Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
munsterman

wat nou als je lamp knapt

Recommended Posts

een kameraad van me had laatst een paar planten onder tl staan. hij wil zen lamp verhangen laat de sukkel de bak vallen.

2 tl buizen kapot, en 1 plant naar mallemoer.

 

ook is er veel van dat tl glas (en andere troep wat in de tl zit) bij zijn andere plant in gevallen.

 

hij heeft hem nu klaar en bijna droog. de plant zag er wel normaal uit, maar ik vraag me af of dit niet giftig is als je rookt. dit dacht ik omdat er namelijk fluor recentie poeder in een tl lamp zit, en dit is wel giftig.

 

iemand dit ook eens gehad, of weet hier wat over?

 

greetz munsterman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit niet zelf meegemaakt maar, het lijkt mij niet gezond om dit te roken :lol:

het is allemaal zo giftig als wat.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een TL zit kwikdamp en dat is zwaar giftig.

Witte poeder is fosfor.

 

Ik zou het niet roken als ik jouw was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had de vraag erger verwacht dus hier mijn vraag...

wat nou als je je lamp aan hebt en hij knapt om 1 of andere reden

wat gebeurt er dan???

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had de vraag erger verwacht dus hier mijn vraag...

wat nou als je je lamp aan hebt en hij knapt om 1 of andere reden

wat gebeurt er dan???

 

Dan is je lamp stuk!

 

 

piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat hij bedoeld van komt er geen brand van ofzo.. Met TL lijkt me dat sterk, maar HPS weet ik niet zo eigelijk.. Tblijft toch hogedruk en heel erg warm..

 

Enneh, munsterman, kzou je maatje aanraden dit niet te roken! lijkt me echt niet gezond! Liever 100 gram wiet weggooien dan 0,1g van dat poeder in mn longen, jammer maar helaas! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die "fosfor" zal je niet zoveel doen op zich maar roken lijkt me echt geen intelligent idee, het kwik kan je niks meer aan doen, gewoon netjes weg gooien.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat nou als je je lamp aan hebt en hij knapt om 1 of andere reden

wat gebeurt er dan???

 

Fijne wolk poeder hebbie dan, dit is mij keer gebeurt.

 

Stond er gelukkig ver vanaf en was in lege kamer tijdens verhuizing: ik had mijn voorgroeibuizen plank ingezet als bijverlichting kamertje sauzen s'avonds en had net ff pauze, sig roken op de gang en sauswerk te bewonderen toen het gebeurde.

 

Pof en een witte wolk "stof" op plek wat eens een 18W TL was.

 

HPS gelukkig nooit mee mogen/hoeven maken, dat is gloeiend heet rondvliegend metaal vd kern en heet glas wat je behoorlijk kan verminken bij knappen. Op Overgrow was iemand die het had mogen ondergaan.. zeer pijnlijk :lol: , die gast had een krasje op zijn bulb en draaide door met die lamp totdat het dus goed mis ging..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of ie nou coffeshop wiet rook of die :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
HPS gelukkig nooit mee mogen/hoeven maken, dat is gloeiend heet rondvliegend metaal vd kern en heet glas wat je behoorlijk kan verminken bij knappen. Op Overgrow was iemand die het had mogen ondergaan.. zeer pijnlijk :lol: , die gast had een krasje op zijn bulb en draaide door met die lamp totdat het dus goed mis ging..

 

knappen die snel dan?

lijkt mij dat als de directe omgevingstemp teveel verschilt (cooltube) het gevaar veel groter is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe warm denk je dat die bulb wordt?

en dat vele malen verwarmen en weer afkoelen als er een zwakke plek ergens zit doet het op een gegeven moment breken.

 

Oppervlakkig krasje is bij mij al twijfel, beschadiging vd bulb door een krasje wat dus echt in het glas zit is bij mij einde verhaal vd betreffende bulb zoals met een 600W begin dit jaar.. kun je goed voelen door met je vinger over de kras te gaan.

 

Vergat nog te vermelden: HPS is ook Sodium (gas) en ik weet niet wat dat veroorzaakt bij vrijkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lost child

 

bedankt voor de info dat wou ik even weten :wacko:

hoop niet dat t hier iemand overkomt :lol:

ik heb t gelukkig nog niet meegemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan je wel vertellen dat de poeder die gebruikt word om de lampen te kleuren niet gezond is.

ik heb vroeger (22 jaar geleden) bij philips gloeilampen gewerkt waar gekleurde lampen gemaakt werden maar we liepen allemaal met stofkapjes op.

zowel de glassplinters als de poeder zou ik zelf niet willen roken in ieder geval.

ik gooi liever die plant waar het zeker in zit weg dan het risico te nemen m'n longen (nog) erger te verpesten :lol: .

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe warm denk je dat die bulb wordt?

en dat vele malen verwarmen en weer afkoelen als er een zwakke plek ergens zit doet het op een gegeven moment breken.

 

Oppervlakkig krasje is bij mij al twijfel, beschadiging vd bulb door een krasje wat dus echt in het glas zit is bij mij einde verhaal vd betreffende bulb zoals met een 600W begin dit jaar.. kun je goed voelen door met je vinger over de kras te gaan.

 

Vergat nog te vermelden: HPS is ook Sodium (gas) en ik weet niet wat dat veroorzaakt bij vrijkomen?

 

Natrium? Niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me ook niet zo dat een HPS op dezelfde manier reageert op schade als een tl buis

 

in tl zit een poeder, in hps gas. Gas verdampt, vervliegt...

 

anyway, na deze kweek eens ff zien: mijn lamp heeft een redelijk diepe kras in haar glas (600 watt philips son TI) dus dat wordt experimenteren met temperaturen.

 

ga de lamp laten heet worden en dan de zwaarste fan eropzetten dat ik kan bedenken, cooltube imiteren op grootschaligheid, laat wel weten tegen november hoe erg ik ze moet mishandelen eer mijn lamp knakt.

 

Altijd fijn, experimenteren met gas en electriciteit

 

nog maar 1x geëlektrokuteerd!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ze zeker niet weg smijten een plant zuivert zich!!!! :tu

 

geef ze veel water een veel vocht

komt er wl door B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou ze zeker niet weg smijten een plant zuivert zich!!!! :tu

 

geef ze veel water een veel vocht

komt er wl door B)

 

rook jij ze maar dan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou ze zeker niet weg smijten een plant zuivert zich!!!! ;)

 

geef ze veel water een veel vocht

komt er wl door :tu

 

B) hij heeft hem nu klaar en bijna droog. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...