Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dom Pachino

Gele, bruine of zwarte hasj

Recommended Posts

Ben al een paar jaar achter elkaar hasj aan het maken. Ik doe dit d.m.v. het zeven van gedroogde (onrijpe en fluffy) toppen en van potent knipafval. Dit jaar heb ik na het zeven met een 200 mesh zeef, supermooi plakkerig hasjpoeder. Zo zuiver heb ik het nog niet gehad, als ik het aanveeg met een creditcard dan blijft het plakken en lijkt het op een plak blonde maroc. Ik doe dit in een gripzakje en leg het in kokend water waarna ik het pers. De hasj is hierna hard, plakt en is bijna zwart. Het roken ervan maakt je helemaal knetter! Alsof je een bolletje ''schaarhasj'' rookt B) Echter, ik wil mooie gele hasj. Hoe verkrijg ik deze mooie ''blonde'' kleur? Moet ik het niet verhitten maar met de hand persen? Momenteel pers ik het met een deegroller en dat is genoeg druk om een harde plak te krijgen. Ik denk zelf dat het door het verwarmen komt (2 minuten in 90 graden water). Stom van mijzelf dat ik het nog niet met de hand heb proberen te persen, maargoed ik heb geen idee hoe ze het dan '' in het echt'' doen...

 

BVD!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Echter, ik wil mooie gele hasj.

Ik wil lekkere hash, de kleur is onderdaning aan de smaak en potentie.

Ik denk dat de kleur afhankelijk is van het soortje / rijpheid van de trichomen / manier van verwerken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een mooie hasj wilt maken zoals de blonde marrokaanse hasj, kan je het beste je verzamelde thc een maand of 3 laten curen in een pot. de kleur en smaak zal door het curen veranderen, het zal een zachter rokeretje worden en beter van smaak en geur. Na het curen kan je kiezen tussen warm of koud persen, ikzelf heb liever koud persen, dit is echter alleen mogelijk als je echt goede kwaliteit hebt.

 

Meestal als ik een beetje shit wil , neem ik wat gecurede pollen en kneed ik deze in mijn hand, dit is naar mijn mening ng altijd de lekkerste hasj...

 

De kleur van je hasj hangt dus ook af van de mannier van verwerken, zo gaan ze bv in india over de toppen wtrijven en zo de thc verzamelen, als je dit doet krijg je een zwarte hasj, bij koud persen een blonde, bij warm persen iets bruiner enz, enz, enz

 

 

hoop dat je er iets aan hebt :rofl greetz matijs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor reacties. Ik heb nu zo'n 15 gram heel fijne gele pollem liggen, en ik ga deze 2 maanden ongeperst in het donker laten curen en daarna koud persen tussen een bankschroef. Wij mij nog meer is opgevallen sinds ik hasj maak:

 

- de hasj die ik in heet water verhitte en daarna perste was direct ná de persing redelijk zwart en mooi glimmend. Na verloop van tijd wordt hij toch weer gelig/groen/grijzig. Bovendien zegt iedereen die het rookt dat het naar wiet smaakt en is het effect KEIHARD :spliff: Das wel leuk, maar ik heb liever een relaxe hasj;

 

- de hasj in de shop is veel minder sterk, maar mooi bruin, en met een mooie geur (denk aan himalaya gold 10 eu p gram jammie ;) ) hoe komt het dat deze hasj minder sterk is? Toch meer verontreinigingen;

 

- tot slot; ik heb laatatst dus koud geperst, en het resultaat was een minder groen, dit keer redelijk geel resultaat. Ik ga in dit topic een foto van het poeder én van de hasj maken, stay tuned :D

 

Trouwens een laatste optie zou kunnen zijn, dat je in de shoppa alleen nog maar bubble of ice hasj vind.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

de maat van de zeef is ook bepalend, zo hebben bv grote trichomen andere eigenschappen als kleine trichomen. die eigenschappen bepalen daarna verder ook het 'gedrag' van de hash in zowel kleur, smaak, werking etc. zo kan in 5 verschillende maten screen 1 van de eindproducten van 1 plant er flink uit springen. als je hash hebt van zeefmaat 35 hoeft die niet beter te zijn als van een zeefmaat 100.

 

is zo'n kleine pollenpersje niks voor je? persen in een plastic zakje is niet echt ideaal. maak het ook niet warmer als 60-70 graden. of gewoon ff youtuben op hash, kom je genoeg tegen.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...