Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

╠═╬enkie

Hoe maak je een goedkope bodemverwarmer

Recommended Posts

5 x 2 meter moet net gaan

Om de 10 cm een kabel moet net willen denk ik

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel wiet kwekend Nederland is momenteel te herkennen aan de warme dekens van de Gamma...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je komt als een geschenk uit de hemel Henkie! :lol:

 

Ben vandaag druk geweest met mijn stekkenhok. Heb omgevingstemp onder controle lv is 80%

en ik wou net zon dure mat gaan kopen.

 

Man!,,, kom jij op tijd zeg! Perfect.

Maar ben je niet bang dat die dunne zak kan beschadigen?

Ik ga eens kijken of ik hem ook met erg dunne vijverfolie kan afwerken. Alhoewel dat weer de warmte tegen kan houden.

Ik ga er in ieder geval mee aan de slag!

 

Bedankt Henkie

 

greetz sijp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kon het niet nalaten even de elektrische onderdeken open te maken.

Zoals ik het zie is het niet anders als een weerstandsdraad die warm wordt.

Stelt niet veel voor eigenlijk zo een deken ,waarde 2 euro maar onschatbaar voor de worteltjes.

 

De lengte van de draad is wel behoorlijk ,kan gewoon netjes 2meter20 bij 40centimeter maken,perfect;

in theorie dan : het maken moet nog gebeuren :lol:

 

Doe het samen met Gamma maar het heeft maar een gebruiksduur van 4 jaar.Daarna moet je het zelf doen!!!

 

Lig dubbel van de gebruiksaanwijzing namelijk , er staat letterlijk Levensduur 4 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus over 4 jaar zijn ze weer in de aanbieding :lol:

Edited by g.w

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon niet

heeft niet veel zin isolatie is zat want je ruimte is al warm.

alleen als ze klein zijn heeft het nut.

wat echt helpt is goede stekken of ze zelf maken, een goede stek scheelt al 80% op¨brengst want daar begint ´t :lol:

of zo als het hoort uit echt zaad en de mannen weg halen. (nog beter) GEEN vrouwelijk zaad dat is 100% taboe.

Geluk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KwartBelg en de rest,

 

die deken is bij de gamma in bijna heel nederland uitverkocht na wat bellen, schijnt nogal een run op geweest te zijn. maar diezelfde deken ligt nog gewoon in het schap bij de Kruidvat voor 14.99, nog goedkoper ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe dan maar een officeel gedeelte : met beperkte middelen iets nuttigs en efficients in elkaar bouwen.Sub-onderwerp in de bouwdoos.

 

Zag ook al eens een zelfgemaakte luchtvernevelaar/bevochtiger voorbijkomen alsook een zelfgemaakte kap voor spaarlampen.

 

Pech is dat het door het hele forum heen staat en niet alleen in de bouwdoos jammer genoeg.

 

Nog meer zelfgemaakte dingen in de aanbieding op dit forum aanwezig??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi topic Henkie :lol:

 

Een goed idee voor in mijn tentjes.. :wacko:

 

thanks voor de tip !

 

grts

Richie :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi idee man, :rofl

 

ben zelf ook een bedenker dus dit is gewoon erg handig. Had ook een verwarmingsidee voor de voetjes, als je een wat grotere ruimte hebt een waterbedmatras gebruiken, raster er over leggen dan hebben je dames gelijk niet meer de kans om om te vallen. Is te tunen qua temp, verschillende maten, constant en blablabladiebla. Ik zag er wel het nut van in. Staat als topic in de bouwdoos.

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allen

 

Ook hiero het probleem van kouder wordende voetjes van de dames in de schuur, dus ook maar aan het klussen gegaan.

 

Ik werk met potten dus moest een manier verzinnen om deze potten te verwarmen zonder de hele dag een verwarming te hebben draaien.

 

Ik heb dit als volgt opgelost, misschien dat een ander er ook nog wat aan heeft.

 

Eerst maar een kachel met thermostaat gekocht bij de gamma voor 25 euro, en ingebouwd in een geisoleerd kastje

om de warmte vast te houden.

 

gallery_12002_9064_17752.jpg

Dit is een olie gevulde radiator met thermostaat, aan de bovenkant naast me zelfbouw luchtbevochtiger

is de uitvoer van de warme lucht te zien, die richting me kast gaat.

Zorg wel dat je kachel niet te heet gaat worden i.v.m brandgevaar.

 

Vervolgens een gat in me gipsplaten gesneden waar de flexibele slang me kast in gaat.

gallery_12002_9064_110568.jpg

Hier zie je de flex de kast in komen en gaan naar de tweede bodembak.

 

Ik heb vervolgens van wat nog rondzwerfend hout en een oude deur die nog op zolder lag twee bakken gemaakt die op elkaar passen.

 

De onderste bak is helemaal dicht zodat kou van me luchtinlaat niet in de bak kan komen, en onder de bak zitten 4 balkjes geschroefd, om te voorkomen dat me luchtinlaat word afgesloten.

 

Bovenste bak 9 gaten voor potten gezaagd zodat me potten verdiept in de bak zitten.

gallery_12002_9064_121414.jpg

Twee halve cirkels gezaagt waar me verwarmings flex naar binnen kan.

 

 

Halve bakken op elkaar gelegt en rond plaatje gemaakt met ventilatortje erop die de warme lucht uit het geisoleerde kastje met kachel trekt.

gallery_12002_9064_12293.jpg

Ventilatortje op een rond stukje hout en dit in de flex gemonteerd.

 

 

Planten er weer in en draaien maar

gallery_12002_9064_48821.jpg

Klaar deur dicht en groeien/bloeien maar.

 

 

Omdat alles los is kan dit er ook heel makelijk weer uitgehaald worden voor makkelijke veranderingen in de toekomst.

Potten staan ook maar 6 cm hoger als anders, dus denk dat dat ook nog wel te overzien is voor de meeste kastjes

 

Ik geef zelf van onderaf water dus dat word nu ff potjes optillen, schoteltje vullen en weer terug zetten.

Wil dit nog veranderen door naast de gaten van de potten, nog paar gaten te boren van 100 rond, en daar plexiglas plaatjes op te lijmen en dan pijpje door het hout zo het schoteltje in, kan je meteen zien of je schotel vol is.

 

Kacheltje slaat momenteel 2 tot 3 keer per uur aan voor een minuut of 5, en is 500 watt.

 

 

 

Grtz Strohrum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal.

 

Ik weet dat dit alweer een wat oud topic is, maar vond het zonde om een nieuwe te maken.

en zo krijgen we een mooi overzicht van verschillende ontwerpen ;)

 

Door veelste lage tempraturen in me kastje heb ik ook maar besloten om dit grandioze idee te gebruiken :likken:

het is alleen net wat anders uitgepakt...

 

Ik had een drainbak nodig voor 16x 4 literpotjes, dus ik heb een bak met bodem-verwarming gemaakt.

 

 

Deze elektrische deken heb ik aangeschaft: 16 euro. (22,- +verzendkosten)

 

gallery_21973_7781_415781.jpg

 

 

Verder gebruik ik:

 

Een isolerende vloerplaat.

montage kit, (kan tempraturen verdragen van -20 tot +100)

en vijverfolie

 

De winkels waren dicht dus het hout heb ik bij elkaar moeten zoeken.

 

gallery_21973_7781_724273.jpg

 

gallery_21973_7781_549262.jpg

 

 

De bak moet nu alleen nog bekleed worden met folie.

 

gallery_21973_7781_101038.jpg

 

gallery_21973_7781_116175.jpg

 

gallery_21973_7781_199320.jpg

 

gallery_21973_7781_323088.jpg

 

gallery_21973_7781_349239.jpg

 

 

En klaar is kees!

een verwarmde drainbak voor 16 plantjes :)

 

Thnx for sharing Henkie! <_<

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gedaan zeg

 

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Peter de pan,

 

Super gemaakt man.

Zo zie je maar weer...het kan zo simpel zijn. <_<

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Guesswho? en Schenkie.

 

Makkelijk en erg goedkoop, nog geen 30 euro aan uit geven <_<

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool dude!

Je hebt nu al een geïnteresseerde

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

shiittt....

jij gaat gratis stroom halen uit je telefoon aansuiting?

als dat kan dan is er denk ik wel een probleem voor ziggo enzo,

maar hoeveel watt kan zo'n klein draadje aan, er zitten geen stoppen ofzo tussen.

zou je er ook echt een 250 watt hps op aan kunnen sluiten ofzo denk je?

hier is de 2e geinterreseerde,

 

greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt tegen lemonhaze....

 

Las iets van 24 volt

 

Kun je een paar leds op laten branden

 

Maar ja ons bint zuunig

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou heren denk niet dat het een groot succes gaat worden.

 

Heb net even gesproken met iemand die bij een telefoonmaatschappij werkt, en niet iemand die me ervan af wil lullen hoor, maar gewoon die verteld hoe het zit.

 

De spanning die het telefoonnet geeft is meestal rond de 60 volt. Dit kan feitelijk omgevormd worden naar het Europese 220 volt systeem. Aangezien we natuurlijk niet een spaarlampje van 10 watt eraan willen hangen, zullen we dus veel vermogen nodig moeten hebben, wat simpelweg niet kan. Het systeem is gemaakt om telefoons die geen eigen spanningsbron hebben, zich via deze elektriciteit te laten werken. Wanneer wij de stroom dus om zouden vormen naar 220 volt, en er dan ook nog eens een dikke lamp aan zouden hangen, houdt het systeem dit gewoon niet vol. Ook is het nog eens zo dat de telefoonmaatschappij dit stroomgebruik kan aflezen. Het zal dus zeker opvallen en ze zullen er ook melding van doen want het is blijkbaar dus WEL illegaal.

 

Hoewel het dus niet kan voor een dikke lamp, kan het wel voor een kleine fan, maar om nou voor dat kleine beetje stroom zoveel moeite te doen.....

 

 

Sorry voor de droom jongens :wacko:

 

Groeten,

Henkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed als je het dan niet erg vind neem ik dit stokje van je over

Ik kom binnenkort met meer....

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...