Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ValdiesBar

Wiet kweken op led licht

Recommended Posts

LED WIET

 

De plantjes staan nu 10 dagen op voor groei onder led ziet er super uit hoop dat dit zo blijft gallery_24130_9045_160879.jpg

 

foto 2e dag met led 4 x 90 watt 50 plantjes Santa maria, ruimte 2 x 3 m ; inlaat ventilator afzuiging met koolfilter kleine kachel en 4 schakel klokken 11l poten . start project led.

Edited by ValdiesBar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je LED kweek beter gaat dan je topic starten. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

 

alles moet de eerste keer zijn dus ook dit groetjes.

Hier nog een foto 3e dag

gallery_24130_9045_227834.jpg

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar je ledkweek.

 

Veel succes B)

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal proberen een goed verslag te maken om mis meer duidelijkheid te krijgen in kweken met led het was voor mij een gok om dit te doen maar wie niet probeert die niet wind.

Voordelen : laag stroom verbruik 4 x 90 watt. Planten kunnen niet verbranden geen overmatige hitte, weinig water in begin dus planten kunnen langer alleen. Relax kweken met mis minder zorgen. En een goede opbrengst .De lampen worden niet warmer als 20 graden en zijn gekoeld door ingebouwde vans. Tevens is led unit voorzien van 3 UV leds Nieuw !!!! 90 blauwe en rode powerleds

 

Zal deze week nieuwe foto plaatsen voor de liefhebbers in voortgang van groei

 

Ik ben benieuwd naar je ledkweek.

 

Veel succes B)

 

Doc

Ja bedankt houd dit forum maar in de gaten zal je op de hoogte houden wie volgt mij

Edited by ValdiesBar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop voor je dat je het de moeite waard vond als je klaar ben met deze ronde B)

 

ik ga je zeker volgen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_24130_9045_65524.jpg

 

zeer mooi spectrum van licht en niet warm Je kunt hand of plant er tegen aanhouden gebeurt niets ze hangen aan koord ,dit omdat ze niet zwaar zijn ongeveer 1 kg.

Edited by ValdiesBar

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED is altijd leuk om te volgen. Al was het maar om de apparte foto's. Kun je wat vertellen over je opzetje?

Dat je een mooie kweek krijgt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie B)

ik pak een stoel en kijk mee...

is dit je eerste kweek ooit? en wie heeft je overtuigt tot deze pittge investering?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met deze led ronde! ik ga het volgen, hopelijk word het een goede ronde voor je

 

Grtz Mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben eens benieuwd

scroggetjeuh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker interresant,

en veel foto's maakt het mooi B)

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toppie B)

ik pak een stoel en kijk mee...

is dit je eerste kweek ooit? en wie heeft je overtuigt tot deze pittge investering?

gr

Carpie

 

 

Om hier even op in te haken>

Led is gewoon een prima soort licht alleen heeft men een tijdje gezocht na de goede combinatie van leds

minder energie minder warmte en een lange levens duur 50000 uur Ik weet zeker al dat de planten groeien ,dit doen ze mooi nu nog een goede bloei.Heb altijd met HPS lampen gewerkt. Maar dit is even een andere procedure. Wel zeer boeiend. Ik weet zeker dat dit de toekomst is. De lampen worden ook niet getraced door warmte cams politie. Eeen klein nadeeltje is misschien dat je de ruimte moet stoken in de winter maar dat weegt dan wel op tegen de zomer . Geen ruimtes meer waar de plante omvallen van de warmte.

Later meer foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben heel benieuwd wat de uv ledjes doen met de trichomen productie. Leuke opzet heb je daar. Respect B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga dit ook zeker volgen.

Sukses in ieder geval!

P.S. Wat kosten deze lampen, als ik mag vragen?

Groet.

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

Als je ze per stuk koopt 350 euro per vier moet je ze voor 1000 euro kunnen kopen incl verzenden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd zal ik iedereen op de hoogte blijven houden.We zijn ondertussen een week verder. Ik moet zeggen het ziet er goed uit plantjes santa maria zijn een week oud en gaan nu op 12 uur zodat ze niet te groot gaan worden ik heb ze pas 1 keer water hoeven te geven. De grond blijft langer nat als de normale lamp. Dit omdat er weinig warmte wordt geproduceerd door lampen ik moet zeggen als kenner dat het erg relax uitziet en gaat. Verder blijft temperatuur mooi constant. De planten worden gevoed met Hesie ik heb wel 1,5 keer de hoeveelheid gebruikt dan op verpakking staat reden is planten verbruiken weel minder water als bij hps lampen.

 

gallery_24130_9045_928470.jpg

 

Dag 8 planten staan nu op 12 uur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je ook volgen, ik ben benieuwd naar de uiteindelijke opbrengst.

Wel jammer dat je je potten niet tot de rand gevuld hebt, maar dat zou ik nu niet meer in orde maken want dat word een puinhoop B) Verder ziet alles er netejs uit!

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat prima zo te zien

 

Hou ze groen!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Ben heel benieuwd naar het resultaat.

Is dit trouwens je eerste keer dat je kweekt met LED of heb je er al ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes gaan goed stelen worden mooi dikker en bladeren mooi groen wat me opvalt is dat de planten veel scheuten aan maken zijn. De temperatuur in ruimte is zeer relax en planten hebben het prima na hun zin komt allemaal goed denk ik dan maar moet nog 8 weken hopende op een goede kerst het ras santa maria is dan wel toepasselijk.

 

Ja het is mijn eerste led kweek ik had geen zin meer in hps lampen ivm stroom en warmte brand enz .Het grote verschil en wat heel relexed is dat je de planten minder water geeft en dat je niet bang hoeft te zijn dat lampen planten verbranden.Ik had wat geld te inversteren en dacht laat ik eens 4 lampen kopen dit omdat ik van led toch hoge verwachtingen heb maar ben nu in test fase . Als het lukt koop ik van de opbrengst nog 2 led lampen bij Omdat je ze ook eenvoudig aan zijkanten kan plaatsen en niet op een wattje hoeft te kijkengallery_24130_9045_326327.jpg

 

dag 12 geen bijzonderheden alles gaat volgens moeder natuur zie wel de uiteinde bij sommige blaadjes licht gekruld maar geen paniek denk ik

 

extra wanden met zilver folie bekleed ivm weerkaatsing licht

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...