Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ValdiesBar

Wiet kweken op led licht

Recommended Posts

Wat me wel opvalt is dat dit forum goed gaat op 2 weken bijna 6000 keer bekeken zou een prijs moeten verdienen van het wietforum.

 

 

Dat komt omdat men nu de stroom jaar opgave heeft moeten doen..en beginnen er veel na te denken wat nu uiteindelijk het netto rendement is. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bijna 6000 keer bekeken zou een prijs moeten verdienen van het wietforum.

schandpaal140.jpg

 

De Wietforum "Darwin Awards"?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou ook leuk zijn als iemand eens een keer een lux meter onder die led lampen hangt om een vergelijk te maken met de licht opbrengst van hps lampen natuurlijk wel bij allebij op de ideale afstand tussen plant en lamp bij de hps zal hij dus meer afstand hebben dan bij de led ( ja duhh :lol: ) ik hoor allerlij verhalen dat somige led lampen een veel beter spectrum geven voor de plant dan hps of tl is dat zo? toch jammer dat ze in mijn led test niet lekker wilde bloeien en dat de totale afbloeitijd veels te lang was wel 4 weken langer , misschien als je er een heleboel watts tegenaan gooit dat ze wel lekker willen bloeien maar dan zie ik het nut niet in van leds tegenover tl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update??

Ben erg benieuwd hoe de dames er nu bijstaan!

 

Groet, Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen heeft weer even geduurd maar, hier ben ik weer. We zitten nu op 31 dagen met onze led kweek en alles loopt goed ik moet hier bij vertellen dat 12 dames van de 50 niet optimaal groeien (Buitenste rand). maar daar tegen de andere 38 vieren feest omdat ze zich best happy voelen onder het roze gordijn van led. Buiten is het wat kouder en heb een olie gevuld kacheltje geplaatst ivm de kou en zorg voor een temp van 23 graden (in rust). De meiden drinken niet zo hard maar ze krijgen wel de dubbele hoeveelheid voeding. Verder eens tegen de planten praten en genieten van het kleine tuintje geeft de hobby veel plezier. Weten jullie het is voor mij niet zo belangrijk hoeveel grammen er uiteindelijk aan zitten . Natuurlijk hoop ik op een kilo maar denk na. Als het minder is in grammen per Watt maar daar in tegen de verkoop prijs beter is dan komt het toch nog goed ! Wie heeft er al eens ledwiet gerookt nou ik niet dit word mijn eerste keer. Genoeg gezeverd laat maar horen als iemand wat zinnigs te melden heeft. Groetjes de Blund Master. Ja en roken hier mensen ook nog blunts

LICHT AAN 31 dagen

gallery_24130_9045_356741.jpg

LICHT UIT 31 dagen

gallery_24130_9045_587590.jpg

Ziet er toch best aardig uit laat het een witte led kerst worden met de Santa Maria's

Vermeld wel dat uitgang 50 planten waren ik heb de 38 mooiste laten staan en 12 stuks naar de wiet hemel gebracht +++

Dus 450 watt en 38 mooie dames :spliff:

Ik verplaats de planten om de paar dagen zodat ze even groot en mooi blijven.

Ik heb tijdklokken op inlaat en uitlaat deze laat ik maar 15 min per uur lopen per 24 x

Olie kachel 500 watt draait ook 24 uur mee dus dit is een must met led imv lage temp maar deze is niet constant aan, dus in stroom verbruik valt dit mee.

Verder ga ik deze week wat meer wit licht toevoegen dit voor een betere bloei maar dit is dan geen hps lamp maar gewoon een spot. Daarna wat grote bladeren weghalen en begin met vleermuizen poep in het water doen. Dit een natuurlijke bron van bloei stimulans en geeft een goede smaak aan de wiet. Beter dan alle andere dure bloei versterkers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het wel bijzonder, en ik wens je succes. jij hebt gewoon ballen kerel. investeren en kijken wat ervan afkomt.

als het goed komt,dan ga alle haters en afkrakers je achterna.

 

ik zit er ook over na te denken, want je bespaart enorm energie verbruik,als ik het zo leest.

 

dus even een oogst draaien en ook 2 kopen, dan komt het wel goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het 31 dagen op 12 uur?

De dames zien er gezond uit, wel erg veel blad zo op het oog. Ben vooral benieuwd naar de afbloei, omdat ik regelmatig heb gelezen dat dat 1 van de grootste problemen bij ledkweek is.

 

En het is geen haten/afkraken Sparta-rotterdam, maar gezonde argwaan, tot nu toe zijn er weinig succesvolle ledtopics geweest,

ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

 

blijf je volgen, succes

 

Groet Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in de tijd dat men dacht dat twee Kleuren licht genoeg was led wiet gekweekt. Gewoon wiet niets geks aan, zelfs 2 kleuren al maar wel wat weinig maar goed dat gaat nu veranderen aangezien je 5 of meer kleuren hebt.... Of wordt het straks full spectrim led? Hps geeft nog meer lm/w he...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het 31 dagen op 12 uur?

Nee

 

10 dagen voorgroei

22 dagen bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee

 

10 dagen voorgroei

22 dagen bloei

 

Goed opgemerkt.

 

Over bijverwarming...Ik heb er 5 matjes in liggen van elk 14 watt...heb nooit anders gedaan..

Temp. 18 gr uit en 25-26 gr aan.

Waarom zoveel 90 watt lampen...Kost meer als 1 van 600 watt. bij jullie dan. :smoke

 

LED spectra unit 90watt

Stroomverbruik : 91 - 95.7

Adviesprijs € 399,00

 

LED spectra unit 120watt

Stroomverbruik : 0 - 0

Adviesprijs € 511,00

 

 

 

LED spectra unit 180watt

Stroomverbruik : 157,5 - 160

Adviesprijs € 713,00

 

 

 

LED spectra unit 300watt

Stroomverbruik : 240 - 246,7

Adviesprijs € 951,00

 

LED spectra unit 600watt

Stroomverbruik : 471,3 - 476

Adviesprijs € 1545,00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect voor je topic Valdiesbar

 

Ik ben blij dat jij t probeert en ik ben zeer benieuwd naar het rendement.

Wat KNALLEN per vierkante meter betreft zie ik t alleen nog niet gebeuren.

Als je na gaat dat het stroomverbruik per opbrengst met hps ligt +/- 10%

Waarom zou je daar met hoop poehaa en risico onder willen zitten.

 

Voorlopig geloof ik er niet in.

 

PS.

 

ik zie nog geen expirimenten met Xenon weet iemand waarom??

 

 

Gr. Harkostar

Share this post


Link to post
Share on other sites
:smoke ;) ;) update????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect voor je werk man, ben benieuwd naar gewicht en thc waarde :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Middag,

 

en?

 

Laters (kort bericht he :smoke )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel vet prijzige lampen, ik betaal voor een 90 watt ufo minder dan de helft. Tot nu toe heeft het alleen gewerkt in combinatie met een andere lamp (1 x 250 w hps, op 4 ufo's) om tot knappe resultaten te komen.

Dus ondanks de prijs ben ik wel nieuwsgierig naar het resultaat. Als helicopter-hater ben ik erg in de markt voor het verlagen van de IR signatuur, en dan is led best wel interresant.

So keep us posted ...

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn alweer een tijdje verder met de kweek op led moet jullie vertellen dat ik nu de ventilatoren op elk uur een halfuur laat lopen de planten maken het best aardig. Wat ik wel zie is dat niet alle bladeren volmaakt zijn van alle planten maar ik vermoed dat dit komt door wisselend licht inval en misschien een gebrek aan zink.Ik heb de planten gesnoeid van onder en de ventilatie opgevoerd .De top aan maak is aardig op gang. Ik ga morgen foto's en deze plaatsen om jullie deze te laten zien. Ik denk dat de planten nu nog een 3,5 weken nodig hebben om af te bloeien. Ben wel benieuwd naar alles ben zelf enkele dagen afwezig geweest.Dus nog even geduld op de nieuwe foto"s (morgen) .Leuk dat er toch nog wat leuke berichten komen, en mensen die me aanmoedigen.. Bedankt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé ValdiesBar,

 

Ben benieuwd naar de foto's. Led licht blijft leuk om naar te kijken.

 

Succes ;)

 

grtz firefox

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er mooi bij :verrygood ben benieuwd naar de volgende foto's ;)

suc6!

 

Uncle Joe

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer iemand met santa maria damzz waar halen jullie ze tog vandaan wou ze ook graag hebben voor mijn kweekje interessante topic ;) ga deze seker verder volgen succes nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man

led kweken is zeker de toekomst misschien ook wel voor mij

veel suc6 verder, ik zal af en toe even een kijkje nemen in je paradijs ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk ook stiekem mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites
De top aan maak is aardig op gang. Ik ga morgen foto's en deze plaatsen om jullie deze te laten zien. Dus nog even geduld op de nieuwe foto"s (morgen) .Leuk dat er toch nog wat leuke berichten komen, en mensen die me aanmoedigen.. Bedankt...

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ja da is die weer soms gaat niet zo snel als je wilt er zijn ook nog andere dingen in het leven maar oke hier zoals beloofd een update

gallery_24130_9045_24017.jpg

 

bloei komt aardig op gang en zitten nu op 45 dagen dus ja moet nog even. Dus gerookt kan er worden of het de jackpot wordt geloof ik ook niet maar leuk en interessant is het wel. Groetjes van de Bluntmaster. Zoals ik al zij zijn niet alle bladeren vol zoals het hoord maar de kleur van de bladeren blijft mooi groen.Ja en zoals ik al zij .De voordelen zijn je hoeft niet zo vaak water te geven en de planten kunnen niet verbranden aan lamp .Nadeel blijft het extra warmte toevoegen met kachel , ik gebruik hier een olie gevuld kacheltje voor van 500 watt maar deze brand relatief weinig in de rust en bloei. Ja en wat betreft energie verbruik zit ik dus behoorlijk laag en als betalende stroom gebruiker een zeer groot voordeel....Het zou mooi zijn als meer mensen hier mee zouden beginnen en de techniek mbt led zit echt in stroom versnelling. Dat er veel combinaties van licht zijn zal iedereen wel duidelijk zijn. De planten leven in een andere wereld als wij en hebben geen ogen...Dus het licht wat ze nodig hebben is zeker niet alleen wit.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ledkweker, volg je ook stiekem net als alle andere, hoeveel verwacht je te oogsten uit deze 360 watt ledjes? Had zelf nog via marktplaats 90 watt led gezien voor 175 euro, zijn dat andere lampen, want die van jou waren 350 euro, toch?

 

POs: sorry dat ik me nog niet officieel heb voorgesteld, maar weinig tijd achter pc en als ik er zit struin ik de forums door

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...