Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thaman

Lowrider2 in de herfst / winterzon.

Recommended Posts

goede dag,

 

Hierbij een kort stukje van mijn 1e kweekje, meer om iets meer te leren over de plantjes zodat ik komende zomer aan de gang kan met een guerila kweekje. Maargoed, plan was dus om 3 lowriders te planten, deze ZONDER kunstlicht de kweken en kijken waar het schip strand.

Uiteraard heb ik ook wel een paar vraagjes maar die komen in het verloop van dit stukje wel naar voren.

In 1e instantie hoopte ik op 2 vrouwtjes en 1 mannetje, om zo 1tje te bevruchten en 1tje voor de wiet te kweken. Let wel, natuurlijk wil ik ze zo groot en mooi mogelijk krijgen, maar als me dit niet lukt zonder kunstlicht dan is dat jammer maar helaas.

Ik heb het idee dat ze op het moment wel wat achterstand hebben in de groei.

 

De gebruikte grond is Canna terra pro plus. tot de plantjes ongeveer 5cm groot waren kregen ze enkel wat water, hierna een 1:250mix met rhizo

 

1e foto... plantjes komen net boven, ongeveer 1 week oud.

 

DSC00319d.jpg

 

Hiervan heeft nr2 het niet gehaald. deze groeide niet meer en uiteindelijk bij het overpotten naar grotere potten was de wortel niet gegroeid en viel zo uit de grond. helaas.... 2 over dus

Deze 2 doen het volgens mij nog niet zo slecht gezien het feit dat ze relatief weinig zon krijgen in deze tijd van het jaar. Al denk ik wel dat ze wat achterliggen in de groei.

 

De 3e week had ik de overgepot in 11 liter potten, als aarde gebruik ik wederom Canna terra pro plus. Deze grond heb ik rustig ingewaterd met water met enkel Rhizotonic toegevoegd (1:250). Uiteindelijk heb ik op 3 potten 1,5 liter water gebruikt. Dit een nachtje laten staan, en bij het overpotten de potten nog eens goed voorzien wat wat water met rhizo.

 

Wel heb ik hierbij 1 opmerking en tevens ook een vraag. Bij het aanmaken van het water met rhizo mikte ik op een Ph van de vloeistof van 6.3 De grond had ik gemeten als ph 5.7 tot 6 (voltcraft grond ph meter vd conrad).

je zou verwachten dat de ph vd grond iets verhoogd zou worden tot 6 met deze vloeistof. Echter werd hij 5.5 of lager :S iets wat ik dus niet begrijp. Maargoed, toen ik nog iets rhizo toevoegde (gezien dit een ph heeft van ongeveer 12) kreeg ik de vloeistof op ongeveer ph 9.5 (wat totaal niet klopt zou je zeggen), maar samen met de grond gaf dit een mooie ph 5.8 tot ph 6. Uiteindelijk is het de grondph die telt volgens mij. hoe dan ook, de plantjes lijken er niet zo'n moeite mee te hebben. Iemand die hier tips over heeft of dit kan verklaren ???

 

Goed, zo staan ze er nu dus bij. het is nu week 4.

 

DSC01359a.jpg

 

DSC01358a.jpg

 

DSC01357a.jpg

 

DSC01361a.jpg

 

DSC01360a.jpg

 

Wat vinden jullie ervan tot nu toe ?

Ik moet zeggen dat ik het nu moeilijk vind om te zeggen wanneer ik ze wat bij moet gaan voeden voor een goede groei. Ik heb een voedingsschema van canna, alleen waar zit ik nu precies ? Loopt het schema van canna vanaf het moment dat de zaden ontkiemen (dus bij het ontkiemen start week 1) ...of toch pas wanneer de plantjes een paar cm groot zijn (dus eigenlijk een week later).

 

Hoe dan ook, ik heb zoiezo Canna Vega, flores, rhizo en pk staan voor het geval een en ander nodig blijkt te zijn. Ik vind het in ieder geval al leuk (ook al wordt de opbrengst wellicht nihil) om de plantjes ook in deze maanden gewoon op de natuurlijke zon te laten groeien.

 

Groeten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...