Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nothingman

Voeding's lijn

Recommended Posts

Hey!

 

Ik begin binnenkort aan mijn tweede kweek en heb de HESI voedings lijn gekocht. Ik heb altijd aarde waar al voeding in zit (zo'n mix van de growshop). Mij word altijd verteld dat de eerst 4 tot 6 weken daar geen voeding bij moet. Nu heb ik een mooi schema van HESI gekregen waarop staat hoeveel voeding ik moet geven per week. Moet ik nu de eerste 6 week overslaan of gewoon minder voeding geven dan het schema aangeeft?

 

Mijn schema:

Schema-aarde-a4.gif

 

Met een vriendelijke groet,

Nothingman

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaat de eerste weken geen voeding geven en hoeveel weken dat zijn hangt af van hoeveel aarde je per plant gaat gebruiken. des te meer aarde per plant des te langer hoef je niet bij te voeden en wekelijks hier een foto van je planten plaatsen dan zijn er genoeg die je kunnen vertellen waneer en hoeveel je bij moet gaan voeden. enige wat jij dan moet doen is naar de juiste mensen luisteren. succes met je kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

wortel complex en supervit kan je gewoon geven.dit is geen voeding maar enzymen en vitaminen enzo.als je volgens dit schema werk,dus 3weken voor de klok omgaat,dan zou ik na de 1ste week bloei rustig gaan beginnen met 1/3 van de voeding,week erna 2/3 en week daarna volle mep.

 

uiteindelijk zijn het de planten die bepalewn hoeveel voeding ze willen

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je in potten kweken of in een volle bak ? ga je de ph meten ? wat is de temperatuur in je hok met licht aan ? geef je niet te vaak te veel water ? hoeveel voeding zit er in de aarde ? al deze factoren gaan bepalen hoeveel en waneer je bij moet gaan voeden. dus het lijkt mij niet wijs om al van te voren te gaan bepalen hoeveel voeding je gaat geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik raad mensen die beginnnen met voeding altijd aan om eerst alleen met wortelcomplex te beginnen en verder niks, veel wortels geven een gezonde plant waar veel wiet aan komt.. en zo kun je precies zien wat er met een plant en zijn blad gebeurt als er een voedings tekort is, en zul je nooit overvoeden wat vieze smaakje aan je wiet geeft...

 

beginners, (ik ook) maken vaak fouten met voeding doordat ze niet precies aan de plant kunnen zien of ze te veel of te weinig voeding krijgt en daardoor verkeerd voeden..

 

ook is dit schema een algemene richtlijn die je op het soort wat jij kweekt een beetje aan moet passen..

 

of begin gewoon op 25 % met voeden voor de eerste kweek bouw dat gedurende de volgende kweekjes en meer ervaring langzaam op..

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ja weet nog niet precies hoeveel water ik ga geven enzo. Mijn eerste kweek heb ik elke dag gewoon op gevoel water gegeven. Denk dat ik nu water geef om de dag en dan iets meer water.

 

Bedankt voor jullie reacties het is mij nu weer wat duidelijker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...