Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Richie Hawtin

9 BlueBerry's van Dutch Passion in de 350 liter aardebak

Recommended Posts

Hey Medegrowers en Hobbyisten :no

 

zoals sommigen onder jullie misschien al gelezen hebben wacht ik al een aantal weken op de

zaden voor mijn 2de kweekje in mijn aardebak..

Omdat ik graag voor ny had geoogst en het vandaag de allerlaatste dag was om te zaaien als dit nog wil lukken,

ben ik de zaden die klaar lagen voor de 3de kweek vandaag al beginnen ontkiemen.

 

Mijn andere topic zal dus noodgedwongen enkele maanden stil liggen.

 

De zaden liggen tussen nat keukenpapier tussen 2 bordjes op elkaar in de propagator, lekker warm en vochtig.

Hopelijk kunnen ze snel in de grond.. Zaaien doe ik rechtstreeks in de aardebak, van zodra ze een beetje deftig boven staan gaan ze op 12/12.

 

Het soortje is BlueBerry van Dutch Passion, feminised vanzelfsprekend, in de aardebak komen geen mannelijke zaden

meer in, enkel fem. zaad of stekjes B)

Ik ben wel best benieuwd naar dit soortje, de beschrijving klinkt alvast lekker.. en het is ook nog een wietje met geschiedenis :tu

 

Gear

 

600 w growlux

600 w lumatek met super lummen

500 m³ torrin afzuiger

375 m³ buisventilator actieve inlaat

350 liter aardebak met verwarming

 

Ik heb in de aardebak alle wortelkluitjes van de mannen verwijdert, die van de vrouwen zitten iets te diep en te vast.

Dat lost de final solution die ik royaal over de aardebak uitgoot wel op :)

Ik heb trouwens de bovenste laag van +- 10 cm afgegraven en weg gegooid.

Hierbovenop heb ik 100 liter nieuwe special mix light met plagron wormenmest en schimmels gegooid..

 

Voor...

gallery_18291_9052_603342.jpg

 

En na..

gallery_18291_9052_1956587.jpg

 

Nu staat hij echt tot aan de rand vol ;)

In de plantgaten komt een mixje van zaai- en stekgrond en light mix, gieten ga ik doen met Canna bio rhyzo en Sannie's Bacto.

Van zodra ze een beetje gegroeid zijn behandel ik alles al een éérste keer preventief tegen allerlei ziektes en beestjes, alles bio natuurlijk :P

 

De omstandigheden voor de zaden zijn perfect, ik hoop tegen morgen toch al enkele worteltjes te spotten..

 

Hopelijk heb ik met oudejaarsavond een extra reden om te vieren :D

 

Update volgt snel luitjes :o

 

grts

Richie B)

 

gallery_18291_9052_749578.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

ziet er een leuke ruimte uit, en 9 planten op een m² vind ik wel een leuk aantal :P

Hopelijk kiemen ze beter dan bij mij, ook ooit eens die blue berry gehad en toch 1tje die ontkiemd was.

Na enkele weken op 18/6 was hij de volle 10cm hoog :tu

Het waren wel regular zaden die we voor niets gekregen hadden voor een fotootje in de soft secrets, dus waarschijnlijk heel oud zaad...

 

Maar bij jou gaan ze knallen ;)

 

El Fish B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes deze ronde,ga ik weer volgen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ El Fish

 

dan heb ik duidelijk meer geluk, dit zijn de zaden na 20 uur in de propagator..

(infeite slechts 12 uur want ze hebben éérst 8 uur geweekt in water)

gallery_18291_9052_129425.jpg

 

100% ontkiemd :P

 

Vandaag gaat dus alles nog in de aardebak B)

 

Ik moet eerlijk zeggen dat dit resultaat wel opmerkelijk goed is, alles ontkiemd na één nachtje heb ik nog niet snel meegemaakt..

Toevallig is dit ook de éérste keer dat ik ontkiem volgens de maankalender..

Het was gisteren de éérste dag van de klimmende maan, en wat staat er in de kalender : De begin periode van klimmende maan:

bevordert in grote mate het kiemen :D ... toeval ??

 

@ Art

 

jij wordt stilaan een echte fan, wees welgekomen en geniet van de show ;)

 

grts

Richie :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo medegrowers,

 

dit moet zonder twijfel mijn snelste ontkiemronde ooit geweest zijn, 24 uur na dat ik ze tussen het keukenpapier legde zit

alles al in de grond ;)

Zoals gezegd heb ik de plantgaten een 10-tal cm uitgegraven en opgevuld met zaai- en stekgrond, de special mix heb ik er

toch niet bij gedaan..

Ik heb minitentjes gemaakt van diepvrieszakjes, die begonnen na 5 miniuutjes al te beslaan met waterdamp, het werkt dus :)

Ik heb de grond gesproeid met een mengseltje van Sannie's Bacto en Canna Bio Rhyzotonic, afgezuurd naar ph 6,2.

 

benieuwd wanneer de éérste hun kopje gaan laten zien..

 

gallery_18291_9052_2100735.jpg

 

gallery_18291_9052_1626026.jpg

 

@ Pelske

yes idd 100% ontkiemt op minder dan 24 uur :no , ik had al ervaring met Duch Passion, mooie, sterke en vitale zaden B)

 

@ Justin 1975

wees welgekomen, koffie in de automaat en biertjes aan de bar op de 2de verdieping :P

 

@ Go2Hell

er is vast plaats voor iedereen, enjoy the show B)

 

Tot zover de update..

 

Prettig weekend verder mannen (en vrouwen natuurlijk :D )

 

grts

Richie :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Richie Hawtin,

 

Mooi soortje, deze ga ik volgen. B)

Goede ontkieming ook, heb je een verwarmde propagator gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blueberry van Dutch Passion ;)

 

Echte lekkere wiet.

 

Mooie opstelling ook.

 

Abbotje B)

 

Succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Henkie, duvelduvel & HansWorst, thanks voor de reply's mates , ik doe men best om er zo'n mooi mogelijk verslag van te maken ;)

 

Ik was net even gaan sproeien, 2 van de 9 waren intussen al met het kopje boven de aarde, de 10de had ik in

een 6,5 l pot gezet onder de tl en ook die was al boven de aarde..

Binnen enkele uurtjes sproei ik alles nog een keer goed nat want recht onder de lamp droogt de aarde zelfs onder de tentjes

nog stevig op.. Nu ja, dieper in de bak zit steeds een buffer water, de oude aarde 10 cm onder de bovenkant heb ik namelijk gegoten

met 15 liter water ph 6,0 gemengd met final solution, water genoeg maw. Dit zal de penwortel alleen maar aanzetten om snel recht

naar beneden te gaan..

 

Het loopt lekker :tu

 

grts

Richie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes,

 

leuk om eens bij een aardebak mee te gaan kijken. B)

En ik weet waar ik mijn zaden de volgende keer haal :tu

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Adje :P

 

die zaden doen het idd uitzoderlijk goed :D

Mijn alleréérste ronde ooit waren pp's van Dutch Passion en die gingen ook al zo goed.. alleen bleek toen

men homebox XS een maatje te klein voor het soortje ;)

In mijn geval dus niets dan positieve ervaringen met deze zadenboer :)

 

grts

Richie :tu

 

EDIT 19u05

 

7 van de 9 boven de grond B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeienacht samen :P

 

ik was rond 1 uur nog een keer gaan sproeien bij de dames en kon tot mijn plezier vast stellen dat 8 van de 9

kleintjes al goed boven de grond waren. Enkel die links beneden gaf nog totaal geen beweging.

Omdat ik dit maar verdacht vond heb ik de aarde rond en boven het zaadje wat aan de kant gedaan zodat ik

kon checken op wortelontwikkeling. Resultaat, niets te zien..

Ik heb deze vervangen door de backup die onder de tl stond, het zaadje uit de bak heb ik in de pot gestoken en terug

onder de tl gezet.. je weet maar nooit :D

 

Zo ziet het er nu dus uit :)

gallery_18291_9052_1494928.jpg

 

Mini Blueberry ;)

gallery_18291_9052_1793622.jpg

 

De linkse rij

gallery_18291_9052_1827814.jpg

 

Midden

gallery_18291_9052_136921.jpg

 

Rechts

gallery_18291_9052_2064717.jpg

 

Perfecte vochtigheidsgraad van de grond

gallery_18291_9052_2081572.jpg

 

En het diepvrieszakjesexperiment, het gaat wel lekker zo :no

gallery_18291_9052_1702504.jpg

 

De temperatuur aan de plantjes loopt op tot 29,8°.. kouder krijg ik het helaas niet..

 

Ik ben echt héél blij met het voorbije weekend, vrijdag had ik nog niets en nu zondagnacht heb ik 9 vrouwen

in het hok B)

 

Nu enkele dagjes voorgroeien en de bloei erin !

 

grts

Richie :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Growers :P

 

ik heb net de klok ingesteld in het hok op 18/6, straks om 13 uur geef ik ze voor het éérst 6 uurtjes rust..

 

Ik heb niet de indruk dat ze al volop in de groei zitten, of misschien ga ik wel iets teveel gaan kijken om de vooruitgang echt

te zien :lol:

Het blijft ook nog steeds te warm in het hok als de lamp 24 uur brand, hoog tijd dat de plantjes wat groeien zodat ook die

temperatuur wat zakt..

 

Ik heb ze vannacht ook behandeld met plant vitality plus want geloven of niet, op één van de kleintjes ontdekte ik 2 kleine trips.

En dat na de grondige desinfectie van men hok.. ik begin te denken dat er via mijn actieve inlaat veel ongedierte en schimmel binnen komt.. Misschien moet ik dit toch even herbekijken.

Ik gebruik wel een filter op de aanzuig met 40 micron gaatjes, kan daar infeite wel iets door ?

 

grts

Richie :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Richie Hawtin,

 

of het ontkiemen met de juiste maanstand toeval is? naar mijn mening zeker niet! dit zomer seizoen heb ik me zoveel en waar mogelijk aan de dynamische regels gehouden. ben er heel erg tevreden mee en het geeft een goed gevoel.

 

ik ga je volgen hier. suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ontkieming gaat goed,denk toch dat die trips nog ergens aanwezig waren,misschien iets in de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit :rofl mooi hokje ook succes met deze ronde

Grtz Mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ digibetic

 

Wel nu ik het geprobeerd heb ben ik wel stilaan overtuigd.. ik heb gisteren ook nog een feminised white widow

van seedsman ontkiemd, 26 oktober 2009 t.e.m. 31 oktober 2009 - klimmende maan.. Gunstige invloed om te zaaien :P

En wat denk je... ?? Die was vanavond ook al meer dan klaar om in de aarde te gaan, toch allemaal opmerkelijk snel :D

Als je de extra uitleg over de kalender leest wordt het allemaal wel een stuk duidelijker en klinkt het ook zeer aannemelijk..

Lang leve de maan ! :D

 

@ Art

 

Ja dat kan wel, tenslotte heb ik een stevige plaag gehad en hergebruik ik toch nog zo'n 200 liter aarde..

Ik heb dus voor alle zekerheid 2 liter water met pv+ met de sproeikop van de gieter verdeeld over de aardebak,

ook de kleintjes hebben een douche gehad.. Hopelijk blijft het nu weg, en in het andere geval is de pv+ nooit ver weg :D

 

@ Mikey

 

Thanks man, het hokje is ondertussen al serieus gemodificeerd :D

Ik ga dit weekend ook de afzuiger aan het hok zelf bevestigen, dat scheelt me weer 2 bochtjes en een metertje slang :D

 

Om het temperatuurprobleem wat te verhelpen heb ik de ventilator aan de ingang van mijn actieve inlaat gehangen,

die blaast nu de frisse buitenlucht samen met de lampwarmte recht naar de aardebak, nu blijft het rond de 29° graden hangen :lol:

Dat gaan ze wel leuk vinden..

Ik moet enkel morgen de ventilator nog op een timer hangen zodat hij als de lamp uit is niet werkt, anders zal de aardetemperatuur in de aardebak teveel zakken tijdens de nachturen. Als ze wat groter zijn kan de ventilator gewoon terug 24/24 aan en op een ander plaatsje..

Ze zijn trouwens wel goed in de groei aan het gaan nu, nog even geduld en dan 12/12 !

 

Morgen neem ik ook foto's, ik stond in de growroom zonder batterijen, zelfs de telefoon had er in men zak de brui aan gegeven.. :D

 

Bis morgen :D

 

grts

Richie :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeienacht medegrowers :D

 

even snel een gsm-fotootje van de kast, de Blueberry's gaan dat het een lieve lust is :rofl

Het tweede setje blaadjes is in de maak, enkel the one rechts onderaan is wat kleiner..

Ze krijgen momenteel nog steeds enkel water met Bio Rhyzo afgezuurt naar ph 5,9, ik geef nog steeds water langs boven, 150 ml per plantje. Bij het gieten houd ik het reflectievelletje omhoog en laat het onmiddelijk na het gieten vallen, zo blijft al het water onder dat vierkantje :D Handig trukje per toeval ontdekt :D

 

Morgen heb ik normaal een mooie reflex met macro in huis om wat mee te spelen :D

 

gallery_18291_9052_89325.jpg

 

Oja die 3 potten zijn mijn Dabney stekjes, die groeien wel maar maken onder het zwakke tl lichtje geen vertakkingen aan,

ofwel moet ik volgende keer wat mooiere stekken snijden :D

Anyway, ze mogen nog enkele dagen onder de 600w doorgroeien voor ze gaan ze afbloeien onder de 400w.

 

nu nog een lekkere NBD :lol: en slapen :D

 

grts

Richie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemiddag medegrowers

 

snel enkele foto's van de mini-Blueberry's :lol:

 

Alles gaat voorspoedig, ik heb ze gisteren samen met hun portie Rhyzo ook enkele druppels bio-groei meegegeven..

Normaal gaan ze maandag op 12/12...

 

gallery_18291_9052_717275.jpg

 

gallery_18291_9052_1886090.jpg

 

grts

Richie :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...