Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Mammoth tent 6 x 3 meter

Recommended Posts

niet weet wat de Nederlandse gedoognorm precies inhoudt,

 

 

Aan: alle mods van wf en eigenaar(s) van de site:

is het niet mogelijk dat er een sticky komt van Nederlands en Belgisch gedoogbeleid en wat medicinaal mag, hier op wf...er is zoveel zin en onzin hier over....elke 2-3 maanden komen er weer vragen over van nieuwe leden...nieuwe leden en dezelfde vragen..

het zou echt een verbetering zijn van wf, wat op zich al een top-forum is hoor B) , begrijp me niet verkeerd...want hobby en gedoogt bezig zijn willen echt veel mensen hier,daar ga ik van uit...

waarom alleen mensen hier vertellen hoe ze veilig een kassie in elkaar schroeven en en hoe ze moeten kiemen en growen?

.

5 pp planten in de tuin zetten in 65 liter kuipen en binnen afbloeien( geen geuroverlast voor de buren, geen rippers en geen rot)...en nog gedoogd ook.. fantastich toch?

:tu leve het Nederlandse gedoogbeleid ;)

Jammer hoe het nu vaak gaat, als het over gedogen gaat..verwijten over en weer over eigen wijs zijn etc...ipv een paar mooie topics van rechtlijke dwalingen over het gedoogbeleid...want rechters weten die het wel wat mag en niet mag vraag ik me af en toe af....samen staan we sterker toch?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat vind ook ik een heel goed idee.

 

je zal maar gepakt worden vlak voor je ze kan oogsten. al die maanden werk voor niks.

 

p.s: je postvak zit vol carpe_diem B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High dudes,

 

De sticky zitten we nu in. B)

Dus we kunnen het hier wel even over gedoogbeleid hebben.

 

Met een kleine aanpassing in de topictitel, kan hier een plekje worden gegeven voor het bespreken van de gedoognorm.

Tenslotte is de test hierop gebaseerd.

 

De gedoognorm:

 

Wat wil het zeggen?

Een strafbare handeling wordt niet strafbaar gesteld voor de dader.

De handeling blijft wel strafbaar, wat tot gevolg heeft dat de planten altijd in beslag kunnen worden genomen.

Bij vrijwillig afstand doen van de planten, betekent de gedoognorm dat feitelijk geen straf staat voor een kweekopstelling van vijf planten of minder.

 

Wat zijn de voorwaarden voor een gedoogde kweekopstelling:

- Voor eigen gebruik

- Zonder overlast en zonder gevaarzetting

- Zonder andere strafbare handelingen, zoals stroomdiefstal

- Niet meer dan vijf planten

 

De rest is hier van af te leiden.

Zoals het feit dat je alleen in je eigen woning kan kweken.

Dus een kweekopstelling in een bedrijfsruimte kan hier niet onder vallen.

Tenzij een bed staat in die bedrijfsruimte en wordt verklaard dat in de ruimte ook wordt gewoond.

Dit kan wel gevolgen hebben voor de exploitatievergunning.

Tussen huurhuis en koophuis bestaat volgens de gedoognorm geen onderscheid.

Wel kunnen en doen woningcorporaties eigen voorwaarden opstellen.

De vraag is of die voorwaarden van woningcorporaties kunnen. Die moeten individueel worden onderzocht.

 

Veel vragen komen rond de strafverzwarende omstandigheden.

Wie kweekt binnen de gedoognorm krijgt geen straf, dus ook geen strafverzwaring.

Voor degene die Strafbaar kweken zijn strafverzwarende omstandigheden reden voor een hogere straf.

Strafverzwarende omstandigheden zijn:

- professionele installaties zoals lampen, afzuigers, bewateringsinstallaties e.d.

- recidivi

- combinatie met andere strafbare handelingen, zoals stroomdiefstal, handel in Cannabis, e.d.

 

De straffen voor strafbare kweekopstellingen wordt categorisch aangegeven.

Strafverzwarende omstandigheden zorgen dat steviger in de categorische straf wordt toegerekend.

 

 

Vragen?

Nee toch zeker.

 

Is de Test met zoveel lampen wel mogelijk binnen de gedoognorm?

Ja, als niet meer dan vijf planten worden neergezet,

én als de oogst is bedoeld voor eigen gebruik,

én als geen overlast/gevaarzetting wordt veroorzaakt.

 

Het oogmerk van eigen gebruik is dan het lastigste lijkt me.

Lastig maar niet onoverkomelijk.

Als de kweker de oogst omzet in blokken voor op zijn barbeque, kan het makkelijk.

Zolang de kweker maar een plausibele verklaring heeft voor het eigen gebruik van de oogst.

Bijvoorbeeld: " ik kweek één keer per jaar voor een goede voorraad"

 

 

Conclusie:

Het makkelijkst voldoen aan de gedoognorm is dus juist binnen.

Binnen kun je makkelijker garanderen dat niemand overlast heeft.

Wel heb je een grotere zorgplicht wat betreft de voorkoming van gevaarzetting.

Hoe ruim of hoe krap je de gedoognorm ziet, is afhankelijk van je creativiteit met het hierboven besproken kader.

 

 

Veel succes allen.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk.. daar hebben we weer wat aan, tnx! Overigens staan er nog wel meer van dit soort stukjes (van dezelfde poster) op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat ASgrow ons ook ooit nog eens verklappen hoe je 10 planten in je huis kunt hebben en toch "gedoogd" bezig kunt zijn ? B)

is het 5 planten van mn vrouw en 5 van mij een geldige reden om toch niet strafbaar te zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een duidelijke uitleg ASgrow!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende vraag:....... als ik een student heb die een kamertje bij me huurt....mag hij/zij ook 5 plantjes in het zelfde pand gedoogt water geven? idem ditto voor een neefje ? en/of moeten ze er ingeschreven staan?

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijker kan niet AS!

 

Waarom medicinaal kweken nu steeds in stellingen/aannames over gedoogbeleid, aantal lampen ed wordt betrokken snap ik niet zo goed, dit zijn duidelijk 2 verschillende zaken qua STRAFVERVOLGING, waar je dus bij gedoogbeleid over spreekt.

 

Medicinaal kweken: je kan hier pas van spreken met een mediwiet verklaring of op geneeskundige basis voorgeschreven krijgen van cannabis.

Aantallen ed is van ondergeschikt belang (zie MS zaak) omdat je "eigen gebruik" heel anders ligt en je ook qua fysieke inzet op kweekgebied beperkt zult zijn dus meer per keer is dan heel goed te verdedigen, dus ook een groot aantal met 3 lampen oid als je maar geen kilo's id kast hebt liggen.

 

Als je echt puur medicinaal kweekt dan weet je waar je mee bezig bent en ga je dit niet id waagschaal stellen door "idioot" gedrag, ik in ieder geval niet ook al is het heel verleidelijk om ipv een 1x1x2 tentje de hele kamer vol te zetten, puur omdat het gewoon een geweldig gezicht is dat opgroeiende onkruid B) en ik de spullen er voor heb liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ik de spullen er voor heb liggen.

 

Klep dicht en draaien zeggen ze dan hier B)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en bij mij zeggen ze:

je hebt B) en nog :tu , tot welke behoort gij?

 

Als je echt puur medicinaal kweekt dan weet je waar je mee bezig bent en ga je dit niet id waagschaal stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High dudes,

 

@Go2Hell,

"Hoe ruim of hoe krap je de gedoognorm ziet, is afhankelijk van je creativiteit met het hierboven besproken kader."

Het helpt om je verklaring van de omstandigheden te staven met de feiten.

Een hem en haar tentje bijvoorbeeld. En iedereen is netjes ingeschreven op het adres, etc.

 

@Carpe Diem,

Als de huurder de planten water geeft die van de verhuurder zijn, kan het natuurlijk niet. Die kweekt dan niet in eigen woning.

Als de huurder zijn eigen planten water geeft, kan het als die in het door hem gehuurde aanwezig zijn en hij daarmee in zijn eigen gebruik wil voorzien zonder overlast te veroorzaken, bijvoorbeeld bij medehuurders.

Het helpt om je verklaring van de omstandigheden te staven met de feiten.

Weckpotten en gevulde asbakken in de studentkamer bijvoorbeeld.

 

@Lostchild,

Kweken van Cannabis gebaseerd op de wettelijke ruimte voor Geneeskundige gebruikers van Cannabis is een ander verhaal inderdaad. Ligt wat genuanceerder. Komen we nog wel eens op terug.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Lostchild,

Kweken van Cannabis gebaseerd op de wettelijke ruimte voor Geneeskundige gebruikers van Cannabis is een ander verhaal inderdaad. Ligt wat genuanceerder. Komen we nog wel eens op terug.

 

Graag, zou een goede sticky zijn voor medicinale hoek en misschien hoef ik dan niet iedere keer zo te reageren als serieuze geneeskundig kweker.

 

Lees vaak over mensen die medicinaal willen gaan kweken maar zich er helemaal niet in verdiept hebben.

Voordat je planten in huis zet moet je dan wel eea voorbereiden anders ben je gewoon een hobbykweker bijvoorbeeld en veel mensen weten dit niet en denken dat, omdat ze canna voor hun aandoening gebruiken, dan ook meteen maar zich de rechten toebedelen van een (geneeskundig) medicinaal kweker en wel eens van een heel koude kermis thuis konden komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stem D66 en zij zijn voor het doortrekken van de uitspraak in de zaak Moorlag.

 

Waar wachten jullie op, hupsakee, naar de stembus!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit mag zeker weten in een Mammoth growtent.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist niet dat er ook nog binnententen in geritst konden worden,of heb je 4 tenten in de Mammoth gezet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan 3 SJ darkroom tenten in.

Links een dr240w 240x120 rechts 2x dr120 120x120.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke wat een informatie in dit topic :lol: Ik had altijd in mijn hoofd dat binnen kweken onder lampen nooit gedoogd was! Alleen 5 planten in je tuin B)

 

Wel is het hier in tilburg nogal streng bij de woningbouw verenigingen. Word je gepakt, dan kun je vertrekken. Voor 2 jaar als ik het goed heb. Geldt dit dan ook voor 5 planten of minder? Lijkt me wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat niet zo lang meer duren

Ik heb met doc een afspraak gemaakt om de tent op te halen

Zoals je wel begrijpt moet er eerst het een en ander goed geregeld worden

De locatie waar de tent komt te staan moet worden klaar gemaakt ,

het hele systeem van a&t trading voor het klimaat moet worden aangeschaft ,

en dan zijn er natuurlijk de dames nog met hun zeer ruime potten.

 

We zijn dus druk bezig op het moment maar het gebeurt nog allemaal achter de schermen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe een detail, wordt er voor jou mammoet ook een boom geplant bij koeien ?

 

Zie nieuwste essensie.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweet niet kees

Vind het wel een goed iets

 

Heb je het stukje over de twentse gozer bij TTA nog gelezen :lol:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ging ook deze test eens beginnen? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check bericht 95 Irezumi1 :lol:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan ook een klimaatinstallatie, kan nog wel ff duren dan B)

Ik wacht geduldig :lol:

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...