Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
storpie

Ronde 3

Recommended Posts

Jawel ze zijn wel iets donkerder geworden volgens mij.

Maar de komende 2 weken worden cruciaal voor mij, omdat ik toen echt problemen begon te krijgen bij de vorige kweek.

 

Die hele lichte kleur op het blad is volgens mij het begin van het Mozaik virus, maar daar heb ik er altijd wel een paar van.

Die andere foto vertoond het blad spikkels.

 

gallery_18712_8858_731704.jpg

 

gallery_18712_8858_1089863.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ik ben maar een beginner en heb er dus niet veel kijk op, maar bij mij begon het ook met kleine gele puntjes.

en nu heb ik m'n hele tent vol met spint.

volgens mij zag het het zelfde uit.

dus houw het goed ik de gaten.

 

voor de rest ziet het er netjes uit B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck de sjit duck.

 

Ik heb zojuist weer meeldauw ontdekt B)

Onderaan de stammetjes net boven de potgrond.

Het lijkt ook een bepaalde geur te hebben.

 

 

Kan het kloppen dat het altijd onderaan begint?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey storpie

 

voor het mozaïk virus hoef je je geen zorgen te maken

maar voor stipjes op je bladeren WEL!!!

 

die stipjes komen waarschijnlijk van spint(zitten dan aan de onderkant op 't blad recht onder de stipjes)

en de volgende keer als je weer stekken koopt,let dan goed op dat soort stipjes.

 

tegen spint die al wat gevorderd is werken maar een paar middeltjes, 1 is goed, maar is verboden,

en die andere is bugkill ,een klein flesje met een vloeistof dat naar ballpen inkt ruikt.

het is trouwens ook nog een bladvoeding tegelijk.

laatst bij een growshop geweest en daar werd het aangeboden onder een andere naam.

 

dat in tegenstelling van massai van bayer ,die ook niet goed is voor je plant.

 

en meeldouw komt bij mij altijd links en rechts in mn hok op, en niet persee van onder af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spuit standaard mijn stekken in met Massai.

Dat meeldauw lijkt me Fusarium te zijn . En das nie best!!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

okeeeej bedankt,

 

 

Maar euhhh, ik heb geen stipjes op mn blad hoor. Dit zegt tiny007 alleen.

Er zit alleen wat verkleuring op door een teveel/tekort van iets lijkt mij.

 

Ik ga het vanavond even met magere melk proberen om die meeldauw weg te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja fuck de pleures :rofl

er lopen dus wel beesten op de onderkant van mn plant.

Niet overal lijkt het. een paar planten.

 

Maar het lijkt inderdaad spint te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja oef...kan ik niet zeggen.

 

Het zit in elk geval aan de onderkant van het blad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond,

 

spint en meeldauw tegelijk, damn, heb jij weer :rofl

 

tegen spint zijn diverse middelen te krijgen, ik gebruik preventief die van pokon, weet zo niet exact de naam maar is op basis van zuren en vetten dus niet chemisch zoals de meeste andere. Zit in een sprayflacon. Kun je overal krijgen, ook bij de bouwmarkt, 8 euro of zo.

 

tegen meeldauw, ik had het ook, doe je volgens mij erg weinig. Ik kreeg de tip water en magere melk, kijk effe in het topic van zeiksnor en vraag anders hem even om raad. Er zijn wel agressievere middelen maar die worden afgeraden wegens hun chemische, lees schadelijke, bestanddelen. Ik heb ook wel eens gelezen dat het plaatsen van een ventilator werkt, ik weet niet of dit zo is maar ik probeer alleen maar te helpen :lol: Hoor ook wel eens over de stofzuiger erbij en deze alleen op de bladeren gebruiken met de meeldauw en dit dus elke dag. En dan heb je nog iets met de temperatuur, het klimaat van ons plantje is de omgeving voor schimmels zoals meeldauw maar ook hier weet ik het fijne niet van.

 

Misschien kun je hier wat mee om door te vragen bij een ander die meer weet dan ik.

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

jee man, nu dit weer, schiet ook niet op zeg :lol:

 

Spint en schimmels tegelijkertijd geeft wel aan dat je klimaat niet helemaal in orde is?

Schimmel is gek op vochtig maar spint op warm en droog dus dat rijmt niet echt en lijkt mij een aandachtspunt :D

 

Hoop dat je het eronder krijgt, erg lastig want "tactisch" ingrijpen op ene qua klimaatsturen werkt bevorderend op de andere :P en maakt resoluut ingrijpen misschien wel noodzakelijk (met oog op vorige mislukte keren) maar informeer je hier eerst uitvoerig over voordat je dit soort dingen doet.

 

Succes maat en ik hoop echt voor je dat je ze er goe doorheen sleept, ik sta op het punt van oogsten (morgen) en moet het eerste verkeerde insect nog in mijn hok tegenkomen (klop,klop op houten tafel :rofl ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

yooo bedankt voor jullie commentaar.

 

 

Ik zuig de lucht van buiten aan.

 

De LV is vrij hoog.

 

Met licht uit: richting de 66%

Met licht uit: 56%

 

Heb al wel een luchtontvochtiger aan staan.

 

Temp licht aan: 29,5C

Temp licht uit: 20C

 

 

Voor de spint ga ik morgen maar roofmijt halen.

 

Tegen de meeldauw heb ik vanavond water + magere melk gebruikt.

 

 

Zou de meeldauw door te veel tocht in mn tent komen? Heb 1000m³ afzuigen + 500m³ aanzuig

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ storpie,

 

Gaat toch nog aardig hoor.

 

Die roofmijt is een goeie en werkt!

Heb zelf vertimex gebruikt maar mag niet worden verkocht aan particulieren.

Help echt definitief!

Wat de meeldauw aangaat adviseer ik je toprot van A.R.T.S.

Dit voorkomt en bestrijd toprot, meeldauw en roest. Ik had ook meeldauw op stekken

Behandeld met A.R.T.S. toprot en weg gegaan en niet terug gekregen.

Het is volledig biologisch en werkt ook nog een bloeibevorderend.

Echt topprodukt!! Tevens schieten je planten hiervan niet in de stress!!!

En je doet er een eeuwigheid mee.

 

link: a.r.t.s.

 

In bijna elke growshop te krijgen. € 45,-

 

succes

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nacht,

 

zat nog even aan je probleem te denken en aan de gekregen antwoorden wat betreft de temperatuur die inderdaad het ene gewenste resultaat kan hebben maar op het andere probleem juist weer niet maar misschien is dit wat. Spint is vrij eenvoudig te bestrijden dmv diverse middeltjes, mits je niet in een ver gevordert stadium zit van een spint attack. Meeldauw daarentegen is moeilijker te bestrijden maar ik las ergens, wat ook bevestigd word door ervaren rakkers hiero, dat een schimmel zoals meeldauw bar slecht kan tegen uv licht(zonnebank). Las net een stukje in een led verslagje dat er 3 kleine UV ledjes in een led lamp zitten en dat dit al werkt. Weet niet of zo'n lampje werkt tegen jouw meeldauw. Probeer anders een gezichtsbruiner, ga ik zelf ook doen, deze is makkelijk op te hangen en te "verhangen" in je ruimte en is goedkoop te vinden op Marktplaats. In mijn ogen is dit de beste preventieve oplossing als ik de topics goed lees. By the way zijn middeltjes tegen meeldauw vrij kostbaar en ik vraag mezelf altijd af of vloeibare goedjes wel zo lang houdbaar zijn als word aangegeven. Zo'n bruiner in ieder geval wel

 

pfffffffff, valt trouwens niet mee zo laat op de avond na een paar biertjes, denken, tikken, verbeteren, damn.

 

Zal hieronder eens proberen een zinnetje te tikken zonder fouten og ik nog echt nuchter ben of nier en dan laat ik hen gewoon staan zodat je in teder geval nog kunt lachen om een aantwoord op deze vraag on de nacht!

 

Ik duin voor je,

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nog een keer,

 

sorry voor het stalken maar wat bioloog zegt kan ook wel eens kloppen. Was in de GS om te vragen voor een oplossing maar zij hadden hetzelfde antwoord, alleen zaten ze te wachten op hun bestelling want ze waren er zelf doorheen! Check wel ff of het ook in dit stadium kan want zoals Bioloog al zegt had hij het op stekken :rofl (kun je nog in euro 95 onderdompelen als het moet gezien de tijdspanne) en jij bent al een stukje verder, anders alsnog UV.

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie dat spint toch meer voorkomt in grow tenten

is er zo veel kans op spint dan?

 

grtz

 

ps ik heb soms op men plant van die kleine spine web die van de ene naar de andere plant gaat maar zie niets van spinnetjes op men planten

die staan nu voor de 2 de week in groei fase dus van het kiewen tot nu is 2 weken

 

greetz

Edited by mr weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mr weed.

 

Kijk eens onder je blad.

Als je kleine witte puntes op je blad ziet kan je er gif op in nemen dat

dat spint is.

 

@ wetstyle,

 

Meeldauw is op stekken niet anders hoor.

Een stek is veel gevoeliger dan een volwassen exemplaar.

Spuiten met A.R.T.S. toprot Storpie!!

Doe nou maar. Zal je erg meevallen en verbazen.

 

Nog ff dit.

Ik heb mijn lv constant op 60%. OOK in week 10

Daar is nu iedereen bang voor bij 60 % TOPROT!!!!!!!

En ik heb GEEN toprot of andere gekke verschijnselen.

Nooit last van. Waarom? toprot van A.R,T.S.

 

Een plant heeft een hogere lv nodig dan dat wij allen in de laatste weken hebben in ons hok.

Een lv van 45 % is erg onnatuurlijk voor de plant. De kwaliteit is ook beter dan bij lagere lv.

Althans dat zeggen mijn maten en anderen ook.

 

Met A.R.T.S. toprot kan het wel en het zorgt ook nog eens voor meer opbrengst, door de groeibevrderaar,

en is tevens stress manager!! Jongens. wat willen jullie nog meer.

Een zonnebank? Dure oplossing en omslachtig.

Echt waar beste growers, A.R.T.S. is super.

 

Je moet wel blijven opletten natuurlijk voor het beste resultaat.

 

Wat opvalt is dat er vaak niet de ideale oplossing wordt gegeven. De meesten blijven vast houden aan oude waarden want die werken toch!!!!

Ontwikkeling staat niet stil en er komen altijd nieuwe en betere oplossingen op de markt.

Gebruik ze!!!!!!!!! Oude oplossingen = oude kwaliteiten. Niets mis mee hoor maar het kan beter.

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okeee mensen,

 

Bedankt voor al het commentaar.

 

Ben zojuist ff naar de GS gescheurd en heb daar gehaald/besteld;

 

BAC Vitality plus

Roofmijt

A.R.T.S. Toprot

 

BAC had hij liggen en ga ik 1x mee behandelen totdat ik die Roofmijt heb.

Roofmijt wordt alleen op dinsdag & donderdag geleverd en donderdag wordt waarschijnlijk niet gehaald helaas.

 

ARTS Toprot ging hij ook bestellen. Had ie niet op de plank liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen,

 

nou, in ieder geval vanaf deze zijde succes ermee en pak ze maar hard aan die ...36&%$@7(00*&^.

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Storpie,

 

nah, heb zelden een kater. Maar moet je wel bekennen dat een berichtje typen niet echt meer lekker ging. :rofl Ach, probeerde je een beetje op te beuren na alle ellende, met wat advies en een lach :lol:

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ storpie,

 

Wat je kan doen al je moet wachten op roofmijt is met je vingers onder de bladeren vegen.

Dus duim op je blad en wijsvinger onder. Je wijsvinger zo onder je duim door laten glijden met het blad ertussen

Net hard genoeg om eitjes en mijt te doden maar zacht genoeg om het blad heel te laten.

Je kunt zo de epedemie nog in toom houden. uiteindelijk ga je het verliezen van ze, maar zo kan je tot dinsdag rekken.

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond,

 

potverdikkie bioloog, das wederom een goede tip! Vind het erg top om te zien dat iedereen hiero elkaar toch probeert te helpen dmv advies geven. De 1 is een beginner en de ander ja, hoe zal ik het noemen, een bioloog :lol: . Maareh, kunnen die schimmels ed op onze dames niet schadelijk zijn voor ons zelf? Bijvoorbeeld als ik jouw truukje gedaan heb en daarna een hamburger eet met mijn handen?

 

Sorry Storpie, dat ik jouw topic gebruik maar vind de jouwe gewoon simpelweg erg goed door jouw posts. Als er weer eens een meeting is laten we de rest een beetje roken, kunnen wij mooi zuipen :rofl

 

En als je echt niet van de ellende afkomt weet ik nog wel een dame die ver over de 200 kilo gaat om te dansen in je hokkie, wedden dat je van alles verlost ben, eej, tis een aanbod he, gegeven paard of zo iets mag je nooit aan St'klaas opgraven :P

 

Laters

 

PS miss Wetstyle had me even te pakken. Gister voeding gehaald en zij vraagt of het ook helpt bij huiskamerplanten. Ikke bij de kleinste van de 2 in de vensterbank er wat van bij gepleurd en wat denk je? Vanavond zegt ze, kijk eens wat een verschil tegen gisteren. Ikke kijken en sta even stil op het gebied van denken. Miss in een deuk op de bank, ze had ze even om ge switched. (scheelt tussen de 2 ongeveer 30 cm!) De trut. Dus bij deze te koop aangeboden, aantrekkelijke blonde dame, 24, kan niet koken, doet maar wat en is absoluut NIET grappig.

(n)iemand?

 

Damn,

 

In ieder geval laters, enne Storpie, maak het wel goed met jou omdat ik jouw topic vervuil. Keertje rally rijden?

 

Wetstyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bioloog

 

Ben vanochtend om half 6 opgestaan om met BAC Vitality plus ff een begin te maken.

Helpt ook tegen spint staat op de fles.

Het mag ook niet gebruikt worden met de lampen aan, dus vandaar half 6 in de ochtend.

Het had half 7 kunnen zijn ware het niet dat de wintertijd is ingegaan. :rofl

 

 

@Wetstyle

 

laten we de rest een beetje roken, kunnen wij mooi zuipen

Amen!

 

Dus bij deze te koop aangeboden, aantrekkelijke blonde dame

 

Beetje flauw dat je dr niet gratis weggeeft :lol:

 

 

Keertje rally rijden?

Rally rijden??? Zou niets liever willen!!! Wel in reallife neem ik aan en geen xbox 360?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het mag ook niet gebruikt worden met de lampen aan, dus vandaar half 6 in de ochtend.

Het had half 7 kunnen zijn ware het niet dat de wintertijd is ingegaan. :rofl

:lol: :P Altijd lache met jou !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...