Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
flint46

hoeveel plantjes mag je thuis hebben

Recommended Posts

hallo alles maal

 

ik wil thuis voor eigen gebruik 5 planten neer zetten want heb gehoord dat dat nog gedoogd word

maar kan iemand mij vertellen wat er nou gedoogd word en wat nog gewoon door de vingers word gezien

 

heb hier op deze site wel veel intressante hobby hokies gezien nou wil ik eigenlijk ook wel er een bouwen maar

weet niet echt van het gedoog beleid

 

gr flint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kun je eerst eens vertellen wie je bent en wat je doet?

 

Maar volgens mij worden 5 planten gedoogd

Of ze niets meenemen hangt vaak van de bui van ome agent af heb ik het idee

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guesswho?

 

Het hangt inderdaad af van meneer de agent.:S

soms hoor ik verhalen iemand had 20 planten staan en de politie komt en haalt alleen de planten weg.

De zelfde agent vind diezelfde dag nog een klein aantal planten van 9 en haalt alles weg:O

echt dom.

Maar 5 planten mag en dat hangt af van de plaats en de overlast die jij veroorzak.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sorry ben hier nieuw en ben nog niet echt bekent maar zal mij wel even voor stellen

 

ben flint 24 jaar kom uit nh en ben van plan om een hobby hok te maken gewoon met een paar plantjes om ook gelijk een beetje ervaring op te doen

 

gr. flint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij 5 plantjes ergens in een hoekje wegzet

En er je klep over dichthoud kan het bijna niet fout gaan

Wel veilig werken natuurlijk en filters gebruiken

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag geen enkele plant in huis hebben.

als ze maar 5 planten of minder vinden nemen ze die en je spullen alsnog mee

je krijgt dan alleen geen bekeuring en/of rechtzaak

 

in je eigen huis gewoon bij 5 planten houden dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Flint,

 

In principe doet men veelal niet moeilijk bij 5 planten. Je kunt dan ook nauwelijks van een kwekerij spreken. Klagen de buren bij de Politie dan is zelfs 1 plant teveel en ben je ze kwijt of mag je ze zelf opruimen.

Overigens is er deze week nog iemand aangehouden die 5 planten buiten had staan ( per stuk meer dan 2 meter hoog). Hij was de planten kwijt en kreeg een verbaal.

Het hangt volgens mij, zoals al werd aangegeven ook af van de bui van de Politie.

Groet.

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind zowieso dat mensen niet moeilijk moeten doen als het gewoon in jouw tuin staat.

Het zijn in principe gewoon planten en er komen gewoon bloemetjes in en die ruiken want dat doen bloemen -_-

Laat ze dan ook al die naaldbomen uit mijn buurt ruimen,die komen toch een partijtje klaar over alles zit stuifmeel buiten :no

Mijn auto en me planten en me kasje :P

ik klaag niet B)

als de politie komt ruimen hang ik er snel rooie pingpong balletjes in en zeg ik dat het tomaten zijn ^_^

Nee de politie houd wel van burgers pesten,laat ze maar alleen de criminelen oppakken inplaats van 5 planten weghalen omdat iemand moet huilen(anonieme klacht):lol: echt triest......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me er iets bij voorstellen dat 5 planten van 2 mtr hoog niet helemaal in dat toch al vage gedoogbeleid past.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is mij alleen niet duidelijk of dit onder onze mooie lampjes mag, kunstlicht is dacht ik weer iets waar de blauwe petten niet blij van worden.

Iemand enige ervaring?

Laten ze 5 planten onder een HPS nu wel of niet staan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

over licht is niets geregeld....5 is 5...binnen en buiten....tis grijs gebied...

as grow is de expert op dit gebied heb ik begrepen

 

:lol: ...heb je dat nieuwe topic gezien...5 plantjes in een mammoth 6x3 en onder 5 lampen....das oprekken van het gedoogbeleid pur sang ... B) geniaal

 

en ja ik vind/denk eigenlijk dat een de mods een stikky gedoogbeleid zouden moeten maken...want elke maand wordt er wel 1 of meer topics over geopend....nieuwe leden en dezelfde vragen....

 

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inderdaad, 5 planten zijn 5 planten, dat is vooralsnog vaste rechtspraak en dient dan ook als uitgangspunt.

 

volgens mij staat in de wet toch echt dat het verboden is om ook maar 1 wietplant te groeien,, in sommige gevallen kan een gedoogd beleid worden toegepast..

 

het ligt meer aan de situatie zelf of het gedoogd word of niet,,

 

heb jij buiten 5 plantjes tegen de schutting staan, is er niks aan de hand en zullen ze echt niet zeuren..

heb je 5 kerstbomen in je tuin staan waar de hele buurt tegenaan kijkt en ze het zonlicht uit de tuin ontneemt :lol: dan kon er wel eens iemand dat wel associaal vinden en dan moet de politie daar wat aan doen,, onder het motto overlast.

 

heb je geen strafblad, en geen schulden betaalt de rekeningen en gedraag je je gewoon normaal en je hebt 5 planten binnen is er niks aan de hand..

heb je nog en paar bekeuringen openstaan dan kan het al moeilijker worden..

 

en het ligt er maar aan of je een agent hebt die er voor t geld werkt of 1 die werkt om de wet te handhaven

 

en helaas ook of diegene in een goeie of slechte bui is..

 

in the end,, a.c.a.b.

 

mijn advies,, laat gewoon niemand weten dat je kweekt, en kweek met verstand, en dan niet alleen verstand van het roken van wiet maar van alles, van je electra tot de aan en afvoer van grondstoffen, gewoon niks aan het toeval overlaten.. dan kun je best ver gaan zonder dat iemand je lastig zal vallen..

 

oja en ga voor indoor,, betere klimaat regeling en meer privacy

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dagt altijd dat het zo was 3tot 5 planten maar zodra het onder een lamp staat zit je fout!?!?!

 

ovber dat van die plante van 2 meter hoog die mogte volgens mij nie weggehaald worden

ma ik zal wel fout ziten :lol:

 

mvgnortherlightXXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

als niemand er over klaagt en je dus geen overlast veroorzaakt worden die planten gedoogd

 

heeft iemand daar op wat voor manier dan ook overlast van vervalt het gedoogd beleid en zijn ze weer verboden

 

overlast is voor iedereen anders,,,

 

zo loop ik weleens met een rc 3d helicopter boven de buurt te stunten

zoiets maar dan iets minder goed B)

 

en hij is iets kleiner en electro dus je hoort hem ook niet echt... de hele buurt vind hem geweldig op 1 vrouwtje na...

 

na een belletje stond de politie ook bij mij op de stoep,, na wat uitleg over hoe kort je maar op 1 accu kan vliegen en het minime geluid vertelde deze agent mij dat het in principe alleen was toegestaan om bij een club te vliegen en zeker niet boven een woonwijk -_- wat ik natuurlijk helemaal niet wist :lol: maar dat als ik een soort regeling met die vrouw kon opstellen over 1 of 2 accu's en op bepaalde tijden dat ik daar dan wel mocht vliegen (gedoogdbeleid)

 

de vrouw was het er niet mee eens en werd al helemaal gek van dat wilde ding in de lucht,, dus is rc heli vliegen op die plek verboden,, dus moet ik naar een andere plek..

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo loop ik weleens met een rc 3d helicopter boven de buurt te stunten
zoiets maar dan iets minder goed

 

 

zo mal gaat de canna heli niet :lol: hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaha ik heb een lowryder bijna klaar en die ga ik er ff onder knuppen,,

 

de echte canna chopper,,, mooi voor op dumpert :closed:

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat ff wat te 'strûnen' op het internet en vond dit artikel:

 

http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/26422-...m-cannabis.html

 

Wat ik er raar aan vond is dat als je meer dan 5 gram wiet bezit er bepaalde straffen worden gehandhaafd.

Ik dacht altijd dat je alles mocht houden wat je zelf had gekweekt.. :closed:

 

Weet iemand hier nog wat meer over?

 

GrtzSowietso.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind zowieso dat mensen niet moeilijk moeten doen als het gewoon in jouw tuin staat.

Het zijn in principe gewoon planten en er komen gewoon bloemetjes in en die ruiken want dat doen bloemen :D

Laat ze dan ook al die naaldbomen uit mijn buurt ruimen,die komen toch een partijtje klaar over alles zit stuifmeel buiten :o

Mijn auto en me planten en me kasje :)

ik klaag niet :wacko:

als de politie komt ruimen hang ik er snel rooie pingpong balletjes in en zeg ik dat het tomaten zijn ;)

Nee de politie houd wel van burgers pesten,laat ze maar alleen de criminelen oppakken inplaats van 5 planten weghalen omdat iemand moet huilen(anonieme klacht):closed: echt triest......

 

 

 

So True... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou jongens bedankt in ieder geval voor deze informatie nu ken ik toch een beetje met een gerust hart me hobby plannetje uitvoeren julie horen nog wel over hoe of wat zodra ik begin gr flint

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo alles maal

 

ik wil thuis voor eigen gebruik 5 planten neer zetten want heb gehoord dat dat nog gedoogd word

maar kan iemand mij vertellen wat er nou gedoogd word en wat nog gewoon door de vingers word gezien

 

heb hier op deze site wel veel intressante hobby hokies gezien nou wil ik eigenlijk ook wel er een bouwen maar

weet niet echt van het gedoog beleid

 

gr flint

 

zal je even uit die droom helpen......JE MAG 0,00 WIETPLANTEN IN JE HUIS HEBBEN.

 

 

vorig jaar heb ik nog bezoek gehad van de blauwe petten.

had 5 planten staan in mn hokje incl lamp afzuiger enz enz.

na overleg hebben ze alleen de planten meegenomen en de rest mocht ik houden.

ze waren er in ieder geval van overtuigd dat ik dit puur voor mezelf kweekte .

 

gelukkig niets aan de hand ,geen waarschuwing,geen krantenvermelding enz.

 

maarrrrrrrrrrrr.....op diezelfde dag(voordat ze bij mij kwamen)zijn ze ook in een andere wijk wezen checken en hebben ze een pool aangehouden die in zn schuur een kleine wietkwekerij met 5 plantjes hield .

 

het verschil???????

 

hij had gevulde wietzakjes liggen................

 

 

 

erik

 

 

 

Guesswho?

 

Het hangt inderdaad af van meneer de agent.:S

soms hoor ik verhalen iemand had 20 planten staan en de politie komt en haalt alleen de planten weg.

De zelfde agent vind diezelfde dag nog een klein aantal planten van 9 en haalt alles weg:O

echt dom.

Maar 5 planten mag en dat hangt af van de plaats en de overlast die jij veroorzak.

 

greetz

 

ik weet niet waar je aan die wijsheid komt......maar dat mag dus niet.

 

 

 

erik

 

Inderdaad, 5 planten zijn 5 planten, dat is vooralsnog vaste rechtspraak en dient dan ook als uitgangspunt.

 

 

vaste rechtspraak :verrygood

 

wat een onzin zeg.......zeg dan niks......

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met @erik1973 eens :rolleyes: .

Het gedoogbeleid is langzaam wegge-ebt in Nederland, dus elke plant nemen ze tegenwoordig mee (op een uitzondering na)

 

1 advies aan de topicstarter: Doe waar je zin aan hebt; 1 lamp, 6 lampen, 10 lampen, ..... wat jij leuk vind, maar zorg wel dat je veilig werkt! Een goede elektrische installatie is de enigste juiste start! Zorg dat je niemand tot last bent (stank, stroom, brand, water) en je kunt gerust kweken :verrygood .

 

We hebben hier 1 "ingeburgerde" stelling: KLEP DICHT, EN DRAAIEN!!! (vertel dus niemand iets!!!) Sleep ook niet opvallend met materialen etc. Een goede kweek toegewenst!

 

succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

In nederland word 5 planten gedoogd of 1 vierkante meter die binnenshuis of buitenshuis worden gekweekt zonder lampen of kunstmatige lucht circulatie. Komt de politie toch bij je aan de deur vanwege bijv. "stank overlast" dan ben je je 5 planten kwijt maar krijg je geen boete. verder mag je wel weer wietplanten gebruiken (meer dan 5) als natuurlijke windhaag in een moestuintje maar dan houden ze je wel goed in de gaten als het oogst tijd is :verrygood

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
zonder lampen of kunstmatige lucht circulatie.

 

Je zegt het zelf al: Zonder kunstmatige luchtcirculatie...... dus... niet mogelijk. Een filter in huis heeft ook afzuiging nodig, en buiten stinkt onze geliefde plant ook! Al woon je midden op je "eigen" perceel van 4 ha, als de politie er naast gaat staan ruikt hij de plant, dus overlast :rolleyes: .

 

Gedoogbeleid is weg :verrygood .

 

green-lady

 

 

Edit: Wanneer komt er eens iemand die zijn 5 planten NIET afstaat!!! Wat gebeurd er dan???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...