Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Indicaan

Kijk uit met foto's maken met nieuwste camera's (GPS)

Recommended Posts

Hoi :lol:

 

Hier even een kleine waarschuwing van de Indicaan voor diegene die plaatjes van zijn hok en/of planten maakt met de nieuwste moderne digitale foto camera's of met hippe telefoontjes zoals de iphone.

 

 

In de nieuwe camera's, en ook in vele telefoontoestellen waarmee je foto's kan schieten, zit GPS ingebouwd. Op zich niet zo erg, ware het niet dat de GPS info in de EXIF date wordt opgeslagen. Als je dus je plaatjes direct vanaf je camera of je iphone naar het web zend, kan iemand de EXIF data uitlezen en tot op de meter nauwkeurig bepalen waar jij die foto hebt geschoten.

 

 

Het is dus een goede tip om altijd even je plaatjes te saven naar bijv kleiner formaat (websave) waarbij meteen alle EXIF data van het origineel verloren gaat, voordat je iets upload (als je het steath wil houden tenminste). Of gewoon een camera/telefoon gebruiken zonder GPS natuurlijk...

 

 

Groetjes,

 

de Indicaan B)

Edited by Indicaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat echt zo is, is dit natuurlijk zeer klote voor de mensen die het niet weten. :lol: B)

Bedankt voor de tip in ieder geval!! -_- beter voorkomen als genezen zeg ik altijd.

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

was er me niet van bewust !! Maar heb morgen niks te doen dus zal eens kijken of ik mooie tag op je schuurtje kan zetten B)

 

 

 

 

(nee hoor, moet gewoon werken :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is lullig als er veel hun best doen om hier via proxy servers anoniem hun verslagje plaatsen, als vervolgens via de geuploade fotootjes valt af te leiden waar die foto precies is gemaakt.

 

Zo maken we het de blauwpetten wel heel gemakkelijk. En ook de struikrovers die de buitentuintjes de laatste tijd onveilig maken kunnen hun inspiratie uit GPS locaties halen natuurlijk.

 

 

Kijk dus uit met telefootjes met GPS, blackberries, iPhone etc, alsook de nieuwe digitale camera's met GPS unit. Het is natuurlijk hartstikke handig, als je op vakantie bent en precies je foto's op de kaart als hele rondreis kan zien, maar met deze hobby willen we die GPS info nou juist niet gebruiken he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je toch naar wietforum upload is dat spoor toch gewist?

Dan veranderen toch al die gegevens van welke fotocamera etc.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nomar: als je foto's te groot zijn worden ze door de WF server naar kleiner gescaled, maar een foto die niet verkleind hoeft te worden komt er volgens mij gewoon zo op? En dat zijn juist vaak de plaatjes die je ff snel met je telefoon schiet.

 

Maargoed, ik ben ook nog maar nieuw hier en weet nog niet precies hoe het uploaden met plaatjes etc in zijn werk gaat, maar weet wel welke info er in een foto kan zitten. Hetzelfde geld namelijk ook voor foto's die je naar vrienden via mail of PB verstuurd, alle info zit er gewoon in. Betekend ook niet dat je geen foto's naar WF moet uploaden, juist wel, ik probeer alleen te waarschuwen dat we hier wel bedacht op moeten zijn, de techniek gaat zo hard vandaag de dag, en het is een kleine moeite om zelf eerst je plaatjes even te resizen dan ze zomaar aan het internet toe te vertrouwen.

 

 

de Indicaan :lol:

Edited by Indicaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

opent er ff een de doos van pandora. :lol:

 

 

je weet wel...

Pandora betekent "draagster van alle gaven". Zij had van alle goden gaven ontvangen en van Zeus kreeg zij een doos met alle ongelukken erin. Zolang de doos niet werd opengedaan, was alles oke!

 

Onze Pandora was een schoon meiske en de broer van Prometheus werd tot over zijn oren verliefd op haar. Ondanks waarschuwingen die hij kreeg, zou en moest hij met haar trouwen.

 

Ze waren gelukkig en dat zou zo blijven, indien Pandora haar nieuwsgierigheid had kunnen bedwingen. Het werd van dag tot dag erger, ze moest eenvoudig eenmaal in die doos kijken.

 

Dus ons meiske ging eens even piepen onder het scheel en ja, alle zorgen, ongelukken, rampen en ziekten vlogen eruit de wereld in! Ze verschoot zo erg dat ze vlug het deksel dichtdeed en alleen de hoop bleef achter!

 

De optimisten zeggen nu dat de wereld ondanks alle rampen en ongelukken nog altijd hoop heeft. De pessimisten daarentegen beweren dat de hoop dus onthouden werd voor de wereld.

 

Dus aan jullie of je optimist of pessimist bent. En je weet we hebben het allemaal aan ons Pandoraatje te danken; die vrouwen zijn allemaal even nieuwsgierig, hé!

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF geheel het tegenovergestelde. (excuses TS)

 

Maar weet iemand toevallig ook hoe je achteraf de EXIF date kan toevoegen aan een foto????

 

Dit ivm met een proggie die foto's in een route kan zetten die je gelogd hebt. (TRACKME)

 

Proggie logt een gereden of gelopen route, en de EXIF date moet uitgelezen worden voor

de juiste locatie van de foto in de route.

 

Hoop dat iemand mij begrijpt. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij wordt alle exif data gewist als je je foto's upload naar een wietforum album.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik Aperture 2, dat is een foto-nabewerkings programma, maar daar heb je wel een MAC voor nodig. Ik kan alle EXIF info achteraf aanpassen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik opanda iexif

Hier kun je alles mee veranderen

Lees deze pagina maar eens door

 

http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?rubr...le=opanda_iexif

 

Zal eens kijken of ik info van foto's kan halen hier op het forum

Een moment aub...

 

Nee ik kan geen info van foto's halen die hier op de server staan!

 

gallery_19024_7390_113585.jpg

 

Grtz Guesswho

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij wordt alle exif data gewist als je je foto's upload naar een wietforum album.

Ik las enige tijd geleden dat WF alle EXIF info altijd verwijdert tijdens uploaden.

Wellicht kan Whazzup hier wat duidelijkheid in verschaffen.

Ik heb hem zojuist een PM gestuurd om hem even op dit topic te wijzen, antwoord zal vast spoedig volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moeten ´wij criminelen´ (volgens de chr.taliban dan) maar eens op een cursusje computer&techniek.

-Telefoon tappen, plaats bepaling van waar je belt, checken wie wat googled en bekijkt, vingerafdrukken afgeven anders geen paspoort nu dit weer... B)

 

Wordt steeds gekker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles wordt gewist hoor

Heb het net uitvoerig getest

 

Alleen als een forumlid upload naar bv imageshack kun je er een schat aan info afhalen

 

gallery_19024_7390_12771.jpg

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een GPS blocker gebruiken misschien een ideetje voor de para mensen????

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@guessWho: Mooi dat wietforum de exif eruit haalt, dan durf ik straks mischien mijn plantje nog eens te tonen.

 

Wel voor de mods nu nog een extra reden om de leden aan te sporen om via WF foto's te uploaden, niet alleen meer met als reden dat de foto's bij het artikel blijven, maar ook nog eens voor de veiligheid van de leden zelf. Je ziet nu dus maar met jouw test wat er uit de foto's van ImageShack ofzo komt... diegene denkt dat zijn foto veilig ergens ver weg op een buitenlandse server staat, maar iedereen kan zien waar die foto genomen is. Zo ook met rondmailen van foto's.

 

 

Nouja, wees erop bedacht, het zijn soms maar kleine dingetjes waardoor je tegen de lamp kan lopen (!) en wij zitten nu eenmaal in een hoekje waarbij wij extra oplettend moeten zijn!

 

 

Zo, nu eerst een Amnesia

 

 

de Indicaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel voor de mods nu nog een extra reden

Daar komt alleen maar gelazer van.

Mensen zijn en blijven eigenwijs.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het toch over telefoons gaat :closed: Op TMF is een reclame waarin ze beweren dat ze via een smsje met daarin het telefoonummer van degene die je zoekt je het adres van de huidige positie van die telefoon kunnen geven. Werkt dat echt of is dat weer zo'n onzin geldklopperij aktie? Want dan heb je een stuk minder aan je pre-paid natuurlijk......

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geldklopperij natuurlijk.. al die sms shit is geldklopperij

 

ma ik had laatst dus ook pics van me iphone van een feest op de hyves gezet en kwam er toen idd ook achter dat je precies kon zien op welke plek je in het park stond.. en dat klopte aardig

 

nog ff en ze weten elke seconde wat je aan het doen bent

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
geldklopperij natuurlijk.. al die sms shit is geldklopperij

 

ma ik had laatst dus ook pics van me iphone van een feest op de hyves gezet en kwam er toen idd ook achter dat je precies kon zien op welke plek je in het park stond.. en dat klopte aardig

 

nog ff en ze weten elke seconde wat je aan het doen bent

 

groet

 

kan je dit eens uitleggen?

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen luitjes,

 

geen idee van alle moeilijke taal hiero maar weet inderdaad wel dat 1 en ander te "zien" is voor anderen met een beetje pc verstand. Heb de tip gekregen, foto's maken met normaal fototoestelletje, plaatsen via usb op pc en dan bv op forum. Foto's op geheugen telefoon wissen en klaar is kees.

 

Misschien ook een tip voor sommigen onder ons die dus beelden verzenden door de "lucht" via hun hippe gsm!

 

In ieder geval bedankt voor de waarschuwing, een gewaarschuwd kweker telt voor twee

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou omdat ik zelf ook aplicaties voor de telefoon verkoop en die mensen ook hun zakken leeg klop, bij de meeste telefoons werkt het java scriptje niet en krijgen ze een sms terug dat hun tel niet compatibel is... 2x 1,50 is 3 euro weg voor niks :closed:

 

ringtones krijg je voor een hoop geld terwijl je op zedge.com ze bijvoorbeeld bijna allemaal kan downloaden

 

en over dat straks alles geregistreerd staat,, gps in steeds meer dingen

 

paspoorten met avid chips zodat ze je op kunnen sporen en vinger afdrukken

 

ee bandjes bij feesten met een transponder zodat je elk moment in de gaten kan worden gehouden

 

bij de supermarkten verplicht met pin betalen wat ook in de rest van de winkels zal komen zodat al je betalingen geregistreerd staan

 

enz enz enz

 

al 50 jaar word er beslist wanneer er crisis is of wanneer het goed gaat..

 

er zijn dingen gaande in de wereld waar niemand liever iets vanaf wil weten..

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...