Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dull

Frisian dew,gele bladeren ?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb enkele frisian dews op een plek gezet en het advies van Dame Blanche opgevolgd.

Dus heb ik voor het aantal zaden plantgaten gemaakt. Ieder plantgat zit minimaal 80 liter potgrond/bemeste tuinaarde en heb ik koeie/kippemest erin vermengd in de hoeveelheid zoals dame blanche dat aangaf in zijn topics.

 

Nu is 1 frisian dew wel zo lekker hoog,maar heeft last van gele bladeren en veel en volle toppen zijn er nog niet. (Foto is 1 week geleden gemaakt). Hoe kan dat? Te weinig voeding? te weinig water?

 

 

Hier de pics.

 

De plant van 3 a 4 meter:

-foto's momenteel niet online,straks weer online-

 

Een van de kleinere planten:

 

-foto's momenteel niet online,straks weer online-

 

 

PS: voor de liefhebbers nog wat deense soorten,vraag me niet welke.

 

-foto's momenteel niet online,straks weer online-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dull,

 

B) Meen je het serieus of Is dit een grap man.... -_- Die dame blanche heeft je zeker goed op weg geholpen als ik het zo zie maar het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid.

Dame blanche heeft je een goed basis gegeven zodat de de groei van je planten goed starten maar tijdens de bloei moet je het zelf doen doormiddel van wat liefde,zorg,warmte,extra kalk,magnesium,pk geven.De toppen zien er wel naar mijn mening goed uit hoor.Regel wat bamboestokken om ze te ondersteunen man want ze vallen straks om bij een zuchtje wind.

 

:lol: Ps: hou niet van mensen die hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen en andere die hun helpen bekritiseren vandaar.

 

Groetjes Greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen zien er goed uit, geel blad is normaal, de plant neemt chlorofiel uit oud blad en gebruikt deze voor de bloei.

 

basis meststoffen voor volle grond zijn bloedmeel beendermeel kalivinasse kalk houtas kippe/koeienkorrel en compost.

 

nog even geduld en je toppen zwellen naar een max, iedere plant is blij met een kleine portie geduld.

 

die top bij je hand is erg jammiejammie...

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dull,

 

B) Meen je het serieus of Is dit een grap man.... -_- Die dame blanche heeft je zeker goed op weg geholpen als ik het zo zie maar het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid.

Dame blanche heeft je een goed basis gegeven zodat de de groei van je planten goed starten maar tijdens de bloei moet je het zelf doen doormiddel van wat liefde,zorg,warmte,extra kalk,magnesium,pk geven.De toppen zien er wel naar mijn mening goed uit hoor.Regel wat bamboestokken om ze te ondersteunen man want ze vallen straks om bij een zuchtje wind.

 

:lol: Ps: hou niet van mensen die hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen en andere die hun helpen bekritiseren vandaar.

 

Groetjes Greenrecon

Hahaha,hoezo op de pik getrapt?

Mijn portie humor al gehad vandaag ^_^

 

Vallen straks om bij een zuchtje? Nee hoor,die valt niet om.

 

PS: Hou niet van mensen zoals jij.

 

De rest bedankt voor jullie antwoorden,volgend jaar maar NPK mest strooien in de bloei.Zal het probleem wel verholpen zijn :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

als vuist regel kan je stellen dat de verrijking die je toepast aan de volle grond voordat de plant erop wordt gezet goed zal zijn om de plant een vliegende start te geven en voor zo'n60% te voorzien van alles wat de plant vraagt tijdens haar groei en zelfs in het begin van de bloei.

het is aan de kweker om aan te voelen wanneer het nodig is om extra bij te voeden als nodig blijkt.

met alle respect dull,ik vindt niet dat je deze vraag zo had moeten formuleren.je kan er niet zomaar blindelings vanuit gaan dat je met een basis gegeven wel even een paar dikke toppen kan gaan kweken..das tot aan daar aan toe,maar de gegevens die jij hebt gebruikt in dit geval van dame blanche zijn slechts handvaten om jou op weg te helpen en ik vindt het niet eerlijk van je om te zeggen dat je dame blanche verantwoordelijk houdt voor hoe het jouw planten nu vergaat.

je had allicht eerder al kennis kunnen opdoen bij de outdoor vragenhoek toch?

de felheid van green recon keur ik niet goed,maar ik begrijp hem wel heel goed..mr dame blanche heeft hier een ware schat aan kennis nagelaten voor modern wietgroeiend nederland in een oldschool jasje door de jaren heen tot zijn dood aan toe.

ik ook vindt het een beetje beschamend om deze man zodusdanig verantwoordelijk te houden voor je eigen teleurstellingen.

wat heel erg kan helpen is om een topicje bij te houden hier op het forum..zodoende krijg je altijd op tijd de juiste feedback.

veel succes met het afbloeien.

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze dan de topictitel veranderd.Misschien dan toch fout geformuleerd.

Ik bekritiseer nergens Dame Blanche's werk en zal dat ook nergens gaan doen,hij is zelfs een voorbeeld voor mij. Vind het jammer dat men uit mijn woorden opmaakt dat ik zijn manier niet zou respecteren. Ik heb namelijk zo'n grote plant(en) kunnen kweken dankzij hem,dan ga ik hem daar niet voor verantwoordelijk houden als er blaadjes geel zijn. Ondanks dat sommige dat denken.

 

Ik vraag in mijn topic normaal (niet negatief naar Dame blanche toe) hoe dit komt en hoe ik dit kan voorkomen voor volgend seizoen.

 

En vervolgens word ik door een of andere uitgemaakt dat ik geen verantwoordelijkheid neem voor mijn planten en de manier van dame blanche bekritiseer?

 

Ik ga maar een joint roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dull,

db adviseerde ook om wekelijks een handvol kunstmest rond de stam te gooien :lol:

zie dit topic

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...