Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skafz

Butaan Extract

Recommended Posts

*Edit ;Een goeden avond mede forummers!

 

Ik heb afgelopen weekend 5 x skunk omgehakt, en daarvan zo'n 50 gram aan potente topjes en een heel klein beetje potent blad afval kunnen afhalen om B.H.O. extractie van te maken.

 

Ik heb al een beetje wat opgezocht over welke merken butaangas er goed zouden zijn.

De gene met het logo near zero nog wat..

 

Is het mogelijk dat ik het in een plastic flesje doe, waarvan er gaatjes zitten in de onderkant met daarom heen een koffie filter een stukje doek ?

 

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden!

Dan kan ik starten met het maken er van en dit topic een leuke aanvulling geven!

 

Gr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Gamma: 1 pvc pijp 32mm

1 eindstuk met schroefdraad

1 schroefdop

1 busje hard pvclijm

1 slangklem die om de buis past

 

Appie 1 x vlamverdeler (doorsn plm 30 cm)

 

kosten plm 15 euri

 

van die buis zaag je een centimetertje of 25 af.

lijm het eindstuk erop.

boor een klein gaatje midden in de schroefdop, zo klein dat het nippeltje van de gasbus er net (niet) in past.

 

knip met een stevige schaar een rondje van plm 10 cm

dit vouw je om het andere einde van pvc buis als zeef en zet je vast met de slangklem.

 

knipsel erin, gas erdoor en alles sal regkom

 

een buis van 25 cm vraagt 1 bus gas.

ik heb het nog nooit gewogen, maar schat de oppbrengst op een dikke gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dat zo lees zou ik voor gumbyhash of iceolatehash gaan

 

PVC buis en vloeibaar gas, tis net vuurwerk , anzich niet gevaarlijk maar in verkeerde handen ben je ze kwijt :lol:

 

Infomeer je goed , er is al veel over geschreven , T.A.W. heeft er een verslag van gemaakt

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof ook niet dat je 'schone' olie zal krijgen. Verbaast me niks als het butaan wat stofjes los weekt bij het PVC. Zoals Buble al zei, informeer jezelf goed! B.h.o. verkrijgen, is een werkje waar je veilig te werk moet gaan.

 

Heb het zelf nog niet gedaan, maar als ik ermee zou beginnen zou ik voor zoiets gaan: Okief

 

Dit lijkt me een beste pijp voor dit werk, wellicht dat de ervaren oliesjeiks hier op het forum er iets over te melden hebben? Dan heb ik ook gelijk een bevestiging voor mezelf om deze aan te schaffen of niet :lol:

 

BF

 

edit: zie net dat ze ook een XL pijp hebben B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga gewoon op zoek naar een stuk RVS pijp en werk buiten

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet erg handig, heb geen ijzere buis, heb ook geen werkplek om een buis te bewerken.

Dus mijn vraag, is het mogelijk in een schoon cola flesje met in de onderkant kleine gaatjes, en daar weer een koffie filter overheen ?

Is er iemand met deze ervaring toevallig hier ook aanwezig ?

 

Gr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gegee'Skafzz

 

Waarom zo moeilijk.. :lol: ..koop de honey bee extractor..niet duur en werkt super goed.. B)

 

gallery_6458_4827_585225.jpg

 

gallery_6458_4827_791500.jpg

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha tsja NoName, zoals je mischien eerder mijn zelf gemaakte hasj topic had gezien.

Wil het graag zo ''kostenloos'' mogelijk houden :lol:

 

Je hebt wel gelijk, alleen ik heb niet veel tijd anders had ik er 1 besteld en volgende week gaan extracten..

 

Ohke, me laatste vraagje..

Ik heb nu Butaan.. merk ; TOM.

Zonder Near Zero Impuritie labeltje en ik heb hem getest op de spiegel.

Wat overblijft is een waterig condens laagje, klopt dit ?

Dit heeft niet de geur ( nja heeeeeeel klein beetje ) van het gas.

 

Is dit een goede butaan ? ( Ik heb op google al gezocht naar TOM Butaan etc etc.. maar niks over te vinden )

 

Zo niet, vandaag is onze laatste kans om nog extractie te kunnen maken dus als iemand wat weet ik zou heel blij zijn met een antwoord want het is hier koop avond!B)

 

Gr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die TOM gas van jou ben ik zo ongeveer zeker van dat ie niet echt geschikt is, haal een bus newport of colibri, bij de sigarenboer meestal wel te krijgen. Elk ander gas met near zero impurities erop zou ook geschikt moeten zijn denk ik.

 

Die plastic (polyethyleen, dus niet van dat kut pvc, wat prima is voor een afvoer, maar daarom niet voor ijskoud gas door te jagen) buis is degelijk materiaal, heb em zelf ook, krijg je mooie olie uit :lol:: MAAR DAN MOET JE WEL NEAR ZERO IMPURITIES GAS GEBRUIKEN!!! Bij gasmerken zonder dat label zijn er geurstoffen toegevoegd die wel eens onaangename effecten kunnen veroorzaken aangezien ze niet verdampen.

 

Verder wil ik nog opmerken dat je als je deze vragen hier allemaal nog moet komen stellen je beter nog eens aan het lezen slaat. Check het BHO report van TheAfghanyWarrior in dit gedeelte van het forum, dan sta je al heel wat verder. Wel heel aandachtig lezen, en overal rekening mee houden enzo.

 

Het kan goedkoop, maar je zal zowiezo 35euro erin moeten steken, buiten de wiet gerekend. 20 voor zo'n honey bee extractor, nou niet echt veel he B) dan heb je nog een kleine 4euro nodig voor een bus Newport of Colibri gas, en dan nog een pyrex schaal als je die nog niet hebt. Best wel belangrijk, aangezien een schaal van gewoon glas kapot zou kunnen springen :P Misschien heb je al wel zo'n schaal, als je er een hebt staat er op de onderkant van de schaal "pyrex" op.

 

Enneh, kvind zelf dat hasholie makkelijk te druppelen is om te doseren, maar dan moet je wel je hasholie na dat ie gepurged (uitgekookt) is nog wat verdunnen met wat ethanol. Geen methanol, das giftig, isopropyl is geloofk ook giftig dus lijkt me ook niet zo'n goed idee. Kan je bij de colruyt in BE halen voor ong. 25€/liter, of bij de apotheek in kleinere hoeveelheden, maar daar is ie een heel stuk duurder. Als ze je vragen voor wat het moet dienen, dan zeg je maar dat je een likeur wilt maken, dan geven ze je de juiste mee.

 

Maar goed, lees eerst nog wat, blaas je vingers en je kop er niet af, zou weeral onnodige slechte reklame voor wiet zijn. Je moet nou eenmaal voorzichtig zijn, en kan je dat niet, dan maak je dus gewoon geen olie -_-

 

PS: serieus, lees eerst nog wat, en lees het aandachtig, niet met je stonede koppie, ook niet als je olie gaat maken daarvoor blowen, das voor achteraf, als alles volledig gepurged, verdund, geschraapt en gebotteld is, kan je je blaadje insmeren met je vingers :no

 

Edit: en NEE, je cola flesje is niet geschikt om olie mee te extraheren ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook aan je kleding die je tijdens het extraheren aan hebt , zou lullig zijn als je na de klus een joint en je zelf aan steekt

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens jongens...

 

Bedankt voor het verkopen van de extractor.

Maar ik heb bewijs geleverd van een prima BHOtje.

De tom gas heb ik laten staan, en heb Newport gebruikt.

 

Laat ik het dan zo zeggen, ik heb voor jullie getest of het mogelijk was om met een cola flesje een goede extractie te maken.

Beoordeel zelf maar :

 

gallery_10074_8881_263504.jpg

Flesje met wiet gevult ( natuurlijk gecrusht )

 

gallery_10074_8881_313420.jpg

De newport gas busjes! Goed gas is dit.. heb later toen alles er al uit was nog die TOM er door heen gespoten..

Nou ik heb geluk dat ik niet daarmee begonne was hahaha! bedankt !.

 

gallery_10074_8881_157039.jpg

1ste fles er door heen

 

gallery_10074_8881_322750.jpg

2de fles en nog wat kokend water

 

gallery_10074_8881_288694.jpg

Zo goed als klaar, maar naar binne verhuizen!

 

gallery_10074_8881_281295.jpg

 

gallery_10074_8881_289810.jpg

Mooi toch ???

 

gallery_10074_8881_45541.jpg

Al wat kouder en harder geworden, het ruikt heel erg lekker !:lol:

 

gallery_10074_8881_191813.jpg

Het groene, beige achtige goedje..

Fantastisch dit spul..

 

gallery_10074_8881_174346.jpg

Hierna, ben ik zo goed als... Vertrokke!

 

Het was een leuke extractie, en snel voor herhaling vatbaar!

Bedankt voor de reacties, ik ben alleen heel eigenwijs :$ Sorry!!!

 

Gr

 

IK RAAD NIET AAN OM THUIS TE GAAN KLOTEN MET DIT SPUL.

AANGEZIEN JE BEZIG MET ZEER ONTVLAMBAAR GAS!

 

ZOALS EERDER GEZEGT, THIS IS ILLEGAL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe gelukt dus met het cola flesje :lol:

wel lache dit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hompii !!!

 

Thnx man, het was leuk om te proberen en ook nog leuk dat het gelukt is...

Ik heb een redelijk puur extractje over gehouden die zeer hiii is !

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel jammer dat de sceptische mensen nu in eens niet meer reageren.

Had graag een reactie van jullie gehad :lol:

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw, dat dat werkt met zo'n flesje. Misschien probeer ik dit ook wel dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn de sceptische mensen, we hebben geen schrik om te reageren, integendeel, we hadden gewoon nog niet gezien dat je het geprobeerd had.

 

Ik vind je nu nog een grotere kluns als eerst, en het spijtige eraan dat jij hier zo'n prutsverslag neerzet is dat er nu dus ook andere mensen zijn die cola fles praktijken gaan uitvoeren. Het is niet de bedoeling dat je het zo doet omdat het gevaarlijk is. En het is niet omdat het bij jou niet foutgaat dat dat bij iemand anders ook zo zal zijn.

 

Denk eens even na over de reden dat gassen in metalen containers worden verkocht, druk enzo, als jou flesje vandaag of morgen verstopt raakt schiet je filter eraf en heb je straks vrieswonden ofzo. En als pvc al niet aangeraden word omdat er stoffen uit zouden oplossen, wat denk je dan van dat plastic van dat flesje? het is niet voor niks dat ze polyethyleen of rvs gebruiken he :lol:

 

Ik zou jouw hasholie ook niet willen roken, eten al helemaal niet, wat ik met mijn hasholie wel durf. Heb je em trouwens laten uitkoken tot het laatste belletje opgekomen was? dat weet je pas als je nadat je denkt dat ie uitgekookt is er nog eens ff 5 minuten bovenhangt, er komen nog altijd kleine belletjes omhoog. Als ie volledig uitgedampt is moet je er eerst terug wat drupjes alcohol doordoen om em vloeibaar te hebben.

 

En ja, hij ziet er mooi uit, maar sodakristallen zien er ook mooi uit, die ga je ook niet lopen oproken. De mijne ziet er trouwens niet echt hetzelfde uit. In vergelijking met die van mij is t net of er een beetje melk doorgemengd is ofzo.

 

Je bent een rund als je met hasholie stunt!

 

PS: ook geen pyrex ofwel?? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit allemaal al besproken met iemand die er verstand van heeft.

Ik ben niet iemand die zomaar zonder uberhaupt enig idee er van te hebben iets te gaan doen.

 

En verstopt raken ? Wat dacht je van weer een nieuw flesje kopen ?

Dat doe je niet steeds met een extractor van 25 €.

 

Ik ben met je eens dat het gevaarlijk is, omdat je met een gevaarlijke stof bezig bent.

En dat het bij mij niet fout is gegaan betekend ook niet dat het bij een ander goed gaat.

Maar dat heb je ook al gebruik je de spullen zoals jij opnoemt.

 

Er bestaat maar 1 veilige manier om dit te doen en dat is weten waar je mee bezig bent.

Dat weet jij best ook wel.

 

En als jij denkt dat dit slecht is, zoek dan uit waarom en zet een linkie of weet ik veel wat in dit topic.

Ik denk niet dat iemand die universitair scheikunde doet zou liegen om welke stoffen er worden mee gevoerd.

 

Maar nogmaals, heb je bewijs dan kijk ik er dolgraag naar en dan mijn excuses!

 

Gr

 

PS ; nee geen pyrex, maar een goede ovenschaal die met alcohol ( ja ethanol ) schoon gemaakt is.

 

 

 

 

 

PET

PET is een kunststof. De afkorting staat voor polyethyleen-tereftalaat. PET-flessen zijn voor 100% te recyclen.

Coca-Cola maakt de PET-flessen zelf, uit gerecycled en nieuw materiaal. Op dit moment bestaan onze PET-flessen voor ongeveer 25% uit gerecycled materiaal. In de toekomst zal de verhouding 50-50 worden. Van oude PET-flessen worden niet alleen flessen gemaakt, maar ook kleding, dekbedden en tapijten. Door PET te recyclen wordt bespaard op grondstoffen. Bovendien is voor de recycling weinig energie nodig. Van de grote PET-flessen wordt meer dan 95% ingezameld. Voor de kleine PET-flessen zet de industrie een landelijk inzamelingssysteem op, ondersteund door een campagne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je flesje geraakt niet verstopt omdat het een oud flesje is, maar omdat je em niet op een fatsoenlijke manier vult. (de jouwe is trouwens veel te leeg volgens mij, kweet niet of dat het gevaar verhoogt, maar ik vul em altijd en dan elke 4cm dat er bij komt ff licht aanstampen.) Ik heb geen bewijzen dat pet flessen zouden oplossen, maar er is wel bewijs dat rvs en polyethyleen niet oplossen, en daar voel ik me veel veiliger bij dan ik dat zou doen met jou pet flesje.

 

Enneh, wat heeft heel dat recyclage van petflessen tekstje met deze zaak te maken?? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
je flesje geraakt niet verstopt omdat het een oud flesje is, maar omdat je em niet op een fatsoenlijke manier vult. (de jouwe is trouwens veel te leeg volgens mij, kweet niet of dat het gevaar verhoogt, maar ik vul em altijd en dan elke 4cm dat er bij komt ff licht aanstampen.) Ik heb geen bewijzen dat pet flessen zouden oplossen, maar er is wel bewijs dat rvs en polyethyleen niet oplossen, en daar voel ik me veel veiliger bij dan ik dat zou doen met jou pet flesje.

 

Enneh, wat heeft heel dat recyclage van petflessen tekstje met deze zaak te maken?? :lol:

Over het verstopt raken maakt ik me niet veel zorgen, de wiet was erg gecrushed en er zaten redelijk grote gaatjes ( x 5 ) in de onder kant van de fles. ( ja aan verstoppen had ik ook al gedacht )

 

Polyeethyleen heb je het toch over.. dat is PET..

 

PET is een kunststof. De afkorting staat voor polyethyleen-tereftalaat

 

Als ik het goed heb smelt polyethyleen bij 69 graden ( + he.. ) dus niet bij -20 a - 50 graden.

 

Gr

 

 

Edit ; Mocht er iemand zijn, die mij echt kan uitleggen dat deze extractie methode niet goed en schadelijk is of kan zijn dan kan dit topic gesloten worden.

Zo niet, denk ik dat veel mensen die op een goedkope manier wille extracten hier wat aan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polyeethyleen heb je het toch over.. dat is PET..

 

PET is een kunststof. De afkorting staat voor polyethyleen-tereftalaat

 

Als ik het goed heb smelt polyethyleen bij 69 graden ( + he.. ) dus niet bij -20 a - 50 graden.

 

Gr

 

 

Edit ; Mocht er iemand zijn, die mij echt kan uitleggen dat deze extractie methode niet goed en schadelijk is of kan zijn dan kan dit topic gesloten worden.

Zo niet, denk ik dat veel mensen die op een goedkope manier wille extracten hier wat aan hebben.

Nee, polyethyleen is bij mijn weten nog altijd niet hetzelfde als polyethyleen tereftalaat, en het gaat er niet om of het smelt, het gaat erover of het aangetast geraakt, want de stoffen die er dan kunnen uitkomen vervuilen je olie

 

Dan heb je in polyethyleen zelf ook nog eens verschil, wat ook wel iets zal uitmaken denk ik. Je hebt PE-HD en PE-LD en mss dat daarin ook nog wel onderverdelingen in zijn ofzo, dat weet ik zo niet.

 

Ga je ook nog ff jouw extractie methode lopen aanraden aan anderen ook? :lol: Lullig van je

 

EDIT: ff ter informatie, jouw flastic PET flesje heeft een dikte van minder als een mm, mijn honey bee extractor heeft een dikte van zeker 5mm. Niet voor niets he.. En het plastic van dat flesje voelt ook niet hetzelfde als dat van mijn honey bee extractor B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gegee, heeft diegene die universitair scheikunde doet bewijs dan dat er niks meegevoerd word met het butaan? En hoe zeker ben jij ervan dat er niks losweekt?

 

De belangrijkste grondstoffen voor de productie van PET zijn:

 

1,4-benzeendicarbonzuur en 1,2-ethaandiol voor het veresteringsproces

dimethyltereftaalzuur en 1,2-ethaandiol voor het omesteringsproces

 

Koop iets wat ervoor geschikt is, van rvs is dit al bekend. Je rookt het eindproduct immers, en de gevolgen(gezondheid) komen misschien pas na een lange tijd naar boven. Moet je de BHO niet een paar dagen uit laten dampen?

 

Anyway, ik kom wel eens terug als ik de Okief in huis heb, ik hou de TAW methode wel aan.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kutvogel, nee sorry ik ben helemaal niet dit topic begonnen om mensen ''aan te zetten tot'' integendeel.

Ik ben zelf iemand die dit uitvoert, en dit topic ook mede gestart om er achter te komen wat er mee gevoerd kan worden.

Ik ben een groentje, en zie niet alle methodes online.

Ik ben ook heel nieuwsgierig en eigenwijs, vandaar ik dit heb doorgezet ( als ik iemand kwets met een niet opzettelijk test, sorry ).

En ja, door wat jullie zeggen ben ik eigenlijk vrijwel gestopt met het smoke van de olie tot ik zeker weet wat er mee gevoerd word. ( Bedankt daarvoor )

 

Bazz fucker, de jonge kon mij vertelle dat dit type plastic ( ik weet niet of ik het goed heb want ik ben zelf geen geleerde op dat vak :lol: ) uit c molecule ?? bestond en dat deze alleen werden mee gevoerd bij een verhitting dus geen afkoeling.

Als dit niet zo is, wat zou kunnen en wat ik ook niet zou ontkennen dan zou ik graag die bron vermelding zien omdat ik niet wil dat mensen dit zelfde zouden uitvoeren wanneer er nog te weinig over bekend is en/of schadelijk zou kunnen zijn.

 

In iedergeval bedankt voor je tip, dit is ook mijn eerste en laatste keer dat ik deze methode gebruik.

Ik heb nu tijd om rustig een RVS pijp in elkaar te zetten, de cola fles was een product van geen tijd/zin/geld.

 

Gr

 

//edit ; De olie die ik gerookt had was idd al helemaal uitgebubbelt dit heb ik door middel van verhitting gedaan au bain mary ong een half uurtje.. Ik heb geen foto's meer gemaakt na dat alleen later op de avond nog van die sigaret de BHO lag in de vriezer en is/was een mooi bolletje caramel achtig iets geworden.. wanneer het gewoon op tafel ligt word het bolletje heel langzaam zacht en plakkerig als de...

 

IK WIL NIEMAND AANZETTEN TOT HET GEBRUIKEN VAN DEZE MANIER. INTEGENDEEL! ER IS WEINIG TOT NIKS OVER BEKEND WAT HET MEEVOERT DUS HET IS MOGELIJK DAT DIT ZEER SCHADELIJK IS VOOR JE GEZONDHEID.

HET GAS WAT WORD GEBRUIKT VOOR DE EXTRACTIE IS ZEER VLAMBAAR, DOE DIT DUS NIET NA duidelijk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik weet over pet-flessen, is dat ze WEL stoffen afgeven.

De echte cola-flessen minder als de river-cola.

En dit is bij de fabrikant geweten. De stoffen geven een suikerachtige smaak af!

Daarom dat goedkopere merken liever deze flessen gebruiken. Zo moeten ze minder suiker aan hun cola toevoegen.

Deze info heb ik van pet-flessen producent Resilux. Waar we ooit een bedrijfsbezoek gehad hebben.

Dat terzijde, de fles-extractie op zich vind ik al gevaarlijk genoeg.

Ik ben blij voor jou dat alles goed is verlopen :lol:

Grtz valentimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm. ik had gisteren een reactie geplaatst, dacht ik.

 

opnieuw dan maar

 

Bubble 23 Sep 2009, 20:14

OK. ik ga het verslag van TAW nogmaals lezen.

 

Bazz fucker 23 Sep 2009, 20:37

mooi spul dat OKIEF. ga ik zeker na kijken.

 

Kutvogel 24 Sep 2009, 21:15

komt erop neer dat het gewoon kut is zoals ik het doe. :lol: tenminste wat betreft de gebruikte materialen. Van het gevaar van die klus met butaan ben ik me wel degelijk bewust, ik doe het alteijd buiten, en wacht tot het laatste bubbeltje uitgebubbeld is. Ik neem je waarschuwingen en aanbevelingen absoluut ter harte.

 

Buble 24 Sep 2009, 22:29

Inderdaad. Maar let er ook op welk soort kleren. somminge stoffen kunnen een behoorlijke statische lading opbouwen. een vonkje en B)

 

gegroet

Watt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...