Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
biggiesmalls

Zware storm komend weekend ! !

Recommended Posts

yeeeeps @ all outdoorgrowers :D

 

 

komend weekend (2 & 3 & 4 oktober) mogen we ons verwachten aan slecht weer

 

een grote en hevige storm zal over het ganse land trekken :wacko: waarbij windsnelheden tot 90Km/h gehaald zullen worden :closed:

 

Omtrent het beschermen van onze dames tegen de regen zijn tal van oplossingen afdakjes maken enz...

 

Maar hoe beschermen we onze girls tegen windstoten ??

 

 

Nu had ik graag wat advies, tips, voorstellen gehad om onze dames te beschermen tegen rukwinden en dan in het bijzonder de zijtakken

 

mijn hoofdstam is bevestigd aan een stevige bamboo stok die er naast staat en is dus windbestendigd , echter zie ik wanneer het hevige wind is, de zijtakken heftig heen en weer slingeren en wil het risico niet lopen om 1 van deze te verliezen door de wind , daarom hoe kunnen we ze beschermen??

 

ik zelf zit te denken aan een opstelling met 3 stokken en dan met touw werken rondom de plant, zodanig ze dus tegen het touw worden geduwd en zo verhinderen van afbreken ?

 

het gaat om deze Sour Jack

 

http://img180.imageshack.us/img180/7749/imgp1022medium.jpg

 

 

laat maar horen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen slecht idee

iets in die richting zat ik zelf ook al te denken gezien de plant in de volle grond staat en niet in 'n pot/container.

ikzelf zou 4-5-6 stokken goed stevig de grond in duwen

maar de stokken moeten dan wel stevig genoeg zijn natuurlijk :closed:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuien! Dit is de enige manier om ze rechtop te houden. Niet te strak tuien trouwens, ze moeten ook wel iets mee kunnen waaien en buigen anders breken ze. Zelf heb ik een grote plant staan in een pot van pak hem beet 3 meter, iets boven de helft aan 4 kanten vast gezet. Toch effe naar de krampeerwinkel om grote haringen te halen? :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stujk fietsband om de grootste takken, waarvan ik absoluut niet wil dat ze afbreken. Touwen eraan en vastmaken aan stokken die in de grond staan. Ik wil niet zeggen dat ze nu niet meer af kunnen breken, maar de kans is een stuk kleiner omdat de tak op ongeveer de helft ondersteund wordt, waardoor ze niet snel af zullen scheuren.

 

Bij mij ziet het er zo uit.

gallery_22142_7922_629935.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een groot mazig net om je hele plant maakt het een groot geheel waardoor het wel steviger wordt maar niet 100% windproof.

Vul het net aan met een aantal bamboe stokken om de plant heen en je hebt een behoorlijk stevige constructie.

Ik heb nooit monsterplanten van 4 meter gehad maar bij planten tot 2 meter heeft mij dit veel ellende bespaard.

 

Het tuien ga ik ook een keer proberen, lijkt me ook een heel goede oplossing.

 

Helaas geen buitenplanten dit jaar :closed: terwijl het een goeie zomer is geweest... :wacko: haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Hoi,

 

Nee tuurlijk niet.

Buitenwiet mag je nooit binnen zetten,want danis het geen buitenwiet meer.

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

 

 

:closed: :wacko: :D

 

gelukkig zijn er pro's in ons midden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees overal verschillende berichten over het weer. Op de nos las ik dat het windkracht 8 werd. Dus heb voor de zekerheid alles veilig binnen staan. Met ventilators er op. De plant was zeiknat door dat gemiezer.

 

Volgende week word helaas ook niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel voor vandaag heb ik er vertrouwen in, de zon schijnt hier goed en regen of rukwinden zijn voorlopig nergens te bespeuren :wacko:

 

ze voorspellen dat de storm pas tegen deze nacht ons zal bereiken ... met een beetje geluk wat zuidwaards zodanig we niet in het oog van de storm komen te liggen

 

 

omtrent het binnen plaatsen van de planten, gaat voor mij niet op, daar ze in de volle grond staat :closed:

 

@Z1000 , ik rij met z750 van 2007 int kawa limegreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke beter. Je heb de mooiste kleur :wacko:.

 

Ik heb geen Z meer. In de prak gereden :closed:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wacko: :D ;)

 

gelukkig zijn er pro's in ons midden....

 

zeg dat wel, wat een uitleg :wOOt :o :) :D :)

 

Als je je plant s'nachts kan binnnen zetten en overdag in het licht (bvb in de garage aan een groot raam) , maar uit de regen kan je ze gerust enkele dagen laten schuilen..

Hier gaan ze heus niet van muteren :D

Zolang je niet met de lichturen begint te klooien komt dat wel goed..

 

grts

Richie :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal m'n potten met buitenplanten elke nacht naar binnen en 's ochtends gaan ze weer naar buiten. Gaat prima zo.

Lekker joh, 's ochtends de geur van verse planten door je huis:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Overdag waait het niet bij jullie?

 

Ik bind altijd iedere tak vast met een touwtje aan 2 kanten. Ene kant aan de muur (bij jou kun je schutting gebruiken) en andere kant aan iets wat zwaar is op de grond of een boom ofzo. Zorg dat ze een beetje speling houden. Er is in al die jaren bijna niets verloren gegaan door afbreken bij mij.

 

Lol @ A-5 :closed: :wacko: :D ;) :wOOt :o :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

chips man lekker te laat en nou met dit weer heb ik echt geen zin om erheen te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff ben blij dat ik al dat gestress net achter de rug heb, veel geluk iedereen :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

moeten we jou nog leren wat google is whazzup hahahahahaha

greetz smokey !

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb 9 struiken in de volle grond veel is redelijk scheef gewaait,Maarja deze week maar vastbinden opnieuw zolang ze maar niet kapot gaan veel wind hier (storm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier vandaag weer heerlijk veel zon en de wind stelt niks meer voor.

 

Geen enkele schade aan de struik, alleen een afgeknakte tak door mezelf :closed:

 

 

 

gallery_6979_7024_310411.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

auw,me mama afghaan met wortels en al om afgebroken en omgedonderd.hopelijk trek ze beetje bij.scheutje revive,piranha en tarantula moet ze werk doen.

 

plant was ook gesplitst.gerepareerd met tayrib,wat een heerlijke dingen zijn het ook he.

 

hopelijk nu geen storm meer want dit was nie grappig.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...