Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mooiweer

Burgemeester Niederer sluit Growshop Topshop Weert

Recommended Posts

Weert -

 

Burgemeester Jacques Niederer van Weert heeft gebruik gemaakt van zijn bevoegdheid om de growshop aan de Maaseikerweg 138 per 1 oktober 2009 formeel gesloten te verklaren. De sluiting is aan het pand openbaar bekend gemaakt. Door de exploitant was vergunning aangevraagd. Deze is door de burgemeester geweigerd. De reden hiervoor was dat exploitatie van een growshop op die plek in strijd is met het bestemmingsplan en het woon- en leefklimaat nadelig beïnvloedt.

 

Zoals in Weert gebruikelijk, is bij de aanvraag ook een onderzoek in het kader van de Wet BIBOB (bevordering integriteitbeoordelingen door het openbaar bestuur) uitgevoerd. De burgemeester had de exploitant tot 1 oktober 2009 de tijd gegeven om zijn inrichting te sluiten. Dit besluit is enkele dagen geleden dus onherroepelijk geworden. Voor de exploitatie van grow-, smart- en headshops is sinds september 2007 in Weert een vergunning nodig. In growshops worden attributen voor hennepkweek verkocht, headshops verkopen accessoires zoals hasjpijpen en smartshops verkopen o.a. paddo’s. Deze vergunningplicht gold dus ook voor de aan de Maaseikerweg in Weert gevestigde growshop, genaamd Topshop Weert.

 

Voor bezoekers van de growshop is het van belang om te weten dat op grond van het besluit van de burgemeester, het niet alleen voor de exploitant verboden is om bezoekers in de growshop toe te laten, maar het ook voor bezoekers verboden is om daarin te verblijven. Politie en gemeentelijk toezichthouders zullen hierop regelmatig controleren. Overtreders worden gestraft met gevangenisstraf of een geldboete.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooral de laatste paragraaf getuigt duidelijk van een repressief beleid.

 

Hoe kan een klant die een growshop binnenstapt nu weten dat de eigenaar geen vergunning meer heeft ?

 

Dat ze dus op klanten jagen lijkt mij juridisch geen steek te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vooral de laatste paragraaf getuigt duidelijk van een repressief beleid.

 

Hoe kan een klant die een growshop binnenstapt nu weten dat de eigenaar geen vergunning meer heeft ?

 

Dat ze dus op klanten jagen lijkt mij juridisch geen steek te houden.

 

 

omdat er dit staat:

 

De sluiting is aan het pand openbaar bekend gemaakt.

 

en daaraan kan de klant dat dus zien.

en ik ben wel eens in die shop geweest, als je daar binnen komt, voel je je een echte crimineel, zo zag het er binnen uit.

maar 500 meter verder zit een andere shop, die wel alles goed geregeld heeft, en een nette zaak.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah, wil ik ook wel weten, dorp verder uit of terug? ...dacht dat er daar maar 1tje zat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je verder rijdt tot onder het spoor door, het dorp in dus, dan ga je daarna bij de rotonde rechts.

na 100 meter ga je weer rechts, dan rijdt je langs het spoor.

op een gegeven moment staat er een bord dat de straat dood loopt, daar ga je nog steeds recht door, en dan aan de linker kant, tegenover het spoor, zit TOPPLANT.

een super goeie shop.

 

ken de eigenaar daar, en altijd vriendelijk met veel advies.

 

groetjes

 

hier even het adres, en de website:

 

www.toplant.nl

 

Dr. Schaepmanstraat 49

6004 AD Weert

0495 542630

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had al zo'n vermoeden

ik had er al van gehoord maar ben er nog nooit geweest

 

maar het dorp in!!!

weert is 'n stad :verrygood

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

@angel777,

sorry, kleine verwisseling, Weert is idd een stad, komt omdat ik zelf op een dorp woon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergissing is menselijk

 

maar fijn dat ik nu weet wat er bedoeld word met 500 mtr verderop

komende week eens even gaan kijken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen in ieder geval succes met het ontdekken van de andere shop.

of het nu een dorp of een stad is, je kunt er gerust heen gaan.

super mensen en service.

 

veel plezier met het kweken verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

ben wezen kijken bij topplant, hoef ik niet meer zo ver weg. lekkere koffie gehad en wat info gehad, aardige mensen daar. ik zal er zeker terug gaan.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toplant is een super shop, eerlijke en vakkundige mensen, goede service en uitgebreid assortiment.

Kom er al meer dan 10 jaar (toen was er alleen een grow-groothandel en grow lampefabriek) en altijd super geholpen.

Over de nu gesloten shop gaan allemaal foute verhalen rond. Volgens deze verhalen is het maar goed dat ze dicht zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de verhalen over de gesloten shop, moet je natuurlijk niet allemaal geloven.

je weet hoe de mens is, die maakt van een mug een olifant.

ik weet ook niet wat er allemaal waar is, maar ik kan je 1 ding vertellen.

er hing zo een sfeer binnen in de shop die nu gesloten is, dat toen ik er binnen kwam ik mezelf meteen een echte crimineel vondt.

en zo zie ik mezelf toch niet.

ben toen ook op zoek gegaan naar een andere shop, en vondt toplant.

er naast zit nog steeds een grow-groothandel, maar de shop is er sinds een jaartje of 4.

ik ben blij dat meerdere mensen hem nu weten te zitten, dan hoeven ze niet meer zo ver weg.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kon er op wachten dat Topshop dicht gespijkerd zou worden, deze lui gaven Growers & Blowers een slechte naam, ik ben er iig niet rouwig om want ik had zowiezo geen zin om m'n nette gezinsauto auto tussen de AMG's en M5's te parkeren. :lol:

 

Topplant is idd een goede aanrader, lekker discreet ook.. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...