Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
paraat

vraag over 3 buitenplanten

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik heb 3 buitenplanten bij een mattie staan (AMS)

Deze zou zegmaar schimmelbestendig zijn maar ik heb wrede toprot

Dus dat is zoiezo al ietsje minder oogsten (alhoewel ietsje.. :closed: )

Maar nu hoorde ik ook dat als je planten in de regen staan (zoals afgelopen dagen), dat je thc van je toppen afspoelt.

Dit verbaast me nix maar is het echt zo dat als je na een paar dagen daar weer gaat kijken dat je echt verschil ziet, dat ze duidelijk minder wit zijn??

Ik ben namelijk gedwongen te knippen (week of 6 bloei ofso) over een paar dagen door de toprot en het kutweer.

 

mattie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een paar fotos, want fotos zeggen meer dan woorden(wie gaat ff tellen?? :closed: )

 

Als je ze nog onder een afdakje kunt zetten(lange stukken PVC pijp en in bogen er overheen zetten en daarover doorzichtig landbouw plastic gooien) zou ik dat doen en de slechte toppen met budrot er heel voorzichtig tussen uit knippen!

 

Ik hoop het beste voor je. Succes

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, maar dat is nu eigk. de moeite niet meer, ze kunnen wel 2 dagen voor t knipee in de schuur staan om ze ff droog te houden, en in die tuin is het ook nog is kut om wat te bouwen.

Kheb momenteel ff geen foto's en als k ze nu maak zie je tog alleen maar natte toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog zou ik het beste blijven hopen, de slechte toppen er voorzichtig uit knippen. En daarna dan maar watercuren als je er toch nog iets van wil maken.

 

Best wel bagger ja dat we een kut nazomer hebben gehad:S

 

 

Of anders, maak er prima compost van :closed: en probeer het over een aantal maandjes volgend jaar in de lente weer eens.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt,

Maar is het nou echt zo dat thc zo makkleijk van je plant afspoelt?

Ik bedoel, kan het in 3 dagen ofzo (zoals het nu regent, hierzo hele dagen door zowat), echt f link het thc gehalte verlagen, dat je echt veel minder wit ziet?

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

egt 100% zeker?

bedankt he

hopen op een geslaagde knipbeurt zaterdag (1plant laat i kstaan)

matinique

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vroeg me dat ook af met die THC die verwijnt, want voordat het zo bruut ging regenen hier vorige week had ik echt super thc op mn plant zitten, maar toen het vervolgens 24 uur aan 1 stuk regende, kon ik er bijna niets meer zien en maakte ik me voor hetzelfde een beetje ongerust.. Fijn om te horen dat het iig niet eraf is gespoelt :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vroeg me dat ook af met die THC die verwijnt, want voordat het zo bruut ging regenen hier vorige week had ik echt super thc op mn plant zitten, maar toen het vervolgens 24 uur aan 1 stuk regende, kon ik er bijna niets meer zien en maakte ik me voor hetzelfde een beetje ongerust.. Fijn om te horen dat het iig niet eraf is gespoelt :closed:

 

Misschien omdat water bijna net zo doorzichtig is als je kristallen???

Tenzij je natuurlijk helemaal niets meer ziet nadat je planten zijn gedroogd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook dat je gewoon minder kristalletjes ziet omdat ze nat/vochtig zijn, als ze drogen zal je ze wel terug zien hoor :wacko:

 

Trouwens als je je planten al eens aangeraakt hebt dan weet je dat je handen zeer plakkerig worden, dus het zal heel hard moeten regenen voor die plakkerige laag thc van je planten af :closed:

Ben niet zeker maar dat is toch wat ik denk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt,

 

maar als nog die AMS staat voor Anti Mould system want antischimmel betekent maar ik heb tg dikke toprot :verrygood :rolleyes:

Maar goed ik kijk wel wat et worddt

Share this post


Link to post
Share on other sites

denke jullie dat ls ik foto's maak van de rot, het is extreem veel.

Ik nieuwe zaadjes opgestuurd krijg? van bazaar-roosendaal, want AMS zou bestendig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok bedankt,

 

maar als nog die AMS staat voor Anti Mould system want antischimmel betekent maar ik heb tg dikke toprot :verrygood :rolleyes:

Maar goed ik kijk wel wat et worddt

 

Hoi Paraat,

 

 

Ik vind het echt k*t voor je dat er toprot op je planten zit en dat de leverancier je dat wijs heeft gemaakt dat ze schimmelbestendig zijn....mijn ervaring is en wat ik gelezen tot nu toe geen

100 % schimmelbestendige(rot,meeldauw,..etc.) planten bestaan want er spelen heel veel variabelen mee zoals weer,zon.regen,wind,luchtvochtigheid,voeding,gezondheid en omgeving. maar er zitten wel planten tussen die heel veel kunnen hebben zoals de hybride (noordelijke) buiten soorten.

Als er mensen zijn die me kunnen overtuigen dat ze bestaan dan zou ik graag willen weten welke het zijn en bewijzen willen zien.

 

Er bestaan wel veel variaties erin zoals de vroegbloeiers,autoflowers en laatbloeiers...dit houdt in wanneer ze kunnen aflboeien in het jaar.de meeste mensen kiezen voor autoflower of vroegbloeiers in nederland vanwege het natte eindjaar in nederland.

 

Het komt hierop neer is dat als je planten wilt redden dat je ze zal moeten spuiten met een bestrijdingsmiddel zoals rovral...als je er aan kan komen.

 

Ik kan je nu wel een ehbo noodoplossing geven:

Wat heb je nodig is dettol (desinffectie middel die je bij de kruidvat kan halen)

 

*variatie 1 (normaal)

neem 200ml dettol op 1000 ml water

 

De werk tijd is 2 dag dus effe wachten

 

Is het er nog steeds een beetje dan herhaal je het weer.

 

spuit het op de plekken waar de rot is...hiermee vernietig of vertraag je de schimmelverspreiding ervan over je plant...bijwerking is dat je plantje wel naar dettol gaat stinken maar dat kun je oplossen met watercurren. :lol:..vandaar dat ik het liefst niet zo snel gebruik..vind het tijdrovend.

 

succes met alles

 

groeten greenrecon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah ik ken het ik heb ook 5x A.M.S. staan, een paar dagen regen en ze zittenalweer vol met rot

 

ik heb trouwens wel een topje gerookt van 4 weken bloei (tak was afgebroken en ik dacht boeie gewoon smoken :verrygood )

 

en ik moet zeggen de smaak was verschrikkelijk maar ik werd er toch wel redelijk panja van

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GreenRecon

rook jij lekker je Dettol, bah. zoek het liever in meer natuurlijke middelen. je bent wat je eet, je denkt wat je rookt.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou zelf ook niet zo van dettol toestanden. Blijf je rot eruit knippen, houd het goed in de gaten, en als het niet anders kan dan oogst je ze gewoon. Zelf heb ik bij mn buitenplant die ook bij een maat staat een kasje rond gebouwd (schup+riek in de grond, zeiltje erover, vastgemaakt met tierips, andere kant met tierips aan de klimop vastgemaakt, zijkanten paar keer insnijden voor luchtcirculatie, klaar is kees) Maar die had nog geen rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...