Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vercetti

Silver Haze voeding, klimaat en luchtvochtigheid, PH, EC

Recommended Posts

Ik heb een vraag over het kweken van Silver Haze. Lang gezocht en veel in de verslagen gelezen maar uit niets is af te leiden wat de beste omstandigheden zijn. Dus mijn vraag is eigenlijk heel algemeen. Dit kan een leuk topic worden voor mensen die net als mij nog nooit Silver Haze hebben gekweekt en na het lezen hiervan direct weten wat de beste en ideale omstandigheden zijn voor Silver Haze. Denk in mijn geval aan, 5 dames onder een 2x600 watt, 1500m3 softbox en een 1000m3 filter. (project XXL Secret Jardin)

 

Temperatuur:

Wat is de ideale temperatuur in de zon vanaf week 1-11 en wanneer de dames in donker zitten?

 

Luchtvochtigheid:

Wat is de ideale luchtvochtigheid tijdens de zon en in donker als de lampen uit zijn?

 

Voorgroei periode

Hoelang laat je de dames staan op 18 uur? doe je dat onder 1 of 2 lampen?

 

EC?PH

Welke EC/PH waarde hou je aan?

 

Voeding?

Zelf dacht ik aan Hy-pro Terra, Hy-pro wortel stimulator en Hy-pro PH-.

Welke aarde is het beste te gebruiken.

Welk voedingsschema kan je het best gebruiken voor een Silver Haze plant?

 

Ook is het leuk om te horen dat wanneer je zelf een topoogst hebt gehad in welke omstandigheden jij zat.

Ik hoop niet alleen mezelf maar ook meerdere mensen hiermee geholpen te hebben.

 

Gr B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn allemaal vraagjes waar je makkelijk andwoorden op kan vinden, maar ben de rotste niet.

Ik zou eens een beetje gaan lezen B) bijv hier om te beginnen http://www.wietforum.nl/25-Meest-Gestelde-...gen-t17236.html

 

Ideale temperaturen

24 tot 28 met licht al hoewel haze tegen zeer hoge en zeer lage tempraturen kan.

 

Lv 80% ofzo in groei, met en zonder licht, dit afbouwen naar 35 in de volle bloei.

 

Voorgroeien, hoe groot wil je ze hebben, op aarde is 1 a 2 weken normaal.

 

Voeding Hypro is oke, gebruik het zelf ook.

 

Schema: ff zoeken op het forum of google

 

Ph hele ronde door rond 6.0 a 6.2

 

Ec beginnen met 1.2 en langzaam op en afbouwen naar 1.8 naar 1.2 weer , verdeeld over de weken.

 

Nogmaals dit zijn richtlijnen, dus je mag ermee verschillen

 

Laterzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie. De link die je hierboven had vermeld heb ik weleens bekeken. Heel erg algemeen B) 24 graden tot 28 graden? ik wil de dames qua temperatuur tot aan een tiende kunnen verwennen om het maximale te bereiken en dan lees ik 4 hele graden verschil... :tu

Wat is dan ideaal voor je dames? 24gr? 26? 27.7? of 28?

 

Ik zocht in het zoekscherm specifiek op Silver Haze en daar kwam weinig uit. Dus ik hoop nog op wat reacties van kwekers die bijv. zelf goede resultaten hebben behaald en/of mij kunnen vertellen wat ideaal is en niet alleen wat vrij algemeen is.

Edited by Vercetti

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil de dames qua temperatuur tot aan een tiende kunnen verwennen om het maximale te bereiken en dan lees ik 4 hele graden verschil... B)

Wat is dan ideaal voor je dames?

Je ruimte is te klein om de temp tot 0,1 graden te regelen, de lucht in je hok ververst zich ruim 150x per uur (1000m3 afzuiger, tentje met een inhoud van 2,4 x 1,2 x 2,0 = 5,76m3)

 

Waar je je beter op kan richten om een wietplant (niet specifiek de Silver Haze) optimaal te laten groeien is hetvolgende:

-Grote kuipen (45 liter speciekuipen?? :tu)

-Goede (nieuwe) aarde

-Goede voedingslijn (ik neem bij voorkeur alles van 1 fabrikant, Canna en House & Garden zijn de lijnen die ik heb gehad en die zijn goed)

-Bloeilamp met optimaal bloei spectrum voor de 12 uurs periode (bijvoorbeeld de Philips Greenpower lijn)

-Groeilamp ook optimaliseren (weet niet welke lamp hier het beste kleurenspectrum biedt aangezien ik onder TL voorgroei)

-Nooit teveel / te weinig water geven (teveel is schadelijker)

-Eventueel voeden met Blumat systeem, nooit teveel en nooit te weinig water

-EC en PH altijd goed meten (bij Silver Haze de EC rond de 1,8 als ik me goed herinner, PH 6,0)

-Zwenkventilatoren om de plant te "trainen" zodat ze een mooie dikke stam krijgt

-Toppen om niet 1 maar 4 hoofdtoppen te krijgen (in de groei periode)

-Ruim voorgroeien

-Scrog net plaatsen

-Speciale reflector (Adjust a wing / Lumatek)

-EVSA (Lumatek)

 

Met een Sativa soort (zoals de Silver Haze) heb ik de beste ervaring wanneer je er 2 tot 3 per tent zet, jou tent is 2x zo groot als mijn tentje, ik zou er persoonlijk max. 6 in zetten en lekker laten voorgroeien, ze kunnen tot 40 cm per week groeien!

 

In de natuur heeft een plant toch ook altijd variabele omstandigheden en heel nauwkeurig de temp proberen te beheersen is onzin.

Als je daar in wilt investeren is dat natuurlijk je eigen keuze maar je kan je geld beter uitgeven aan extra goede / veilige apparatuur.

Bespaar niet op de voeding of aarde, dit is de basis van je plant, Blumats kan ik je ook zeker aanraden aangezien dit echt een mooi systeem is om je plant de hele cyclus optimaal te voeden.

 

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Verceti

Op een 0,1 je temperatuur hebben, als je dat lukt krijg je van mij een bromfiets :P

 

Ideaal, algemeen B) :tu dream on :no

 

En die 4 graden is verschil met dag en nacht natuurlijk ;)

 

Ideaal is 24,73645 nacht en dag 27,46475 Succes

 

Gr irezumi :D

 

 

ik ben weg hier :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Irezumi,

 

Niet vergeten he Irezumi... er zijn ook serieuze mensen die willen investeren.. :tu

 

@groengoud, thanks voor de uitgebreide info... dat waardeer ik erg ;)

Zelf had ik 35 liter potten in gedachte maar ga jou advies overwegen.

Scrog net idd met 5 dames goed verspreid... het is tenslotte maar een experiment :P

Misschien dat ik binnenkort die Blumat erbij koop, heb meerdere positieve reacties gelezen..

Kort gezegd... thanks voor de uitgebreide reactie!! B)

Edited by Vercetti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die mooie meter van je kun je nog niet de temp op 0,1 graden nauwkeurig regelen.

 

Hang dat ding maar eens op 4 plekken in je hok/tent, wedden om een step dat niet 4 dezelfde waarden krijgt?

 

Daarom zegt men ideale temp 24-28 of 26-28 ofzo, je gaat er echt geen kilotjes mee winnen hoor.

 

Hou gewoon de "algemene" richtlijnen aan en ga kijken wat je dames lekker vinden. Als je er een beetje oog voor hebt/krjigt kun je je plantjes optimaal verwennen.

 

Groei niet te lang voor met die haze dan groeien ze de pan uit :tu .

 

Ik wens u veel succes B)

 

P.s. mochten we ongelijk hebben, vergeet dan niet te vertellen wat de ideale temp is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat betreft de temp, vind ik persoonlijk en als het goed is ook mijn dames deze temperaturen: licht aan 27-28 °C, licht uit 19-20 °C

lv let ik niet al teveel op als de dames uit zaad zijn opgegroeid, maar ik probeer deze (indien vanuit zaad) in de groei rond de 60% te houden (je moet ze niet verwennen, want de wortels moeten hun werk doen) en tijdens de groei rond de 35%, vooral als ze flink in de bloemen staan.

zijn het stekjes, dan de 1ste paar dagen á 'n week (ligt er aan hoe lang je ze in groei wilt houden) de lv zo hoog mogelijk en daarna rond de 60% en zodra de knop op 12/12 staat, afbouwen naar de 35%, probeer dit te bereiken zodra ze laten zien dat ze goed in de bloei staan.

 

stimulatoren als wortel stimulator, ben ik vanaf gestapt, ik hou het liever bij basic producten.

in mijn ogen, hoe meer je een plant verwend, hoe minder de plant zelf actief iets zelf aan kan.

ik hou het bij de standaard cocos voeding van canna, daarbij in de winter maanden tijden de bloei 'n pk booster en tijden de zomer maanden aptus regulator.

 

persoonlijk had ik ook zoiets vanaf het begin, ik moet het kunnen verbeteren.

ik ben daar vanaf gestapt, hoe meer troep, hoe minder de opbrengst.

 

kort gezegd, de planten moeten het werk doen en hoe sterker de planten, hoe groter de opbrengst.

 

grtz PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hans Worst,

Het gaat er voor mij niet om of ik gelijk wil hebben tegenover anderen, wil gewoon net als PP-er met 5 dames het beste resultaat proberen te behalen en wil dit met Haze proberen, dat is kort gezegd mijn doel, het is tenslotte een experiment. Meerdere kg's is niet mijn doel en gaat ook niet lukken, als het er 1 droog wordt heb ik mijn doel al bereikt. Als ik op een andere ideale temperatuur kom dan zal ik het laten weten, ga daar maar niet vanuit. Ik dacht zelf dat de ervaren kwekers de graden tot op de tiende afstellen dmv een klimaatcomputer maar blijkbaar heb ik me vergist als je een aantal graden speling hebt. B)

 

@ PP-er thanks voor de uitgebreide reactie.

Ik had al wat redelijk wat verslagen gelezen maar ga idd voor de 27-28 graden en de overige waardes die jij noemt. We PM-en.. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...