Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LSDAFFY

de puntige kaalkopjes staan er weer

Recommended Posts

Goedemorgen ...

 

Paddestoelen plukken is net zo legaal als wiet kweken...

In Nederland igg ..

 

Tripse! B)

 

UG

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

legaal ,illegaal,we bevinden ons in de schemerzone,daar doen we gewoon ons ding B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel de puntige kaalkop spontaan in de vrije natuur groeit als inheemse paddenstoel, zijn eigenaren/beheerders en pachters van de grond waarop de paddo's groeien in principe strafbaar.

Dus hoe te handelen met kroondomeinen, natuurgebieden en waterwingebieden?

 

Misschien is een beroep op AVAS (afwezigheid van alle schuld, omdat de beheerders er niets aan kunnen doen) een middel om rechtsvervolging te ontgaan.

Typisch weer een staaltje van niet na te leven strafwetgeving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een noobvraag tussendoor , zijn dit nou gewoon paddos ofwat ?

wat doe je met die dingen opeten ?

en dan? trippen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het puntig kaalkopje (Psilocybe semilanceata) is een paddenstoel uit de familie Strophariaceae. De paddenstoel is ook bekend als 'Liberty Cap' en 'psilo'. De paddenstoel wordt gebruikt als drug vanwege zijn psychoactieve eigenschappen, waardoor LSD-achtige effecten kunnen optreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier staan ze geloof ik ook, niet dat ik ze ga plukken hoor, maar hoeveel eten jullie er nu van om een effect te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

van die moet je wel wat eten hoor , kan je niet vergelijken met Mexicaanse bijv B) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stuk of vijf "verse" geven een mild trippy effect, maar een stuk of 20 zou ik een onervaren gebruiker niet willen aanraden.

De ellende is dat je zelfs op een lege maag pas na 1 uur het effect waarneemt.

Dus je krijgt de neiging om voordien toch maar wat meer op te eten. (Ik vind de smaak overigens weerzinwekkend.)

 

Vroeger gebruikte ik af en toe mescaline: dat waren een soort crème kleurige schilfertjes van een cactusextract in een capsule van oplosbaar plastic. Dat duurde ook enige tijd alvorens ik het effect waar kon nemen.

Die tijd kon ik gemakkelijk overbruggen met een joint.

 

En ik raad een ieder aan: neem op zijn minst 4 dagen pauze tussen twee trips.

Want de daarop volgende dagen heb je steeds meer nodig om het zelfde effect te bereiken.

In tegenstelling tot cannabis bouw je in korte tijd een ongelofelijke tolerantie op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de tip dat ze er weer staan!

1 deze dagen, misschien zelfs even snel vanmiddag, zal ik een plek bezoeken.

 

En nog een tip voor de mensen die zoeken in natuurgebieden,

pas op waar je ''mag'' lopen, het kan een boete van rond de 80 Euro opleveren als de boswachter je betrapt buiten de looppaden.

Ik mocht ernaast ook de tas leegmaken die ik bij me had onder toezicht van een politieagent.

Hoe ze reageren bij een portie kaalkopjes weet ik niet.....

 

Hier nog een verspreidingskaartje:

gallery_5544_11767_202190.png

http://www.verspreidingsatlas.nl/119160

 

Gobru, de kaalkopjes zijn bijna 2 x zo sterk als de mexicaanse ,

2 gram is garant voor een leuke trip B)

 

Succes met de zoektocht mensen!

And have a nice trip :lol:

 

Greets,

Nw

Edited by nederwierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x zo sterk....dan heb je toch slechte Mexicaanse gehad B) :lol:

 

edit: voor xtreme...ik heb geen xtreme maar zwakke kaalkopje gehad , daar zal het wel aan gelegen hebben

 

ga van de herfst het nog eens proberen kijken wat de bevindingen dan zijn

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gobru,

 

Doe toch eens wat onderzoek alvorens je een standpunt inneemt.

Volgens mij heb je daartoe tijd genoeg.

Het puntige kaalkopje is sterker dan zijn Mexicaanse broertje.

 

Prettige avond verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De werkzame stoffen van paddo's zijn wisselend in de paddo's aanwezig!!!!!

 

er kunnen er dus tussen zitten wat xtreme sterk zijn maar ook niet dus!!!!

 

die bij het zoutwater zullen sterke zijn..mijn fout of hier xtreme zwakke paddo's, zal wel het laatste zijn ;) ;)

 

 

 

 

en kom je weer met je onderzoek..als ik je toch zeg dat ik een ervaring heb dat Mexicaanse sterker waren..moet ik dat dan gaan onderzoek?? wat dan? B) :lol:

 

de kaalkopjes hier waren gewoon niet zo sterk dus....onderzoek plegen :( ;)

 

zal er van de herfst weer eens in"duiken"

 

ps

 

Bovendien verschilt de werking per persoon. Waar de ene gebruiker een lekkere rustige trip heeft van de kaalkopjes, kan een ander daar een zware trip van krijgen. Bovendien is het effect op een nuchtere maag sterker

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn wel redelijk sterk, vergis je niet.

Misschien had je idd wat exemplaren met weinig psilocibin.

 

Hier is een artikel geschreven op Shroomery over de kaalkopjes:

http://www.shroomery.org/9571/Psilocybe-semilanceata

 

Hier word geschreven onder andere:

Paper chromatography testing confirmed the presence of 0.25 psilocybin in dried samples of the mushroom. Liberty caps are about two to four times more potent than Psilocybe cubensis. (In one sample from Finland a psilocybin content as high as 2.37 of the dried mass was detected.)

 

de Cubensis zit rond de 0.65 a 0.75 , maar je kan er van uitgaan dat de kaalkopjes rond de 1.1 tot 1.2 zitten qua psilocybin.

De sample uit Finland is wel erg extreem,. dat is 3 a 4 keer zoveel als een Cubensis.

 

Ik ken de mexicaanse, maar ik ga liever voor de visuele Cubensis Pes Hawai .

Maar dat Cubensis minder sterk is dan de kaalkopjes is wel een feit, dat is wel een voordeel aangezien men er dan niet zoveel hoeft te eten B)

 

Ik vraag me ook zelf af of de Cubensis Pes Hawai niet meer dan 0.70 psilocybin bevat, aangezien ik van 4 gram Pes Hawai niks anders meer kan doen dan visueel trippen en amper meer kunnen lopen of joints draaien, praten, waar ik bij 4 gram mexicaanse een milde redelijke trip krijg en meer lachen. Bij de Pes Hawai is het lachen me nabij aangezien het dan serieus word met al de visuele trips .

Soms denk ik wel eens dat de magic mushrooms als de mazap, golden teacher, hawai, een soort lichte trigger aan het Dmtlevel in het lichaam geven waar de minder visuele soorten dit minder doen.

Velen zeggen dat de Cubensis soorten even sterk zijn maar daar heb ik persoonlijk twijfels over na eigen ervaringen met verschillende Cubensis soorten.

maar dat is even offtopic.

 

Succes met het zoeken mensen, and have a nice trip.

 

Het beste en een prettige avond,

Nw

Edited by nederwierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nooit puntige kaalkopjes gehad, lijkt me wel eens wat. Kan je ze vers eten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeee...is het startsein weer gegeven. B)

 

Nog even wachten op wat beter weer,en dan heeft de hond weer mazzel,kan ie mee de velden in. :lol:

 

@dilago

 

Yep...vers,gedroogd net als alle andere trip paddo's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_8570_16302_1595831.jpg

gallery_8570_16302_957953.jpg

gallery_8570_16302_1145232.jpg

gallery_8570_16302_1406279.jpg

gallery_8570_16302_1045229.jpg

gallery_8570_16302_1641821.jpg

gallery_8570_16302_1923938.jpg

gallery_8570_16302_305185.jpg

gallery_8570_16302_829835.jpg

zoals belooft paar foto's van mn zoektocht op zaterdag.paar honderd kaalkopjes

gallery_8570_16302_334665.jpg

mn vooraad tot nu toe,gedroogde kaalkopjes,hopelijk zijn er nog mensen die foto's gaan nemen op hun zoektochten,hoe meer foto's des te makkelijker het word om de goeie van de slechte te onderscheiden voor mensen die nog twijfelen welke soort te plukken,

HAPPY HUNTING U ALL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik me eerst even voorstellen: Ik ben Rens, journalist, en schrijf voor Dagblad De Limburger. Naar aanleiding van de herfst en de opkomende paddenstoelen wilden we een artikel schrijven over de paddo in het wild. Nu ben ik op zoek naar mensen die de paddo in het wild gaan plukken, een keer mee gegaan zijn op zo'n excursie of er iets interessants over kunnen vertellen. Het zou helemaal mooi zijn als je een link met de regio Maastricht/Heerlen hebt. Uiteraard kun je volledig anoniem in de krant komen als je dat wilt en er worden geen foto's of ander beeldmateriaal van jou geplaatst.

 

Laat hieronder even weten of je geïnteresseerd bent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jongens oom agent hier kan ik met jullie naar zo'n megakweek gaan? Lijkt me wel is tof om te doen, unanimiteit verzekerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat de "wilde paddo" relevant is voor buitenstaanders. Er zijn mensen die ze herkennen en die ze soms gebruiken. Dat is puur een prive ding mijns inziens.

 

Als "we" pech hebben komt er weer een negatief artikel over "drugs uit de vrije natuur", drugs zijn eng en gevaarlijk en ze staan gewoon tussen de schapen en de koeien. Publiciteit levert over het algemeen gezeur en momenteel is er een tendens in Nederland tot betutteling en verbieden. Zie de waanzinnige domme paddoverbodlijst, ook onbekende soorten waarvan niet betrouwbaar is vastgesteld dat er werkzame stof in zit staan er op, gewoon lekker vanuit wikipedia de soortenlijst overgeschreven.

 

Als je de soort weet te staan is geheimhouden het best, voor zowel de paddenstoel als de plukker.

 

Maar niets let je om eens op internet rond te lezen en met een goede beschrijving zelf te gaan zoeken. De juiste soort staat in vrijwel heel Noordwesteuropa.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal

 

Ik heb me speciaal aangemeld om LSDAFFY te bedanken voor z'n foto's en informatie.

Mede daardoor heb ik na tig uren fietsen eindelijk m'n eerste puntige kaalkopjes gevonden, bedankt LSDAFFY!

Zoveel als jij er vind heb ik nog niet gevonden, hooguit dertig stuks tot nu toe, waarvan een goed deel nog te klein om te plukken.

 

Wordt de plek waar jij ze vindt begraasd en bemest door (wilde) dieren?

Wat mij op valt is dat ik ze tot nu toe heb gevonden in bosrijke omgeving op half gras half mos achtige grond waar schapen en andere dieren dieren er lustig op los schijten, het mos vond ik hier aan dus wat ongebruikelijk.

 

In ieder geval bij deze twee foto's van van wat kaalkopjes die ik tegen kwam:

10474712044_64a2500f19_o.jpg

10474720386_b2241533ea_o.jpg

 

Overigens sta ik nog open voor tips aangezien de oogst tot nu toe erg mager is.

 

Nogmaals bedankt en iedereen nog veel speur plezier!

Edited by Zwampier

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb van de week een 20 tal verschillende padestoellen gezien,

ook de puntkopjes stonden in rijke aantallen in het park waar ik heb mogen verblijven, ben er maar vanafgebleven gezien me functie op dat moment,

 

gallery_34588_15643_2584136.jpg

 

deze weet ik niet wat het zijn, maar vond ze er ook en stonden leuk bij voor een foto ;)

 

gallery_34588_15643_1637641.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar even voor de minder ervaren paddo plukkers:

 

bron

 

 

 

Zeker zeven asielzoekers werden deze week in Nederlandse ziekenhuizen opgenomen, nadat zij giftige paddestoelen aten.

 

Verschillende asielzoekerscentra waarschuwen hun bewoners daarom momenteel voor het plukken en eten van paddestoelen.

 

In Dronten werden volgens de NOS twee asielzoekers en een vrouw die hen bezocht in het ziekenhuis opgenomen met vergiftigingsverschijnselen. In Groningen at een gezin met twee kinderen verkeerde paddestoelen, waarop ook zij in het ziekenhuis moesten worden opgenomen.

 

Een woordvoerder van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) wil niks zeggen over de huidige toestand van de vergiftigden. Ook is onduidelijk welke paddestoelen zij aten.

 

Voor alle duidelijkheid: Het gaat hier niet over Kaalkopjesplukkers maar ze waren waarschijnlijk op zoek naar champignonachtigen en ze zochten in/bij het bos.

 

Ik zet 'm toch even hier om duidelijk te maken dat iedereen die op zoek gaat naar paddo's in het wild zich erg goed moet informeren. Een foutje is snel gemaakt ook als je in ruig weidegebied zoekt. In het bos is helemaal riskant.

Misschien dat één van de meer ervaren kaalkophunters hier nog even een klein lijstje kan maken met wat belangrijke kenmerken van FOUTE paddestoelen zijn?

Bijv. biotoop, kleur, vorm etc die wijzen op mogelijke lastpakken uit de paddo wereld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet weet wat je zoekt,moet je gewoon niet zoeken.

Of een paar keer mee gaan met iemand die wel weet wat hij zoekt.

 

In het bos zoeken tussen de bomen heeft geen zin daar staan ze niet,is mijn ervaring,kaalkopjes groeien niet op hout,maar op ligt bemeste grasvelden.

De paddo's die op hout of onder bomen groeien zijn meestal giftig.dus niet aankomen.

 

De lookalikes die je vind op de grasvelden,ja dat is moeilijk om te zeggen want het moet wel een waarschuwing blijven.

Maar daar kan weinig door gebeuren,die zijn namelijk niet giftig.(dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ze gewoon in t wildeweg kan gaan plukken en eten.)

 

Mij is geleerd,when in doubt don't take em out. heel simpel maar effectief.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In Groningen at een gezin met twee kinderen verkeerde paddestoelen, waarop ook zij in het ziekenhuis moesten worden opgenomen.

Om het gevaar nog even wat te benadrukken :

Een van de kinderen is inmiddels in afwachting van een levertransplantatie.

;)

NOS

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je niet weet wat je zoekt,moet je gewoon niet zoeken.

Of een paar keer mee gaan met iemand die wel weet wat hij zoekt.

 

In het bos zoeken tussen de bomen heeft geen zin daar staan ze niet,is mijn ervaring,kaalkopjes groeien niet op hout,maar op ligt bemeste grasvelden.

De paddo's die op hout of onder bomen groeien zijn meestal giftig.dus niet aankomen.

 

De lookalikes die je vind op de grasvelden,ja dat is moeilijk om te zeggen want het moet wel een waarschuwing blijven.

Maar daar kan weinig door gebeuren,die zijn namelijk niet giftig.(dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ze gewoon in t wildeweg kan gaan plukken en eten.)

 

Mij is geleerd,when in doubt don't take em out. heel simpel maar effectief.

laat het duidelijk wezen dat ik totaal niet opzoek was op het moment van spotten,(ben een natuurliefhebber en vind het mooie foto's) het is een stukje natturreservaat waar ik zat (lopen paar koeien en herten gewoon op en af, die paar die ik op die log zag lag aan de rand van een grafveldje(met konijnen keutels her en der) daar zag ik ook veder het veld in, maar deze stonden op een "raare plek" maar wel mooi voor een foto

 

"Mij is geleerd,when in doubt don't take em out" heb ik ook geleerd uit de sas/survival handboekken :)

idd niet eens aanraken om beter te bekijken kruis besmeting met padestoelen gaat heel snel en kan heel fout aflopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...