Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lowieke

nieuw ronde, nieuwe kansen

Recommended Posts

terwijl buiten nog een paar dames aan het afbloeien zijn,

 

alvast een beetje geknutsel met een hokkie ( ben nog niet klaar hoor )

 

gallery_9623_9034_216959.jpg

 

en een paar donorzaadjes gekregen, van een per ongelukt bevruchte dame (onbekende haze soort)

 

gallery_9623_9034_154424.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, succes.

ik zou de lampen nog even uit laten en de zaadjes tussen een nat doekje/papiertje stoppen.

de eerste 24 uur in water is wel het best hoor maar de lampen zijn nog overbodig. (een donkere ruimte van niet kouder dan 20 graden waarderen ze ook wel B)

 

 

grtz, PDP..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ga ik zodadelijk doen, had zo geen draad meer liggen namelijk.

 

Moet ook nog meer halen.

 

opzetje van nu plus twee fannetjes En twee UV lampen. kijken of dit een beetje zal helpen

 

gallery_9623_8361_56431.jpg

 

Nu even een boodaschappenlijste maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Lowie!

 

Die 2 gezichtsbruiners zijn een beetje overkill. UV helpt tegen allerlei ziektes en schimmels, maar een overdosis vindt je plant niet leuk. Bovendien gebruik je zo erg veel stroom.

 

Hoeveel watt zit er in die TL bak van je? 6 balkjes denk ik van 18 watt? misschien kun je er nog wat kleinere over dwars naast maken. Dan heb je nog iets aan je stroomverbruik.

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

en aarde( geel / groen) heeft weinig nut als je een verdeelblokje gebruikt waar geen aarde op zit he B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmm dit heb ik nog nooit zo gezien kan het beter anders dit maja dat vind ik wel kreatief

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die 2 gezichtsbruiners zijn een beetje overkill. = inderdaad, je hebt gelijk weg dermee

 

Hoeveel watt zit er in die TL bak van je? 6 x 18 watt = 108 w heb nog 1 armatuurtje, ik zal kijken of dat overdwars wil. dan is het plus 36 w

 

ha, ben eigenlijk meteen begonnen zonder me veel voor te bereiden. Moet je me niet kwalijk nemen.

nu alles wat gefatsoeneerd. Eens kijken wat ik morgen kan doen.

 

UPDATE- 26-10-2009

 

van de 6 haze-zaadjes zijn er 5 uitgekomen na ongeveer 24 uur op water, en zo'n 12 uur op de watten gelegen te hebben.

De laatste die op de watten ligt geef ik nog een nachtje, anders gaat "het" de deur uit.

bij bezichtging net was ik al getuige van het eerste heel klein wit kopje wat zich uit een van de gezaaide potjes begint te worstelen.

 

Yes

 

kijk maar naar "de geboorte"

gallery_9623_8361_125983.jpg

 

Ik bedenk me net dat dit een dame is die vele weken wil groeien. En dat ik aardig naief was om er 60 cm voor aan te houden.

Heb er nu ongeveer 1.40 m van gemaakt. Ik denk dat door te scroggen ik ze wel laag genoeg kan houden.

 

plannen voor deze week zijn.

 

-planken in de lak. misschien inpakken in w/w folie

-tweede verdieping voor stekken maken ( als ik de spullen hiervoor op tijd heb)

-bekisting rond om

-afzuiger, ruck 100 en een filtertje aansluiten

 

daarna even bekijken of en hoe ik een luchtbevochteraar en een verwarmingsunit, veilig en nuttig kan gebruiken.

Hiervoor heb ik wel het een en ander nog nodig, zoals een hygrostaat, alhoewel die krengen wel duur zijn. misschien gewoon zonder eentje.

Voor de regeling van de temperatuur heb ik wel een regelaar nodig. van de week op de kop tikken.

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan natuurlijk ook een glas wateronder u tl's leggen

voor de verdamping ----> meer vocht

doe dit namelijk ook staat die mooi op 70% vochtigheid

maar van mij is het onder een hps weet niet of dit zal helpen onder een tl

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik trouwens ook zo'n soort stellingkast. Wel een maatje kleiner. Ik ben er nogal druk mee geweest om het geheel licht en luchtdicht te krijgen en als ik het opnieuw zou doen zou ik je het volgende aanraden:

  • 1 plank als bodem, 1 als dak. 3 keer in de grondverf voor de zekerheid. 1 keer verdunde verf, ff licht opschuren, dan 2 keer normaal
  • Zijkanten en achterkant buitenom afplakken met zwart/wit folie of spiegelfolie. Ik zou het zelf dubbel doen. 1 laag spiegel en dan 1 laag zwart/wit of vijverfolie.
  • Voorkant heb ik bovenaan een plank tegenaan gemaakt. Hier achter hangt afzuiger en filter (in de kast dus) en die zou ik dan uit laten blazen door een gat in die plank.
  • Het nog niet gesloten gedeelte kun je deurtjes voor maken. Ik heb gewoon een plaat met links en rechts een hoekprofiel wat ik vastklem. Werkt prima.
  • Verder zou ik er een kastje naast maken met actieve inlaat met filterlaag. (uitlaat van dit kastje is inlaat van je stellingkast) Deze heeft dan 3 functies
    1. Stekkenkast. Paar spaarlampen erin of 1 a 2 kleine TL en je hebt al een mooie ruimte voor je stekken of ontkiemende zaden.

    2. Drooghok. Oogst klaar? Stekken uit de kastje naar je stellingkast, oogst drogen in het kastje.

    3. Lichtsluis. Door dit kleine kastje aan je stellingkast vast te maken, kun je mooi een lichtsluis maken.

    Bovendien heb je op deze manier genoeg aan 1 koolstoffilter!

 

Misschien kun je hier iets mee!

 

EmTee

PS.: Oh ja, hout van de voorkant wel ff 2 x gronden en bekleden met spiegelfolie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lowieke,

een luchtbevochtiger heb je niet nodig.

Je hebt zaailingen, deze hebben een ontwikkelt wortelstelsel, dus ze verzorgen zich met vocht vanuit de grond.

Bij stekken is het een ander verhaal, deze moeten nog een wortelstelsel ontwikkelen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Lowieke,

een luchtbevochtiger heb je niet nodig.

Je hebt zaailingen, deze hebben een ontwikkelt wortelstelsel, dus ze verzorgen zich met vocht vanuit de grond.

Bij stekken is het een ander verhaal, deze moeten nog een wortelstelsel ontwikkelen.

 

Bedankt voor je reactie.

 

zal me even verduidelijken, ik heb van mijn buitenplanten die gisteren om zijn gegaan, wat jonge scheutjes geknipt.

deze staan in een propegator tesamen met de zaadlingen in het hokje nou.

 

tevens is het de bedoeling een van de bovenste verdiepingen in te richten als stekken kamer.

Het scheelt dat ik de bevochteraar al heb.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...