Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thaman

lowriders ... te weinig licht mogelijk ?

Recommended Posts

Hoi,

 

Misschien een hele domme vraag (omdat planten het zonder licht uberhaupt niet doen natuurlijk, maar kan het ook zijn dat een lowrider te weinig licht krijgt om te groeien ? in ieder geval zeker minder dan 18u licht (namelijk de normale dag-nacht cyclus op dit moment). Ik weet dat een lowrider 2 een autoflower is dus nooit teveel licht kan krijgen, maar geldt dit ook voor de keerzijde ?

 

Het is namelijk zo, ik heb 2 lowridertjes voor t raam (zuidkant staan). Nu stagneert de groei een beetje lijkt het wel. Nu weet ik ook niet zo goed hoe een normaal groeiverloop bij een lowrider gaat (ofwel, loopt hij nou echt zoveel achter?)

 

Hier staan ook wat foto's van hoe ze er nu bij staan. 4 weken en dan nog maar ongeveer 8cm hoog. Nu lijkt het zelfs alsof ik al de scheuten in de "oksels" kan zien. Dit is toch pas bij bloei zover ik het weet....ofwel, zijn ze de bloei al in aan het zetten (al is het wel zo dat een autoflower meen ik juist vanaf het ontkiemen de bloei inzet).

 

http://www.wietforum.nl/Lowrider2-in-de-he...zon-t62473.html

 

Hoe dan ook.... ik weet het ff niet precies en graag misschien een kleine evaluatie van mijn verloop B) ... Ook zoals ik in de link in het verhaaltje naar voren komt weet ik nog niet zo goed wanneer ik met eventueel voeden moet beginnen. Ik kan m'n plantje nou niet echt in het schema van canna plaatsen.

 

alvast bedankt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

grote kans dat de kluitjes te koud zijn, onder de 15/16/17 graden doet het plantje nagenoeg niets. eer dat die opgewarmd zijn is de zon al weer aan het ondergaan...

 

verwarmingsmatje biedt dan evt uitkomst wil je gewoon in je raam blijven.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staan hier genoeg topic over het zelf maken van een verwarmings matje op maat,

gewoon een electrisch deken een beetje op maat maken, meer werk is het niet.

hoop dat je plantjes het dan wat beter gaan doen.

 

greetz lemonhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog bijkomende vraag van deze persoon zijn probleem.

Heb gisteren nog al vrij veel opgezocht van deze plantjes.

Ik las dat er toch enkele gewoon voor de venster zetten maar is dat dan voldoende van verse lucht?

Want ik lees overal dat als ze in een kast staan of dergelijke dat je altijd moet voldoende voorzien van verse lucht en afvoer.

Wil namelijk zelf kweken met deze plantjes voor wat kennis op te doen en volgende zomer buiten kweek te starten.

Want ik dacht ze op mijn zolder te kweken ,ben er wel nog niet aan uit hoe maar door veel te lezen kom ik er denk ik wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja ze staan toch niet erg koud. meestal eind van de dag gaan de beluchtingsstrips van het raam open of gaat het raam erlangs op een kiertje. het tocht niet maar het bied naar mijn mening voldoende stroming over de planten.

 

Wat betreft de warmte, onder de versterbank zit de verwarming. Deze slaat nu al wat vroeger aan. Ik zal de grondtemperatuur eens meten maar gezien de omgevingstemperatuur (direct bij de potten gemeten) tenminste 20-21 graden is gok ik zo dat de grondtemperatuur dit ook zal zijn. Immers komt alles op den duur op dezelfde temperatuur of niet ver er vanaf.

 

maargoed...meten is weten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...