Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Loenatik

Grinders en de wet

Recommended Posts

Een vraagje voor de belgen hier.

Wat zegt de belgische wetgeving over grinders?

 

Vandaag een kutdag gehad op school (zoals elke dag op school)

een leerkracht beweert dat ze mij heeft zien blowen en toen ik voorbij stapte zou ik nog de rook in haar gezicht hebben uitgeblazen, wat totaal bullshit is want ik had niks gesmoord op dat moment.

Maar dus, ze hebben mij gefouilleerd, mij maakte het toch niet uit want ik had geen wiet bij. Maar ze hebben mijn grinder gevonden waar nog een kleine restjes poeder in zat (bij elkaar nog geen 100ste van een miligr. wiet). Schorsing en blablabla als gevolg. Maar doordat ik meerderjarig ben en dat kruimeltje wiet telt als bezit op school en dus ook als bezit tussen minderjarigen moet hij de politie verwittigen omdat dit strafbaar is.

 

Kan dit wel? dat een grinder telt als bezit van drugs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet hoe het bij jullie is

Maar een grinder is geen drugs

Wel een attribuut om drugs te gebruiken

 

En laat je nooit meer zomaar fouilleren!

Wie denken ze wel te wezen om in jou zakken te voelen?

Laat ze maar met een gerechtelijk bevel komen!

Nu werk je mee aan je eigen veroordeling

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies wat guesswho? zegt, laat je niet zomaar fouilleren.

Zo werk je alleen maar mee aan je eigen veroordeling.

 

Niet praten is het beste.. want als ik het zo lees hebben ze je toch allang veroordeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jouw fout om je te laten fouilleren, NOOIT zomaar laten doen tenzij de politie het doet als ze een goede reden hebben (preventief wapenfouilleren of als je al aangehouden bent)

 

maarja ik ken het, ik heb vroeger ook wel gezeik gehad met blowen op school

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een grinder is niet verboden maar de weed die ze er in vonden wel maar hebben ze alles in beslag genomen ?

Peterselie of dragon is ook lekker in je grinder te vermalen B)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja ik was vergeten dat ik mijn grinder bij had... stomme fout

en ik dacht ik heb toch geen wiet bij, laat ze maar snel fouilleren dat die bullshit snel voorbij is

 

maar ze hebben de grinder bijgehouden en ik moet op gesprek samen met de ouders

en dan pas gaan ze zien wat er verder zal gebeuren.

hopen dat ze hier niet te ver in gaan...

 

belachelijke preek ook gekregen, ze zeiden dat ik op internet moet zoeken wat voor slechte dingen wiet

met je lichaam en je hersenen doen en dat je beter een pintje kan drinke

omdat alcohol de dag erna uit je systeem is terwijl wiet in je lichaam blijft

Share this post


Link to post
Share on other sites

man ow man, wat een gezeur.

en om het met een hard drugs preek goed te willen spreken?

 

vorige week is er een nieuwe notering uitgekomen( jaarlijks) van drugs en schadelijkheid.

hierbij stond drank op 3/4

en canna op 12!!!!!

 

Ik heb dit topic ff aan een juridische bobo gepassed,

wie weet dat hij nog iets zinnig toe kan voegen.

 

ik weet niet hoe je presteert op school

en of ze er wangedrag aan vast kunnen koppelen( eigen ervaring)

als dat niet zo is

bewijs je dus dat je juist goed functioneerd met zo nu en dan een wietje.

 

Maar alleen als je cijfers zich daarvoor lenen,(eigen ervaring)

 

Je mag /soms moet rekenschap afleggen over je daden en woorden.

maar als die aardig goed zijn,

hoef je minder snel rekenschap af te leggen over je levensstijl.

 

 

greetz Suc6. Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ho ho ho

Ik als (ex)alcoholist kan zeggen dat alcohol veel schadelijker is als een joint!

Rare vergelijking ook

Beetje appels met peren vergelijken vind ik

 

Maar veel succes en blijf bij je standpunt!

Laat je niet in een verdomhoekje drukken

 

Maar ja ik weet het anti cannabis mensen zijn moeilijk te overtuigen

Had er zelf vandaag er een met een mes tegenover me staan om een paar wietzaden B)

Dus ik heb m'n portie ook wel weer gehad voor de komende tijd!

Blijft een moeilijke weg om te volgen maar ik houd vol

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
laat me raden, katholieke school?

 

nee ik zit eigelijk op een heel open kunstschool (lees drugskot)

maar sinds een jaar of 2 is het hier nogal verstrengd op het vlak van wiet

eigelijk in heel antwerpen denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja in me vorige school in oostende was dat wat makkelijker

kwam ik samen met m'n maat te laat binnen, kleine donkerrode oogjes zegt die lekkere van nederlands; ' amai, jullie ruiken nogal, twas plezant zeker'

zalige tijd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grinder, niet strafbaar, noch illegaal, de kruimeltjes niet strafbaar, wel illegaal.

 

De politie mag je grinder afpakken als jij toegeeft wiet te gebruiken of ze hebben er bewijs voor omdat het om drugs paraphernalia gaat. Je school waarschijnlijk ook omdat er wel iets over in het reglement zal staan, al is het maar indirect.

 

Zelf ooit op een katholieke vakschool bij de leerlingenbegeleider moeten komen vanwege wietgebruik, gesprekje gehad, niks aan de hand. Op dezelfde school op de bankjes op de speelplaats jointje aan t rollen, komt er een leerkracht achter ons door gelopen, ik te laat door natuurlijk. Net op het moment dat ie kon zien dat ik eentje aant rollen was, luide knal van een of andere leipo die een bommetje aanstak ;) Saved by the bang!

 

Ook ooit op deeltijdse school aan t blowen, kwam de leerkracht ineens kijken, stond op 40-50 cm naast mij, had mn joint nog vast, maar achter mn been, heb m gewoon in mn broek uitgeduwd en in mn zak van mn overall gestoken, ze had het door, maar meer als een boze blik kwam er niet van :P

 

Ohw en ook altijd in Belgie naar school gegaan.

 

Lame van hun om te beweren dat je beter een biertje kan drinken, ze zouden zelf wel eens wa degelijk opzoekwerk naar onderzoeken en zo mogen verrichten, kunnen ze nog wat van leren :tu B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

wat je school zal doen weet ik niet, zij hebben hun eigen wetten binnen hun beleid natuurlijk.

En daar heb jij je schoolreglement getekend...

Van de politie kun je een boete verwachten voor gebruik bij minderjarigen, als ze echt kunnen aantonen dat je gerookt hebt bij minderjarigen.

Hoeveel die boete is kan ik je binnen korte tijd jammer genoeg meedelen ook :P

Op een festival lopen blijkbaar ook minder jarigen B) , en dat heeft m'n vriendin onlangs gemerkt :D

Alles wat met wiet te maken heeft "mogen" ze afpakken, alhoewel je er in België belasting op hebt betaald ;)

Nu, ik denk dat die grinder toch het verste van je zorgen is op dit moment...

 

Succes,

 

El Fish :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt alsof de War on Drugs van amerika nr europa is verplaatst

 

maar dat ze mij zogezegd hebben zien smoren heb ik al kunnen uitpraten

zonder bewijzen zijn ze natuurlijk niks

nu alleen mijn grinder nog terugkrijgen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Loenatik,

 

- Gefouilleerd worden op school hoort er tegenwoordig spijtig genoeg bij.

 

- De grinder is natuurlijk niet hetzelfde als Cannabis maar is gewoon een hulpmiddel.

Hulpmiddelen zijn alleen strafbaar als ook sprake is van een strafbare handeling.

De grinder is strafbaar als je ook aan het roken bent op school.

 

- een hulpmiddel gebruiken als bewijsmiddel is wel erg mager. Bezwaar hebben tegen grinders in het algemeen is eigenlijk hetzelfde als bezwaar hebben tegen aanstekers. Mogen aanstekers dan ook niet meer? Of een pakje vloei? Wie regelmatig blowt heeft overal wel Cannabis resten zitten. Onze aansteker plakt en we hebben vast nog wel ergens lege zakjes liggen met resten.

 

- Dus eigenlijk niet accepteren dat je op hulpmiddelen wordt gepakt.

 

Belangrijk is om een goede verklaring neer te leggen bij School. Het liefst natuurlijk één die door je ouders wordt bevestigd. Een verklaring die aangeeft dat je niet op school gebruikt, maar wel in je eigen vrije tijd buiten schoolterrein.

Als de school niet om kan gaan met een normaal Cannabis beleid gericht op ondersteuning van de jeugd in de ontwikkeling en niet louter gericht op repressie, dan zou ik persoonlijk voor een andere school kiezen.

Een school moet de jeugd op de toekomst voorbereiden. Natuurlijk moet je daarbij maatschappelijke normen hoog in het vaandel houden. Maar je moet de jeugd leren omgaan met gebruikelijke maatschappelijke handelingen.

Een school die met een zerotollerance denkt om maatschappelijke ongewenste invloeden weg te halen, is niet alleen naief maar zelfs gevaarlijk door het ontkennen van de verantwoordelijkheden die zelfs voor volwassenen niet altijd makkelijk zijn om mee om te gaan.

 

Veel succes,

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Topic verplaatst naar Algemeen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grinder, die moet je terugvragen. Je hebt 'm geleend van een onderwijzer, en die wil 'm nu terug B) .

Succes, hoopt dat het goed afloopt :tu

 

p.s. Die grinder is niet van jouw. Staat je naam erop? Nee, dus niet van jou, maar van een vriend.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft er in België belastingen op betaald ;)

Anders mag je het toch niet in elke krantenwinkel of nachtwinkel kunnen kopen zeker?

Zelfs in legerstocks vind je ze al aan de kassa :tu

 

El Fish B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...