Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GoHan

5 x white widow/big bud onder 600w

Recommended Posts

hupla,... eindelijk zo ver. nu ik eindelijk mn eigen stekje heb(huis) kan ik eindelijk beginnen met kweken.

dit is mn eerste kweek dus verwacht niet al te veel, wil er gewoon veel aan lerenleren en ng eensleren.

 

set up: -600 watt

-11 liter potten

-afzuiger ?? heb ik, maar weet niet welke capaciteit(op aanraden van de gs voor mijn ruimte)

- wit/zwart folie

- aarde van gs

- passief inlaat (zal waarschijnlijk actief komen) afhangkelijk van mn temperaturen.

-osb kast samengeknutseld afm. 104/155/190 (potten staan niet op de grond,kan ng gaten in mn bodem maken

indien nodig)

- 5 female seeds white widow:bigbud

- mijn koolstoffilter komt nog later, heb hem ng niet onmiddelijk nodig. iemand voorstel

 

omgeving : -mn kast staat op de zolder, net onder de dakpannen.

-mn zolder is niet geisoleerd, maar ga mn kast van buitenaf isoleren indien nodig deze winter(zal wel moeten)

 

doel : mn doel is om zoveel mogelijk te leren om later er aardig flink mee op te schieten. en wil gewoon ook zelf kweken omdat de prijzen

mn petje te boven gaan :wacko:

 

 

dit is mn eerste kweek, kan al jullie tips gebruiken want heb niks van ervaring, hopelijk helpen jullie me

 

 

grtz gohan

 

 

 

 

 

en mn plantjes gallery_23328_8988_1944319.jpg[/img]

 

gallery_23328_8988_1682260.jpg

 

gallery_23328_8988_1135415.jpg

 

gallery_23328_8988_1019173.jpg

 

 

ze staan nu weekje en half onder 18/6

 

als iemand ideetjes heeft,...

beter toppen?

scroggen?

 

zo laten groeien???

 

ze krijgen om de twee dagen water met 1ml/1000ml wortelstimulater

temp lamp aan 26

uit 15

 

lv 60%

 

iemand tips???

 

jups manne, alvast bedankt. en laat ze smaken :lol:

grtz

Edited by GoHan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup om te beginnen

Wens je alvast veel succes deze ronde

 

Tips vraag je om

 

Eerst een vraagje:

Kweek je wel op aarde geen cocos?

 

Scrog ? dat kan maar ik zou me daar de eerste keer nog niet mee bezig gaan houden

Kijk goed naar de plant

Hoe is de opbouw en hoe zijn de internode afstanden

En hoe ontwikkelen de zijtakken zich en wat is de totale indruk van de gezondheid van de plant

Gele plant duid vaak op ondervoeding en verbrande bladpunten geven teveel voeding aan

 

Verder zou ik me vooral bezig gaan houden met hoeveel water te geven

Daar worden nog wel veel fouten in gemaakt

Hou een drain van 10% aan dan zit je aardig goed

Komt er minder uit je potten ga je meer water geven

En komt alles er onder weer uit dan geef je natuurlijk teveel

 

Ow en je fan nog niet op de planten richten

Laat hem er ruim overheen waaien in een zachte stand

Jou fan lijkt me net iets te groot voor nu

Later in je kweek is hij wel weer krachtig genoeg

 

En probeer de nacht temp iets op te krikken als het kan

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Mooi dat je hebt dootgezet en een verslag maakt.

Ik ga 'm volgen. Ik laat mijn lampen 's nachts branden. Hoef ik gelukkig niet bij te verwarmen.

Succes met je eerste ronde.

 

Gr. Smalibaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

jupse manne,

 

ik kweek op aarde, om te beginnen alvast.

met water geven ben ik voorzichtig, aangezien ik al regelmatig gelezen heb dat te weinig water beter is dan te veel !!!

heb zo een tensiometer(analoog) van droog naar nat,...geef hen telkens weer water als hij redelijk droog is, is dit goed?

 

mn lamp brand ook snachts, en toen ik daarnet ging gaan kijken (lampen uit) was het ng maar 8 graden!! gelukkig had ik me voorbereid en een klein verwarmingkje geplaatst van 750 watt, ga straks kijken wat de temp is. moet wel in orde zijn.

 

ga mijn kot volgende week isoleren , ga dan minder moetn verwarmen in het donker, en zal dan wat wat warmer komen met lampen aan, aangezien ik nu maar 23graden haal met lamp aan, mag deze toch 5 á 6 graden warmer zijn.

 

ben nu nog ant twijfelen om men "ice" zaden te laten ontkiemen en er bij te zetten (eerst in voorgroei) lijkt me leuk om twee soortjes te hebben, moest ik eigenlijk eerder aan gedacht hebben!! MAARJA mee al die petars , gaat dit soms moeilijk :wacko:

 

een ander "probleem" is dat ik geen fan controller heb, dus voor mn afzuiging!!! deze is ofwel uit= 0% ofwel aan 100%

met een fancontrol zou ik wel beter mn temperatuur kunnen regelen ,en zou mn afzuiging toch langer meegaan? of weet iemand hier en oplossing voor? je kan toch zelf(zeg maar iets) drie stappen schakelaar tussen plaatsen met verschillende weerstanden? of is dit onmogelijk? ( aangezien ik alleen maar kennis heb van auto-elek weet ik niet of dit toepasselijk is op huiselijk elek) !!!

 

heb nog een vraagje : wat is de beste lucht/luchtstroom dag/nacht voor de plant? ik zie hier staan hoe meer verse lucht hoe beter en in andere topics zie je dan dat ze zelfs niet in de tocht mogen staan? heb al zoekfunctie gebruikt maar bracht me niet de informatie op die ik wenste. en zou er wat meer willen over weten aangzien ik aan het twijfelen ben om een actief inlaat, moet ik toch weten waar ik mee bezig ben :wacko: al weet ik dat meestal niet :wtf2:

 

voila, deze week volgen ng foto's aan gezien het nog niet de moeite is om nieuwe foto's te posten,(groei sletjes groei)!!!!

heb net ng ééns mn temp gaan checken en is 19 graden lamp uit en 23 lamp aan ,.... toppie :huh:

 

 

oké manne, bedank vo de reacties, hopelijk kan iemand me helpen met de luchtstroom-kwestie

bedankt vo den info guesswho? en smalibaba

 

jupseee!!!!!! tijd om ééntje te tuuuten :lol:

 

grtz GoHan

Share this post


Link to post
Share on other sites

scroggen zou ik niet doen, gewoon 1 keertje toppen is genoeg

 

 

scroggen komt volgende keer wel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen zeker wel een keer, beter de uitlopers dan ook nog en keer toppen een week nadien.

De keren dat ik deze soort gegroeid heb (huidige run laatste zaadje opgemaakt) schieten ze id bloei nog erg de hoogte in, houdt hier rekening mee.

 

ICE zou ik er, zeker nu al met achterstand, niet bij gaan zetten.

 

ICE is erg indica dominant, dus een lage brede plant en hiermee loop je al snel tegen hoogteverschil met de wwxbb aan, of je moet uitvoerig gaan trainen dmv knakken of scroggen om alles zoveel mogelijk op gelijke hogte te krijgen maar voor 1e keer raadt ik je dit niet aan om te doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeeps manne !!!

 

ok, de ICE er dus niet bij !!

 

mijn 5e miniplantje wil niet mee, zullen er dus maar vier worden. heb ook ng nl zaadjes liggen??

 

voor mijn inlaat heb ik gedacht om bodemgaten te maken ipv actieve inlaat. het zou wel beter zijn voor

de plantjes met verse lucht langs vanonderen te krijgen, maar actieve inlaat is waarschijnlijk meer regelbaar?

 

en ze zullen normaal gezien getopt worden, moet enkel nog bekijken opt forum hoe ik dat moet doen.

en zal morgen ng ééns wat pics op zetten, komt volgens mij niet veel vorderingen in de groei,... maar zal we

gewoon komen omdat ik hier teveel verslagen achter elkaar lees, lijkt altijd sneller te gaan bij andere mensen :lol:

 

bedankt voor den info mensen

 

grtz GoHan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hé lostchild

was je content van dit soortje? pics?bloeitijd?opbrengst?

grtz gohan

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al mijn verslagen en foto's stonden op Overgrow, en nadat dit forum 4?jr geleden plat ging (thanks DEA).

Hierna heb ik, oa door carriere, zelfs alles wat met kweken van doen had vd PC verwijderd.

 

De NL kun je er wel bijzetten maar dan zou ik wel op gaan schieten met ontkiemen anders krijg je alsnog veel verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...