Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

labdesign

my very first grow

Recommended Posts

Beste growers

 

Vandaag is de eerste dag van mijn allereerste kweek, ik heb nog nooit wat met planten gedaan dus ik hoop dat ze het goed gaan volhouden.( alle kennis die ik op dit vlak heb opgedaan heb ik van het vele verslagen etc lezen op dit forum).

Ik heb vandaag de zaadjes gelijk in laagje canna zaaigrond (seedmix) gestopt met daaronder canna terra prof. en lekker vochtig gemaakt met afgezuurd water (pH 6.2), en mijn lamp staat op 18/6

 

 

Hier even wat specs over mijn kweekruimte.

 

Ik heb een Ikea kast omgebouwd van 89x55x189 cm (voor de kenners het is de hosle kast) :closed:

met een 320 M³ afzuigende buisventilator

ik heb een koolstoffilter van 400M³ besteld (maar die wordt nog nageleverd) :D

een 400 watt lamp met vsa

en 4 passieve inlaat gaten met een diameter van 12,5 cm

 

 

wish me alot of luck cuz I can shure use it :wacko:

alle advies is meer dan welkom dus brul maar raak

 

 

p.s. foto's ga ik vanmiddag maken als ik mijn digitale camera heb gevonden maar nu eerst even aan mijn website werken ;)

 

Greetz Labdesigns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes gozer :closed:

 

En we willen foto`s zien.

 

Gr IreZumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool dude

Ik heb gisteren ook 5 f2 zaden tussen vochtig keukenpapier gelegd

 

Ben benieuwd naar de foto's

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hooray er is weer wat te melden

 

het is nu inmiddels dag 3 en er zijn zojuist 2 kopjes boven de grond komen steken :closed: en nog eens 2 die op het punt staan om hun kopje boven de grond te steken :wacko:

de temperatuur blijft rond een mooie 27/28 °C hangen, alleen de lucht vochtigheid in de kast is nog al erg laag (rond de 20 %) maar hiervoor heb ik momenteel wat plasticfolie over de potten gedaan . en als ze wat groter zijn misschien toch een luchtbevochtiger kopen, maar dat zien we dan wel

 

nu eerst wat foto's

 

gallery_22673_8929_1157729.jpg

 

gallery_22673_8929_1276848.jpg

 

gallery_22673_8929_1717973.jpg

 

Greetz labdesign

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je over de luchtvochtigheid niet te druk te maken met zaailingen,je kan wel de aarde afdekken met zwart/witfolie zodat de aarde niet teveel uitdroogt wanneer je zaadjes ontkiemd zijn.De luchtvochtigheid komtvanzelf als de planten wat groter zijn.

 

Ik weet niet hoe hoog je lamp hangt,ik heb de lamp op 55cm hoogte bij 600 watt.Maak een kartonnen klepje om je thermometer en hang hem op bladhoogte.

Succes :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Art

 

momenteel maak ik me ook nog geen zorgen om de luchtvochtigheid, voorlopig passen ze ook nog wel onder de folie waar het ook nog lekker vochtig is :closed:

ik heb mijn lamp op zo'n 45 cm boven de potten hangen.......

 

maar even een vraagje waarom een kartonnen klepje om m'n thermometer ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey Art

 

momenteel maak ik me ook nog geen zorgen om de luchtvochtigheid, voorlopig passen ze ook nog wel onder de folie waar het ook nog lekker vochtig is :wacko:

ik heb mijn lamp op zo'n 45 cm boven de potten hangen.......

 

maar even een vraagje waarom een kartonnen klepje om m'n thermometer ???

 

wss zodat hij de ongevingswarmte meet en niet de directe warmte van de lamp!

 

kan ook iets anders zijn, ik kweek namelijk niet :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad tegen de stralingswarmte.Met de thermometer op jouw huidige hoogte kun je zo 4 graden miszitten.

 

Bv,bij mij hangt thermometer 1 boven de lamp in het midden,temp25,9,thermometer2 met karton klepje hangt op tophoogte 55cm onder de lamp temp,28,3,zonder kapje boven de dertig,thermometer 3 op bodem temp 25,2,bij 600watt lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ art

 

thnx voor je advies, ik ga binnenkort maar eens wat karton scoren :closed:

 

 

update dag 5

 

ze zien er allemaal zeer goed uit ik heb gister een beetje wortel complex van hesi bij het wat gedaan. en vandaag weer alleen water

ze zijn allemaal ook flink wat de lucht in geschoten en daarom dan ook de lamp nog een stuk lager gehangen (deze hangt nu op 30 cm)

 

Hier ook weer gelijk wat foto's

 

gallery_22673_8929_252538.jpg

 

gallery_22673_8929_693564.jpg

 

gallery_22673_8929_133808.jpg

 

gallery_22673_8929_741735.jpg

 

gallery_22673_8929_1419138.jpg

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze op zijn kan je de plasticfolie verwijderen.Even een aantal dagen geen water meer geven,alleen uitgedroogde toplaag van aarde wat natsproeien,je kan de aarde ook afdekken met een stukje zwart/wit folie.Wees de eerste weken voorzichtig met teveel water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met je jonkies!

Ik heb er toevallig ook net 5 ontkiemd, ook de F2 :closed: ze zijn nu 1 weekje oud bij mij.

Ik ga je verslag volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groendgoud dank je wel jij ook succes met je kweek :rolleyes:

 

weer even een update (dag 9)

 

bij de meeste zit de volgende groeispurt er in :verrygood goed nieuws dus.

ik geef ze nu om de dag 100 ml afgezuurd water (pH 6)

 

 

en zoals je kan zien bij de eerste foto zitten er 2 blaadjes aan elkaar geplakt, zal ik die los knippen of zal dat vanzelf gaan ????

 

gallery_22673_8929_1775046.jpg

 

gallery_22673_8929_1756620.jpg

 

gallery_22673_8929_1669841.jpg

 

gallery_22673_8929_352112.jpg

 

gallery_22673_8929_998220.jpg

 

Gr labdesign

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik volgen! Zit zelf ook met een kleine kast van ongeveer zelfde oppervlak, zit nog te twijfelen tussen 250W en 400W... kan dus mooi even gaan zien of bij jou de warmte van de 400W een probleem gaat vormen of niet.

 

 

Mooie keuze van het zaad ook, ik ga denk ik ook met deze beginnen voor de eerste kweek. Waren bij jou de Anesthesia zaadjes ook zo enorm klein?

 

 

Succes met dit eerste kweekje, ik hou m in de smiezen!

 

de Indicaan:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastklevende blaadjes kun je bv met twee naalden uitelkaar trekken/pulken,eerst even nat sproeien.

Maar vaak komt het vanzelf wel los.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ indicaan hoi leuk dat je m ook komt volgend, bij mij is de temperatuur redelijk goed te doen en blijft vrij stabiel tussen de 26 en 27 graden, maar toen het nog echt warm was buiten bleef het vooral tegen de 31, 32 graden hangen, maar aangezien de zomer nu toch voorbij is hoef ik me daar voorlopig geen zorgen om te maken :verrygood en mocht de temperatuur toch nog iets te hoog worden gooi ik gewoon het raam open en bij mij waren de zaadjes inderdaad erg klein ja.

 

@ art thnx voor je advies weer, ik zal dr voorlopig nog even met rust laten kijken wat ze uit zichzelf doet :rolleyes:

 

Gr labdesign

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 13

 

ze zien er allemaal goed uit de blaadjes die bij de vorige update vast zaten zijn vanzelf losgekomen :lol:

verder zijn ze nu allemaal vrij rap aan het groeien en ga binnenkort denk ik maar eens beginnen wat voeding te geven

 

 

 

gallery_22673_8929_1146880.jpg

 

gallery_22673_8929_1699048.jpg

 

gallery_22673_8929_203641.jpg

 

gallery_22673_8929_96722.jpg

 

gallery_22673_8929_888335.jpg

 

gr labdesign

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 27

 

hallo hier dus weer een update met de plantjes gaat het zeer goed zijn al flink gegroeid sinds mn laatste post ze krijgen nu 200ml om de dag, ik laat ze nog 1 weekje groeien en dan ga ik ze in de bloei gooien, zit te denken om nog een stekken bak te maken, zodat als er wat plantjes afvallen omdat het mannetjes zijn ik toch nog mn kast vol heb staan......

 

anyway hier weer wat foto's

 

gallery_22673_8929_771906.jpg

 

gallery_22673_8929_544828.jpg

 

gallery_22673_8929_1864856.jpg

 

gallery_22673_8929_1809522.jpg

 

gallery_22673_8929_1866050.jpg

 

dat was het volgens mij toch wel weer

tot de volgende keer :rofl

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste medekwekers weer even een update van dag 35.

 

 

Er beginnen ondertussen best wat blaadjes vooral aan de onderkant geel te worden (geel en verschrompeld) en ze hangen er ook wel wat zielig bij en vroeg me af wat het kan zijn.......

ik ben ondertussen rustig het aantal lichturen aan het afbouwen naar 12/12 en vroeg me af of het hier e.v.t. door kan komen

of heeft het iets met de voeding te maken ????

ze krijgen momenteel 200ml water met wortel- en tnt complex van hesi dit krijgen ze nu al zo'n 2 weekjes en voorheen geen gele bladeren tegengekomen.

 

graag hoor ik wat het zou kunnen zijn.

alvast bedankt.

 

hier nog wat foto's van de gele/verschrompelde bladeren.

 

gallery_22673_8929_1666462.jpg

 

gallery_22673_8929_1078908.jpg

 

gallery_22673_8929_1903593.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan komen door te weinig licht beneden,je hebt je potten niet helemaal gevuld waardoor de onderkant vrij donker staat.Te nat kan ook.

Boven is het wel mooi groen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey art bovenop is het mooi groen inderdaad

hoewel dr halverwege ook wat blaadjes aan het vergelen zijn .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi labdesign,

 

Mooi soortje heb jij daar, alleen de pot altijd helemaal tot aan de bovenkant vullen he :lol:

En wat ik doe is in de groei de lamp zo hoog mogelijk zetten, en dan in de bloei pas laten zakken.

Nou verder heb ik niet echt meer iets eraan toe te voegen, alleen dat dit er veel belovend uit ziet :P

 

Hou het groen :rofl

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He labdesign

 

ziet er inderdaad lekker groen uit en mooi compact ook trouwens.

 

hallo hier dus weer een update met de plantjes gaat het zeer goed zijn al flink gegroeid sinds mn laatste post ze krijgen nu 200ml om de dag, . En die voeding geef je denk ik een keer in de week ofzo?.

 

En de lamp hoger hangen in de groei zou ik niet doen. Want dan krijg je van die gestrekte planten die ook nog een week of 3 doorgroeien in de bloei. Zit je denk ik niet op te wachten.

 

Maar voor de rest :rofl.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi growers hier weer een update van ondertussen dag 43 alweer :spliff:

 

het gaat allemaal weer redelijk goed, dat de bladeren er zo zielig bij hingen bleek te komen door te weinig voeding dus ik geef ze nu 300 ml om de dag en ze staan er weer vrolijk bij ;)

 

echter is wel nog 1 plantje waar wat plekken opzitten die bruin en helemaal uitgedroogd zijn maar ik het lijkt mij dat dat komt doordat ze een tijde (te) weinig voeding hebben gekregen ........ evt andere mogelijkheden hoor ik graag :D

 

hier weer wat foto's

 

gallery_22673_8929_2138278.jpg

 

deze plant heeft dus die bruine uitgedroogde plekken ( er af knippen of lekker laten zitten ?? wat zeggen jullie ?? )

gallery_22673_8929_66334.jpg

 

gallery_22673_8929_1938987.jpg

 

deze hangt er nog wel een beetje bij maar is al lekker aan het bijtrekken :D

gallery_22673_8929_864578.jpg

 

gallery_22673_8929_1416519.jpg

 

tuin overzichtje

gallery_22673_8929_1313741.jpg

 

advies en commentaar zoals altijd hartstikke welkom :wacko:

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik lees net je eerste verslag.

 

ik wil je niet gelijk de grond in boren enzo..

maar die verkleurde bladeren komen door teveel voeding.

 

ik zou maar rustig aan doen met de ec waardes.

deze verkleuringen gaan ook niet meer weg dus

pas bij je volgende kweek zal je merken dat je bijna

geen voeding hoeft te geven.

en met een kweek op grond hoef je ook niet zoveel

zuur bij je water te doen.

 

gewoon laten gaan die dames ;)

 

voorde rest....growze :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...