Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: De nieuwe Lumatek reflector en lamp

Recommended Posts

Met "jullie" doelde ik meer op het forum B)

Bij mijn test's was geen anafhankelijke partij aanwezig.

We testen voor veel eigen informatie.

Je moet toch weten wat de rest doet.

Waar zitten hun sterke en zwakke kanten.

Ik ben altijd voorzichtig met het publiceren van data aangaande producten die niet van mij zijn.

Het uitbrengen daarvan zou niet netjes zijn.

Als iemand anders de producten tegen elkaar test kan ik er natuurlijk niets aan doen als dit naar buiten wordt gebracht. :lol:

Maar laat ik het zo zeggen bang ben ik niet voor een test met de andere reflectoren.

De verschillen tussen de geteste reflectoren zijn aanzienlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat er bij je test geen onafhankelijke partij aanwezig was, heb ik niet zo`n moeite mee als het eerlijk gebeurt

en testen voor eigen info is begrijpelijk... voor, nadelen, verschillen... maar heb ook geen moeite ermee als het gepubliceerd wordt ,

`t is maar data, en als dit dan anders is als de fabrikant heeft aangegeven, dan zit ie de boel te besodemieteren, heb hij pech.. had ie maar nette eerlijke info moeten leveren

ik zie het meer als gezonde concurrentie, blijf je scherp... mijn koelbatterijen zijn ook niet voor iedereen geschikt hoor, helaas, maar ja je kunt niet alles hebben hé

maar goede data op het WF... lijkt me toch de aangewezen plek.... kan iedereen zelf zijn keuze maken... ik ben ervoor en dat is mijn mening

 

desondanks, en lees goed ik vind het een mooie kap/reflector, maar leg hm ook op de weegschaal

 

Edit zo zit ik ook nog met een vraag wat betreft je tenten, en weder om lees goed ik vind het een prachtig product

waarom zijn ze niet wit aan de binnenzijde, reflecteert beter het licht en het het is koeler bij het gewas

corrigeer me als het niet zo is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal nadenken over het vrijgeven van data :lol:

 

Waarom zijn niet alle reflectoren wit??

En waarom zijn ze niet van goud??

Ik heb kleine testjes gezien bij Gavita over reflectie.

Dit om te begrijpen wat we gaan maken voor betere reflectie.

Het antwoord is verwerkt in de nieuwe Lumatek reflector.

gallery_11156_6999_123574.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is trots op zijn mooie reflector hoor vind alleen die knopjes wel luxe :lol:

 

zou ze alleen al voor die knopjes willen uittesten B)

 

 

 

Groet Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom zijn niet alle reflectoren wit??

 

daar ben ik 5 jaar geleden al eens mee bezig geweest, want het geeft veel meer reflectie

tegen over sommige kappen wel 50%

maar dat is van korte duur door dat de lamp er zo kort bij zit

dat er zoveel warmte en ultra violet straling is, dat ze snel vergelen (jammer)

maar zeker een goede optie, maar niet haalbaar vandaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie praten over breedte en diepte straling en komen met vooraanzicht diagrammen.alles leuk,maar zo bekijk je alleen de diepte.over de breedte straling van deze kap zet ik me twijfels.het lijk verdacht veel op s[pul wat ik allangere tijd uit de elektro branche ken,alleen hier en daar aangepast.daarom me twijfels.

 

meer gegevens en diagrammen aub.

 

dan dat aluminium.ut levert allemaal een euro de kilo op bij de oud ijzerboer :lol:

 

maargoed is plaatjes wisselen zoveel goedkoper dan hele hamerslag kap van tientje??kan het me niet voorstellen.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef al meer informatie dan andere producenten.

Ooit een diagram gezien van een Adjust-a-Wing of een Diamant reflector??

Of geloven we die producenten wel op hun blauwe ogen.

 

 

De plaatjes gaan aanzienlijk minder kosten dan een nieuwe kap kopen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

EINDELIJK! :lol:

De lumatek bulb is er!

Hebben jullie van die bulb de specs en eventueel lichtspectrum diagram?

 

Die kappen van gavita zijn die met P&P aansluiting?

Zijn ze al te koop in de shop?

 

Nog een vraagje:

de adjusts zijn toch speciaal gecoat, die moet je dan toch niet zo vlug vervangen in vergelijking met bv de diamonds of hamerslagkapjes?

wat is er dan zo anders aan die miro dan de alucoating die op de adjusts zit?

 

ik lees ook dat je die miro plaatjes jaarlijks moet vervangen, is dat gerekend als de lamp een heel jaar door brandt onder 12/12 of...?

ikzelf draai meestal 2 oogstjes/jaar telkens 2 weekjes 18/6 en weekje of 13 tot 15 12/12, dus .... kan je het tijdstip van vervangen van plaatjes misschien omzetten in branduren/dagen/weken? rekent beetje makkelijker dan.

Alvast bedankt ieder en 1.

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht er nog zo'n nieuwe leuke Lumatek reflector en lamp

over zijn wil ik hem net als iedereen graag laten testen.

 

En goede kennis van mij kan hem vergelijken met mijn nieuwe:

  1. Poot Lamp + breedstraler 1
  2. Poot Lamp + breedstraler 2
  3. Poot Lamp + breedstraler 3
  4. Poot Lamp + breedstraler 4
     
  5. A-wing kap
  6. Diamant Kap
  7. Iets wat ik nog kunnen bedenken

 

De A wing en Diamant Kap zal ik voorzien van een standaard Lumatek 600w EVSA.

 

:verrygood Na de test zal ik Lampen, Kappen en EVSA's beschikbaar stellen voor mensen op he forum.

 

 

gallery_9555_8946_7748.jpg

 

Locatie:

gallery_9555_8920_8161.jpggallery_9555_8920_11523.jpg

 

De locatie heeft denk ik wel een geschikte uitrusting:

Data loggers, climate control, CO2, voedingscomputer en Cam's in die hokjes etc.

 

Dus onafhankelijke test moet goed te doen zijn.

 

Maar ja er zullen super veel mensen intresse hebben. Dat krijg je met van die mooie producten. KJ

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me nog eens een geschikte tester hier voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er al bekend in welke versies deze lamp/reflector beschikbaar zal komen 250W/400W/600W/1000W ?

 

 

Als er ook een 250W lamp komt zou dat voor mij genoeg reden zijn daar nog even op te wachten, zou namelijk wel mooi zijn een hele lumatek set.

 

 

Succes verder met deze test, ik hou m in de smiezen!

 

 

 

 

de Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er meer info over de Lumatek bulb,wanneer is deze verkrijgbaar,wat zijn de voordelen t.o.v. een ander merk lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ben je effe druk... Tjonge wat een input! Even de vragen eerst:

 

Voorlopig alleen in 400 watt en 600 watt. Het is een lamp die is opgebouwd met een externe antenne (dus geen pia) en goed afgestemd op de hoge frequentie van de VSA (dat is ook direct het voordeel van de lamp: afgestemd op EVSA). PAR output etc. heb ik ook nog niet gezien maar dat komt er ongetwijfeld snel aan.

 

Hier de Lumatek informatie bijgesloten.

 

lumatek_reflector.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat isodiagram geeft al wel heel veel informatie over wat je uiteindelijk als uniformiteit op je gewas gaat tegenkomen. Aan de zijkanten heb je meer nodig omdat je daar verder van de lamp af zit. Wat je op de foto's nog niet ziet is de vorm van de reflector onder de lamp overigens. Ook grappig: in tegenstelling tot wat je zou denken is de stand waarin de kap met de reflectoren helemaal naar buiten staat breedstraler. Je reflecteert naar de andere kant!

 

Het is zo dat je de kap zelfs op één hoogte kunt laten hangen als je dat wilt. Op 1.45, 1.00 en 0,55m werd met de respectievelijk diepe, medium en brede standen uniformiteit van meer dan 90% gemeten. Lumatek gelooft dat zij beter reclame maakt door haar sterke punten te vermelden, en niet de zwakke punten van de concurent. Maar ik daag iedereen uit om eens een mooi spreidingsdiagram van zijn kap te maken, wat dat is erg interessante materie en erg verrassend. Je mag er gerust vanuit gaan dat 91% uniformiteit bij alle drie de bereiken een heel erg mooie waarde is :verrygood.

 

En verder gaan we de kap toch gewoon testen? Op de hortifair bespreken we wel effe wie de gelukkige wordt :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd wie hem gaat testen :verrygood

 

Ik kan ook vertellen dat de reflector over 4 weken te koop zal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als tissueteler en A&T en KJ nou eens de handen in elkaar slaan voor dit project? :verrygood

 

Wat had je als test in gedachten tissueteler? De praktijk is tenslotte toch in alle gevallen bepalend. Wel is het leuk om alles ook met metingen te kunnen onderbouwen, zodat je begrijpt waarom het gebeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij geen probleem.

Wil graag ook een BAL reflector testen als ik ook wat in te brengen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no problemo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet mogelijk eerst wat kweekjes van de Testers gezien, allemaal leuk een test van verkopers onder elkaar .... maar had dan toch graag de testers hun ervaring in WIETKWEEK gezien eerst. Want anders neem ik ook wel de grafiekjes van de producent voor lief.

 

Het is niet zo dat ik aan de integriteit van de heren twijfel btw, maar ik speel nu eenmaal graag advocaat van de duivel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

een reputatie vraag.....

 

Dat begrijp ik.

TT heeft op het forum nog niet veel laten zien.

Hij zou natuurlijk een verslag kunnen maken over Tissue culture en daarmee laten zien dat hij

een mooi verslag kan maken op dit mooie forum.

 

@DLS

Je moet ook toegeven dat hij de mooiste testruimte heeft om een grote reflector test te doen.

Volgens mij gaat hij er geen Tomaten onder zetten. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grinnik, het is een pracht opstelling. Echt daar niet van en idd ik vermoed ook geen tomaten. Maar ik moet het eerste labbo nog zien waar de techniek, de kunde en ervaring kan vervangen :verrygood Neen, ik doel echt niet op mezelf, maar ze zitten er hier echt wel op het forum :rolleyes:

 

Want de cijfertjes heb je al, die is van fabrikant labbo net zo loepzuiver als dat je ze zelf schiet, als je ze te pakken krijgt natuurlijk. Maar het gaat over de combinatie wietkweken en de techniek. Vandaar zou het mooi zijn als de tester even wat kan laten zien ook en liefst in zo een prachtlocatie inderdaad waar dan de techniek en de kunde bij elkaar komen.3_14_1.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat we zeer binnenkort nog wel een kapje ergens in een test zullen zien opduiken :verrygood

 

Lijkt me een leuke test. Wellicht kunnen we die sensoren van de meter van A&T op een frame plaatsen, dan kun je ze in ieder hokje bij aanvang eerst gebruiken om ook de invloed van de wanden mee te nemen.

 

Een logisch vervolg zou kunnen zijn: Neem de reflector die het meest strakke beeld geeft en ga dan eens experimenteren met de materialen van de wand op 1 x 1 meter.

 

Enige nadeel zou mogelijk zijn dat de ruimtes 1x1 meter zijn ipv 1.2x1.2: je zit dan aan de 400 watt lamp vast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met verschillende materialen op de wand zouden we ook meteen de temperatuur bij de probes moeten meten

 

waarom zit je aan een 400watt vast op 1x1 meter?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel als je naar het licht en de warmteontwikkeling in verhouding tot de inhoud en oppervlakte kijkt blijkt dat toch keer op keer de beste combinatie te zijn voor een kleine oppervlakte, voor een 600 watt lamp zou ik veel eerder 1.2m kiezen. Als je je lamp niet kunt verstellen mag je verwachten dat de 600 watt beter presteert in een gegeven reflector, puur vanwege de positie van de lichtbron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc:

verslag van weefsel kweek komt er aan.

Ben vandaag de hele dag bezig geweest met die DVD.

Snapte maar niet waarom hij steeds vast liep.

Uiteindelijk stikker eraf gehaald bleek hij het wel te doen.

 

Dr.LivingStoned:

Kweek verslagen. :verrygood

Ben nooit zo echt van het foto's maken.

Over twee weken heb ik als het goed is wel een leuk timelaps filmpje.

Dan kan je mijn voedingstest volgen. Canna versus mijn eigen voeding volgen.

 

A&T TRADING:

Idee van Wazzup klinkt goed.

Als je het niet erg vindt, nodig ik mezelf graag een keer uit in Ravenstein.

 

Gr,

 

TT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...