Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sokkie

Bladproblemen bij vriend

Recommended Posts

Hooi growers,

 

Een vriend uit zweden heeft een vraag, hij kwam naar mij toe met dit probleem maar ik weet hem zo 1,2,3 het antwoord niet te geven.

 

Zijn planten zijn 25 dagen oud, zitten op een hydro systeem, hebben een 400w lamp boven hun koppies hangen en de kamer is rond de 28 graden.

 

Hij heeft last van een bladprobleem, wat kan dit zijn?

 

21685247.jpg

 

83642285.jpg

 

89803792.jpg

 

 

Alvast bedankt :lol:

 

Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij heeft niet enkel verbrande puntjes maar ook scherp omrande vlekken en opkrullende bladeren, das dus een CALCIUMTEKORT B)

 

enneh, die thermometer, die geeft volges mij 32° aan op de foto?? is wel wat hoger als 28, niet dat je plantje dervan dood zou gaan als het is een keer een dagje zo warm is, maar elke dag zo'n hoge temp is denk ik wel funest :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das wel heel kort door de bocht vind ik richie

 

Heeft hij z'n ph en ec waardes wel goed?

Ook zie ik een temp van 32 graden op de meter?

Graag wat meer info..

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das idd heel erg belanrijk voor te weten wat ie eraan kan doen. Voeding, substraat, ec, ph, lv, dat soort dingen moet je allemaal rekening mee houden wil je verder komen dan "wat is het" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal idd aan een aantal factoren liggen maar die verbrande puntjes heb ik bij mij enkel gezien

toen ik mijn meiden een keertje teveel verwend had -_-

Bij men éérste kweekjes gebruikte ik geen ph meter en ec meet ik nu nog steeds niet, dit bladprobleem

heb ik toen toch niet opgemerkt.. Tenzij je gietwater natuurlijk uit een zwaar vervuilde sloot komt ^_^

 

Ach ja, ik ben dan ook maar een "amateur bioloog" :no Alles wat ik weet en denk te weten heb ik hier geleerd B)

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor de hulp. Ik zal hem nog even aanspreken. Hij zei dat de temp in het begin wel op kon lopen tot 40 graden!! :lol: Maar nu had hij het met een fan onder controle tot 28.. Misschien dat hij alsnog uitlopers heeft boven de 30, ik vraag het hem nog een keer duidelijk.

 

Alvast super bedankt voor de hulp, waardeer het erg.

 

Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...