Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ValdiesBar

Wiet kweken op led licht

Recommended Posts

Hoi, ziet er goed uit.

 

en benieuwd of die investering echt zo groot is? Bij de plaatselijke growshop konden ze er niet aan komen.

 

Iemand een link waar ik wat meer info over de aanschafprijs kan terug vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakie blind, zie onderstaande post.

 

Als je ze per stuk koopt 350 euro per vier moet je ze voor 1000 euro kunnen kopen incl verzenden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Donjon,

 

Heb je toevallig ook een link naar een website waar ik ze kan bestellen?

 

Iemand al ervaring met ledlampen in combinatie met Mapito??

 

Bedank knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu even de plantjes zonder led aan we zitten op 14 dagen planten santa maria zien er gezond uit

gallery_24130_9045_613060.jpg

zeker weten relax pas een keer water hoeven geven op 14 dagen lampen naar nieuwe hoogte geplaatst

Grond wordt langzaam droog ga morgen nieuwe voeding geven maar geef ongeveer 50 ml voeding op 10 l water merk hezi bloei

iemand nog goede suggesties laat maar horen.

gallery_24130_9045_106917.jpg

over 2 dagen weer foto's met led aan ik houd iedereen op de hoogte van mijn experiment

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi, ziet er goed uit.

 

en benieuwd of die investering echt zo groot is? Bij de plaatselijke growshop konden ze er niet aan komen.

 

Iemand een link waar ik wat meer info over de aanschafprijs kan terug vinden?

 

 

Hoe ik aan led lampen kom deze komen uit china maar oke rotzooi denk je helaas het is een heel degelijk produkt op gebied van electronica dat leuk in mekaar zit . En door een nederlandse professor is ontwikkeld (ingebouwde UV leds). Slaagt mijn experiment zal ik heel snel deze led lampen graag gaan verkopen en promote.Ik wil het gewoon weten uit eigen ervaring.En als niks is niet nog meer mensen die fout maken ,gaat het goed is het de kip met de gouden eieren. Dus nog even geduld tot kerst dan zijn planten wel klaar hoop ik en kun je ze misschien aan kerstman vragen of beter houd 1000 euro alvast aan de kant. Groetjes Valdiesbar alias The Bluntmaster.

Blijf dit forum maar gewoon volgen ik denk dat het hot wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke toppic om te volgen dit , heb zelf ook experimentjes gedaan met led maar vond dat de bloei heel traag ging en dat de buds niet echt wilden zwellen , de opbrengst viel ook zwaar tegen , maar wie weet dat het jou met deze lampen wel lukt , ik hoop het wel, ik had 8 x 13,5 watt led panelen boven 4 plantjes , heb wel goede resultaten gezien met 300 edison power leds 1 watt per stuk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

dit is ook nieuw voor mij maar ja wie niet waagt blijft maagd dit is trouwens 4 x 90 watt met 50 planten

investering 1500 euro ruimte totaal dus alles boven 0,5 kg is al meegenomen ik ga natuurlijk voor de 1,5 kg

ps het is ook een leuke hobby voor mij en wie weet de kip met de gouden eieren

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus alles boven 0,5 kg is al meegenomen ik ga natuurlijk voor de 1,5 kg

Is 1,5 kg niet heel erg hoog gegrepen voor slechts 360 watt aan licht?

 

Als je met HPS lampen kweekt en 1 gram/watt haalt, dan heb je een heel geslaagde kweek.

1,5 kg met 360 watt aan LED licht zou 4,1 gram/watt zijn. Denk niet dat deze resultaten ooit al behaald zijn. B)

 

Ik hoop ook dat je je verslag afrond, ook al zouden de resultaten tegenvallen?

 

Ik sta er nog sceptisch tegenover, maar hoop toch dat je een mooie kweek hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Een illusie mag iedereen hebben maar ik hoop natuurlijk het beste maar de tijd zal het leren

en Ja ik maak het verslag af,ook als resultaten tegen vallen dan is het een les voor meerdere mensen met mijn illusie en 1 kilo zou ook al leuk zijn. Reiki met planten ook mogelijk hier al eens over nagedacht.

gallery_24130_9045_11270.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je ze per stuk koopt: 350 euro. per vier moet je ze voor 1000 euro kunnen kopen incl verzenden

@Valdiesbar:

nogmaals mijn vraag: wie en welke test rapporten hebben je overtuigt tot het doen van deze pittige investering?

graag meer info temp lv etc met ""relax temp"" kan ik niet veel.....en laat die commerciele led verkoop praatjes achterwege, die lezen we zelf wel op LED verkoop/promotie sites.

succes !

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED groeilampen zijn oorspronkelijk ontwikkeld als bijverlichting in de glastuinbouw. De lampen bevatten rood en blauw licht als AANVULLING op het aanwezige witte licht. De resultaten waren zeer goed. Later is men deze ook gaan gebruiken als enige lichtbron. De resultaten lieten toen te wensen over. Groei en bloei waren nog wel acceptabel, maar de productie niet. Kennelijk heeft een plant daarvoor toch iets meer nodig, dan alleen rood en blauw. Dat meer haalt de plant uit het witte licht. Wit licht is samengesteld uit vele kleuren, die samen de indruk wit geven. In onze groeilampen zijn dan ook witte LEDs ingebouwd. De plant neemt hieruit op, wat hij nodig heeft. Dit is maar weinig, rood/blauw dekt 95% van de behoefte.

 

Planten, die binnen gekweekt worden zijn extra gevoelig voor schimmel omdat er weinig luchtcirculatie is. Daarom enkele UV LEDs in lampen opgenomen. UV werkt schimmel- en bacteriedodend en maakt ook deel uit van het normale zonlicht.

UNIVERSEEL: Deze lamp bevat:10 blauwe LEDs 460 Nm, 46 rode LEDs 630Nm,

 

16 (donker)rode LEDs 660 Nm, 5x3 witte LEDs (2700 K, 6500 K, 10,000 K, 15.000K en 20.000 K)

en dit is nieuw3 UV LEDs 360 Nm allen ingebouwd in een unit. En een test rapport dit wordt mijn eerste test rapport !!!

Verreweg het grootste gedeelte van het zonnespectrum zit in het infrarood (IR). Ik ga er van uit, dat dit ook wel iets zal doen voor planten. IR is stralingswarmte, die door de buitenkant heen gaat en direct binnen in de cel verwarmt, zonder dat de buitenkant warm wordt. Denk maar aan de bekende warmtelamp bij spierpijn. We hebben het uitgeprobeerd, en hoewel er slechts 1 experiment afgerond is, leek dat goed. De opbrengst was 7% hoger en de oogst was 3 dagen eerder

Ik hoop dat jullie me nu begrijpen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
We hebben het uitgeprobeerd, en hoewel er slechts 1 experiment afgerond is, leek dat goed. De opbrengst was 7% hoger en de oogst was 3 dagen eerder

EHH...dan kan je ons nu toch wel verklappen van welk bedrijf JULLIE zijn?

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja het is mijn eerste led kweek ik had geen zin meer in hps lampen ivm stroom en warmte brand enz .

 

en hier was het de eerste keer, wel relax

Share this post


Link to post
Share on other sites
afgerond is, leek dat goed. De opbrengst was 7% hoger en de oogst was 3 dagen eerder

Ik hoop dat jullie me nu begrijpen .

 

eehhhh eigenlijk niet :rofl

7% meer en drie dagen eerder als.......????????

Met wat is de vergelijking gemaakt??

Van welk bedrijf komen ze en welk merk leds gebruiken ze.

Ik hoop dat het kwaliteitsleds zijn van bijv Cree.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo heren ik wil geen verhoor en citaten ik wil gewoon mijn DING doen ik wil niet de wereld verbeteren maar iemand was mij wel al voor en ik ben bewoon in de zelfde voetsporen gaan lopen. Dus het is MIJN eerste experiment met led maar bestaat wel meer als alleen een wiet forum !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik gevonden heb over LED kweeklampen (90W, 200 pleuros) kan je hier lezen Lampbank

 

Er staat onder andere dat een LED groeilamp van 90W een hogere lichtintensiteit en snellere groeisnelheid heeft als een 400W HPS groeilamp. Maar aan de reacties hier in dit topic over de opbrengstverwachting is dit waarschijnlijk dus niet haalbaar?

 

Ook wel even opmerken dat dit volgens mij NIET dezelfde lampen zijn als ValdiesBar nu gebruikt. Zitten denk ik ook geen UV lichtjes in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo heren ik wil geen verhoor en citaten ik wil gewoon mijn DING doen ik wil niet de wereld verbeteren maar iemand was mij wel al voor en ik ben bewoon in de zelfde voetsporen gaan lopen. Dus het is MIJN eerste experiment met led maar bestaat wel meer als alleen een wiet forum !

oke ...we doen net alsof jullie dit antwoord niet gegeven hebben....

 

komop...jullie komen op een forum en beweren van alles en als je terechte vragen om uitleg krijgt, ga je ze uit de weg?? :rofl en wil niet eens een normale discussie? :lol:

ik geef meteen toe dat ik uit een ei kom....maar niet iedereen hier hoor.... :P

 

in het led-hype topic schrijf je zelf vanmiddag: ""We zijn weer wat verder met de technologie ""

Ben je nu wel of niet direct of indirect bij een led-bedrijf betrokken?

 

gr Carpie

 

ps: wf mods, volgens mij staat dit topic in de verkeerde sectie...( het hoort in kweekverslagen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik gevonden heb over LED kweeklampen (90W, 200 pleuros) kan je hier lezen Lampbank

 

Er staat onder andere dat een LED groeilamp van 90W een hogere lichtintensiteit en snellere groeisnelheid heeft als een 400W HPS groeilamp. Maar aan de reacties hier in dit topic over de opbrengstverwachting is dit waarschijnlijk dus niet haalbaar?

 

Ook wel even opmerken dat dit volgens mij NIET dezelfde lampen zijn als ValdiesBar nu gebruikt. Zitten denk ik ook geen UV lichtjes in.

 

goed gevonden kon site ook niet; bestellen ophangen en ook een forum beginnen, zo is mij ook gaan kriebelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom uit het Westland semi (tuinderland)

Ik kom regelmatig bij tuinders die ermee experimenteren en zeggen alle dat het nog niet goed werkt, te weing bloemvorming enz enz

Groeien gaat wel maar echte bloei niet en vooral niet bij wietplanten.

 

En geloof me als dit al zo goed zo werken zouden alle tuinders ermee werken.

Dus helaas ik geloof er niet in.

 

Heb je er niet stiekum een paar hps boven hangen en zodoende ze proberen te verkopen :rofl

Ach wat ben ik weer flauw.

 

Zolang niet alle tuinders ermee kweken is het ook nog niks voor ons.

 

Tuinders zijn ons ver ver voor met technologie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he valdiesbar

volgens mij deze

universeel ledgrow light 90w

 

de plantjes zien er goed uit hoop dat je je verslag gaat afmaken en dat je een super oogst hebt

komen de buitenste plantjes nog goed mee of zie je dat ze net er buiten het licht vallen ??

succes blijf je volgen

greetsss bots

 

 

 

inderdaad dit mag wel verplaatst worden naar kweekverslagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

ik weet niet hoe dat moet het verplaatsen van onderwerp. en op je andere vraag ik denk zelf dat er 6 lampen op 2 m3 moet.voor perfectie mis mijn volgende inverstering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee valdie die laaste zin was bedoeld voor de mottjes die kunnen hem zo voor je verplaatsen

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer je ook nog even quoten? lees hier hoe we het graag willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo nu staan we op de goed plek met dit forum. Het gaat nu dus om een kweekverlag van mijn santa's onder led licht 4 x 90 wat ik heb net nog een 15 watt rode leds besteld deze ga ik nog tussen de 4 ufo's hangen omdat rood licht de bloei extra gaat triggeren en stimuleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...