Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ValdiesBar

Wiet kweken op led licht

Recommended Posts

ik zelf heb nooit echt vertrouwen gehad in het kweken met led verlichting

maar als ik zo je topic kijk, geloof ik er al wel wat meer in, ze groeien al goed zie ik,

ik weet dat het probleem wat meer in de bloei zit, dus ik ben benieuwd hoe jou vernieuwde leds het gaan doen

heel veel succes valdiesbar

 

Grtz Mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede middag FA Valdiesbar,

 

volgens mij, zijn jullie de vragen van doc, bots en mij van gisteren vergeten te beantwoorden...

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Ik zit niet zelf in de led branch maar door veel te surfen en leuk mail contact op te bouwen kom je toch mensen uit de kweek tegen maar dan bloemen die verder zijn als de wiet kwekers.Deze mensen vind je niet op dit forum zijn hoog opgeleid en weten alles over planten.Laat je deze mensen onderzoek doen en iets nieuws ontwikkelen dan ontstaan er nieuwe led lampen. Maar deze zijn dan niet bedoeld voor de wiet teeld daardoor zie je er hier weinig over hoord.Dit mede omdat op deze seen toch een bepaalde taboe nog rust.

Ik daar in tegen houd van experimenteren en zo doende niet lang geheld mijn oude lampen (hps) waren versleten. Heb deze lampen besteld en worden normaliter gebruikt voor orchideeen te kweken. Maar met de boodschap dat het cannabies ras het ook heel goed doet. Sommige mensen hebben meer belangen bij anderen planten als cannabis Denk aan de orchideeen. En deze mensen zul je hier niet vinden.Ik heb nu overlegd en ga nog meer rood licht toevoegen een 7 watt led bloeilamp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
maar door veel te surfen en leuk mail contact op te bouwen kom je toch mensen uit de kweek tegen maar dan bloemen die verder zijn als de wiet kwekers.

 

Wanneer we het over bloemen hebben, hebben we het dan ook over chrysanten???? :lol:

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze mensen vind je niet op dit forum zijn hoog opgeleid en weten alles over planten.

Mmm,maw wat zijn wij dan? :rofl

Wil je niet iedereen naar je eigen maatstaven beoordelen svp. :lol:

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil gewoon mijn DING doen

 

tja...in een ander topic zeggen jullie eigen import van Blunts te doen en in dit topic zeggen jullie van plan te zijn dit ledsysteem te gaan verkopen.....in het stroom topic bevelen jullie zomaar LED aan..met verwijzing naar dit topic

..

Het is voor mij duidelijk wat jullie DING is:

 

Wij van WC EEND bevelen aan: WC EEND....

 

MAJA... wij zijn niet hoog opgeleid....man man :P :D ... lees eens hier wat topics....dr zitten briljante mensen hier...

klein voorbeeldje plantenkunde misschien???...Tissue Culture, Planten vermeerderen zonder zaad of stek.... :rofl

 

Lees eens je eigen taalgebruik er op na en de tegek voor woorden spelfuoten die je maakt....( jammer he, geen auto spel correctie hier...)

 

Maja.... laat mij maar uit een ei komen. :lol:

 

Maar ik blijf jullie DING gewoon volgen en iedere letter die JULLIE op dit forum zetten...

 

Waarom bieden jullie je systeem/patent? niet aan te testen door een van de TOP KWEKERS hier??...doen topondernemers zoals A&T Trading en KJ Produckts hier ook, om er zomaar 2 te noemen....

 

graag een reactie !!!

of blijven jullie selectief vragen beantwoorden??

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

meneer cactus zegt de tweede ronde de tweede ronde

 

go carpie :rofl :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carpe diem is scherp! of je zit er naast of je hebt hem

Share this post


Link to post
Share on other sites

update pics?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze mensen vind je niet op dit forum zijn hoog opgeleid en weten alles over planten.

Dit mede omdat op deze seen toch een bepaalde taboe nog rust.

 

:lol: Misschien had je beter eerst ff kunnen inlezen op het forum mensen zullen hier vast niet zeggen wat hun functie is. Maar tussen de regels, zal

je merken dat er best een aantal AIO's, promovendussen, Dr, IRtjes rond hangen. Kwekers zijn er in alle soorten maten.

Ik ken in ieder geval 1 ds uit mijn woonplaats die actief is geworden op het forum.

Dat wil absoluut niet zeggen dat je bij het kweken ook maar iets hebt aan een theologische wetenschap.

Wel durf ik te zeggen dat er genoeg hoog opgeleide mensen te vinden zijn op dit forum.

 

Nou ben ik de laatste die zegt dat opleidingsniveau kweek resultaten bepaald. Maar het niveau van Ervaringsdeskundige op het Forum is zeer hoog.

Toch moet ik door jou opmerking even aan mijn overleden vader denken. Dat vindt ik wel weer positief.

 

Mijn vader heeft tijdens de bezetting / Bersiaptijd geen letter gelezen. Maar in de laatste 42 jaar van zijn leven genoeg ervaring opgedaan met kweken.

Ik heb bij mijn moeder nog een erg leuke foto van tiener die van de boot komt met twee zeer schrale plantjes.

Taboe is iets van de laatste tijd GEÏNDUCEERD door de media. Om te voorkomen dat proleten zorgen voor gevaarlijke situaties.

Sommige mensen zorgen helaas voor een slechte naam van onze tak van sport.

 

Er zijn trouwens zeer veel wetenschappers zie zich bezig houden met cannabis.

Zoek eens op Isvett Josefina Flores-Sancheza heeft best aardige publicaties gemaakt. Goede universiteit ook!

Al zal keesthemad daar misschien anders over denken. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals beloofd zal ik iedereen op de hoogte blijven houden.We zijn ondertussen een week verder. Ik moet zeggen het ziet er goed uit plantjes santa maria zijn een week oud en gaan nu op 12 uur zodat ze niet te groot gaan worden ik heb ze pas 1 keer water hoeven te geven. De grond blijft langer nat als de normale lamp. Dit omdat er weinig warmte wordt geproduceerd door lampen ik moet zeggen als kenner dat het erg relax uitziet en gaat. Verder blijft temperatuur mooi constant. De planten worden gevoed met Hesie ik heb wel 1,5 keer de hoeveelheid gebruikt dan op verpakking staat reden is planten verbruiken weel minder water als bij hps lampen.

 

gallery_24130_9045_928470.jpg

 

Dag 8 planten staan nu op 12 uur

 

Dat scheelt een hoop gesleep met water inderdaad !

Ziet er goed uit :rofl ik blijf je volgen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop wel dat je dit verslag afmaakt ondanks alle kritiek en verdenkingen, ik ben namelijk wel benieuwd hoe de LED lamp zich houd in een realistisch huis tuin en keuken kweekscenario

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze mensen vind je niet op dit forum zijn hoog opgeleid en weten alles over planten.

:rofl ........... :D ................. :lol: :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondank is 's werelds loon.

 

Ik ben ook wel benieuwd, mij kritiek is zeker niet erg.

Echter bepaalde opmerkingen lokken soms een reactie uit.

 

Veder ziet die kweek er best grappig uit. Ook succes van mijn kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van mijn kant ook, maar voor iedereen geld: als je iets beweert op welk forum dan ook, dan moet je je eigen woorden kunnen onderbouwen en als ik iets niet zeker weet....hou ik me KLEP DICHT :rofl

 

GR Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een vent joh die Valdie :rofl

Geen hoog opgeleide mensen? En toe werd je wakker met een fles sinas naast je bed :P

HBO hoog genoeg? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het forum komt goed op gang. Lees het elke dag. Begrijp aan reacties dat niet iedereen gelooft nou dat hoeft ook niet. Maar doe gewoon aardig. Ik wil niemand kwetsen maar wie de schoen past trekt hem aan .Ik ga vanavond nog een paar leuke kiekjes (Dag 13) schieten van het ledtuintje en we zullen zien hoe alles weer gegroeid is (hoop ik). Groetjes allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey valdie

 

Doe gewoon lekker je ding en nlijf ons informeren over je LED opstelling.

Eindelijk iemand die de proef op de som neemt en daar zijn we je dankbaar voor zelfs al wil je die LEDs hier slijten.

We zijn vrij om te kopen wat we willen of juist wat we niet willen...

Anyway, veel geluk!

Vlgs mij is t nog een jaartje of 5 a 10 te vroeg om met LEDs een echt knalwietje te growen maar ik volg je verslagje graag.

Ter info:

Ik heb enkel een boerenverstand...

t Verschil zit m echter in de vingers!

Grtz

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk iemand die me snapt op dit forum daarom een paar mooie plaatje dag 13 geef gerust een reactie .En tips zijn nog steeds welkom. Led licht blijft mooi om te fotograferen.

gallery_24130_9045_135528.jpg

 

 

gallery_24130_9045_352623.jpg

 

Planten dag 13 mooi groen eerste bloei te zien

 

 

 

gallery_24130_9045_541158.jpg

 

 

Planten dag 13 mooi onder de Led, mooie kleuren .Lampen kunnen best gewoon in kamer hangen met een mooie plant eronder.

Dus altijd nog een leuke optie voor de rest

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooonngeelooffelijk! zo mooi om te zien! aan je plantjes te zien hebben ze het ook aardig naar hun zien!

 

ik ben zelf ook begonne met kweken opnieuw gisteren gesttartd!

Share this post


Link to post
Share on other sites
En tips zijn nog steeds welkom. Led licht blijft mooi om te fotograferen.

Foto's met LEDlicht zijn verschrikkelijk, de hele contrastwerking is zoek. Verder wel grappig roze licht..............

 

Wat je foto's wel aantonen is hoe slecht het licht verdeeld word, maar daar dat is dan misschien een voordeel van LED.

 

Lampen kunnen best gewoon in kamer hangen met een mooie plant eronder.

Dus altijd nog een leuke optie voor de rest

Als het blijkt dat je lampen niet werken kun je dat er inderdaad prima mee doen, hiervoor verwijs ik je naar dit topic:

 

Klik

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Lampen fungeren meer als dieptestralers.Je ziet duidelijk dat de planten die niet direct onder de lampen staan niet goed belicht worden.Deze lampen zijn meer voor kleinere ruimtes met goed reflecterende muren/zijwanden, maar de plantjes onder de lampen ontwikkelen zich goed.

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
De plantjes staan nu 10 dagen op voor groei onder led ziet er super uit hoop dat dit zo blijft

 

Ik moet zeggen het ziet er goed uit plantjes santa maria zijn een week oud en gaan nu op 12 uur

 

Sorry dat ik deze twee posts er nog even uit haal... Maar, zoals we allemaal weten zitten er 7 dagen in een week en 10 dagen is 3 dagen meer.

 

Voor de volledigheid, hoeveel voorgroei hebben deze planten gehad ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Sorry dat ik deze twee posts er nog even uit haal... Maar, zoals we allemaal weten zitten er 7 dagen in een week en 10 dagen is 3 dagen meer.

 

Wat heb je gerookt vanavond??? Je bent weer aardig op dreef!! :lol:

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...