Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hudson

Buddha's Sister 16 keer onder 600 Watt

Recommended Posts

Goedenavond allen,

 

Daar ben ik weer met een nieuwe tent en stekken. De vorige ronde met giftent was geen succes. Nu een mooie Secret Jardin!

 

1x Secret Jardin tent 120 x 120 x 200

1x Phliips 600W

1x Uitlaat 250m3

1x Koolstoffilter

 

16 x Buddha's sister op all mix

 

Temperatuur overdag 22 graden en 's avonds 30 graden. Lv tussen de 40-70%

 

De dames zijn geboren rond 23-09-2009 en heb ze nu vanaf 11-10-2009 in de tent staan. In het begin dacht ik weer dezelfde ellende te gaan meemaken. Misschien hebben er toch nog wat "restjes" giftent in de aarde gezeten. Goed water gegeven en gaan nu toch wel de goeie kant op.

In de growshop kreeg ik te horen een week groeien en dan bloeien maar. Vanwege 16 plantjes op 1.20 Nou dat gaan we dus nog even niet doen. Mogen van mij nog wel een week staan. Heb de lamp nu net wat verlaagd, hangt nog steeds ruim 80 cm hoog.

 

Even wat kiekjes en eventuele reacties uiteraard welkom!

 

ps Ec en Ph meter zijn onderweg (besteld).

 

gallery_23410_9022_928470.jpg

 

gallery_23410_9022_1903769.jpg

 

gallery_23410_9022_2711511.jpg

 

gallery_23410_9022_1872704.jpg

 

gallery_23410_9022_1580661.jpg

 

gallery_23410_9022_17492.jpg

 

Ben alweer erg nieuwsgierig naar jullie meningen

 

Gr Hudson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gozert, ziet er prima uit.

 

Inderdaad nog maar een tijdje in de groei laten voordat je ze in de bloei zet.

 

Hoe zit met met de tweede lamp? Die moet je er zeker in gaan hangen als je ze in de bloei zet.

 

Licht is opbrengst he! Niet vergeten!

 

Als je er 1 x 600 boven laat hangen moet je 3 a 4 ons halen (als je er goed bij blijven staan, zoals nu)

 

Meer licht is meer opbrengst!

 

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kerel,

 

ziet er goed uit met die stekken. beter dan wat ik meestal had.

ik zou het gewoon op 600 wat houden en geen 2de erbij hangen. 1 *600 is meer dan genoeg voor zo'n klein tentje. temperatuur zal anders veel te hoog oplopen in je tentje en daar wordt de opbrengst echt niet beter van. beter een keer toppen en dan nog een paar dagen laten groeien en dan pas op 12/12 zetten. groeien ze nog lekker door na de 'schok'van het toppen.

 

gr demonaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PP80 Denk dat ik er maar geen tweede lamp bij ga hangen. Misschihen voor nu even op deze hoogte maar lijkt me straks echt te warm. Ben nog veels te bang voor schades

 

@Demonaz Het is de vorige keer zo fout gegaan met zo'n beetje alles, dat ik eigenlijk van de plantjes wil afblijven. Of toch toppen?

 

Gr Hudson

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met deze ronde! toppen zou kunnen, ik zou ze niet toppen en gewoon 2 weken voorgroeien en dan op 12/12 zetten

kom j tentje ook wel vol mee! succes

 

Grtz Mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

net wat mikey zegt. je kunt ze toppen of je doet het niet. ieder heeft zo zijn eigen voorkeur. Ik top ze meestal, een ander dan weer niet. aan u de keus.

 

gr. demonaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Smalibaba: en dat ze nog maar veel voller mag worden

 

@ Mikey: ik dacht zelf ook ongeveer 2 weken, zou betekenen a.s. zaterdag. Weet nie, wil ze minimaal toch wel tegen de 30 cm hoog hebben. Nee, niet toppen. Check de foto's met topjes, veels te sneu toch? Moeten ze daar weer van bijkomen enzo..

 

@ Demonaz: het wordt dus NIET toppen! Als het een oerwoud wordt, weet ik dat ik het kan en kijken we de volgende ronde wel weer.. Check de mooie topjes... Gewoon deze ronde niet doen..

 

Gr Hudson

 

gallery_23410_9022_950850.jpg

 

gallery_23410_9022_339856.jpg

 

gallery_23410_9022_202907.jpg

 

gallery_23410_9022_2516200.jpg

 

gallery_23410_9022_1014011.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,Hudson.

Er was ergens iets fout gegaan,deze laatste post stond ook als nieuw topic erbij.

Die heb ik maar verwijderd,om verwarring te voorkomen. B)

 

Succes met de Buddha's sisters!

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier :hoe te quoten

 

@ Aad: Thankx! Was al aan het roken toen ik ermee bezig was. Ging inderdaad fout.

 

Inderdaad hopen op mooie sisters. Heb dit soortje nog nooit gehad of gerookt!

 

Gr Hudson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gozert, zier er goed uit man!

 

Ik zou ze nog in de groei laten hoor, zo groot zijn ze nog niet! Misschien nog wel een week of anderhalf laten groeien en dan in de bloei. Wachten tot ze zo'n 25 cm hoog zijn. Andres krijg je van die kleine kut-plantjes zoals ik die vorige keer had staan.

 

By the way.. die paar plantjes van jou zijn nu helemaal groen. (er zitten trouwens een hoop kleine vliegjes op, even uitzoeken wat dat kan zijn. alleen bij die plantjes van jou en niet die van mij) Ik heb al dat vieze gele blad nu weggeknipt en ze zien er prima uit. Wel heel erg klein, maar ja... beter iets dan niets he. Je zal in ieder geval niet naar de shop hoeven. Ik denk dat je voldoende over houd om wel een maandje, misschien zelfs wel twee, van te roken.

 

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier :hoe te quoten

 

He man,

 

Ja, zo zagen ze er de eerste keer ook uit he?! Maar kan haast niet anders dan nu goed gaan toch, ga zo weer even boven kijken! Ja, laat ze denk ik maar nog een weekje staan.Fijn om te horen dat er toch nog wat van de plantjes af gaat komen. Ben weer errug benieuwd!

 

Groet aan Debster

Share this post


Link to post
Share on other sites

En eh.... bedankt voor die kut vliegjes he! Ik heb gister een spray gekocht bij de growshop. Wel een biologisch spulletje want anders rook je straks vergif B) das ook niet zo fijn he.

 

In 1 van die potten van jou begint ook nog een soort sla te groeien. Wat heb je ermee gedaan? Misschien hebben ze buiten het een of ander opgevangen.

 

Nou ja, op naar 6 ons Buddha's Sister. Of meer natuurlijk!

 

Cheers!

 

Ik vertelde trouwens gister in de shop van jou SomaSeeds plantjes. Dat blijkt wel echt top kwaliteit te zijn. Ik had van tante ook eigenlijk niks anders verwacht maar toch. Leuk om te horen dat het absoluut hij het beste hoort! Ben erg benieuwd en het gaat vast allemaal goedkomen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Hudson. Ik heb toevallig ook een Secret Jardin gekocht en vandaag opgetuigd. Ben even benieuwd hoe het tentje je bevalt. Neem aan dat je ook de Darkroom hebt. Zo te zien heb je 11 liter potten erin staan. Ik heb de tent goed bekeken en moet zeggen dat ie keurig is afgewerkt, stevig en zeker lichtdicht.

 

Ga er binnenkort NLX zaden in zetten, direct op 12/12. Heb daar goede ervaringen mee.

Ik hou je verslag in de gaten. Ben benieuwd.

 

Gr,

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nou Lollo rosso!!! B) :tu tijd niet meer in de keuken gestaan zeker.

Ik dacht valt wat minder op als ze buiten staan dan denken de buren dat ik sla aan het kweken ben haha.

Dit is muur een soort onkruid maakt niet uit kun er gewoon uittrekken komt i.d van buiten.

Weet jij wat varenrouwmugjes zijn???Het schijnt dat dat er in zit.

Wil je trouwens ff foto's sturen hoe de plantjes er uit zien

 

Toedels

 

Edit onnodig quoten zie hier :hoe te quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier :hoe te quoten

 

Hoi Hb,

 

Leuk dat je meekijkt. Ja, het is voor mij eigenlijk nog steeds de eerste keer en vindt het ook super spannend. Secret Jardin tot nu toe bevalt prima. Heel goed dat je er aan alle kanten bij kunt d.m.v. ritsen. Overal nette uitgangen en trekkoordjes om alles lichtdicht af te sluiten. Inderdaad 11 liter potten. Heb het idee dat de plantjes nu wel weer wat sneller mogen groeien. Zal van het weekend even nieuwe plaatjes schieten en plaatsen. Ben benieuwd wat jullie mening is.

 

Gr Hudson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee wat die varenrouwmugjes zijn. Ze zien er niet uit als muggen maar meer als fruitvliegjes. Ik weet niet waar jij al die drama vandaan haalt. Waarschijnlijk heeft het met het buitenstaan van je plantjes te maken. Anyway, ik hoop dat de spray goed effect heeft. We zien het wel en hopen voor het beste.

 

Ik weet niet of het een goed idee is om de foto's van jou plantjes op het forum te zetten. Ben bang dat ze worden uitgelachen B) Ik zal ze wel op de mail zetten.

 

Misschien wel een paar foto's van mijn eigen plantjes. Zien er wat beter uit en zullen niet worden uitgelachen.

 

 

Ik heb het idee dat je iets niet goed doet met het quoten :tu

Misschien wat minder doen, haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond medekwekers,

 

Ik krijg van Brimex Nematoden opgestuurd. Maar ook roofmijt, voor alvast spint. Al heb ik geen spint op het moment. Kan dit kwaad om beiden tegelijk te gebruiken?

 

Gr Hudson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het beste Brimex even bellen of een mailtje sturen. Die kunnen het je precies vertellen.

 

Cheers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allen,

 

Heb even weer wat kiekjes geschoten van mijn plantjes. Ze waren dus geboren op 23-09 en heb ze gekregen op 10-10. De dames gaan nu dus de derde week groei in en weet niet of ik ze nou de gehele week nog laat groeien of in de loop van de week overga naar de bloei. De kleinste dames zijn nu tussen de 15 en 20 cm zijn en de grootste dames tussen de 25 en 30 cm. Zit er aan te denken zodra de kleintjes de 20 cm hebben behaald om dan over te gaan.

 

Misschien hebben jullie een andere mening, dan zou ik die graag willen horen.

 

Ik zal morgen even Brimex bellen om te vragen of nematoden en roofmijt tegelijk gegeven mogen worden. Zo niet, dan gaan de nematoden voor en ben ik benieuwd wanneer de roofmijt dan wel gegeven mag worden. Hoe lang kan ik dan de roofmijt nog bewaren zeg maar.

 

Gr Hudson

 

gallery_23410_9060_1327809.jpg

 

gallery_23410_9060_2097558.jpg

 

gallery_23410_9060_1198301.jpg

 

gallery_23410_9060_2305796.jpg

 

gallery_23410_9060_2651460.jpg

 

gallery_23410_9060_117818.jpg

 

gallery_23410_9060_1238995.jpg

 

gallery_23410_9060_1699616.jpg

 

gallery_23410_9060_2041557.jpg

 

UW MENING GRAAG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gozert, ziet er goed uit man! Ik zou je toch nog minimaal een halve week laten staan. We moeten maar eens kijken hoe ze er woensdag uit zien. Waarschijnlijk gewoon tot volgend weekend in de groei laten staan. Beter grote planten dan te kleine plantjes.

 

Ben je deze week nog in de buurt of kunnen we elkaar ergens treffen? Ik zou graag een deel van die namatoden van je hebben. De spray werkt zeker niet voldoende en het zou jammer zijn als jou laatste paar plantjes nu ook naar de tering gaan. Die nematoden zijn voor 10m2 en dat heb je lang niet. Wanneer krijg je ze binnen?

 

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hudson,

Het ziet er zeer mooi uit! maar vind dat je wel erg lang bent voor aant groeien voor een tent van 1.20 bij 1.20.. B)

Ben je niet bang dat ze te hoog worden? ze schieten nog een stuk door geloof me maar!

Gr.Jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb trouwens nog een vraag ;)

Weet je zeker dat het 11liter potten zijn?

weet namelijk dat als je 11 liter potten in een tent van 1.20 bij 1.20 zet er 25 in moet krijgen en als je er 16 doet moeten ze veel meer ruimte hebben B)

Ik denk zelf dat het 18 liter potten zijn. :tu

Heb je ook al de ph en ec meter gehaald?

Gr.Jack

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey leuk nog zo'n tentkweekje

Zit zelf ook in een dr120

Maar gaat lekker , prachtige planten en ook mooi groen

Ik zou ze wel in de bloei gooien met gemak

 

Zoals jack white aangeeft groeit het nog wel even door in de bloei

Denk dat je wel op planten van 80 cm uitkomt zo

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ PP80: plantjes gaan nu echt hard, heb ze dus toch vandaag in de bloei gezet. Morgen nematoden binnen en woensdag dan even afspreken met elkaar. Trouwens, Brimex gebeld vandaag en nematoden en roofmijt kunnen gewoon samen gegeven worden.

 

@ Jack White: het blijft uiteindelijk mijn eerste echte keer. Heb ze daarom vandaag maar even in de bloei gezet. Plantjes gaan idd erg hard op het moment. Wat betreft mijn potten, dan zullen het 18 liters zijn en kan alleen maar beter gaan dan toch? Mijn ec en ph meters zijn besteld vorige week en begreep dat het een paar weekjes kan duren (Ebay).

 

@ Guesswho?: zijn vandaag de bloei in gegaan en 80 cm is toch een mooie hoogte? Leuk dat je ook in een dr 120 kweekt. Ben je hier ook een verslag van aan het bijhouden en hoever ben je zelf? Het gaat lekker en de planten zijn mooi groen, doel je hiermee op je eigen of was je mij hier een compliment aan het geven? Ha, ha

 

Gr Hudson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...