afzuiging, ik wil niet echt heel de dag met een kabaal in huis zitten. Zal eens voor zo'n softbox gaan kijken dus. Een wat sterkere ook dus. Thnx ook voor de tip over het bevochtigen! Dit geld kan ik idd beter uitgeven aan een betere afzuiging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zo kant en klaar kast koopt heb je geen relais nodig die zitten er al in,

en 5 planten op 1m2 kan zeker! 1x 400 watt lamp zou perfect zijn dan

ik zelf heb een Ruck afzuiging al een tijdje, bij mij maakt het weinig uit kwa geluid

ik dimm hem zelf ook dus je hoort hem bijna niet, maar ik weet wel dat die slakkehuizen in softbox

stiller zijn, en als je er 1 neemt van 600 kuub of meer kan je hem dimme tot een goede stand en dan maak het nog minder geluid je zou er dan bijna naast kunnen slapen :rofl en de prijs scheel niet heel veel, dus lijkt mij ook een prima optie! \

succes verder met je hokje

 

Grtz Mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannen!!! ik heb toch nog wat vragen over de schakelkast. Zoals in eerdere berichten al duidelijk werd heb ik dus absoluut geen verstand van electra. Kan iemand me vertellen of die schakelkast waar guesswho het over heeft helemaal compleet is.. Moet ik hier dan nog andere electra bij kopen; schakelaars en dergelijke of hoe moet ik het zien. Ik heb al aardig wat rond zitten neuzen in de electra hoek maar ik begrijp er allemaal heel weinig van :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees deze link eens door van BBB, ik weet zeker dat het dan lukt. Heb er zelf twee in elkaar geschroeft volgen deze

handleiding

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mannen!!! ik heb toch nog wat vragen over de schakelkast. Zoals in eerdere berichten al duidelijk werd heb ik dus absoluut geen verstand van electra. Kan iemand me vertellen of die schakelkast waar guesswho het over heeft helemaal compleet is.. Moet ik hier dan nog andere electra bij kopen; schakelaars en dergelijke of hoe moet ik het zien. Ik heb al aardig wat rond zitten neuzen in de electra hoek maar ik begrijp er allemaal heel weinig van :rofl

 

b_2999.jpg

 

Dat zwarte ding op de voorkant is de schakelklok.

De 2 gele stopcontacten zijn voor de lampen.

De rode stopcontact is voor de kachel.

 

Deze kast is dus compleet om 2 lampen en een kachel te schakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hier even een update vanuit een brainstormend gezelschap :rofl

 

we hebben nu naar onze mening een mogelijk defitieve lijst opgesteld. We hebben besloten om het hok 1.00x1.00x2.00 te maken. hierin willen we het volgende aan materiaal gaan verwerken:

 

- Fancontroller

- Lampenset

- Silent afzuiger 500 m3

- Filter 700 m3

- Relaisschakelkast 4x 600W

- LV + Thermometer met thermostaat

- Brandblusser

 

Dit alles is uiteraard weer zonder het bouwmateriaal zelf, potten, grond, voeding, groene rakkers etc etc.

 

Graag zouden wij hierop van jullie de goedkeuring of aanbevelingen zien zodat we zo snel mogelijk kunnen beginnen. Ook zou ik van jullie willen weten waar jullie voorkeur naar uit gaat voor het te gebruiken materiaal voor de binnenkant van het hok!

 

Kom maar op met alle suggesties, we leren graag bij :lol:

 

Groene groeten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brand / rookmelder :rofl ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, we zijn begonnen met bouwen. Het skelet staat er. Nu nog de zijpanelen halen en dan is het de bedoeling dat aankomend weekend de bouw van het hok zelf (dus zonder lamp, afzuiger etc) klaar is.

Hier wat foto's:

 

gallery_22653_9099_10140.jpg

 

gallery_22653_9099_11079.jpg

 

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, tis maar met de mobiel genomen.

 

Tot binnekort weer!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...