Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Plant Tissue Culture

Recommended Posts

voor het eerst dat ik uberhaupt in het wietforum test lab sectie zit... focking hell wat een leerstof :D en wat een hoop ????? wat ik zelf helemaal niet erg vind zo'n 8 jaar terug wist ik nog helemaal niks over de cannabisplant tegenwoordig kan ik een plantje afbloeien :D

 

wat ik wel jammer/ erg vind is dat de laatste post al bijna 1,5 jaar terug is.... zijn al die intresses ineens verdwenen ???? ;)

 

al is veel van dit soort stof nog abra kadabra voor me.... dit leesvoer boeit me ontzettend!!!!

 

af isw dit topic iig niet... ennuh naar 1,5 jaar zullen er toch wel weer andere/nieuwe conclusies zijn ???

 

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

natuurlijk zijn er doorbraken gedaan in het onderzoek alleen is er voor gekozen om dit soort dingen, na de bovenstaande post met hierin een Material Safety Data Sheet voor een stof die genoemd werd als bruikbare stof om genetisch te kunnen manipuleren, meer underground plaats te laten vinden. Misschien sparkt het topic ooit weer in leven, maar de samenstelling van een goed Tissue culture medium is een zeer tijdrovende zaak.

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in Amerika wat ms media en planten hormonen bestelt weet iemand een goed recept voor het maken van

van een medium geschikt voor het in vitro kweken van wiet.

 

dit heb ik bestelt

 

Media Four: 2 MS, 2 Agar, 5 ml PPM, 4 Hormones

Two 1-liter packets of Murashige and Skoog basal medium with vitamins, two 9-gram packets of agar, 5 ml PPM

 

hormonen bap ,kinetin, iba en naa

 

tips en aanwijzingen om in vitro te kweken zijn natuurlijk erg welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

leeft dit nog?

zeer interessante stof, die zeker veel nieuwe mogelijkheden kan gaan bieden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is die gast er gewoon van door gegaan met gratis apparatuur :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie de toegevoegde waarde niet zo. Weefselkweek is eigenlijk een beetje de moeilijke variant van stekken, als dat niet wil lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met weefselkweek zou je uiteindelijk van veel kleiner bronmateriaal gebruik kunnen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar wat zou daar dan het voordeel van kunnen zijn?

 

Praktisch kan het wel, maar dit vergt wel een paar jaar trail and error.

Weefselkweek wordt meest gebruikt als stekken niet kan, zaad geen stabiele nakomelingen geeft of niet houdbaar is of kiem problemen heeft of in het geval je beter tot grote aantallen kunt komen. Doordat je veel invloed hebt van de gebruikte hormonen en omstandigheden is het onderhouden van stock ook niet eenvoudig en vergt veel werk en regelmatig opnieuw inzetten van gezonde groeipunten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...