Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Weedeater

Toprot, hoe dan drogen?

Recommended Posts

Hallo,

 

Mijn ene plant ben ik aan het watercuren. En de andere heb ik op een donkere plaats hangen. Alleen nu zie ik na een een aantal dagen dat er schimmel in mijn top zit :lol: . Het komt wss door de niet goed geventileerde ruimte en het word buiten weer vochtiger. Het prpbleem zijn mijn ouders die moeten niet doorhebben dat ik aan't drogen ben dus ik zoek een manier zonder grote toestanden om het toch goed te laten drogen.

 

En moet ik die schimmel gewoon weghalen?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

knip de topjes los van de takken en leg ze op een krantje zodat het sneller droogt en meer kan ventileren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rot er zoveel mogelijk uithalen en ook watercuren.

 

Proef je er niks meer van :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je in principe toprot gewoon smoken of is dat dom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi weedeater,

 

Rot er uithalen, lijkt me niet echt geweldig om schimmel te roken. Ja, drogen en je ouders mogen niets weten. Dat is moeilijk geheim te houden met die lucht. Je kunt kiezen om supersnel te drogen. Wordt vaak ook gedaan door de "grote" kwekers.

Die willen geen tijd verliezen. Time is money. Wacht tot je ouders naar de bioscoop zijn o.i.d. Gooi je wiet in de oven ( niet de magnetron) zet op 50 graden en droog ongeveer 1 uur. Je hebt dan de wiet rookdroog. Daarna voor je ouders thuis zijn alles tegen elkaar openzetten en luchten met dat huis. Een en ander gaat wel iets ten koste van de kwaliteit, maar gezeik met je ouders geeft ook weinig lol.

Groetjes.

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: bezint eer ge begint. Schimmels roken is niet goed. Alles wat rot kun je weg weggooien daar helpt geen krant tegenaan. lage temp en lage lv is het beste om schimmel tijdens het drogen te voorkomen. Zorg ervoor dat je met watercuren iedere dag je water ververst!!

 

en stel je gelijk voor in de wie is wie sectie zoals aan je is verzocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij dat je na het drogen in de oven echt van die 'naar gras ruikende wiet' krijgt!

Als je snel je wiet wil drogen dan moet je naar de blokker gaan en zo'n grote plastice opbergkist kopen. Je gaat ook meteen door naar de Hubo en koopt 2 navulverpakkingen vochtvreter. De vochtvreter verspreid je in de opbergkist en je plaatst er een verhoging in waar je je wiet in doet. Een mandje of iets dergelijks. Daarna doe je de kist dicht en maakt hem met tape luchtdicht. Daardoor ruik je je wiet niet zo erg, je rot zal binnen 2 dagen droog zijn en de wiet zal snel daarna ook kurkdroog worden. Nadeel is dat mijn toppen wel eens te droog werden en daardoor bij het beetpakken al uit elkaar vielen. Je moet ze ook niet té snel uit de kist willen halen omdat het soms lijkt alsof de toppen droog zijn, terwijl dat alleen het buitenste laagje betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmh dat is wel een goed idee. Maar ik heb't nu op zolder gegooid met wat keukenpapier eronder. Alleen heeft die tocht ook grote luchtvochtigheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt ook een goed idee die box van Blokker. Volgende oogst ook maar eens proberen.

Heb wel eens gedroogd in de oven , nee valt best mee. Goed te roken, en met de geur is ook niets mis.

Maar die box van Blokker en vochtvreters ga ik echt nog uitproberen.

Groet en droogze!

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazz up ff een vraagje waarom moet je ook een lage temp hebben ?? een lage lv snap ik wel maar die lage temp ?

 

 

 

wil je mij dit uitleggen ? grtz bill :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoge temp en licht breken de thc af tot vervalproducten als cbd, cbn etc..

word je sloom van ipv lekker high, vermijden dus.

is natuurlijk van minder groot belang dan de lage lv, wat je je oogst kan kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nergens een kamertje bij een vriend of zelf thuis waar je ouders eigen nooit komen? Zolder ofzo? Alles mooi laten drogen en eventueel een fan erop richten? Als je ouders niet mogen weten dat je aan het drogen bent, hoe heb je dan je volledige kweek klaargespeeld? :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

17 graden en 35% lv hebben schimmels het minste kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WinterWolf, wellicht een guerilla?

 

De begin post is overigens al anderhalve maand geleden, denk dat het goedje al droog is.

 

Of erger...maar daar gaan we maar niet van uit :spliff:

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

enneh, zn naam is trouwens weedEATER dus ik denk dat ie zn wiet vaak eet ipv rookt, is mogelijk nog slechter ivm schimmels, of zie ik dat fout?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem als Weedeater.

Voor 2010 plan ik een Guerilla, maar ik begin er pas aan wanneer ik een goede -alternatieve- droogmethode heb.

Aangezien ik onmogelijk thuis of ergens anders op de 'normale' manier kan drogen, ben ik nu op zoek naar het beste alternatief.

 

Ik heb al veel verschillende meningen gehoord over bv.

- watercuren

- vochtvreters

- geforceerd drogen (oven, haardroger,...)

- ...

 

Maar ik zou nu graag weten wat volgens jullie de beste methode is.

Het is voor mij zeer belangrijk dat de smaak en geur nog bewaard blijven.

 

Al ervaring gehad met bovenstaande methodes?

Of heb je nog een andere methode?

 

Tips en uitleg worden heel erg geapprecieerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezelf eerst even voorstellen in de "wie is wie" sectie, zoals je is verzocht in je welkomsbericht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, Iya Ites :likken:

 

Aub voortaan ook even een eigen topic starten als je vragen hebt, hé ? :)

ALS je je antwoord natuurlijk niet kunt vinden door te zoeken of de stickies te lezen.

 

Check hier ook even hoe je juist quote <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het in de openhaard gooien,geen schimmel meer,super snel droog,en je huis lekker warm. :likken: :) :blink:

sorry ik kan het maar niet laten <_< ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optie 1:Neem een schoenendoos en vul die met een laag zout van 5/7 cm,gooi hierover een theedoek(schoon)en bedek met tissues.

Nu je wiet op het gemaakte bedje,geen zout op je wiet krijgen!.

zet op een plek zoals je kledingkast en maak dagelijks open om vocht te verdrijven.

4/5 dagen en het is droog,als het ergste vocht eruit is kun je het nadrogen in de oven dan is het minder sticky.

ROT alleen gebruiken voor butaan-extractie,anders>WEGKNIKKEREN>komt toch nooit wat goeds van :)

Optie 2: gelijk de oven in! Dit beinvloed de smaak wel enigzins en de high is veel minder naar mijn mening.

Wiet heeft tijd nodig om bladgroen om te zetten en eiwitten tot rust te laten komen.

Ook de thc omzetting vanuit zijn zure non-psychoactieve staat naar een actieve staat heeft tijd nodig.

Anders kun je net zo goed de basilicum van je ouders hun kruidentuintje roken <_<

Dit zijn geforceerde droog-opties,ik gebruikte deze toen ik 12/13 was....en nog niks mocht :likken:

tegenwoordig laat ik alles netjes curen ;)

Peace,

Collie weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...